-
ویندهم لوئیس یکی از نقاشان سبک ورتیسیسم بود
یکی از جنبش های هنری کوتاه مدت، دَوَران گری یا ورتیسیسم نام دارد که تحت تأثیر حجم گرایی و آینده گری در بریتانیا در اوایل قرن بیستم قرار گرفت. ازرا پاوند در سال ۱۹۱۳ نام« ورتیسیسم» را برای این جنبش انتخاب کرد ، اما ویندهم لوئیس...
-
دنیای هنر آوانگارد در فاصلهٔ سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ را با کدام آثار هنری به یاد میآوریم؟ در این ویدیو اتفاقات مهم و عجیبِ دنیای هنر در این چند سال را تماشا کنید. البته ما در این انتخابها، بین هنر آوانگارد و هنرهای آمیخته با سرگرمی (سینما، موسیقی و...) تمایز قائل شدهایم. منظور...
-
رمانتیسم یک جنبش هنری است که بین سالهای ۱۷۸۰ و ۱۸۵۰ شکوفا شد
یک جنبش ضد روشنگری، تحت عنوان رمانتی سیسم وجود دارد. جنبش رمانتیسم برای تجربه زیبایی شناسانه، احساسات شدید را نوعی منبعی اصیل می دانست و متمرکز بر احساساتی بود که شامل ترس، وحشت و حیرت است. در این مطلب از سرپوش...
-
اکسپرسیونیسم نوعی اغراق در رنگها و شکلها است
اکسپرسیونیسم که تأثیر به سزایی در آغاز قرن بیستم داشت؛ نوعی گرایش بین المللی محسوب می شود تا یک جنبش هنری منسجم. دیدگاه ذهنی هنرمندان در اکسپرسیونیسم، جهان میباشد که از نظر احساسی به بیان آن می پردازند.
اکسپرسیونیسم
یک...
-
ایجاد ابهام در ذهن بیننده را میتوان به عنوان برجستهترین ویژگی کوبیسم برشمرد
کوبیسم سبکی است که برای کمک به هنرمند جهت رساندن احساس، مفهوم و برداشتش از سوژه ها اختراع شد و کوبیسم جنبشی به واقع انقلابی بود که نخستین مکتب انتزاعی به شمار میرود و پاسخی به دنیایی بود که...
-
نقاشی ها در فوویسم ساده میشوند و مانع از سایه روشن و سه بعدی کردن می شود
یکی از نخستین سبک ها و شیوه های هنری قرن بیستم میلادی جنبش فوویسم است که با وجود این که عمر کوتاهی داشته، در هنر این قرن تحولاتی چشمگیری برجای گذاشت.
فوویسم چیست؟
فوویسم مکتب گروهی از نقاشان...
-
هایپررئال تقلید و کپی برداری از عکس نیست
هایپررئالیسم با روش های متنوعی اجرا میشود. نقاشان هایپررئال برای نشان دادن جزئیات معمولاً سوژه های خاص و بعضا مشکلی را انتخاب میکنند. نقاشیهای هایپررئالیسم بیش تر به عکس شباهت دارند تا تصویر. بگونه ای که شما مرز بین نقاشی و عکس را...
-
امپرسیونیسم حقیقتاً نخستین و مهم ترین جنبش مدرن هنری در سده نوزدهم محسوب می شود. امپرسیونیسم در لغت به معنای دریافتگری، دریافت آنی یا دریافت حسی است.
امپرسیونیسم مکتبی با برنامه و اصول معین نبود، بلکه تشکل آزادانه هنرمندانی بود که به سبب برخی نظرات مشترک و برای عرضه...
-
جایی خواندم پیکاسو در جوانی درباره نقاشی و وظیفه آن گفته بود:«رسالت نقاشی این نیست که دیوار آپارتمان ها را زینت دهد، نقاشی ابزاری تدافعی و تهاجمی بر ضد دشمن است». نقاشی از آداب و رسوم و فرهنگ یک ملت هم مصداق یکی از همین استفاده های تدافعی و درست برای حفظ ارزش های بومی است. به...