دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۰۹:۲۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۷۰۶۲۵۹
بازی ها

بررسی‌های شرکت Intel و موسسه Ovum نشان می‌دهد

افزایش درآمد بازی‌های موبایلی از شبکه ۵G

واقعیت مجازی,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,بازی

به گزارش دنیای اقتصاد، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سال‌های اخیر به خوبی توانسته‌اند در بخش‌های مختلف صنعت تکنولوژی نفوذ کنند. در حقیقت ساختار متفاوت و البته سازگار آنها با محتوای مختلف این امکان را ایجاد می‌کند که در راهکارهای متنوعی به‌کار برده شوند. در این میان اما شاید جذاب‌ترین کاربرد واقعیت مجازی (VR) و افزوده (AR) در صنعت گیم و بازی‌های ویدئویی بوده است. به این ترتیب بازی‌های جدیدی که از یکی از تکنولوژی‌های VR یا AR بهره می‌برند، در سال‌های اخیر حسابی مورد توجه کاربران در سراسر دنیا قرار گرفته‌اند.

 

با این اوصاف است که انتظار می‌رود این بازی‌ها در سال‌های آینده هم با استقبال خوبی در بازار مواجه شوند.جدیدترین گزارش منتشر شده از نتیجه تحقیقات و بررسی‌های شرکت Intel و موسسه Ovum در این زمینه هم این موضوع را تایید کرده و نشان می‌دهد که با رشد شبکه‌های ۵G در یک دهه آینده به نظر می‌رسد این بازی‌ها سهم قابل توجهی از انتقال داده در این شبکه‌ها را به خودشان اختصاص دهند.

 

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود محتوای ویدئویی ۹۰ درصد از حجم جابه‌جایی اطلاعات در شبکه ۵G را در اختیار داشته باشند. این در حالی است که بازی‌های مبتنی بر VR یا AR هم به سرعت سهم خودشان از این شبکه را افزایش می‌دهند. به این ترتیب کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۸ صنعت گیم و بیشتر بازی‌های مبتنی بر VR یا AR حدود ۹۰درصد از جابه‌جایی داده‌ها در شبکه‌های ۵G را در اختیار خودشان خواهند گرفت. حالا این اطلاعات هشداری برای بخش‌های مختلف صنعت سرگرمی است، چون مدعی شده که شبکه‌های ۵G می‌توانند تا یک دهه آینده ۳/ ۱ تریلیون دلار درآمد برای شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی تولید کنند.

 

Ovum پیش‌بینی کرده است که تقاضای کاربران تنها برای جابه‌جایی داده‌های ویدئویی با متوسط ماهانه ۷/ ۱۱ گیگابایت به ازای هر کاربر شبکه ۵G در سال ۲۰۱۹ به ۴/ ۸۴ گیگابایت در سال ۲۰۲۸ خواهد رسید که این میزان برابر ۹۰ درصد از کل ترافیک جابه‌جایی داده در شبکه‌های ۵G است. این تنها به خاطر افزایش وضوح تصویر و کیفیت ویدئوها نیست، بلکه به دلیل اضافه شدن قابلیت‌های چند رسانه‌ای و البته تکنولوژی‌های همه‌جانبه (VR و AR) به آنهاست که اشتیاق کاربران به تماشای ویدئوها را در آینده به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

 

در حالی که شرکت‌ها در حال کار برای برآورد و پیش‌بینی کاربردهای استفاده ۵G هستند که بتوانند تقاضا برای نسل آینده تکنولوژی بی‌سیم را پاسخگو باشند، شرکت Intel و موسسه Ovum در بررسی‌های اخیرشان بسیاری از این کاربردها را مشخص کرده‌اند. پوشاک واکنشی و لمسی یکی از این کاربردها هستند. به این ترتیب کاربران می‌توانند با پوشیدن چنین لباس‌هایی به‌عنوان مثال لرزش و تکان‌های خودرو در یک مسابقه فرمول یک، نسیم خنکی که در دشت‌های آفریقایی می‌وزد یا هیجان حضور در یک کنسرت موسیقی را به شکلی کاملا دقیق حس کنند.

 

شرکت Intel همچنین پیشنهاد می‌کند که عرضه فیلم‌های پرطرفدار قدیمی با چنین امکانات و قابلیت‌هایی می‌تواند جذابیت زیادی برای افراد داشته باشد و از طرفی چرخه درآمدزایی جدیدی برای این فیلم‌ها ایجاد کند. کارشناسان شرکت Intel همچنین انتظار دارند که ظهور تجربه‌های جدید مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی به کمک شبکه‌های ۵G، تا اوایل سال ۲۰۲۵ به طول بینجامد. این کارشناسان معتقدند که تکنولوژی‌های همه‌جانبه (VR و AR) علاوه بر اینکه کاربران را از شر هدست‌های سیم‌دار خلاص می‌کنند، بلکه پیش‌بینی می‌شود که تجربه‌های مبتنی بر حسگرهای هوشمند اضافه شده به بازی‌های واقعیت مجازی به‌عنوان مثال حس گرما و فشار همراه با سلاح‌ها در بازی‌های اکشن را هم به گیمرها منتقل ‌کنند.

 

این در حالی است که متخصصان انتظار دارند تکنولوژی واقعیت افزوده هم به کمک شبکه‌های ۵G متحول شده و به خوبی تکامل پیدا کنند. تا جایی که این گزارش نشان می‌دهد بازی‌های مبتنی بر AR تا سال ۲۰۲۸ بیش از ۹۰ درصد درآمد جهانی تکنولوژی واقعیت افزوده از شبکه‌های ۵G را که در حدود ۳۶میلیارد دلار خواهد بود، تولید کنند. اگرچه این تکنولوژی در حال حاضر هم کاربردهای مختلفی دارد، اما بیشتر مورد توجه مشتریان صنعتی و تجاری قرار می‌گیرد.  صرفنظر از تقاضای بسیار زیاد کاربران برای محتوای ویدئویی، این گزارش تاکید می‌کند که بازی‌ها عامل کلیدی رشد درآمد از طریق شبکه‌های ۵G در سال‌های آینده خواهند بود. به این ترتیب انتظار می‌رود درآمد بازی‌های موبایلی مبتنی بر شبکه‌های ۵G تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰۰ میلیارد دلار در هر سال برسد.

 

 

  • 12
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
ویژه سرپوش