دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
۱۰:۳۱ - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۲۰۵۰۵۴
چهره ها در سینما و تلویزیون

بعد از مدت‌ها با یک نقش خوب به تلویزیون بازمی‌گردم / گفت‌وگو با عباس غزالی

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,عباس غزالی
عباس غزالی می‌گوید مخاطب ما هنرمندان و تلویزیون خودش را دوست دارد ولی به شرطی که بهترین در اختیارش باشد.

به گزارش هنر آنلاین، عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون این روزها مشغول بازی در سریال "آشوب" به کارگردانی امیر پوروزیری است که قصه‌ای عاشقانه را بعد از انقلاب و هم‌زمان با آغاز جنگ تحمیلی روایت می‌کند.

در این سریال سیاوش طهمورث، محمود پاک‌نیت، پروانه معصومی، عباس غزالی، سلمان فرخنده و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

 

غزالی در گفت وگو با خبرنگار هنر آنلاین درباره فعالیت‌های خود و حضور در این سریال بیان کرد: سریال "آشوب" در ژانر تاریخی در حال ساخت است و به موضوعات بعد از انقلاب تا زمان آغاز جنگ و ایام آزادسازی خرمشهر بازمی‌گردد و این روزها سخت مشغول کار هستیم و نقش اصلی آن را عهده‌دار هستم.

 

او درباره دلایل پذیرش نقش صفا در این سریال اظهار کرد: تم اصلی قصه یک تم عاشقانه است و مثلث عشقی است که بین سه کاراکتر اصلی شکل می‌گیرد. بعد اتفاقات جنگ پیش می‌آید و ترکیب این‌ها در کنار هم یک ترکیب جذاب را ایجاد کرد، از سوی دیگر قصه هم مرا به سمت خودش جذب کرد و حس کردم بعد از مدت‌ها با یک نقش خوب می‌توانم به تلویزیون بازگردم ضمن این‌که این سریال هم‌پتانسیل این را دارد تا ‌بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. کل گروه سازنده تمام تلاشمان را با وسواس زیاد می‌کنیم و امیدواریم که مردم نیز درنهایت از کار رضایت داشته باشند.

 

بازیگر "وضعیت سفید " در ادامه به انتخاب آگاهانه گویش بازیگران در این فیلم اشاره کرد و افزود: با رضایت کارگردان و تصمیم عوامل پشت دوربین به دلیل تعداد زیاد کاراکترها آگاهانه خواسته شد تا بازیگران لهجه غلیظی نگیرند و کار یکدست شود، چرا که ممکن بود با داشتن لهجه در بخش‌هایی فیلم از یکدستی خارج شود؛ بنابراین ما به سمت لحن و آهنگ جنوبی رفتیم و لهجه دقیق ایجاد نشد. من نیز این موضوع را در بازی لحاظ کردم و با یک آهنگ و ته‌لهجه جنوبی ایفای نقش می‌کنم که فکر می‌کنم باورپذیر شده است.

 

غزالی درباره دلایل عدم حضورش در تلویزیون عنوان کرد: آگاهانه در تلویزیون حضور نداشتم، به این دلیل که پیشنهاد خوبی نبود. از آنجایی‌ که دوست دارم روبه‌جلو حرکت کنم و بهترین خوراک را برای مخاطبم فراهم کنم ترجیح دادم صبر کنم و در این راه سختی هم بسیار کشیدم، اما پیشنهاد‌ها خوبی نبود که بخواهم بپذیرم و وقتی می‌دیدم خودم با متن ارتباط برقرار نمی‌کنم مطمئن بودم که مخاطب هم نمی‌تواند ارتباط برقرار کند و درنهایت هم نمی‌پذیرفتم تا این‌که آشوب پیشنهاد شد.

 

زمانی که فیلم‌نامه "آشوب" را خواندم دیدم هم حال و هوای آن متفاوت است و هم اتفاقات جذابی در آن رخ می‌دهد، چون قصه‌ای که روایت می‌کند از تاریخ کشور است و به اتفاقات بعد از انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی می‌پردازد. البته قصه در خرمشهر می‌گذرد که این سبک‌کارها فضای خاصی را برای کار می‌طلبد. پوشش، لباس، طراحی صحنه و... هم در بازی و هم در روایت لحاظ می‌شود و جذابیت ویژه‌ای دارد و بازیگر را به چالش می‌کشد.

 

این بازیگر در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه تغییر مدیریت در سازمان صداوسیما موجب شده تا هنرمندان بار دیگر به تلویزیون بازگردند، گفت: نمی‌دانم. احساس می‌کنم باید انرژی بیشتری برای مخاطب گذاشت. مخاطب ما هنرمندان و تلویزیون خودش را دوست دارد ولی به شرطی که بهترین در اختیارش باشد، در این صورت به سمت شبکه‌های بیگانه نمی‌رود؛ باید تمام تلاشمان را برای آن‌ها انجام دهیم چراکه لیاقت مخاطب ما بیش از این‌هاست.

 

وی درباره سایر فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر دو فیلم سینمایی آماده اکران دارم که بعد از اتمام مراحل فنی آماده می‌شوند. "همه چی عادیه" به کارگردانی محسن دامادی را آماده دارم که یک فیلم کاملاً تجاری است و جزو فیلم‌های بدنه سینما قرار می‌گیرد. با پذیرش این نقش خواستم خودم را در این ژانر هم محک بزنم و تجربه جدیدی برایم بود. یک قصه اجتماعی بارگه‌های فانتزی است که شخصیت محور است و من نقش اصلی این فیلم را ایفا می‌کنم. اگر پرونده کاری من را دیده باشید می‌بینید که در فیلم‌های تجاری تاکنون حضور نداشتم و این اولین تجربه من است و دوست داشتم این فضا را تجربه کنم و ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

 

غزالی در پاسخ به این سؤال که پس از مدت‌ها چه عاملی سبب شد تا او در چنین نقشی حضور داشته باشد، عنوان کرد: سعی می‌کنم خیلی با وسواس قدم بردارم و برایم مهم است که در مسیر هنری خودم و در چارچوبی خاص قدم بردارم. علاوه بر این در انتخاب‌هایم انتظار مخاطب از خودم را نیز در نظر می‌گیرم و اولین اولویت من در انتخاب هم این موضوع است.

 

ازاین‌رو با دقت و وسواس بیشتری انتخاب می‌کنم تا انتظار مخاطب را در بربگیرد و یک اتفاق آبرومند رقم بخورد. وقتی فیلم‌نامه پیشنهاد شد، دیدم قصه بانمک و جذابی است که یکی از اتفاقات اجتماعی روز جامعه را به تصویر می‌کشید و کاراکتر هم متفاوت است و برای ایفای نقش به خاطر فانتزی بودن و شخصیت‌پردازی کاراکتر مجبورشدم از تکنیک‌هایی استفاده کنم که تیپ شخصیت باشد و به این سمت رفتم.

 

وی ادامه داد: من در این فیلم کاراکتر صفا را بازی می‌کنم که کشاورز است و در روستایی دورافتاده بزرگ‌شده و به خاطر کم‌آبی برای کار و امرارمعاش مجبور می‌شود به تهران بیاید و وقتی وارد تهران می‌شود، تقابل یک روستایی با آدم‌های شهری و تناقض‌گویی‌هایی که دارد اتفاقات عجیبی را رقم می‌زند. این تقابل سادگی با آدم‌های شهری اتفاقات بانمکی را رقم می‌زند که دیدنی است. نقش متفاوتی بود و چون در این ژانر فعالیت نداشتم دوست داشتم آن را تجربه کنم. سر صحنه راضی بودم، ولی باید دید روی پرده چه اتفاقی می‌افتد.

 

غزالی در خاتمه اظهار کرد: فیلم دیگرم "من یوسفم مادر" نام دارد که در جرگه فیلم‌های هنری باحال و هوایی متفاوت می‌گنجد. یک فیلم خاص به کارگردانی محمدرضا فر طوسی که فیلم اول این کارگردان است و از شاگردان مرحوم عباس کیارستمی بوده است. او پیش‌ازاین فیلم‌های مستند زیادی تولید کرده و جوایز داخلی و خارجی بسیاری را از فستیوال‌های مختلف دریافت کرده است و این اولین فیلم داستانی اوست و جالب است. من در این فیلم در قالب شخصیتی که ملیتی دیگر دارد حضور یافتم و برایم تجربه جذاب و جدیدی بود.

 

 

  • 10
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش