شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳
۲۲:۵۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۲۰۰۶۸۲
چهره ها در سینما و تلویزیون

علی نصیریان: در بازیگری تقلید نمی کنم

علی نصیریان,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

علی نصیریان که این اواخر با بازی در سریال «شهرزاد» توانست یکی دیگر از نقش های ماندگارش را ایفا کند، سال ۹۴ گفت و گویی پیرامون بازی در این مجموعه داشته که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:

 

وی درباره شخصیت بزرگ آقا در این مجموعه گفت: این آدم به دلیل جایگاهش و البته اتفاقاتی که پشت سر گذاشته خیلی اشاره‌ای صحبت می‌کند. این آدم مشغله فراوانی در ذهن دارد و از طرفی به خاطر اقتدار و اتوریته‌اش و از سویی سن و سال و کم حوصله‌گی‌اش خیلی اهل توضیح دادن و سر و کله زدن نیست، اون معتقد است من آدمی هستم که حرفم را می‌زنم و شما باید حرف مرا گوش کنید. نمونه‌های مختلفی از این رفتار را در بازی او می‌بینید. در برخورد با همه افراد…

 

او نگاهی متفاوت به آدم‌های مختلف در هر موقعیتی دارد. مثلاً او با اوباش‌ها، مدل خودشان رفتار می‌کند. نرسیدیم هنوز به آن قسمت ولی در یک سکانس (بزرگ آقا) را می‌بینیم که نشسته و با لات و لوت‌ها کله پاچه می‌خورد و متوجه می‌شویم بزرگ آقا با مذاق و مزاج هر طبقه‌ای همان مدل که آنها هستند رفتار می‌کند و کنار می‌آید…

 

وی در ادامه درباره درام نویسی در سریال های تلویزیونی نیز عنوان کرد: سابقه کاری ما در این حوزه خب به اندازه غرب نیست. آنها ریشه در این عرصه دارند به اندازه ۲۵۰۰ سال، چرا که این حرفه به یونان باستان بر می‌گردد و آنها وارث این قصه هستند. از ارسطو بگیر تا سوفوکل و… که می‌رسد به بزرگانی چون شکسپیر و مولیر و… از قضا این افراد خودشان بازیگر بودند، تئاتری بودند، یعنی فقط نویسنده نبودند. به همین دلیل تئاتری بودنشان خیلی خوب می‌توانستند شخصیت را بفهمند و بنویسند و آن را در بیاورند. آنها بلد بودند چگونه باید قصه را روایت کنند و این براساس قصه نبود براساس درام بود! یعنی کنش و عمل و حرکت و زندگی را نمایش می‌دادند. ما در این باب چیزی حدود صد و خورده‌ای سال سابقه داریم و قابل مقایسه نیستیم با غرب…

 

علی نصیریان,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

ما در درام نویسی خیلی قوی نیستیم. البته نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه نویسی و نوشتن متن درام یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست. درام نویسی با تحقیق و قصه نویسی متفاوت است. آنها جایگاه خودشان را دارند ولی درام نویسی قوانین و اصولی دارد که بسیار هم فشرده و محدود است. در نتیجه باید درام را با اشارات و زبان و دیالوگ نویسی که بسیار مهم است پیش ببریم. اینکه چگونه قصه و دیالوگ‌ها را خرج کنیم بسیار مهم است. اینکه شخصیت‌ها را چگونه تعریف کنیم اهمیت دارد. ما در قصه می‌توانیم هر طور بخواهیم توصیف و تشریح داشته باشیم ولی در درام این فرصت را نداریم. ما باید در درام در یک زمان فشرده تمام مفاهیم را منتقل کنیم. به شخصیت‌ها ساختار انسانی و منطقی بدهیم و…

 

وی در پایان ینز درباره شخصیت بزرگ آقا افزود: این سریال برای من مثل «میوه ممنوعه» و تجاربی که با مرحوم حاتمی داشتم می‌ماند. اگر چه همه کارهایم را دوست دارم و اصولاً اعتقادی به جایگاه و بالا و پایین در تجربه‌هایم ندارم. نمی‌توانم به کار خاصی اشاره کنم. چرا که من از ۴۹ ـ ۵۰ که وارد عرصه سینما و بعد تلویزیون شدم شخصیت‌های متفاوتی را بازی کرده‌ام که هر کدام برای من جذاب بوده است. هنوز مش اسلام «گاو»، هالو یا سریدار برای من جذاب است. این سریال هم جزو تجارب من با آقای فتحی است که دوست داشتم.

 

 

banifilm.ir
  • 14
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش