به گزارش تسنیم، حجت الاسلام محمدجواد حاجعلیاکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی جمعه تهران، با بیان اینکه عشق به اهل بیت و فاطمه زهرا(س) شناسه ملی کشور است، گفت: در این زمینه شیعه و سنی فرقی ندارد و اگر زمانی شیطان سخنی بر زبان فردی جاری می کند، کسی به او اعتنا نمی کند و البته خودش هم پشیمان می شود اگرچه مسئولین مربوطه هم تصمیمات لازم را گرفته اند اما مسئله امروز کشور وحدت امت است.
وی با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه، ادامه داد: این موضوع از امور اساسی برای تعالی کشور است، از شورای عالی انقلاب فرهنگی توقع داریم با توجه به ماموریتی که دارند در تحقق این موضوع اقدامات مناسبی انجام دهند.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات برجامی ایران و طرف های غربی، افزود: محور مذاکرات رفع تحریم ها است و مواضع تهدیدگونه برخی مقامات غربی ها شبیه طنز است و خودشان هم می دانند که هیچ غلطی نمی توانند، بکنند. امروز برای ما موضوع اصل مسئله خنثی سازی تحریم ها بر اساس تکیه بر ظرفیت های داخلی است.
حاج علی اکبری با بیان اینکه هیئت ایرانی در مذاکرات با قدرت و ابتکار وارد میدان شده است و طرف های غربی در روند مذاکرات خط تحریف و برهم زدن تمرکز هیئت ایرانی را در پیش گرفته اند، اظهار داشت: آنها باید از حضور ایران در پای میز مذاکره علیرغم عهد شکنی آنها استقبال کنند.
وی با اشاره به روز حمل و نقل جادهای گفت:سالیانه ۸و نیم درصد تولید ناخالص داخلی از این بخش است و سالیانه ۱۰۰ میلیون نفر و ۵۰۰ میلیون تن کالا از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود. لذا باید به معیشت و بیمه رانندگان توجه کرد؛ لذا مجلس و دولت نیز باید به بخش حمل و نقل درون شهری توجه ویژه ای داشته باشند.
حاج علی اکبری سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات را تقلاهایی از سر استیصال و ناشی از شکستهای زنجیرهای آنها در غرب آسیا دانست و افزود: کشورهای عربی اگر غیرت اسلامی ندارند، باید غیرت عربی داشته باشند. امت اسلامی انشاء الله وعده رهبری درباره زوال رژیم صهیونیستی را به زودی خواهند دید.
امام جمعه موقت تهران همچنین خطبه اول را به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اختصاص داد و بیان کرد:حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها لیله القدر اسلام و قدر قرآن بود و با اینکه وجود نازنین ایشان همواره پشتوانه عظیمی برای اسلام، پیامبر و امیر المومنین علیه السلام در همه صحنهها بود، همه وجود خود را عاشقانه، صادقانه و خالصانه به میدان آورد.
وی ادامه داد: در این ۷۵ روز بین رحلت پیامبر تا شهادت حضرت زهرا(س) دفاع مقدسی را سازمان داد که حقیقتاً اعجاب آور و البته بسیار دست آموز و الهام بخش است.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را باید بنیانگذار جهاد تبیین بدانیم، گفت: در حقیقت کار حضرت زینب سلام الله علیها امتداد جهاد تبیین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است که در یک مقطع بی نظیر انجام شد که یک پیچ تاریخی است و جریان نبوت به امامت منتقل می شود.
حاج علی اکبری تصریح کرد: یک اراده شیطانی خطرناک در وسط میدان فعال بود که این انتقال به درستی انجام نشود، اگر هم انجام شد با تحریف و جابجایی ارزشها صورت بگیرد؛ هرچند در هدف اول که جلوگیری از حاکمیت اسلام ناب بود، در مقطعی موفق شدند اما هدف دوم آنها یعنی تلاش برای تحریف حقیقت ناکام ماند.
امام جمعه موقت تهران همچنین یادآور شد: اگرچه اینجا شمشیر علی بن ابیطالب علیه السلام برای مصلحت امت اسلامی در میان بود اما زبان و تبیین فاطمه (س) و جهاد تبیین جریانات حریف را ناکام گذاشت.
حاج علی اکبری همچنین یادآور شد: حضرت فاطمه سلام الله علیها به میدان آمد و دفاع همه جانبهای را با جانفشانی آغاز کرد و در کنار بیت امامت تا شهادت فرزند و تبیین شبانه برای اصحاب و سخن گفتن با زنان مدینه تا گریه انذار در کنار قبور بقیع و شهدای خود تا وضعیت بیدار کننده آن حضرت، همه گامهای صادقانه حضرت زهرا بود.
وی همچنین بیان کرد: اما در این میان خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) یک حماسه بود و همین بهانهای برای طرح مسائل اصلی حکومت اسلامی شده بود. فاطمه زهرا سلام الله علیها این مقام معنویت و نورانیت و با آن مقام علم و معرفت و جایگاه سیاسی و اجتماعی منحصر به فرد خود برای خلق حماسه جاودانی به میدان آمد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان کرد: روزهای اول خلافت، مسجد پر جمعیت بود که هم مردم و هم مسئولان حضور داشتند و فاطمه سلام الله علیها وارد میدان شد؛ مدتی مردم صدای پیامبر را نشنیدند همچنان فضای غم آلود پیام رحلت برقرار بود و با هیبتی نستوه و شکوهی مثال زدنی همراه با جمعی از بانوان حرکت کردند و وارد مسجد شدند. جریان حرکت آن حضرت را وقتی گزارش میکنند عمدتاً تکیه بر حجاب با جلال و شکوه حضرت دارند.
حاج علی اکبری در همین باره گفت: خطبه نورانی همسنگ خطبههای نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام بود که از همان ابتدا مورد توجه و محل مراجعه، بحث و تفسیر هم قرار گرفته است اما واقعیت این است که حق آن ادا نشده است.
- 11
- 6