چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳
۱۶:۵۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۸۰۲۷۸۳
چهره ها در سینما و تلویزیون

حمیدرضا پگاه: همیشه مراقب خودم هستم!

حمیدرضا پگاه,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
حمیدرضا پگاه نقش "محمودخان" را در سریال جدید تلویزیون بازی می‌کند و تأکید دارد بازیگر در لوکیشن غلط و گریم نادرست نمی‌تواند حسّ درستی داشته باشد و آن را به بیننده منتقل کند.

عده‌ای هنوز او را با نقش غیبیش در سریال "تفنگ سرپر" به یاد می‌آورند، اما حمیدرضا پگاه بازیگری است با کارنامه‌ای جالب. او را هم در تجربه‌های سینمای مستقل دیده‌ایم، هم فیلم‌های کارگردان‌های فیلم اولی. گاهی در مجموعه‌های تلویزیونی ظاهر شده که در یک سطح از کیفیت نبوده‌اند. حمیدرضا پگاه با وقار و خوش‌چهره است و چند نقش به یادماندنی هم در کارنامه دارد. به حافظه‌ که رجوع کنیم تصویرش در "شبانه‌روز"، "چند تار مو"، "یکی می‌خواد باهات حرف بزنه"، "قلاده‌های طلا" و "عاشق مترسک" را به خاطر خواهیم آورد. در این گفتگو با این بازیگر از تجربه حضورش در سریال‌های تلویزیونی صحبت کردیم که این‌ روزها "گیله‌وا" را روی آنتن دارد.

هرچه پیش می‌روم شرایط برای کار خوب کمتر می‌شود

*شما بازیگر گزیده‌کاری هستید، این ویژگی را همیشه حفظ کرده‌اید و آهسته و پیوسته به مسیرتان در بازیگری ادامه می‌دهید.

من طراحی از پیش تعیین شده برای کارم ندارم، حتی شاید نخواهم گزیده‌کار باشم، این تصویری است که از بیرون دیده می‌شود. شرایط به گونه‌ای است که من کم کار می‌شوم، اگر پیشنهاد خوبی باشد، اگر نقش متفاوتی پیشنهاد شود، اگر پروژه‌ای ارزش ریسک‌کردن داشته باشد حتماً آن را می‌پذیرم. اما هرچه پیش می‌روم شرایط برای انجام کار خوب کمتر می‌شود.

گزیده‌کاری نخواهم کرد

*باز هم نمی‌شود این موضوع را نادیده گرفت که گزیده‌کار هستید. بعضی بازیگرها تقریبا هر پیشنهادی را می‌پذیرند. اما شما معیارهایی دارید که تلاش می‌کنید از آنها عدول نکنید.

با این تعریف شاید بشود از گزیده‌کاری حرف زد. فکر می‌کنم هر بازیگری ایده‌آلی دارد و تلاش می‌کند به آن پایبند باشد. در ضمن من از پرکاری بدم نمی‌آید، اگر شرایط به نحوی باشد که پرکار باشم، گزیده‌کاری نخواهم کرد. از بازیگری لذت می‌برم، این حرفه را دوست دارم، سعی می‌کنم به عنوان بازیگر مراقبت های لازم را از خودم و کارنامه‌ام داشته باشم، اما همیشه به فرصت‌هایی فکر می کنم که از دست می‌روند. عمر می‌گذرد و شما به عنوان بازیگر نمی‌توانید همیشه هر نقشی را بازی کنید.

دوست داشتم کار تاریخی انجام دهم

*چطور شد «گیله وا» را انتخاب کردید؟ فیلمنامه و نقش چه جذابیتی برای شما داشت؟

بعد از سریال "تفنگ سرپر" (امرالله احمدجو) سالها بود کار تاریخی نکرده بودم؛ اولین جذابیت این سریال برایم همین بود، دوست داشتم کار تاریخی انجام دهم. قصه استناد تاریخی داشت و مقطع مهمی از تاریخ سیاسی ایران معاصر را روایت می‌کرد. شخصیت "محمود خان" خوب نوشته شده و جای کار داشت. مجموعه این عوامل ترغیبم کرد در "گیله‌وا" بازی کنم. آقای عاشوری کارگردان این پروژه درباره این موضوع سال‌ها تحقیق کرده و روی آن مسلط بود، این دانش و آگاهی برایم مهم بود.

میهن‌پرستی از مضامین اصلی سریال

*بارزترین ویژگی شخصیتی محمود خان علاوه بر شجاعت و وقار، میهن‌پرستی اوست.

