پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳
۱۴:۱۷ - ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۱۰۴۶۹۹
چهره ها در سینما و تلویزیون

محمد حسین میثاقی: به طرز مسخره‌ای هیجان زده‌ام

محمد حسین میثاقی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
محمد حسین میثاقی، مجری انرژیک و در عین حال با تجربه ای است که در سال ۹۶ جهشی اساسی داشت؛ با او درباره «رکورد»، «فوتبال ۱۲۰»، «نود» و چند مسئله دیگر گفتگو کرده ایم.

چند دلیل محکم داشتیم تا محمدحسین میثاقی را به عنوان یکی از چهره های موفق تلویزیون در سال ۹۶ انتخاب کنیم. برای اولین بار با «رکورد» تهیه کنندگی را تجربه کرد و باز هم برای اولین بار مجلی اصلی در شبکه سه شد. این برنامه به طور فشرده اتفاقات ورزشی هفته را مرور می کند که ریتم تندی دارد، پر آیتم است، مهمان هایش ویژه هستند و ... دلایل دیگری هم هست که در لابلای سوال ها به آنها اشاره شده است.

 

البته یکی دو بار قرار مصاحبه به خاطر بیماری میثاقی جابجا شد: موقع اجرای ۱۲۰ داشتم می مردم. رفتم بیمارستان و دوتا سرم زدم. فقط نشسته بودم و نتوانستم ایستاده اجرا کنم. من کلا خیلی کم مریض می شوم ولی این روزها به دنیا آمدن بچه و شب ناخوابی و اجرای دو برنامه خیلی انرژی ام را می گیرد. مردم پیام دادند که چرا نشستی؟ گفتم هشت سال ایستاده اجرا کردم گفتید چرا وایستادی؟»

 

محمد حسین میثاقی

شغل: مجری تلویزیون

 

چه برنامه هایی روی آنتن داشت؟

فوتبال ۱۲۰، رکورد، آقای گزارشگر

 

علاوه بر آن چه کرد؟

آیتم های ثابت نود را به شکل هفتگی روی آنتن دارد، به عنوان گزارشگر ویژه برنامه قرعه کشی جام جهانی هم به روسیه رفت، مجری قرعه کشی جدول زمان بندی فیلم ها در جشنواره بود و ...

 

چرا چهره برتر تلویزیون شده؟

از سال پیش تلویزیون به میثاقی اعتماد کرد و بالاخره اجرای یک برنامه (فوتبال ۱۲۰) به طور مستقل به او داده شد. اجرای او کم نقص نبود اما در سال ۹۶ مسلط تر و پخته تر عمل کرد. در نیمه دوم سال به جمع تهیه کنندگان اضافه شد که حاصلش برنامه شاداب «رکورد» است. او با این برنامه اجرای مستقل در شبکه سه را هم تجربه کرد. مصاحبه های میثاقی در نود بالا و پایین زیاد داشته، گاهی به خاطر کمبود وقت به یک مصاحبه داخل کافه اکتفا کرده و گاهی به شهرستان ها رفته؛ نتیجه اما غالبا خوب بوده است.

 

از همین جا شروع کنیم؛ تو طراحی خاصی برای مدل اجرایی ات داری. نمی نشینی و پر جنب و جوشی، ریتم حرف زدنت تند است. این مدل از کجا آمد؟

- این مدل به خودم بر می گردد. اولا من با هر چیزی هیجان زده می شوم، دقیقا چیزهایی که شاید برای بقیه مسخره به نظر برسد. مثلا یک گربه که وسط خیابان می پرد، می گویم «آه، این رو ببین.» و بچه ها می گویند این که چیزی نیست یا هر چیزی را بخواهم تعریف کنم بلند می شوم. مدل تعریف کردن من، ایستاده، کف دست عرق کرده و همراه با هیجان است. موقع اجرا هم واقعا این جوری راحت ترم. بعضی وقت ها که مجبورم یک برنامه را جدی تر اجرا کنم برایم سخت است اما وقتی راحتم حس بهتری دارم.

 

این راحت بودن تو برای یک عده جذاب است ولی یک عده گارد می گیرند که میثاقی چقدر لوس است. حتما این کامنت ها را دیده ای. تاثیری روی تغییر مدل اجرایت داشته؟

- بله، ولی تعداد کامنت هایی که اجرای راحت من را می پسندند بیشتر بوده است. راحت بودن البته به معنی رعایت نکردن استاندارد اجرا نیست اما خب، می شود بعضی کلیشه ها را کنار گذاشت و با بیننده صمیمی بود. من اول «فوتبال ۱۲۰» می گویم که قرار است دو ساعت با هم کیف کنیم؛ برای همین مثلا وقتی دستم به لیوان خورد و آب وسط استودیو ریخت، خودم بیشتر از بقیه خندیدم و همان موقع با دستمال شروع به خشک کردن میز کردم. سعی کردم طوری رفتار کنم که وقتی یک اتفاق این چنینی پیش بیاید خیلی عجیب و غریب جلوه نکند. اگر یادت باشد موقعی که فوتبال گزارش می کردم هم راحت بودم. می گفتند میثاقی طوری گزارش می کند که انگار کنار هم توی خانه نشسته ایم تخمه می خوریم و او دارد یک بازی را برای مان تعریف می کند. واقعا هدفم همین بود.

 

پرونده گزارشگری را کلا بستی؟

- نه، گفتم بگذارم برای زمانی که فضا مناسب تر باشد و خودم به مقبولیت بیشتری رسیده باشم. به هر حال وقتی برای اولین بار یک کار نوع شروع می شود، دافعه هایی وجود دارد. توی آن مقطع حس کردم اگر فعلا گزارشگری را کنار بگذارم خیلی بهتر است.

 

«رکورد» پیشنهاد خودت بود؟

- نه؛ گروه ورزش شبکه سه لطف داشتند و به من پیشنهاد دادند. دلیل راه اندازی آن هم به این خاطر است که کلی اتفاق خوب توی ورزش کشورمان رخ می داد ولی برنامه ای نداشتیم که فارغ از فوتبال و فوتسال به طور مفصل به آنها بپردازد.

 

سخت نیست که تهیه کننده هم خودت هستی؟

- خیلی. من تا حالا کلی آیتم ساخته ام ولی مقوله تهیه کنندگی کلا جداست. اگر شنبه تا جمعه هر شب برنامه اجرا کنم، نصف انرژی تهیه کنندگی را از من نمی گیرد. خیلی استرس داشتم نکند نتیجه مطلوب به دست نیاید و به قول معروف شرمنده کسانی شوم که به من اعتماد کرده بودند. از آن طرف خودم منتقدترین آدم نسبت به برنامه های ورزشی هستم. حوصله ام از برنامه ورزشی که کند باشد سر می رود؛ طاقت نمی آورم گفتگوی استودیویی بیشتر از هفت - هشت دقیقه باشد؛ تماس تلفنی بیشتر از چهار دقیقه خسته ام می کند. گفتم من که خودم این طوری ام، شاید کاری کنم حوصله مردم سر برود. برای همین «رکورد» هم آیتم دارد، هم مهمان تلفنی و هم مهمان استودیویی ولی سخت است، چون تجربه اول است و علاوه بر آن کار دیگری هم دارم. با این حال تمام تلاشم این بوده، بیننده با تماشای «رکورد» مطلب تازه ای دستگیرش شود.

 

توی این سال ها با فوتبال عجین بوده ای ولی در «رکورد» نشان دادی روی رشته های غیرفوتبالی هم اشراف داری. می رسی خبرها را دنبال کنی؟

- چیزی که باعث شد گروه ورزش شبکه سه به من اعتماد کند، تجربه المپیک اخیر است. اتفاقا مدیر گروه آقای آقازمانی هم همراه مان بود و به این نتیجه رسیدند که اطلاعات غیرفوتبالی میثاقی کامل است. من همه ورزش ها را دنبال می کنم و پیگیرم که مثلا کدام تیم توی واترپلو قهرمان شده. اگر یادت باشد، توی المپیک با یوسین بولت (دونده جامائیکایی) گفتگو کردم. با وجود این که ۱۰ تا دونده گرفته بودم، دو روز رفتم دنبال بولت و بالاخره گرفتم. المپیک تجربه جالبی بود و من و محمدرضا (احمدی) هم مصاحبه می گرفتیم، هم متن می نوشتیم و هم نریشن می خواندیم. این زمینه خوبی بود که مدیران اعتماد کنند. احتمالا قبول داری که مصاحبه های غیرفوتبالی ام توی «رکورد» جواب داده.

 

محمد حسین میثاقی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

چرا بیشتر آیتم های «رکورد» را خودت می خوانی؟

این همه روی آنتن بودن خوب نیست!

 

- قاعده اش این است که مجری خیلی نریشن نخواند ولی آیتمی مثل ورزش و سینما را دلم نمی آید نخوانم. گاهی هم بچه ها می گویند متن را برای خودت نوشته ایم.

 

توی فوتبال ۱۲۰ فقط اجرا می کنی یا توی تامین محتوا هم دخیلی؟

- موقعی که حمید (محمدی) اجرا می کرد، کار تامین محتوا انجام می دادم اما حالا یک تیم محتوای خیلی خوب داریم که آدم را بی نیاز می کنند. من همه آیتم ها را می بینم، متن ها دوشنبه ها آماده است و توی گروه خودمان قرار داده می شود.

 

یک نگاه بی رحمانه درباره فوتبال ۱۲۰ هست که تولید این برنامه کاری ندارد، فقط کافی است کپی پیست کنی.

 

- نه، واقعا این طور نیست. بچه ها حتی شروع و پایان فوتبال ها را مونتاژ می کنند. اصلا یک نفر هست برای خلاصه کردن بازی ها. تعداد آیتم های تولیدی مان هم خیلی بالاست و ندیدم برنامه ای که ۳۰ ردیف کنداکتور آن پر شود.

 

برای «نود» فقط گفتگوی ویژه را انجام می دهی؟

- هر کمکی که بتوانم می کنم. توی گروه پیشنهاد می دهیم و استاد (عادل فردوسی پور) به قول امیر قلعه نویی خیلی آدم «مشاوره ای» هم هست. آیتم ثابت را هم که دارم و بعد از فوتبال ۱۲۰ به همکاران می گویم سوژه نود چیست و جمعه برای مصاحبه به جمع بندی می رسیم. زمانم به قدری کم است که واقعا نمی رسم بیشتر کمک کنم. من باید یکشنبه و دوشنبه سر مونتاژ نود باشم، چهارشنبه آیتم فان فوتبال ۱۲۰ را آماده می کنم، پنجشنبه ۱۲۰ اجرا می کنم و جمعه رکورد.

 

خرده روایتی درباره پدر شدن، سرشلوغی، انتخاب لباس و ...

زندگی خصوصی آقای میم

 

سال ۹۶ محمد حسین میثاقی را زیاد روی آنتن دیدیم؛ طوری که بعضی وقت ها «رکورد» را زنده در شبکه سه داشت و همزمان بازپخش «فوتبال ۱۲۰» از شبکه ورزش پخش می شد. بخشی از مصاحبه را به سرشلوغی این مجری و البته چالش سخت انتخاب متناسب با هر برنامه اختصاص دادیم.

 

این حجم از کار روی زندگی شخصی و کیفیت برنامه هایت سایه نمی اندازد؟

- من واقعا شرمنده همسرم هستم. کل زندگی را یک نفره پیش می برد، بچه هم تازه به دنیا آمده و نمی شود گفت نمی روم سر کار. واقعا هم پیش نیامده که غر بزند و بگوید کارت را کم کن. حتی شده من خسته بوده ام و می خواستم کاری را بپیچانم که خود خانمم مخالفت کرده. بیشترین فشاری که روی من بوده به خاطر دلمشغولی خانواده است ولی توی کار چیزی کم نگذاشته ام و انصافا کسی نگفته کار محمدحسین افت کرده ولی راستش خودم این حجم از کار را قبول ندارم و بعد از جام جهانی باید فکری اساسی بکنم.

 

لباس کم نمی آوری؟! سه تا برنامه توی هفته داری و خب نباید یک شکل دیده شوی؟

- اتفاقا دغدغه ام شده (خنده). واقعا کمدم جا ندارد و مهم تر این که انتخاب لباس کار سختی است. تازه پول آن هم هست که از همه مهم تر است.

 

ولی مردم جور دیگری فکر می کنند.

 

- ای بابا. ما هر کاری بلدیم توی آن پول نیست. حتی اگر از صبح تا شب کار کنیم، پول همین لباس ها هم به سختی در می آید. امیدوارم مسئولان رسیدگی کنند. (با خنده)

 

اگر میثاقی را روی صندلی اجرای غیرورزشی دیدید تعجب نکنید

 

سودای برنامه سینمایی

وقتی اسم محمد حسین میثاقی برای قرعه کشی زمان بندی نمایش فیلم های جشنواره فجر رسانه ای شد، برخی همکاران گارد گرفتند و مخالفت خود را نشان دادند. میثاقی اما نه تنها از نظر اطلاعات سینمایی کم نیاورد که اجرای او باعث داغ شدن مراسم شد. در این بخش از مصاحبه از این تجربه و علاقه مندی های سینمایی اش گفته.

 

توی آیتم های «ورزش و سینما» نشان داده ای به سینما علاقه داری. وقت فیلم دیدن داری؟

- بله، همه فیلم های خوب ایرانی را با خانمم می بینم. فیلم خارجی هم که چند سالی است کم شده و به جایش سریال می بینیم.

 

از فیلم های جشنواره کدام یک را دوست داشتی؟

- مغزهای کوچک زنگ زده، بمب، تنگه ابوقریب، فیلم امیر را هم دوست داشتم ولی هیچ کس وقعی به آن ننهاد (خنده) چون فیلم فرانسوی زیاد می بینم این فضا به دلم نشست.

 

وقتی برای قرعه کشی جشنواره انتخاب شدی، بعضی انتقاد کردند که چرا یک مجری ورزشی؟

- وقتی اسم قرعه کشی بیاید اسم میثاقی هم هست. من به سینما هم علاقه مندم و همین ها باعث شد انتخاب شوم. سعی کردم کلی فکت سینمایی بیاورم که نگویند انتخاب بعیدی بوده.

 

برای آن چقدر تمرین داشتی؟

- روز قبل از مراسم با خانمم نشستیم اطلاعات فیلم ها و کارگردان ها را آماده کردیم. موقع اجرا احمدرضا معتمدی گفت اگر راست می گویی اسم چندتا از فیلم های من را بگو که خدا را شکر توی ذهنم بود و گفتم.

 

اگر یک روز برنامه سینمایی پیشنهاد شود قبول می کنی؟

- همان روز قرعه کشی یک برنامه اینترنتی پیشنهاد شد که هر شب با عوامل فیلم ها گفتگو کنم که با توجه به نوع قراردادمان با تلویزیون نپذیرفتم.

 

 

 

 

bartarinha.ir
  • 11
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۸
جدیدترین
قدیمی ترین
سلام و درود به کلیه ی هموطنان عزیزم اقای میثاقی یک ادم فروشی بیش نیست این اقا هرچی تو زندگیش کسب کرده زیر سایه ی اقای فردوسی پور بوده حالا براندام میکنه واقعا متاسفام براش . خیلی ارزون فروختی خودتو .
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش