جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
۱۵:۵۶ - ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۶۰۷۹۰۳
بازی ها

نحوه ساخت بازی های رایانه ای از زبان طراح و برنامه نویس مشهور کامپیوتر

دیوید باربن,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,بازی
دیوید باربن (David Braben) ،طراح و برنامه نویس مشهور کامپیوتر است که فعالیت های زیادی در عرصه بازی های رایانه ای دارد در این گفتگو به مسائلی چون نحوه ساخت بازی های کامپیوتری ، کیفیت و بازار آن پرداخته است.

به گزارش سیناپرس، باربن متولد سال ۱۹۶۴ میلادی از طراحان و برنامه‌ نویسان بازی های کامپیوتری و مهندس کامپیوتر اهل بریتانیا است . وی از سال ۱۹۸۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت در این زمینه  ‌است . دیوید بارن  بنیانگذار بازی معروف Frontier بوده و در این اواخر بازی نخبه خطرناک (Elite: Dangerous) را منتشر ساخته است . این بازی یک بازی فضایی است که در فضایی کهکشانی انجام می شود و طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است .

 

 در این گفتگو دیوید باربن به برخی از پرسش های مطرح شده در رابطه با نحوه ساخت بازی های کامپیوتری پاسخ داده است.  

 

شما چگونه ساخت یک بازی کامپیوتری را آغاز می کنید؟ چگونه بازی  نخبه خطرناک (Elite: Dangerous) در طول چند دهه گذشته پیشرفت داشته و تغییر کرده است ؟

خب مساله ساخت بازی بستگی به موضوع آن دارد . این پرسش همانند این است که شما بپرسید ، چگونه ساخت فیلم خود را آغاز می کنید ؟ من فکر می کنم با داشتن یک موضوع می توان ساخت بازی را آغاز کرد . در یک بازی مانند Elite: Dangerous ما در نظر داشتیم تا کهکشان خود را از نو بسازیم . ما به نقشه های واقعی ستارگان در کهکشان نگاه کردیم تا آنچه می خواهیم را  انجام دهیم . بعد شروع به طراحی آنچه که بیننده و گیمر انتظار دارد با آن روبرو شود ، کردیم و برای ساخت آن از سیستم های مختلف استفاده کردیم . این روزها افراد بسیاری با یکدیگر بر سر ساخت یک اثر همکاری  کرده و با کمک هم  یک اثر  را ایجاد می کنند .

 

نیاز بازار را چگونه در نظر می گیرد در حالی که به هدف نیازمند هستید ؟ چگونه انواع تمایلات و سلیقه ها  را مورد نظر خود قرار می دهید ؟

 بسیاری از ما گیمر بازی Frontier هستیم که شامل خود من هم می شود ،از نوع بازی ها در آن باخبر هستیم . با توجه به اینکه برای حداقل یک دهه تعداد کمی از بازی های فضایی وارد بازار شد ، در عین حال این گونه بازی ها در گذشته موفق بوده اند . بنابراین یک شکاف واضح در بازار وجود دارد .

 

بازار بازی های کامپیوتری از شکاف هایی برای برخی بازی ها برخوردار است که بسیاری از ناشران بزرگ تمایلی برای پر کردن این شکاف ها ندارند . تمایل آنها برای فروش بیشتر در بازار است . بنابراین ما بسیاری از بازی ها را می بینیم به صورت واضحی به هم شبیه هستند . سپس یک شکاف بسیار بزرگ دیده می شود که هیچ چیزی در آن حوزه وجود ندارد .  در صورتی که از منتشر کنندگان بازی ها سوال کنید آن ها می گویند :  ما مطمئن نیستیم که بازی های این حوزه  به فروش برسند .   

 

چقدر هزینه و زمان صرف ساخت یک بازی می کنید تا آن را وارد بازار کنید ؟ در حالی که امروزه کسانی وجود دارند که سی دی بازی را به دست آورده و با پیدا کردن رمز بازی ، به آسانی در کامپیوتر خانگی خود مشغول بازی می شوند به این معنا که هزینه تولید کننده این بازی از بین رفته است .

 

دیوید باربن,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,بازی

در حقیقت مقدار سرمایه ای که صرف می شود تا یک بازی در قفسه های یک مغازه قرار گیرد، چقدر است ؟

هنوز هم بازی هایی وجود دارد که یک ، دو یا سه نفر آن را می سازند و به سرعت پیشرفت کرده  و قدرت بسیار زیادی در بازار دارند . برای نمونه بازی Minecraft توسط تعداد کمی از افراد ساخته شده است . این بازی بسیار ساده است ، به سرعت ساخته شده و به صورت خارق العاده ای هم ترقی کرده است . به اینگونه بازی ها  indie game گفته می شود که در واقع افرادی مستقل که تعداد آنها محدود است ، به ساخت بازی دست می زنند . بسیاری از این بازی ها کیفیت خوبی ندارند اما برخی از آنها واقعا خوب ساخته می شوند .

 

برخی از بازی ها هم هستند که یک تیم بزرگ بر روی آن کار می کنند تا آن را وارد بازر سازند . ما شاهد هستیم که بسیاری از بازی ها توسط مخاطبان مختلف از کودک و بزرگسال جذب شده  و ساعت ها صرف بازی کردن آن می شود اما برخی دیگر از کیفیت موضوعی پایینی برخوردار هستند  وباعث می شوند شما ده تا ۱۵ دقیقه آن را در اتوبوس بازی کنید.

 

امروزه با وجود اینترنت اختلاف بسیار بزرگی در این حوزه  ایجاد شده است . زمانی که ما کودک بودیم یک بازی را خریداری کرده و در دستگاه بازی خود آن را تجربه می کردیم که یک تجربه فرد به فرد ، تجربه فرد با دستگاه بازی خود بوده است .

 

اما در حال حاضر ما انتظار داریم در زمانی که بازی می کنیم قادر به رقابت در برابر سایر افراد  دنیا باشیم . نظرتان در این مورد چیست ؟

بله من فکر می کنم تفاوت بسیار زیادی در این زمینه  ایجاد شده است . به عنوان مثال، وقتی شما به دسته ای از بازی ها نگاه می کنید ، می بینید که مردم راه بازی کردن آن را به خوبی می دانند چرا که امروزه دسترسی به بازی ها نسبت به گذشته بسیار آسان شده است . در گذشته شما باید به مغازه رفته و یک نوار بازی را خریداری می کردید تا بتوانید از آن استفاده کنید در حالی که امروزه اینترنت باعث شده تا آن را به آسانی دانلود کنید .

 

اما مساله بسیار مهمی که با وجود اینترنت باید به آن توجه کرد این است که بسیاری از شرکت های بزرگ سازنده بازی های کامپیوتری همچون Frontier با گیمیرها در ارتباط هستند و از این طریق می توانند دریابند که آن ها چه چیزی از بازی می خواهند تا در بازی های آینده ، این موارد  را در نظر بگیرند و این موضوع  در کیفیت آینده بازی ها بسیار موثر خواهد بود .

 

 

  • 12
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
ویژه سرپوش