بله. میهن پرستی یکی از مضامین اصلی سریال است.

تئاتر پیشنهاد شود درنگ نمی‌کنم!

*این سال‌ها بیشتر در تلویزیون کار کرده‌اید، چهره‌های زیادی از تلویزیون و سینما به سمت تئاتر رفته‌اند. شما پیشنهادی برای حضور در تئاتر داشته‌اید؟ اصلا تئاتر را دوست دارید؟

من تئاتر را خیلی دوست دارم، گاهی پیشنهادهایی داشته‌ام اما درگیر پروژه‌ای بوده‌ام و نتوانسته‌ام روی صحنه بروم. گاهی هم پیشنهادها طوری نبوده که بتوانم کار خوبی انجام بدهم. حتماً اگر پیشنهاد خوبی از حوزه تئاتر داشته باشم و شرایط فراهم باشد، درنگ نخواهم کرد و می‌پذیرم.

شرایط از بیرون به شما تحمیل می‌شود

*در سینما چطور؟ فیلمنامه‌ها و نقش‌ها مطابق سلیقه شما نیست؟

در بازیگری شما نمی‌توانید همه شرایط را مهیا کنید تا به کار خوب برسید، شرایط از بیرون به شما تحمیل می‌شود. همان‌طور که گفتم من از نفس بازیگری لذت می‌برم، دوست دارم در سینما و تلویزیون نقش‌های خوب بازی کنم. اما وقتی پیشنهادها و شرایط همانی نیست که خروجی نهایی مثبت باشد، کم‌کار می‌شوم. من حتی بازی در فیلم‌ کوتاه را هم دوست دارم، فضای تجربی حاکم بر این فیلم‌ها، برایم جذاب است. درباره بازی در این حوزه هم مقاومتی ندارم، اگر نقش خوب باشد.

روایت تاریخ معاصر و قحطی ایران مهم است

*با کارگردان‌های جوان و فیلم اولی هم کار می کنید. سالها پیش با امید بنکدار و کیوان علی محمدی در "شبانه" همکاری کردید، سال گذشته در "دیدن این فیلم جرم است" مقابل دوربین یک کارگردان اول رفتید و اردلان عاشوری در "گیله‌وا" هم نخستین مجموعه تلویزیونی‌اش را ساخته است.

همان‌طور که گفتم تسلّط ایشان روی موضوع و دغدغه‌ای که درباره روایت تاریخ معاصر و موضوع قحطی ایران و نهضت جنگل داشت برایم جذاب و قابل احترام بود. کارگردان‌های کار اول، ممکن است کم‌تجربه باشند، اما یک دنیا انگیزه دارند. با دقت و عشق کار می‌کنند و نسبت به خروجی کارشان، وسواس و حساسیت بیشتری دارند. این احساسات و نگرش، برای من باارزش است.

"محمود خان" گرفتار می‌شود

*تجربه همکاری با آقای عاشوری چطور بود؟ اگر پیشنهادی داشتید می‌پذیرفت؟

بله، او به موضوع آشنا بود، درباره کاری که باید انجام می‌شد چشم‌انداز و تصویر کلی داشت، این باعث می‌شد تعامل و ارتباط ما با ایشان ساده و سریع اتفاق بیفتد. درباره شخصیت بارها با هم صحبت کردیم، "محمود خان" در موقعیت‌های مختلفی گرفتار می‌شود، مهم بود که مجموع رفتارها و واکنش‌های او منطقی و قابل باور باشد.

*بازی در نقش "محمود خان" توانایی و فیزیک خاصی می‌طلبیده است. مهارت‌هایی مثل سوارکاری بخشی از این توانایی است. تمرین ویژه‌ای داشتید؟

من از زمانی که بازیگری را به شکل جدی دنبال کردم، همیشه مراقب شرایط فیزیکی‌ام بوده‌ام. این یکی از مهارت‌هایی است که یک بازیگر باید داشته باشد؛ هیچ پروژه‌ای به خاطر آماده شدن بازیگر معطل نمی‌ماند و شما زمانی برای رسیدن به فرم دلخواه بدنی ندارید، پس بهترین راه حفظ آمادگی بدنی است.

برای بازیگر شرایط دشوار جذاب است

آمادگی بدنی برای بازی در پروژه‌ای روستایی، پرتحرک و از جنس «گیله وا» را داشتم. برای بازیگر، جذاب است که فارغ از معیارهای سریال‌ها و فیلم‌های آپارتمانی گاهی در شرایطی قرار بگیرد که کمی دشوار است، اما همین دشواری کار در دل طبیعت در گرمای تابستان، لذت بازیگری را برای من دو برابر می‌کند.

