جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
۱۱:۵۲ - ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۰۶۱۲۰۴
چهره ها در سینما و تلویزیون

من و همسرم ترجیح می‌دهیم بازی نکنیم!

فیلم سینمایی در مسیر تندباد
بازیگر سریال «پس از باران» با انتقاد از بدعهدی تهیه کنندگان در پرداخت دستمزد بازیگران گفت: «تهیه کنندگان از شرایط تورم و گرانی سوء استفاده می‌کنند و به همین دلیل بازیگرانی در سن من و همسرم محمود پاک نیت، ترجیح می دهیم کار نکنیم به جای اینکه بخواهیم کار کنیم و پول نگیریم.»

مهوش صبرکن در گفت‌وگویی و در توضیح شرایط این روزهای خود بیان کرد: «مدتی است که کار نمی کنم چرا که آنقدر پرداخت دستمزدها از سوی تهیه کنندگان صدا و سیما عذاب آور است که عطای کار را به لقایش بخشیده ام.

بازیگر فیلم سینمایی تشریفات (مهدی فخیم‌زاده ۱۳۶۴) ادامه داد: «در مدت کرونا سریال سایه های رعنا را کار کردم؛ تیر ۱۴۰۰ در گرمای ۵۰ درجه گرگان انجام شد اما هنوز درگیر دستمزد آن هستیم که پرداخت نشده. به همین دلیل در این مدت کارهایی که پیشنهاد شده به خصوص در شهرستان را قبول نکرده ام.»

او افزود: «تصمیم گرفتم بیشتر به سمت کارهای بهتر و سینما و نمایش خانگی بروم.»

بازیگر فیلم سینمایی در مسیر تندباد (مسعود جعفری جوزانی ۱۳۶۷) در پاسخ به این پرسش که آیا در این مدت از سوی سینما و نمایش خانگی دعوت به کار شده است، گفت: «پیشنهادی سینمایی داشتم که وقتی در مورد پرداخت و دستمزد صحبت کردم، دیگر تماس نگرفتند؛ شبکه نمایش خانگی هم سریال رقص روی شیشه را داشتم؛ قرارداد بستیم، گریم و لباس و کارهای دیگر را هم انجام داده بودم اما به سکانس های من و آقای زنجان پور که رسید پروژه کار به دلایل مالی خوابید و به ما گفتند کارگردان پول را برده است.»

صبرکن ادامه داد: «کار دیگر ضبط نشد و ظاهرا همانچه فیلمبرداری شده بود را تدوین و پخش کردند.»

تهیه کننده باید کیف پرپولی داشته باشد

هنرپیشه سریال تلویزیونی پس از باران (سعید سلطانی ۱۳۷۸) ضمن توضیح خلاهای مدیریتی در تولید آثار تلویزیونی خاطرنشان کرد: «تهیه کنندگان مشکلات پرداخت و تاخیر را به گردن صدا و سیما می اندازند اما ما بار اولمان نیست و سالهاست که کار کرده ایم؛ من و پاک‌نیت اعتقاد داریم که تهیه کننده باید کیف پرپولی داشته باشد. به ما پول بدهد و وقتی کیفش خالی شد توسط پولی که از صدا و سیما می گیرد آن را پر کند.»

او افزود: «بر این اساس هرکسی نمی تواند تهیه کننده شود؛ یعنی وقتی اسم خودش را تهیه کننده می گذارد باید حسابش پر باشد. تهیه کنندگان از شرایط تورم و گرانی و ... سواستفاده می کننده و مثلا در اقساط پایانی دیرکرد بسیاری دارند. زمانی که سریال دخترم نرگس را کار کردیم، شهریور ۹۸ تمام شد. آمدیم و دوسال بعد با دوندگی بسیار، شکایت و پیگیری فراوان توانستم ۴۰ میلیون طلب خودم را زنده کنم یا برای همان سریال سایه های رعنا که گفتم ۲۰ میلیون طلبکارم و دائم برای گرفتن حقم باید بدو بدو کنم.»

هنرپیشه سریال تلویزیونی یوسف پیامبر (فرج الله سلحشور ۱۳۸۷) گفت: «به همین دلیل آدم هایی در سن من و پاک نیت ترجیح می دهیم کار نکنیم به جای این که بخواهیم کار کنیم و پول نگیریم.»

وقتی سطح کارها پایین بیاید، ذائقه مخاطب هم افت می کند

صبرکن تصریح کرد: «می دانیم که مسائل اقتصادی کشور به صدا و سیما هم سرایت پیدا می کند و این سازمان هم قطعا مذیقه هایی دارد اما چرا بزرگان صدا و سیما به یک تهیه کننده همزمان ۳ کار را می دهند که زخمی کند؟»

او افزود: «با این شرایط وقتی طرف سه کار را می گیرد، زخمی و رها می کند. این کار درست نیست. چرا که بازیگران و عوامل در این شرایط اذیت می شوند ...»

هنرپیشه فیلم سینمایی غزال (مجتبی راعی ۱۳۷۴) ادامه داد: «امروز در دورافتاده ترین روستاهای ما سریال های به دردنخور ترک را دنبال می کنند و آن ها را دوست دارند چرا که رنگ و تصویر قشنگ است. شاید از نظر ما محتوایی نداشته باشد اما برای قشری راضی کننده است. این تغییر ذائقه ذره ذره رخ داده و به جایی رسیده که امروز تغییر دادنش بسیار دشوار است.»

این هنرپیشه قدیمی با تاکید بر اثرات زیان‌بار تغییر ذائقه مردم بیان کرد: «زمانی ما مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر را کار می کردیم و همان موقع سریال‌های فاخری چون در چشم باد و مختار تولید می‌شد و کارهای مناسبتی صورت می گرفت اما مردم نگاه می کردند چون ذائقه شان این گونه بود که از کارهای خوب استقبال می کردند.»

بازیگر مجموعه تلویزیونی پنجمین خورشید (علیرضا افخمی ۱۳۸۸) تاکید کرد: «زمانی که یوسف پیامبر پخش می شد واقعا خیابان ها خلوت می شد اما وقتی به مرور سطح کارها پایین می آید، ذائقه مخاطب هم افت می کند.»

دلم می سوزد که تلویزیون از رونق بیفتد

صبرکن در توضیح علت قصه‌های مقبول شبکه نمایش خانگی گفت: «وقتی امروز در پلتفرم ها متن هایی به این خوبی کار می شود و مردم هم دوست دارند، ثابت می شود که قصه و فیلمنامه خوب موضوعی ماورایی نیست. اینها نویسندگان خودمان هستند ولی چون تطمیع می‌شوند و دستمزد خوبی می گیرند وقت می گذارند و محصول خوبی تحویل می دهند.»

او افزود: «پرواضح است که این متن ها به صداوسیما که پولی برای آنها پرداخت نمی کند، داده نمی شود.»

بازیگر سریال دخترم نرگس (باقر پیران ۱۳۹۹) تصرح کرد: «شاید در نمایش خانگی کارهای درجه پایین هم باشد و نیمی خوب نباشند اما نیم دیگر خوب هستند؛ من به شخصه آثار این رسانه را دوست دارم و دنبال می کنم. شروع این قصه ها سریال شهرزاد بود که ذائقه مردم را عوض کرد. بسیار زمان خواهد برد که ذائقه ای که خراب شده را بهبود بخشید و این که مخاطب را دوباره به سمت تلویزیون بازگرداند.»

این هنرمند گفت: «دلم می سوزد و بسیار حیف است که تلویزیون به عنوان رسانه ملی از رونق بیفتد.»

او گفت: «امروز در شبکه های نمایش خانگی گروه خاصی آن را در دست گرفته اند درحالیکه بسیاری از همکاران من که در سریال های تلویزیونی کار می کردند امروز بیکار و خانه نشین شده اند. ؛ کارهای ضعیفی که از صدا و سیما پخش شد، در ترکیب با تولیدات ماهواره ای در ابتدا و پس از آن تولیدات نمایش خانگی باعث افت مخاطب شدید تلویزیون شد.»

مهوش صبر کن متولد ۱۶ خرداد ۱۳۳۹ در شیراز است و اولین بار در سال ۱۳۵۴ وقتی که ۱۵ ساله بود در نمایش عروسکی ماهی سیاه کوچولو به کارگردانی ناصر عدلو در تئاتر عروسکی شیراز روی صحنه رفت.

صبرکن در سال ۱۳۵۶ وقتی ۱۷ ساله بود در روزهایی که آموزش بازیگری می دید بصورت اتفاقی در نمایشی بنام شاتره از طریق یکی از دوستان خود حاضر و در این تئاتر با محمود پاک نیت همبازی شد و پس از آن با وی ازدواج کرد.

صبرکن در سریال های مختلفی همچون پس از باران، خانه‌ای در تاریکی، شب می‌گذرد و یوسف پیامبر(ع) نقش‌ آفرینی کرده است.

irna
  • 11
  • 1
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش