جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
۱۰:۳۹ - ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۰۶۲۸۴۲
سیاست داخلی

بیانیه حزب جمهوریت: نهادهای انقلابی مروج تئوری خشونت هستند، مردم حوادث کهریزک را از یاد نبرده‌اند

واکنشها به درگذشت مهسا امینی,قتل مهسا امینی
حزب جمهوریت در واکنش به مرگ مهسا امینی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: گشت ارشاد از آثار و برآیند این اندیشه واپسگرایانه است که پیش از این سپاه و بسیج عهده دار اقدامات عملی آن بوده اند و امروز ناجا را نیز درگیر کرده تا مابقى آبرو و حیثیت آن نیرو را از بین ببرند.

به گزارش سایت اصلاحات نیوز؛ حزب جمهوریت در واکنش به جان باختن مهسا امینی در جریان دستگیری توسط گشت ارشاد بیانیه صادر کرد.

مشروح بیانیه این حزب به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«انالله واناالیه راجعون»

در ایامی که مزین بنام سید وسالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام است خبر درگذشت تأسف بار و دلخراش دختر عزیز ایران زمین خانم مهسا امینی پس از بازداشت توسط گشت ارشاد، احساسات مردم شریف و رنج دیده را جریحه دار کرد.

متاسفانه سالهاست رفتارهای خارج از چهارچوب قانون،اخلاق و شرع توسط این گشت‌های به اصطلاح ارشاد و انتشار تصاویر و فیلم‌های برخورد خشن با دختران و پسران این سرزمین موجبات سلب آرامش و امنیت روحی و روانی شهروندان عزیز را فراهم آورده است، اما موضوع قتل مهسا امینى، پدیده و حادثه ای با زیربنا و ساختار فکرى و عملى است که نباید به صرف محکوم کردن این جنایت اکتفا شود و آنچه در اخبار و گزارش هاى رسمى آمده به فرض صحت نمى تواند عذر باشد و گناه و جرم قتل یک دختر ٢٢ ساله را توجیه نماید. 

 گشت ارشاد از آثار و برآیند این اندیشه واپسگرایانه است که پیش از این سپاه و بسیج عهده دار اقدامات عملی آن بوده اند و امروز ناجا را نیز درگیر کرده تا مابقى آبرو و حیثیت آن نیرو را از بین ببرند.  

از دهها سال پیش که تئورى خشونت در کشور پدید آمد و این اندیشه ضد اسلامى توسط بعضی از تئوریسین های خشونت، اسلامیزه شد، سالها در نمازهاى جمعه و سخنرانى هاى رسمى، در نهادهاى انقلاب و مراکز مختلف، ترویج و تعمیق گردید. به اعتقاد ما و وجود اسناد و شواهد متعدد، تفکری که اسلام را نه یک دین رحمانی، که دینی برپایه النصر بالرعب می داند و رأی مردم را زینتی می خواند، در دهه های اخیر با نفوذ درلایه های قدرت، این تفکر خطرناک را برای اجرای منویات غلط و نفرت آفرین در همه شئون زندگی مردم به کار گرفته است و در پى آن، قتل هاى زنجیره اى، حمله به تجمعات قانونی در دهه هفتاد، حمله به کوی دانشگاه وترور نافرجام حجاریان درسال ۷۸، اتفاقات تلخ درسال۸۸ و کشتار در کهریزک ، ضرب وشتم و قتل برخی خبرنگاران و دهها نمونه از این دست را که از حافظه تاریخی مردم پاک نشده و از آثار و نمادهاى آن اندیشه است، صورت داده که اگر در قبال آن ها برخوردهای لازم از جانب دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط صورت می گرفت، امروز شاهد درگذشت مشکوک و تأثراور این هموطن کرد و نظایر آن که هر روز تکرار می شود نبودیم،  مع الأسف بعضی مسئولان کنونی نظام با تمام وجود مدافع این تئورى بوده اند و تئوریسین هایش را حمایت کرده و مى کنند. گشت ارشاد از آثار و برآیند این اندیشه واپسگرایانه است که پیش از این سپاه و بسیج عهده دار اقدامات عملی آن بوده اند و امروز ناجا را نیز درگیر کرده تا مابقى آبرو و حیثیت آن نیرو را از بین ببرند. هرچند این رخداد تلخ باعث حساسیت بجا و لازم جامعه، فقها، حقوقدانان و نهادهای مدنی شده است، لکن با توجه به ریشه های شکل گیری آن در نیروی متولی نظم و انضباط در کشور یعنی نیروی انتظامی، باید ریشه چنین رفتارهای منزجرکننده ای را در همه سطوح و برای همیشه خشکاند. 

امر به معروف و نهى از منکر که وظیفه شرعى و عمومى است، هرگز به معناى برخورد فیزیکى با فاعل یک اشتباه و گناه معمولى نیست و فقها براى آن چهار شرط ذکر کرده اند: ١- شناخت معروف و منکر٢- احتمال تأثیر٣- فاعل فعل مصرّ بر تکرار باشد ٤- مفسده اى در امر و نهى نباشد 

و داراى مراحلى است؛ از اعراض تا تذکر و در صورت ضرورت و خطر جدى، جلوگیرى از انجام خلاف که در نظام قانونى بدون مجوز قضائى هرگز نباید اقدام عملى صورت گیرد و با فرض قانونى بودن آن، اولاً: این پدیده منفى وغیرشرعى و غیر قانونى، جزء امور اولیه و اولویت دار جامعه نیست 

ثانیاً: مشکلات و مطالبات مردم امروز مسائل اقتصادى، معیشتى، مسکن و اشتغال است 

ثالثاً: بهترین معروف، عدالت و انصاف و بدترین منکر، بى عدالتى، اختلاس، تبعیض، رانت بازى، دروغ و ریاکاری است که باید به آن ها پرداخته شود چرا که هم جنبه اساسى و بنیادین دارد و هم برخلاف پرداختن به بدحجابى، موجب خشنودى و اعتماد مردم مى شود

رابعاً:  در برخورد با منکرات و معروف ها باید عقل و تدبیر و احسن القول و احسن العمل و جادلهم بالتى هى احسن رعایت گردد 

و خامساً: افراد آمر و ناهى، باید بهترین و وارسته ترین افراد باشند، نه افراد خشن، دارای مشکلات روحی و روانی و تربیت نایافته و افراد نظامى، خشن و تندخو و عصبانى، با افراد با فرهنگ و حوصله، متین و با وقار، متدین و آگاه جایگزین شوند که بدون تردید آثار و برکات آن به زودى مشاهده خواهند شد و بخشى از خسارتها، جبران.

اسلام دین رحمانى است نه دین خشونت و قهر و غضب و قرآن، شدت را ( اشداء على الکفار) تنها در برابر دشمنان خدا و خلق تجویز کرده است و در میان مردم ( رحماء بینهم)، تنها رحمت، رأفت و مهر و محبت از جانب پیشوایان و اولیاء امور را توصیه  کرده است و برخورد خشن، امنیتى و قهرآمیز، قطعاً نتیجه عکس مى دهد و مردم را به موضع گیرى در برابر مسئولان و نظام وا مى دارد همچنان که تجربه ٤٤ ساله آن را بوضوح اثبات کرده است.

این قانون در نظامی که بنیانگذارش فقیهی عادل و روشن ضمیر بوده و از مخالفان برخوردهای خشونت آمیز با بانوان بدحجاب بوده است و پس از آن، رهبر انقلاب هم امر به معروف و نهی از منکر را بدور از رفتارهای تند و هیجانی توصیه نموده اند، با توجه به عدم موفقیت عملکرد گشت های ارشاد فعلی و ایجاد تنفر عمومی نسبت به احکام دین و سست شدن اعتماد ملت به ارکان نظام؛ باید به ادامه فعالیت چنین نیروهایی خاتمه داده شود وبیش از این با روح وروان مردم آن هم در شرایط اوج مشکلات و تنگناهای سیاسی و اقتصادی بازی نشود، 

الف) از شخص رییس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی و حافظ حقوق شهروندان و وزیر کشور بعنوان جانشین رهبری در نیروی انتظامی مصراً می خواهد هرچه سریعتر با مسببان و آمران و مباشران این رخداد غیرقابل دفاع برخورد کرده، ضمن برچیدن گشت ارشاد، زمینه بازگشت آرامش و اعتماد عمومی به جامعه را فراهم آورد.

ب) این نماد قهرآمیز به تشکیل گروه های مهر و محبت تبدیل و استفاده از خودروهاى نظامی و اسلحه و باتوم با اهداء دسته های گل و کتاب هاى ارزشمند و جذاب به جوانان، دختران بدحجاب و پسران بى مبالات جایگزین گردد و در حل مشکلات این عزیزان به آنان کمک شود، چرا که  به صراحت قرآن کریم مخالفان و حتی دشمنان به دوستان صمیمی و هواداران نظام و مسئولان تبدیل خواهند شد و علاوه بر دلایل قرآنى و روایى، تجربه تاریخى هم آن را ثابت کرده است. چون این مردم، همان مردمى هستند که در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم شاه، با اهداء دسته گل برخورد کردند و آنها را مجذوب خود ساختند و پس از پیروزى هم، هر گاه با مهر و محبت با آنها برخورد شده، جذب، هدایت و ارشاد شده اند و هر گاه با تندى و خشونت مواجه شدند، در برابر آن ایستاده اند.

در خاتمه توجه مسئولان را به این آیه شریفه جلب می نماییم:

«مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً»

هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد،چنان است که گویی همه انسانها را کشته است ( مائده ۳۲) 

حزب جمهوریت ایران اسلامی

eslahatnews.com
  • 14
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۱۱
جدیدترین
قدیمی ترین
آنان که به ظاهرسنگ اسلام را به سینه میزنند ولی بااقدامات جاهلانه هرروز تیری به قلب اسلام وارد می‌کنند وموجبات تنفر مردم را فراهم می‌کنند نتنها دوست نیستند که از هزاران دشمن بدترند چطور است که از هزاران قانون اسلام فقط برایتان یکی مهم شده است دزدی رانت خواری اختلاس های میلیاردی رسوایی های اخلاقی واقتصادی واجتماعی دست تان را برای مردم رو کرده به جای دستگیری وخشونت برعلیه جوانان مملکت به فکر گرفتن اونای باشید که باپول این مردم درخارج از کشور راست راست دارند راه میرن وبه ریش ما می‌خندند درحالی که ما اینجا بچه هامونو بادست خودمون خاک میکنیم لعنت خدا بر سیاه دلان وکور دلان
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه

مجلس

دولت

ویژه سرپوش