یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳
۱۳:۰۶ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ کد خبر: ۱۴۰۲۰۵۰۱۸۸
مجلس

واکنش رحیمی جهان‌آبادی به حکم تبعید یک روزنامه‌نگار: ترجیح می‌دهیم تا آخر عمر درتبعید باشیم اما همفکر امثال رسایی نباشیم‌

نماینده مجلس: روی روح و روان مردم راه نروید، برای مسلمان شدن نیاز به گشت ارشاد نداریم

جلیل رحیمی جهان‌آبادی,صحبت های جلیل رحیمی جهان‌آبادی درباره گشت ارشاد
یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: جامعه ایرانی قبل از جمهوری اسلامی هم اخلاق‌مدار و دین مدار بوده است. کسانی که شهید شدند تربیت‌یافته جمهوری اسلامی نبودند، تربیت یافته فضای غیراخلاقی قبل از انقلاب بودند، چرا؟ چون خانواده‌ها بچه‌های‌شان را تربیت کردند، این را باید به خانواده‌ها واگذار کنیم خانوادهای ما اخلاق‌مدار، دین‌مدار و قرآن‌باور هستند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی به موضوع حضور ون های گشت ارشاد پرداخت و به ایلنا گفت: با اعضای خانواده به یکی از میادین شهر تهران برای خرید رفته بودم تعداد بسیار بالای خودروهای ون نیروی انتظامی که البته عنوان «گشت ارشاد» روی آن نوشته نشده بود به همراه تعداد زیادی خودروهای معمولی پلیس و یک تعداد قابل توجهی نیروی پلیس در خیابان بودند به حدی که حتی رفت و آمد خودروها و مردم دچار مشکل بود.

این‌ نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوال ما این است که این شیوه رفتار در مقابل ملت معنا و مفهومش چیست؟ هیچ کجای عالم، هیچ دولت و حکومتی با حداقل عقلانیت نمی‌آید رفتاری را انجام دهد که ملت را از خودش دور کند. نمی‌آید رفتاری انجام دهد که ملت احساس ترس و ناامنی کنند. من نمی‌دانم سر منشا این رفتارها کیست؟ دستور دهنده‌اش کیست؟ طراح و فکرکننده پشت این ماجرا کیست که این رفتارها در کشور اتفاق می‌افتد! 

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: رئیس اطلاعات نیروی انتظامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آمد و گفت ما گشت ارشادی در کشور  نداریم و فقط حضور میدانی داریم اما ما نمی‌دانستیم حضور میدانی یعنی چه؟ معتقدم این رفتارها نه از روی کارشناسی است، نه عاقلانه و نه نفعی به حال نظام دارد.

رحیمی جهان‌آبادی خاطرنشان کرد: ما  کشوری هستیم که بیش از ۳ هزار سال سابقه مدنیت و شهرنشینی دارد. تاریخ ما و تاریخ اسلام را مطالعه و واکاوی کنید، خواهید دید جامعه ایرانی جامعه اخلاق‌مدار و دین‌مداری بوده است. ولله ما نیاز به گشت ارشاد برای هدایت نداریم. ما نیاز به گشت ارشاد برای مسلمان شدن نداریم. این جامعه قبل از انقلاب اسلامی مسلمان بوده است و بدون گشت ارشاد هم مسلمان بوده است، اما این رفتارها جز دوری مردم از حکومت، جز دوری مردم از دین، جز زده شدن نسل جوان از دین حاصلی ندارد. ما این را به چه زبانی باید بگوییم؟ به چه کسی باید بگوییم که بشنود؟ 

این‌ نماینده مجلس با بیان این‌که ما منتخب مردم هستیم و زدن حرف دل مردم با ماست، تاکید کرد: ما نمی‌گوییم خدایی ناکرده کسی ترویج فساد کند، ما با فساد و رفتارهای غیراخلاقی مخالف هستیم ولی شیوه جذب مردم این رفتارهای پلیسی نیست.

وی اظهار داشت: در یکی از میادین شاید برای مدت کوتاهی که من برای خرید با خانواده رفته بودم واقعا تردد خودرو و مردم از لابه‌لای پلیس مشکل شده بود، این چه شیوه رفتاری است؟ مسئولیت گشت ارشاد را نه پلیس بر عهده می‌گیرد، نه ریاست جمهوری بر عهده می‌گیرد، نه قوه قضائیه بر عهده می‌گیرد و نه هیچ کس به عهده نمی‌گیرد اما این شیوه اجرا می‌شود. چه کسی مسئول این رفتارها است؟

نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که من به عنوان نماینده ملت فکر می‌کنم مجلس در نظارت ضعیف عمل می‌کند، عنوان کرد: مجلس باید از حقوق، حریم و آسایش روانی ملت دفاع کند. مجلس باید از این ملت در برابر این رفتارهای خودسرانه‌ای که باعث دوری مردم از دین و افزایش مهاجرت می‌شود و باعث می‌شود کشور از هر نظر آسیب ببیند، دفاع کند.

وی تاکید کرد: مجلس اگر از حقوق ملت دفاع نمی‌کند، خاصیتش چیست؟ دلیل تشکیل‌اش چیست؟ من نماینده شهرستانی و از یک استان مرزی آمده‌ام و هیچ‌وقت هم از حقوق ملت کوتاه نیامده‌ام و همیشه هم دفاع کردم. درحال حاضر هم معتقدم در مسئله گشت ارشاد این رفتارها، آسیب‌زا هستند و تنش ایجاد می‌کنند. من فکر می‌کنم‌ اراده‌ای وجود دارد که تنش بین ملت و حاکمیت را  بیشتر کند و نمی‌دانم به چه علت است؟ و این امر را یک نوع خودبراندازی و آسیب می‌دانم و نمی‌دانم به چه علت این اتفاقات می‌افتد اما در کشور در حال رخ دادن است.

رحیمی جهان‌آبادی عنوان کرد: شما زمانی می‌گویید تذکر لسانی است اما تعداد مأمور و ماشین و حضور میدانی شما به نحوی است که ملت را تحریک می‌کند. هر کجای عالم این میزان پلیس را در خیابان ببینند، مردم واکنش نشان می‌دهند. این مردم نه مشکل روانی دارند، نه مشکل روحی دارند، نه فساد گسترده اخلاقی دارند. این چه رفتاری است که با مردم انجام می‌شود؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: کجای عالم یک دولت این رفتار را با شهروند خودش انجام می‌دهد که با ما انجام می‌دهند؟ آن هم هنگامی که شرایط خاصی وجود ندارد. یک زمانی است کودتایی در کشور رخ داده، یک زلزله‌ای آمده و نیروهای امدادی به خیابان آمده‌اند، یا جنگی روی می‌دهد و پلیس برای دفاع از ما آمده است، ولی مردم عادی به خرید می‌روند شما ۲۰ تا پلیس و غیرپلیس را می‌گذارید، این کار جز این که روی اعصاب مردم راه برود و روی روان مردم اثر بگذارد، چیز دیگری ندارد!

وی یادآور شد: در حال حاضر مردم با قبض‌های گاز، آب، برق، اجاره مسکن، رهن خانه، بیکاری جوانان و بچه‌های تحصیکلرده‌شان که روی دست خانواده‌ها مانده دست و پنجه نرم‌ می‌کنند. به والله این کمرشکن شده است، این کشور مشکلش این نیست که نیروی انتظامی به خیابان بیاید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من نماینده یک شهر مرزی هستم سوال دارم  ۵ میلیون افغانستانی از کجا به این کشور آمده است؟ اگر نیروی انتظامی اینقدر نیرو دارد که در میدان انقلاب و تجریش چندین ون ردیف می‌کند، مرزها چرا باز هستند که ۵ میلیون افغانستانی وارد این مملکت شوند؟ آقای وزیر کشور می‌گوید آسیب امنیتی نیست! این آسیب امنیتی نیست؟ کسی که نه شناسایی‌اش کرده‌ا‌ی، کسی که نه می‌دانی کیست، نه می‌دانی کجا ساکن است، نه می‌دانی چه ارتباطات فکری دارد، نه می‌دانی چه وضعیتی دارد، این آسیب امنیتی نیست؟ نیروی انتظامی و وزیر کشور به این‌ها حساس نیستند اما به مردمی که به خرید می‌روند به مردمی که دست زن و بچه‌شان را گرفتند و قدم می‌زنند و ممکن است حجاب‌شان طبق استاندارد ما نباشد، که این استاندارد را هم ما تعریف کردیم که اگر طبق استاندارد راه نرفت، باید چندین ون پلیس در یک میدان جمع شود؟ این رفتار ضد‌امنیتی است. این رفتار تحریک‌کننده مردم است که مقابل مجلس تجمع کنند و درگیری درست کنند. 

وی با اشاره به این‌که آثار امنیتی سال قبل هنوز جمع نشده است، گفت: روی روح و روان این مردم راه نروید که این کار اشتباه است. مردم مشکلات اقتصادی دارند، شما آمار مهاجرت را مشاهده کنید، چه نخبگانی از این کشور می‌روند. این‌ها را به کجا و به چه کسی بگوییم؟

وی یادآور شد: امروز یکسال است واردات خودرو را تصویب کردیم، ۱۰ بار در مجلس تصویب شد یکی از این‌ها بپرسد چرا اجازه نمی‌دهند واردات خودرو انجام شود؟ چرا خودرو را ۶ الی ۷ برابر به مردم می‌فروشند؟ چرا اجازه نمی‌دهند مردم خودروی درست و حسابی سوار شوند؟ مشکل کشور این‌هاست مشکل کشور این نیست که یک کسی روسری‌اش عقب یا جلو است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: والله قسم جامعه ایرانی قبل از جمهوری اسلامی هم اخلاق‌مدار و دین مدار بوده است. کسانی که شهید شدند تربیت‌یافته جمهوری اسلامی نبودند، تربیت یافته فضای غیراخلاقی قبل از انقلاب بودند، چرا؟ چون خانواده‌ها بچه‌های‌شان را تربیت کردند، این را باید به خانواده‌ها واگذار کنیم خانوادهای ما اخلاق‌مدار، دین‌مدار و قرآن‌باور هستند.

وی افزود: امروز ایام محرم است. چه شما بگویید و چه نگویید آن کسی که احترام برای امام حسین (ع) قائل است، می‌رود عزاداری می‌کند. آن کسی که احترام به دین دارد، برای رفتار خودش یک چارچوبی دارد،  این‌ها را ما نمی‌دانیم به چه کسی بگوییم و جالب است هیچ کسی مسئولیت این رفتار پلیس را قبول نمی‌کند نه خود پلیس قبول می‌کند، نه قوه قضائیه قبول می‌کند و نه دولت قبول می‌کند فقط آقای حسین شریعمتداری در کیهان قبول کرده است!

واکنش رحیمی جهان‌آبادی به حکم تبعید یک روزنامه‌نگار: ترجیح می‌دهیم تا آخر عمر درتبعید باشیم اما همفکر امثال رسایی نباشیم‌

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تربت جام در مجلس در واکنش به حکم تبعید یک ساله مرضیه محمودی، خبرنگار به تربت جام به دلیل شکایت حمید رسایی از وی، نوشت: دراخبارحکمی عجیب اعلام شده و خانم خبرنگاری به دلیل شکایت یک روحانی به‌جریمه نقدی و تبعید به تربت جام محکوم شده است. مشخص شد تا الان‌ ما مجرم و در تبعید بودیم. ترجیح میدهیم تا اخر عمر درتبعید باشیم اما همفکر امثال رسایی نباشیم‌خواهرم قدمت روی چشم، تربت جام شهر عرفان‌و ایمان است.

  • 10
  • 2
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۱۴
جدیدترین
قدیمی ترین
آقا اين حرفاى کفر آميز را چرا مى گوييد قبل از انقلاب همه غير مسلمون بودند اين حضرات تازه به دوران رسيده باعث شدن که مردم مسلمان شوند
آقای رحیمی جهان آبادی و امثال ایشون آقای بیگی و انگشت شمار نماینده واقعی مردم وقتی حرف می زنند احساس می کنیم در مجلس تعدادی از مردم واقعی راه پیدا کرده اند
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه

مجلس

دولت

ویژه سرپوش