سه شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۳
۱۹:۱۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ کد خبر: ۹۵۱۲۰۳۳۶۴
چهره ها در سینما و تلویزیون

نگار عابدي:

فعلاً بازیگرم شایـد در آینده شغلم را تغییر دادم!

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,نگار عابدی

 نگار عابدی از بازیگرانی است که فعالیت خود را در عرصه تصویر با تئاتر آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۸۷ با سینمایی «مانا» وارد فضای سینما شد. در ادامه فعالیت های این هنرمند، وی در سال ۱۳۸۸ با سریال «سایه های بلند گناه» به کارگردانی شهرام شاه حسینی به تلویزیون آمد. وی بعد از آن در فیلم ها و سریال های گوناگونی چون «یه حبه قند»، «دهلیز»، «گنجشکک اشی مشی»، «خانه ای کنار ابرها»، «نیم»،‌ »آبنبات چوبی»، «شمعدونی»، ‌«حالت خاص»،‌ «پادری»،‌ »دودکش» و… ایفای نقش کرد. عابدی امسال با فیلم «سد معبر» محسن قرائی در جشنواره حاضر شد.

 

او از جمله بازیگرانی است که در تمام سال های فعالیتش از تئاتر فاصله نگرفته و در این عرصه از سال ۷۸ تاکنون با بیش از ۲۵ کار به روی صحنه رفته است. فعالیت گسترده او در تئاتر از جمله رخدادهایی است که موجب شده تا او در شخصیت سازی و پرداخت کاراکترها تا حد قابل توجهی موفق عمل کند. این بازیگر بعد از سال ها بازی در تله فیلم ها و مجموعه های گوناگون، در چند سال اخیر با سریال های «دودکش» و «پادری» بیش از پیش درخشید، علاوه بر این ها بازی در سریال «تعبیر وارونه یک رویا»  از جمله کارهایی بود که در کارنامه کاری وی می درخشد. عابدی این شب ها با مجموعه «آرام می گیریم»  به کارگردانی روح ا.. سهرابی در شبکه دو حاضر شده است.  وی در گفت و گویی که با بانی فیلم داشت از تمایلش به نقش های جدی و دشواری کار کمدی تعریف کرد. علاوه بر این ها  اجرای ادامه دار تئاتری که این شب ها در  مجموعه تئاتر باران  به روی صحنه می رود، از جمله موارد دیگری بود که وی از آن گفت.

 

|بعد از سریال «پادری» و وقفه کاری که در حوزه تلویزیون داشتید، شما در روزهای پایانی امسال با نقش متفاوتی از کارها قبلی خود در مجموعه «آرام می گیریم» حاضر شدید، نقش مادری حساس و غالبأ مخالف. کمی از این کاراکتر بگویید. 

-در آرام می گیریم به جهت متفاوت بودن نقشم، آن را پذیرفتم و در واقع برایم جالب بود که در چنین نقشی بازی کنم. به طور کلی من دوست دارم که نقش ها متفاوت را بپذیرم و تجربه کنم. این زن هم در قصه در قالبی جدید به همراه همسر و فرزندش مسائلی را به تصویر می کشد که شاید در خیلی از خانواده ها وجود دارد.

 

|از تفاوتی که این سریال و نقش تان در آن نسبت به قبل دارد، بگویید.

-واقعیت این است که من در کل حرف خاصی درباره سریال های تلویزیونی و به ویژه چنین کار پر بازیگری مثل آرام می گیریم ندارم اما در مورد نقشم باید بگویم خوشحالم که این سوال را پرسیدید، چرا که کارنامه کاری من پر از نقش های جدی است و در حوزه تصویر دو کار کمدی داشتم که در آن هم کاراکترم جدی بود و موقعیت ها طنز در کار وجود داشت. در تئاتر هم که غالبأ نقش های جدی داشتم اما عده ای همه این ها را کنار می گذارند و من را تنها به عنوان بازیگر کمدی می شناسند، در صورتی که به دلایل مذکور واقعأ این طور نیست. در این مجموعه هم از لحاظ ساختار و چارچوبی که نقش فروغ دارد، به نظرم کاراکتر جدیدی بود.

 

|روح ا.. سهرابی که برای اولین بار ساخت سریال، در تلویزیون را تجربه می کند، کارگردانی این کار پر بازیگر را به عهده دارد، کار با او در این سمت چه طور است؟

-آقای سهرابی انسانی بسیار محترم، آرام، صبور و خوش فکری است که با دقت نظری که  دارد، این سریال را جلو برده است. به نظر من او کارنامه درخشان و درخور شأنی دارد که نشان دهنده پیشروی مناسب و خوب او در مسیر کاری اش است. به عقیده من وی در ادامه این مسیر نیز با نگاه ویژه ای که دارد، به خوبی و با موفقیت راهش را ادامه خواهد داد. من هم امیدوارم که ایشان در این راه موفق شوند.

 

|شما از بازی در کارهای درام و جدی و تجربه ای که در کمدی دارید، گفتید. با توجه به این تجربه، بازی در کدام حوزه را دشوارتر می بینید.

-کار طنز واقعأ مشکل است، چرا که شکل گیری کمدی اصیلی که در آن نه تنها روی متن بلکه موقعیت های طنز نیز به شکل جذابی وجود داشته باشد، کار ساده ای نیست و نیاز به مهارت و توجه خاصی دارد.

 

|با وجود کارهای درامی که در کارنامه کاریتان خودنمایی می کنند، فکر می کنم شما به نقش های جدی تمایل بیشتری دارید، درست است؟

-بله، من در کل کارهای جدی را بیشتر دوست دارم، البته این موضوع چیزی نیست که بتوان به طور قطعی درباره اش اظهار نظر کرد، چرا که من همواره طالب نقشی هستم که به آن خوب پرداخته شده و در واقع با یک سناریو قوی همراه شده است. حال این ویژگی ها ممکن است در هر حوزه ای چه کمدی و چه درام وجود داشته باشد. در مورد طنز نیز همانطور که گفتم من نقش هایی که بیشتر موقعیت طنز دارند تا متن و شخصیت های کمدی را دوست دارم. در اصل کمدی هایی که به عنوان مثال در آن مضامین اجتماعی بسیار باورپذیر که در اوج جدیت قرار دارند و توسط موقعیت هایی طنز با آن ها همراه می شود از جمله این موارد است. به همین دلیل نمی توانم قطعی بگویم که حتما دوست دارم طنز کارکنم یا مدام در کارهای جدی حاضر شوم. به هر حال موقعیت های جدید همیشه برای من جالب و جذاب هستند.

 

|شما ید طولایی در حوزه تئاتر و بازی در این عرصه دارید، این روزها مشغول کاری هستید؟

-بله، مدتی است که در نمایش مافیا به نویسندگی و کارگردانی افروز فروزند حضور دارم. در این کار بازیگرانی چون حمیدرضا فلاحی، علی تاجمیر، میثاق زارع، غزاله نظر، اِروین گالستیان و تنی آواکیان نیز ایفای نقش می کنند. در خلاصه این داستان این طور قید شده است که هفت دوست در یک میهمانی خداحافظی جمع می شوند و با هم مافیا بازی می کنند و به تدریج لایه‌هایی از زندگیِ گذشته و حال آنها باز می شود. این نمایش تا ۲۷ اسفند در مجموعه تئاتر باران به روی صحنه می رود و پذیرای علاقه مندان به این هنر خواهد بود.

 

|علاوه بر بازیگری به فکر فعالیت در حرفه دیگری در دنیای وسیع تصویر نیستید؟ کاری مثل نویسندگی و یا کارگردانی؟

– در این حوزه همه فکر می کنند که هر کس که چندین کار بازی می کند و در واقع بازیگر است، باید کارگردان شود. اما من فعلأ همچنان بازیگر هستم و شاید در آینده سراغ فعالیتهای دیگری در این حوزه رفتم.

 

|برنامه و یا پیشنهاد کاری برای سال جدید دارید؟

-واقعیت این است که کسی جز خدا برنامه آینده آدم را نمی داند. تلاش من این است که در سال جدید نیز با برنامه ریزی سلامتیم را حفظ کنم، تا ببینیم در آینده چه می شود. در حوزه کاری هم اگر صحبت هایی مطرح شد، ترجیح می دهم فعلأ از آن ها چیزی نگویم تا به وقوع آن ها نزدیک تر شویم، چون خدا می داند در آینده چه می شود.

 

 

 

 

banifilm.ir
  • 12
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش