دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
۱۴:۰۹ - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۲۰۴۶۹۰
چهره ها در سینما و تلویزیون

کامل نبودن فیلمنامه بازیگران را می‌ترساند / با مرجانه گلچین از ' آرماندو' تا کار در حوزه تئاتر و موسیقی

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,مرجانه گلچین
مرجانه گلچین می‌گوید اغلب فیلمنامه‌هایی که این روزها ارائه می‌شوند کامل نیستند و بازیگران از انتهای ماجرا خبر ندارند که این اصلاً خوب نیست.

به نقل از هنر آنلاین، مرجانه گلچین بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون سال ۹۴ مجموعه "نفس گرم " را از شبکه اول سیما به روی آنتن داشت و سال گذشته نیز کنسرت "نوای گلچین " را با همراهی منیژه گلچین خواهرش در تالار وحدت اجرا کرد. او این روزها مشغول بازی در سریال "آرماندو" به کارگردانی احسان عبدی پور است.

 

گلچین درباره فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول بازی در سریال "آرماندو" هستم و تا مردادماه درگیر فیلمبرداری این سریال هستم. برای حضور در عرصه تئاتر هم‌صحبت‌هایی شده است که اگر با ضبط سریال تداخلی نداشته باشد احتمالاً بپذیرم و اواخر تابستان به روی صحنه برویم، اما در حوزه موسیقی بعد از برگزاری کنسرت سال گذشته خواهرم به سفر خارج از کشور رفت و تا زمان بازگشت او فعلاً کار خاصی انجام نمی‌دهیم اما در نیمه دوم پاییز احتمالاً اتفاقاتی را در این حوزه رقم خواهیم زد.

 

گلچین در توضیح نقش خود و ویژگی‌های آن بیان کرد: داستان سریال "آرماندو" درباره پسر خوش‌دل و مهربانی است که تلاش می‌کند مشکلات خواهر و فرزندان خواهرش را برطرف کند. او در این مسیر درگیر موقعیت‌هایی جذاب و نفس‌گیر می‌شود، اما برخلاف داستانش مسئله بسیار تراژیکی است. یک درام اجتماعی است که در موقعیت ممکن است لحظات طنزی را ایجاد کند، اما خود مسئله خیلی خوشایند نیست و حتی در بخش‌هایی مخاطب را غمگین هم می‌کند و گاهی همین شرایط دردآور خنده‌دار شده و مخاطب را به خنده وادار می‌کند، به‌طورکلی بنیاد بازی بر اساس کمدی نیست و تراژیک است.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مدتی از تلویزیون دور بود، عنوان کرد: از آخرین کارم در تلویزیون یعنی سریال "نفس گرم " به بعد دیگر کاری قبول نکردم، چراکه فیلمنامه خوبی وجود نداشت و آنچه پیشنهاد می‌شد، اغلب فیلمنامه‌هایی بود که دو سه قسمت از آن نوشته‌ شده بود و فیلمنامه کاملی وجود نداشت. اگرچه من و همکارانم به‌شدت با این موضوع مبارزه می‌کنیم اما این بی فیلمنامه بودن باز هم ما را درگیر می‌کند و این اتفاق ما را ترسانده است چراکه نمی‌دانیم آخر کار چه می‌شود و تمرکزمان را هم کم می‌کند به این دلیل که باید هم به فیلمنامه و هم به بخش تولید فکر کنیم.

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,مرجانه گلچین

بازیگر "دزد و پلیس" ادامه داد: امیدوارم همه‌چیز به روال سابق برگردد، به این دلیل که در آن زمان ما می‌دانستیم ابتدا و انتهای کاری که انجام می‌دهیم چگونه است و شخصیتی که ایفا می‌کنیم به چه سرنوشتی مواجه می‌شود، ولی الآن نمی‌دانیم سرانجام کاری که انجام می‌دهیم قرار است چه شود. امیدوارم که همه‌چیز به همان نظمی که در سال‌های دهه ۶۰ -۷۰ وجود داشت بازگردد. نمی‌دانم چرا باید وقتی متنی کاملاً آماده نیست به آن مجوز داده شود، این اصلاً خوشایند نیست نه برای بازیگر و نه برای سایر اعضای گروه.

 

گلچین همچنین با اشاره به اینکه ما تنها از طریق بازیگری امرارمعاش می‌کنیم و مجبوریم که در این حرفه حضورداشته باشیم گفت: در چنین شرایطی ما تنها با کمک خود کارگردان کار را پیش می‌بریم و ناچاریم به او اطمینان کنیم چرا که تنها اوست که می‌داند قرار است چه اتفاقی رخ دهد. از سوی دیگر نمی‌توانیم تمام‌ کارهایی که پیشنهاد می‌شود را رد کنیم، به این دلیل که به‌ هر حال بازیگری حرفه ماست و باید از این طریق امرارمعاش کنیم، بنابراین مجبوریم به این شرایط تن دهیم و این نامنظمی و این شرایط نامطلوب را تحمل‌کنیم.

 

وی ادامه داد: باید برای تولید یک برنامه موفق همه‌چیز از پیش برنامه‌ریزی و تعیین‌شده باشد تا بازیگر هم بتواند خودش را آماده کند و این شرایط نامساعد از تمرکز مجموعه کم می‌کند. من به‌شخصه معتقدم باید برای رسیدن به یک نقش مطلوب بسیار تمرین کرد. دوست دارم از شب قبل نسبت به کاری که قراراست فردا در مقابل دوربین انجام دهم فکر کنم و تمرین داشته باشم، متنم را حفظ کرده و نقش را مال خود کنم اما با این شرایط چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و این اصلاً خوب نیست.

 

این بازیگر در انتها درباره چگونگی رسیدن به نقش و باورپذیر کردن آن برای مخاطب در چنین شرایطی عنوان کرد: به این‌که چطور نقش را باورپذیر کنم فکر می‌کنم برایم مهم است که بعد از پخش چند قسمت از کار مخاطب اسم من را به‌عنوان بازیگر فراموش کند و درگیر شخصیت شود، فکر می‌کنم در چنین شرایطی ارتباط نقش با مخاطب برقرارشده است. تا جایی که بضاعت خودم است و نقش پتانسیل دارد سعی می‌کنم کار مقبولی ارائه دهم.

 

 

  • 13
  • 1
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش