سه شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۳
۱۵:۴۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۲۰۴۱۷۲
چهره ها در سینما و تلویزیون

یک فنجان چای با الهه حصاری

در «ممنوعه» همه چیز ممنوعه است!

الهه حصاری,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

به گزارش بانی فیلم، الهه حصاری که این روزها با بازی در نقش برکه کریمی در مجموعه «ممنوعه» مورد توجه مخاطبان بسیاری در شبکه نمایش خانگی قرار گرفته و توانسته به خوبی از پس چنین نقشی آن هم در کنار بزرگانی چون آتیلا پسیانی و امیر جعفری بربیاید، از آن دست بازیگران جوانی است که تا به امروز نگاه جدی به حرفه اش دارد و همواره در تلاش است تا در آثاری حضور پیدا کند که بتواند خودش را به نوعی محک بزند و تجربیات متفاوتی باشد؛ نه اینکه برخلاف عده ای به صرف دیده شدن، درجا بزند. ضمن اینکه علاقه مند به تجربه و حضور در ژانرهای مختلف است. از این رو بانی فیلم با این بازیگر جوان پیرامون حضورش در «ممنوعه» و بازیگری گفت و گویی داشته که در ادامه می خوانید:

 

 تصویربرداری «ممنوعه» به پایان رسیده و یا هنوز درگیر کار هستید؟

– بله مدتی است که تصویربرداری «ممنوعه» به پایان رسیده و من هم در این مدت چند فیلمنامه سینمایی به دستم رسید و پیشنهاد شد و مطالعه کردم که هنوز حضورم در هیچ کدام از این کارها قطعی نشده است.

 

 حضور در مجموعه «هشت و نیم دقیقه» یکی از تجربیات موفق شما در عرصه تلویزیون بود. اما چرا این اتفاق تکرار نشد؟ مثل برخی از بازیگران گارد خاصی نسبت به تلویزیون دارید؟

– از همان ابتدای ورودم به عرصه بازیگری همواره کار در سینما برایم خیلی با ارزش و جذاب بوده و هست. اما زمانی که در «هشت و نیم دقیقه» هم بازی کردم و کاندید شدم، مخاطب میلیونی تلویزیون برایم خیلی با ارزش بود. چون فکر می کنم مخاطبان میلیونی تلویزیون اصلا قابل مقایسه با مخاطبان سینما نیستند.

 

 من هم به همین دلیل سوال کردم با توجه به جذابیتی که شهرت و محبوبیت تلویزیون برای بازیگران جوان دارد، اما بعد از این سریال حضور کمرنگی در تلویزیون داشتید!

– دقیقاً. به این دلیل که بازی در آن مجموعه برای من تجربه موفق و خیلی جذابی بود. اما پیشنهادهای تلویزیونی که به من بعد از این سریال شد،خیلی شباهت به آن کار داشت و به نوعی تجربه تکراری برای من محسوب می شد و من نمی خواستم در تلویزیون نقش تکراری بازی کنم. از طرفی پیشنهادهایی هم که شد چندان جذابیتی برای من نداشت. البته یک پیشنهاد خوب تلویزیونی هم داشتم. اما چون سر فیلمبرداری «ممنوعه» بودم، نتوانستم در آن کار حضور پیدا کنم.

 

 بنابراین با وجود اینکه جوان هستید و راه طولانی در این عرصه در پیش دارید، اما نگاه جدی به بازیگری دارید و همین نوع نگاه باعث می شود انتخاب های بهتری داشته باشید. این طور نیست؟

– قطعا همین طور است. چون من صد در صد در این کار هدفمند و دور اندیش هستم.

 

نکته جالب مخاطبان گسترده ای است که تلویزیون دارد. یعنی با وجود اینکه چند سالی است عده ای از از تلویزیون فاصله گرفته اند، اما باز هم اغلب کارهای تلویزیونی دیده می شوند!

– بله سریال های تلویزیونی معمولا دیده می شوند. اتفاقا من هم از مخاطبان سریال «لحظه گرگ و میش» هستم و به خاطر دوست عزیزم خانم دهقانی سریال را تماشا می کنم. البته در سریال «هشت و نیم دقیقه» هم بازی کرده بود ولی در این سریال نقش اصلی را بازی کرده که خیلی خوشحالم.

 

سریال های مختلفی همزمان با این مجموعه هر هفته توزیع می شود. اما «ممنوعه» یکی از جدی ترین مجموعه هایی است که مخاطبان بسیاری با آن همراه هستند. بنابراین به عنوان یکی از بازیگران این مجموعه چه بازخوردهایی در برخورد با مردم و یا در فضای مجازی از این کار گرفتید؟

– خیلی خوشحالم که نه فقط در برخورد با من که در برخورد با کلیت این سریال مخاطبان بسیاری به ما لطف دارند و سریال را دوست دارند. به هر حال عنوان «ممنوعه» را روی آن گذاشته اند که به تناسب همین عنوان، اتفاقاتی درون سریال می افتد که ممنوعه است. کارگردان صادقانه متناسب با اسم سریال همه چیز را روایت کرده و صرفاً برای جلب نظر مخاطب از چنین اسمی استفاده نکرده است. بلکه مسائلی که در آن بیان می شود هم به نوعی ممنوعه است.

 

 بله موافقم. برخی از دوستان کارگردان از این ترفند بهره می گیرند و اسم خاصی برای اثر خود انتخاب می کنند که در محتوا و مضمون هیچ ارتباطی با آن اسم ندارد!

– بله دقیقاً. ضمن اینکه کار و تجربه بسیار سختی بود. به دلیل اینکه برخی از بازیگران را هنگام کار نداشتیم و اغلب سر کار بودند. با این حال باید راکورد حسی نقش را حفظ می کردیم. از طرفی بخش هایی از کار را هم بداهه کار می کردیم. با این حال من به عنوان برکه کریمی حتی یک لحظه نباید از فضا و حال و هوای دورنی نقش فاصله می گرفتم. چون در این صورت اتفاق خوشایندی که برای این نقش و خروجی کار افتاد، قطعا رخ نمی داد. البته نه فقط من که برای همه بازیگران این اتفاق افتاد و یک لحظه از نقش خودشان فاصله نگرفتند. چون من معتقدم که اگر یک کار دیده می شود، نتیجه کار گروهی است که باعث خروجی خوب از آن اثر می شود. ضمن اینکه پشت صحنه خیلی خوبی هم داشتیم. به این خاطر که بعضی روزها ما ۱۴ ساعت کار می کردیم و قطعا برای بچه های پشت صحنه موقعیت سخت تری بود.

 

 یکی از نکات مثبت این مجموعه هم شاید بتوان گفت این بود که یک یا دو نفر نقش اصلی کار نبودند و شخصیت ها به گونه ای پرداخته شده بود که همه به موازات هم اتفاقات داستان را پیش می بردند.

– دقیقا همین طور است و من با نظرتون موافقم. ضمن اینکه در فصل دوم مخاطب شاهد اتفاقاتی است که او را غافلگیر می کند. اتفاقاتی که برای اغلب شخصیت های این سریال می افتد و همه چیز را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

 فکر می کنم حضور در کنار بزرگانی عرصه بازیگری در این مجموعه برای شما فرصت خوب اما سختی بود. این طور نیست؟

– البته با آقای جعفری سومین همکاری بود که تجربه می کردم. ولی با آقای پسیانی تجربه دومم بود که در این سریال شکل گرفت. با این حال بسیار برای من باعث افتخار بود که در این پروژه در کنار انسان های خوب و درجه یک سینما حضور داشته باشم.

 

 قطعاً در جریان یک سری اصلاحات سریال هستید. آیا سکانس های بازی شما هم شامل این اصلاحات شد که لطمه ای به کاراکتر برکه در داستان وارد کرده باشد؟

– نه خداروشکر.

 

 از همان ابتدا نقش برکه به شما پیشنهاد شد؟

– بله و من زمانی که فیلمنامه و نقش برکه را خواندم خیلی زود با آن ارتباط برقرار کرده و دوستش داشتم.

 

 به هر حال برکه کریمی از آن دست نقش های چند وجهی بود که توانستید خود را به نوعی محک بزنید و از نظر تاثیرگذاری روی شخصت سامی برایتان نقش جذابی بود. این طور نیست؟

– دقیقاً برکه شخصیت چندوجهی در ارتباط با آدمها داشت و برای من خیلی جذاب بود. یعنی با خانواده اش به گونه ای رفتار می کند که در جمع دوستانش و یا در مقابل سامی رفتار دیگری دارد. به خصوص در مقابل سامی که اصلا می توانم بگویم برکه وقتی سامی را می بیند، لال می شود(می خندد). به عنوان مثال اگر قرار بود که برکه همان رفتاری را که نسبت به دایی و خانواده اش دارد، در مقابل سامی هم داشته باشد که در سکانس خواستگاری، سامی وقتی این پیشنهاد را مطرح کرد و اگر برکه با همان شیوه با او رفتار می کرد که سامی از این انتخاب پشیمان می شد. بنابراین برکه نقش خیلی خاص و متفاوتی برای من بود.

 

با توجه به آثاری که تا به امروز در آنها حضور داشتید، گویا خودتان را به ژانر خاصی محدود نمی کنید و علاقه مند به تجربیات متفاوت هستید؟. این تفکر از کجا نشأت می گیرد؟

– شاید به این خاطر است که از همان ابتدا سعی کردم در این حرفه هدفمند باشم و انتخاب های سنجیده ای داشته باشم. به همین دلیل با آدمهای بزرگی در این حرفه همکاری کردم و به جای پرداختن به حواشی که فکر می کنم به اصل کار لطمه می زند، روی کار و انتخاب هایم متمرکز شدم. خاطرم هست در مصاحبه ای که با آقای گبرلو برای فیلم «بی تابی بیتا» داشتم، از من پرسیده شد که برای بازی در این فیلم اذیت نشدی؟ آن هم در مقابل ستاره ای مثل آقای بهداد! اما من در پاسخ گفتم نه اذیت نشدم. چون می دانم که به عنوان بازیگر باید جایگاه خودم و بازیگر مقابلم را بدانم. بنابراین وقتی جایگاه خودت را بدانی، نه انتظار داری و نه توقع بیجا داری و در عوض فقط می خواهی یاد بگیری و کار خودت را به بهترین شکل انجام بدهی.

 

 و جزو بازیگران جوانی نیستید که برای رسیدن به شهرت درگیر حاشیه می شوند؟

– اصلاً و به هیچ وجه. هیچ وقت دوست نداشتم با حاشیه دیده شوم و می خواستم به واسطه کار و توانایی ام دیده شوم. به همین دلیل وقتی چیزی را بلد نباشم، سوال می کنم تا یاد بگیرم.

 

 چرا امسال هیچ فیلمی در جشنواره نداشتید؟

– اعتقادم این است که بالا رفتن و جایزه گرفتن در چنین جشنواره هایی که نصیب همکارانم می شود، اگر قلباً باعث خوشحالی من شود، آنها نیز پیشرفت من را تحسین می کنند. نمی خواهم دراین زمینه جملاتم شعارگونه شود، اما تجربه به من ثابت کرده که چنین اتفاقی قطعاً می افتد. ضمن اینکه تلاشم را کردم که فقط روی کارم متمرکز شوم.

 

 اما متاسفانه برخی از بازیگران جوان و هم نسل شما درگیر حواشی می شوند و یا خودشان حاشیه را ایجاد می کنند تا دیده شوند!

– شاید به این خاطر است که من خیلی عاشق کارم هستم و به همین دلیل صادقانه از کارم لذت می برم. درباره سریال «ممنوعه» شاید باورتان نشود، اما هر قسمت را سه چهار بار تماشا می کنم و هر هفته قسمت جدید را می خرم و تماشا می کنم و از دنبال کردن داستان و شخصیت ها لذت می برم.

 

 معمولا مردم در فضای مجازی با صراحت نقدهایشان را بیان می کنند. از این رو چه نکات مثبت و منفی را بیشتر به کلیت کار و بازی شما وارد می دانند؟

– با توجه به بازخوردی که من دیدم و کامنت هایی که در فضای مجازی می گذارند، فکر می کنم بالای ۸۰ درصد سریال را دوست داشتند. اما اگر بخواهم درباره خودم بگویم، به هر حال ممکن است که عده ای الهه حصاری را دوست نداشته باشند و یا بازی من مورد علاقه شان نباشد. چون به هر حال راضی نگه داشتن میلیون ها سلیقه مخاطبان کار بسیار سختی است و از عهده هیچ کسی برنمی آید.

 

بنابراین من هم مثل همه انسان های دیگر نمی توانم رضایت همه را بدست بیاورم. ولی به همه نقدهایی که به سریال وارد می شود، به خصوص درباره بازی و نقش خودم احترام می گذارم. اما به طور کلی همین که کار دیده شده و مخاطبان بسیاری هر هفته منتظرند تا ببینند شخصیت های این سریال چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد، برای من با ارزش است. ضمن اینکه منتظرم پیشنهاد خوب تلویزیونی هم شود تا در کنار این مجموعه و فیلم هایی که بازی می کنم، بتوانم تجربیات خوب دیگری را در تلویزیون هم بدست بیاورم.

 

زینب علیپور

 

  • 10
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش