شرکت« متا پلتفرمز» مالک فیسبوک به آژانس های تبلیغاتی گفته است که فن آوری که دنیای مجازی و دنیای فیزیکی را با یکدیگر ادغام می کند، میتواند در چند سال آینده برای مصرف کنندگان به واقعیت تبدیل شود.
به گزارش همشهری آنلاین، فن آوری واقعیت ترکیبی( Mixed reality یا MR) میتواند به فردی که هدست MR به سر دارد، اجازه دهد تا از یک شیء دنیای واقعی برای تحریک یک واکنش دنیای مجازی، مانند ضربه زدن به یک شخصیت بازی ویدیویی با چوب بیس بال واقعی استفاده کند.
این یکی از سه نوع فناوری واقعیت توسعه یافته است که بیشتر با متاورس مرتبط است. واقعیت افزوده با بازی های موبایلی مانند Pokemon Go وجود دارد ، ولی بازیکنان نمی توانند با یک جسم فیزیکی بر دنیای دیجیتال تأثیر بگذارند. هدست های واقعیت مجازی، مانند Oculus متا، کاربران را در یک دنیای کاملاً مجازی غوطه ور می کند که در آن میتوانند با محیط تعامل داشته باشند.
یکی از مدیران آژانس های تبلیغاتی گفت که نظرات متا در یک تماس زوم با این آژانس ها در روز پنج شنبه منتشر شد که قرار بود به تبلیغ کنندگان در درک بهتر متاورس کمک کند. این نخستین میزگرد متا با آژانس ها در مورد متاورس بود.
تخمین واقعیت ترکیبی که چند سال با آن فاصله دارد، جزئیات بیشتری را در جدول زمانی ساخت متاورس به ارمغان می آورد، ایده آینده نگری که از شبکه ای از جهان های مجازی که میتوان از دستگاه های مختلف به آن دسترسی داشت، ساخته شده است. متا می گوید ساخت آن ممکن است یک دهه طول بکشد.
برخی از هدست های واقعیت ترکیبی در دسترس هستند، اما هنوز برای مصرف کنندگان عمومی طراحی نشده اند. HoloLens ۲ مایکروسافت که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، با قیمت ۳۵۰۰ دلار به فروش می رسد و برای استفاده در محل کار طراحی شده است.
در کنفرانس سالانه Connect در ماه اکتبر ، متا، پروژه کامبریا( Project Cambria) را معرفی کرد؛ هدستی که دارای قابلیت های واقعیت ترکیبی و شامل ردیابی چهره و چشم است. انتظار میرود این هدست در سال جاری عرضه شود.
مدیر آژانس تبلیغاتی بیان کرد:« در این بین، متا به تبلیغ کنندگان توصیه میکرد تا با تبلیغات واقعیت افزوده، مانند فیلترهای عکس و ویدیو که تصاویر دیجیتال را روی دنیای واقعی قرار میدهند ، وضعیت را آزمایش کنند.»
متا بیان کرد که برندها میتوانند با تولیدکنندگان محتوا در تبلیغات واقعیت افزوده شریک شوند یا از این فن آوری برای آزمایش لباس مجازی استفاده کنند.
تبلیغ کنندگان همچنین به دنبال جزئیاتی در خصوص چگونگی اندازه گیری اثربخشی تبلیغات در متاورس هستند و می پرسند:« برای پولم چه چیزی به دست می آورم؟»
- 14
- 2