دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۱۲:۲۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۵۳۹۴
چهره ها در سینما و تلویزیون

از فاطمه معتمد آریا تا مهناز افشار؛

گریم های به یاد ماندنی بازیگران زن ایرانی

گریم های به یاد ماندنی بازیگران زن ایرانی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
گریم جزو جدایی ناپذیر سینما است اما گریم سنگین و تغییر چهره آن هم برای بازیگران زن، اتفاقی متفاوت است. شاید پذیرفتنش برای خیلی ها سخت باشد. برای همین هم هست که اسم یکسری را می شود بازیگر گذاشت و نام یکسری دیگر هیچ وقت در این فهرست قرار نمی گیرد.

 گریم جزو جدایی ناپذیر سینما است اما گریم سنگین و تغییر چهره آن هم برای بازیگران زن، اتفاقی متفاوت است. شاید پذیرفتنش برای خیلی ها سخت باشد. برای همین هم هست که اسم یکسری را می شود بازیگر گذاشت و نام یکسری دیگر هیچ وقت در این فهرست قرار نمی گیرد. این که بازیگر زنی که قطعا زیبایی برایش از هر چیز اولویت بیشتری دارد، حاضر می شود زیر دست طراح چهره پرداز بنشیند و صرفا به خاطر جذابیت نقش و خلق یک کاراکتر جدید، تصویری دیگر از خودش به نمایش بگذارد، کار راحتی نیست.

 

گریم سنگین، تبعات زیادی دارد و شاید آسیبی که به پوست آنها وارد می کند، هیچ وقت از بین نرود و فقط بازیگری می تواند این کار را قبول کند که نقش برایش از هر چیز با اهمیت تر باشد. در سینما و تلویزیون ایران گریم های عجیب و ماندگار زیادی در میان بازیگران زن سراغ داریم که خیلی های شان هیچ وقت از ذهن مان نمی رود. ۹ گریم مهم را مرور می کنیم. 

 

 

فاطمه معتمد آریا

 

گیلانه | پریناز

 

* چهره پرداز: مهرداد میرکیانی، مدیر چهره پردازی فیلم «گیلانه» بود و در فیلم «پریناز»، عبدالله اسکندری گریم متفاوتی روی صورت معتمد آریا انجام داد.

 

* چه گریمی داشت؟ معتمد آریا در گیلانه، نقش زنی شمالی و رنج کشیده را داشت و سنش سال ها بالاتر از خودش به نظر می رسید. علاوه بر چین و چروک های روی صورت و پیشانی، چانه اش به جلو متمایل شده بود و دندان هایش بزرگ تر از آنچه هست به نظر می رسید. او طوری گریم شده بود که در نگاه اول بشود به رنج موجود در صورتش پی برد. در فیلم پریناز گریمی اغراق شده داشت. با ابروهایی پیوسته، پر پشت و سیاه رنگ و صورتی که انگار هیچ وقت اصلاح نشده است. او قرار بود در سیمای زنی متعصب و دور از جامعه معرفی شود.

 

* موفقیت گریم: چهره پردازی معتمد آریا در فیلم گیلانه، در جشنواره فجر چندان دیده نشد اما مهرداد میرکیانی تندیس زرین بهترین چهره پردازی را از جشن خانه سینما گرفت. گریم اغراق شده عبدالله اسکندری روی صورت معتمد آریا در پریناز هم موفقیتی در بر نداشت و نهایتا منجر به توقیف فیلم شد.

 

 

گلاب آدینه

 

روسری آبی | وقتی همه خواب بودند

 

گریم های به یاد ماندنی بازیگران زن ایرانی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

* چهره پرداز: در فیلم «روسری آبی»، عبدالله اسکندری گریم کاملا متفاوتی روی صورتش انجام داد و گریم او در «وقتی همه خواب بودند» هم زیر نظر محمدرضا قومی انجام شد.

 

* چه گریمی داشت؟ کبوتر فیلم روسری آبی، زنی میانسال با چهره ای مردانه بود که به خاطر خشونت چهره و موهایی که مثل ته ریش مردانه، در صورتش داشت، بسیار زشت به نظر می رسید. این ظاهر در تقابل با روحیه مهربانی که در کل فیلم داشت کاملا در تضاد بود. کاراکتر کبوتر با این که نقش اصلی فیلم نبود اما بسیار مورد توجه قرار گرفت. گلاب آدینه در «وقتی همه خواب بودند»، گریم یک پیرزن بسیار مسن را داشت با موهای سفید و صورتی لاغر که دیگر توانی برای صحبت کردن نداشت. صورتش پر از چین و چروک بود و گونه هایش کاملا محو شده بود.

 

* موفقیت گریم: آدینه برای نقش کبوتر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت و عبدالله اسکندری هم نامزد سیمرغ شد. آدینه برای «وقتی همه خواب بودند» نامزد سیمرغ فجر شد اما طراح چهره پردازی این فیلم، کارش چندان دیده نشد.

 

 

مهتاب کرامتی

 

بیست

گریم های به یاد ماندنی بازیگران زن ایرانی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

 

* چهره پرداز: نوید فرح مرزی گریم متفاوت مهتاب کرامتی در فیلم «بیست» را طراحی کرد. جالب اینجاست که در کارنامه این طراح چهره پرداز، فعالیت دیگری به چشم نمی خورد.

 

* چه گریمی داشت؟ گریم کرامتی در فیلم بیست به اندازه ای متفاوت بود که خیلی ها نتوانستند در همان دفعه اول چهره اش را تشخیص دهند. او لاغرتر از حد معمول به نظر می رسید، صورتی بسیار شکننده و پر از لک داشت، انگار مدت هاست زیر نور خورشید بوده و پوست صورتش سوخته است. فک بالایی صورتش بیرون تر از حد معمول به نظر می رسید. گونه هایش کاملا محو شده بود و با موهای وز شده، نقش یک زن تنها و بی پناه و نیازمند را بازی می کرد. کرامتی چند سال بعد در فیلم «عصر یخبندان» هم با گریم یک زن معتاد و لاغر که پای چشمانش گود افتاده ظاهر شد.

 

* موفقیت گریم: مهتاب کرامتی برای این نقش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن را از جشنواره بیست و هفتم فجر گرفت اما نوید فرخ مرزی، با وجود گریم متفاوتی که روی صورت او طراحی کرد، هیچ جایزه ای نگرفت.

 

 

آزیتا حاجیان

 

دزد عروسک ها | ساعت شنی

 

گریم های به یاد ماندنی بازیگران زن ایرانی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

* چهره پرداز: گریم کاملا متفاوت آزیتا حاجیان در فیلم «دزد عروسک ها» ماحصل کار عبدالله اسکندری بود و در سریال «ساعت شنی» هم مسعود ولدبیگی طراحی گریمش را انجام داد.

 

* چه گریمی داشت؟ در دزد عروسک ها، نقش یک عجوزه بد ترکیب را داشت. گریم صورتش آنقدر اغراق شده بود که در نگاه اول نمی شد حس کرد که آزیتا حاجیان این نقش را بازی می کند. شاید اگر رنگ چشم هایش تغییر می کرد اصلا قابل تشخیص نبود. او با چهره ای لاغر، دماغ بسیار بزرگ و چانه جلو آمده و خال سیاهرنگ روی صورت، کاملا شبیه تصویر خیالی جادوگرهای قصه ها شده بود. در ساعت شنی، حاجیان نقش یک زن مردنما را داشت، زنی به اسم مش دریا که با ظاهری مردانه و ته ریش و ابروهایی پر پشت و سیاه در سطح شهر می گشت تا کسی ردی از او پیدا نکند.

 

* موفقیت گریم: این فیلم متعلق به سینمای کودک بود و گریم ها بیشتر حالتی نمایشی داشتند. به همین دلیل هم نه آزیتا حاجیان و نه عبدالله اسکندری، هیچ کدام شان در جشنواره فجر برای دزد عروسک ها دیده نشدند.

 

 

بهناز جعفری

 

آب و آتش

گریم های به یاد ماندنی بازیگران زن ایرانی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

 

* چهره پرداز: عبدالله اسکندری در سال ۱۳۷۹ گریم سنگینی روی صورت بهناز جعفری انجام داد تا سوختگی صورت او را در فیلم آب و آتش به نمایش بگذارد.

 

* چه گریمی داشت؟ جعفری تقریبا در این فیلم نصف صورتش را از دست داده بود. قصه از این قرار بود که جعفری نقش زنی خیابانی را بازی می کرد که آتیلا پسیانی در یک درگیری، صورتش را سوزانده بود. او حالا دیگر قادر به ادامه کارش نبود و با این چهره امکان این را نداشت که در سطح شهر تردد کند. برای همین هم مجبور بود مثل پادو کنار پسیانی باشد و خرده فرمایش هایش را عملی کند.

 

* موفقیت گریم: نقش جعفری در این فیلم خیلی کوتاه بود و در بیشتر بخش ها روی صورتش پارچه ای می کشید که کسی متوجه سوختگی آن نشود. شاید به همین دلیل بود که آن طور که باید دیده نشد. در جشنواره هم برای سیمرغ نامزد نشد. عبدالله اسکندری هم به عنوان چهره پرداز نتوانست موفقیتی در جشنواره های مختلف به دست بیاورد. با این حال این نقش یکی از نقش های ماندگار جعفری شد.

 

 

ویشکا آسایش

 

ورود آقایان ممنوع

 

گریم های به یاد ماندنی بازیگران زن ایرانی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

* چهره پرداز: طراح چهره پرداز فیلم که از ویشکا آسایش، یک خانم دارابی خلق کرد، فاطمه کمالی بود.

 

* چه گریمی داشت؟ ویشکا آسایش تا پیش از «ورود آقایان ممنوع»، هیچ وقت به این اندازه تغییر چهره نداده بود. گرچه در «امام علی (ع)» و «ساحره»، گریم های زیادی روی صورتش داشت اما در ورود آقایان ممنوع اولین بار بود که چهره اش تا این حد متفاوت به نظر می رسید. چهره او در نگاه اول خنده دار بود و مخاطبان می توانستند از روی تصویر حدس بزنند با چه فیلمی روبرو هستند. ابروهای نامرتب و پر پشت در کنار صورتی پر از مو و خط اخمی بسیار عمیق بین ابروها همگی باعث شده بود بتواند کاملا در قالب یک مدیر بد اخلاق و عصبانی درست ظاهر شود. از یک جایی به بعد، زمانی که احساس کرد مورد توجه آقای جبلی قرار گرفته، سرخی گونه هم به این گریم اضافه شد.

 

* موفقیت گریم: ویشکا آسایش برای نقش کاملا متفاوت خانم دارابی، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را گرفت اما فاطمه کمالی برای این طراحی چهره، نامزد جایزه نشد.

 

 

پانته آ پناهی ها

 

نفس

 

گریم های به یاد ماندنی بازیگران زن ایرانی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

* چهره پرداز: مهرداد میرکیانی، همان طراح چهره پرداز «گیلانه» که تصویر متفاوتی از فاطمه معتمد آریا به نمایش گذاشت، در فیلم «نفس» ایده تازه ای برای تغییر چهره پانته آ پناهی ها داشت و نهایتا اثر جالبی خلق کرد.

 

* چه گریمی داشت؟ پانته آ پناهی ها در سن ۳۸ سالگی نقش یک زن ۸۰ ساله روستایی را بازی کرد. گریم طوری بود که او را با صورت آفتاب سوخته به تصویر می کشید. دور چشم هایش پر از چین و چروک بود. او دندان هایی کاملا زرد و پوسیده داشت و زیر چشم هایش به خاطر مداومت در کشیدن سرمه، سیاه شده بود. برخلاف گریم های اینچنین که معمولا اغراق شده به نظر می رسند، چهره پناهی ها به هیچ عنوان غلو نداشت و مخاطبان او را در این سن و سال می پذیرفتند. البته بخش مهمی از جذابیت چهره به حرکات صورت خود پناهی ها بر می گشت که یک جورهایی مکمل گریم بود.

 

* موفقیت گریم: پانته آ پناهی ها در جشنواره فجر نامزد سیمرغ نشد، اما در جشنواره جهانی فجر، سیمرغ سیمین در دستانش قرار گرفت. مهرداد میرکیانی هم برای طراحی چهره پردازی این فیلم نامزد سیمرغ شد. 

 

 

مهناز افشار

 

نهنگ عنبر

گریم های به یاد ماندنی بازیگران زن ایرانی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

 

* چهره پرداز: طراح چهره پردازی فیلم نهنگ عنبر، سعید ملکان بود که بهترین تصویر را از یک دختر و پسر جوان دهه شصت به تصویر کشید. اینجا قرار نیست راجع به گریم بازیگران مرد صحبت کنیم، اگر نه می شد درباره گریم دهه شصتی رضا عطاران در نهنگ عنبر هم که کار دست سعید ملکان بود، صحبت های زیادی کرد.

 

* چه گریمی داشت؟ مهناز افشار در فیلم نهنگ عنبر، نمونه یک دختر جذاب در دهه شصت بود. طوری صورتش را طراحی کرده بودند که زمانی که برای اولین بار چهره اش در فیلم نمایان می شود، همه می زنند زیر خنده. او با ابروهای پر پشت به هم پیوسته و پشت لب پر مو و صورتی پر از جوش های چرکی کاملا متفاوت به نظر می رسید. موهای جلوی صورتش هم مانند جوانان دهه شصتی، به صورت کاکل درست شده بود و سایر عناصر چهره اش را تکمیل می کرد.

 

* موفقیت گریم: نهنگ عنبر در جشنواره اکران نشد و خب طبیعتا در رقابت قرار نگرفت اما تصویری جذاب به مخاطبانش ارائه کرد و آنقدر مورد توجه قرار گرفت که به فصل دوم رسید.

 

 

 

bartarinha.ir
  • 14
  • 4
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش