دهه چهل، دهه به اوج رسیدن فیلم فارسی با کمک گرفتن از موسیقی و آواز بود. روانشاد محمدعلی فردین، سوپراستار سینمای ایران که در آن زمان روی سردر سینماها دلربایی میکرد، تحریرهای حسین خواجه امیری (ایرج) را قرض میگرفت و برای معشوقش آواز میخواند. در اواخر دهه ۴۰ ناگهان صدایی روی...
«رضا موتوری» زخمی و بیرمق بهسوی عشقش میرود، ناگهان صدایی تازه در گوش حاضران در سینما میپیچد؛ صدایی که شبیه به هیچ صدای دیگری نیست. قبلاً عادت داشتند «فردین» را ببینند وقتی زیر چهچههای «ایرج» لب میزند اما حالا ترانهای عجیب و ساختارشکن را میشنیدند: « با صدای بی...
مخاطبان موسیقیهای خاص در اواسط دهه٧٠، نام گروه «آویژه» را به خاطر دارند. در روزهایی که موسیقی سنتی با بزرگانش بازار موسیقی را به سلطه خود درآورده و موسیقی پاپ آرامآرام درحال احیا بود، چند جوان با گروهی که موسیقی نوین و ناآشنایی را به اسم موسیقی تلفیقی ارایه میداد، توجهات...