گریم و صحنه‌آرایی نادرست به بازیگر لطمه می‌زند

*در کارهای تاریخی لباس، گریم و دکور روی کارتان تأثیر می‌گذارد؟

بازیگری مجموعه‌ای از عناصر، امکانات و پدیده‌هاست، همه این‌ها مؤثر است و به کیفیت بازی بازیگر کمک می‌کند، اما هیچکدام به تنهایی نمی‌تواند عامل موفقیت باشد. بازیگر در لوکیشن غلط، با گریم نادرست نمی‌تواند حس درستی داشته باشد که آن را به بیننده منتقل کند. در نهایت، کار غیرقابل باور و غیرواقعی می‌شود؛ من فکر نمی‌کنم بازیگر بتواند ضعف‌های یک کار را برطرف کند، اگر ضعف گریم، صحنه‌آرایی، پوشش و ... وجود داشته باشد خروجی کار بازیگر هم آسیب می بیند و او به تنهایی، عامل موفقیت نمی‌تواند باشد.

همه به دنبال کیفیت بودیم

*در "گیله‌وا" بازی‌های خوبی از شما و اغلب بازیگرها دیدیم، یکی از امتیازهای مجموعه ترکیب بازیگرهاست.

من سابقه همکاری با خانم ستاره اسکندری داشتم و به جنس کار هم آشنا بودیم، با امیرحسین هاشمی (احمد) و حسین (مهدی زمین‌پرداز) کار نکرده بودم، اما همکاری بسیار خوبی در این پروژه داشتیم. با بهروز شعیبی دوستی داشتم اما همبازی نشده بودیم که در "گیله‌وا" این فرصت پیش آمد. خوشبختانه فضای کاری خوبی بین ما حاکم بود و همه به دنبال ارائه یک کار باکیفیت بودند.

دوست دارم فیلم بسازم

*شما دو فیلم کوتاه هم ساخته‌اید، چرا در این سالها به سمت کارگردانی نرفتید؟

من کارگردانی را هم دوست دارم، در این دو فیلم سعی کردم تجربه کنم. اگر موقعیتی پیش بیاید خوشحال خواهم شد فیلم بسازم.

ماجرای بدهکاری سینما به یک بازیگر

*در یکی از مصاحبه‌هایتان خواندم که گفته بودید سینما به من یک نقش درجه یک بدهکار است. ویژگی‌های این نقش درجه یک چیست؟

بیشتر از این که به نقش درجه یک فکر کنم، به یک فیلم سینمایی خوب فکر می‌کنم. مختصات یک فیلم خوب کاملاً مشخص است.

من شخصیت‌ها را بیشتر از تیپ‌ها دوست دارم

*بعضی بازیگرها تصوری از نقش خاص دارند، مثلا نقش معتاد یا نقش دیوانه. نقش‌هایی سخت که خیلی دیده می‌شوند.

سلیقه من این طور نیست؛ من شخصیت‌ها را بیشتر از تیپ‌ها دوست دارم. بازی کردن در نقشی که درست و مستحکم نوشته شده، لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است.

*بازیگری حرفه اصلی شماست؟ هیچ شغل دیگری ندارید؟

نه متأسفانه. در همه این سال‌ها مشغول بازیگری بوده‌ام.

فکر می‌کنم حواشی تمرکزم را بر هم می‌زند

*شما بازیگر کم حاشیه‌ای هستید، شاید این ویژگی تأثیر منفی و مثبتی برای شما داشته باشد. بعضی بازیگرها به خاطر حاشیه‌هایشان پرکار هستند و بیشتر دیده می شوند. فکر می‌کنید این اخلاق و منش شما، چقدر تاثیر منفی یا مثبت روی زندگی حرفه‌ای‌تان داشته است؟

تصمیمی برای خیلی از چیزها نداشته‌ام، این روحیه و اخلاق من است. سعی می‌کنم متمرکز روی حرفه‌ام باشم، به دیگر همکاران و سلیقه‌های مختلف احترام می‌گذارم. فکر می‌کنم حواشی تمرکزم را بر هم می‌زند و وظیفه من به عنوان بازیگر این است که در هر پروژه‌ای با تمام نیرو و انرژی حضور داشته باشم.

سختی‌ها و دشواری‌های بازیگری شیرین است

*اگر باز هم نقش تاریخی به شما پیشنهاد شود و به اندازه «گیله‌وا» شرایط کار دشوار باشد قبول می‌کنید؟

با کمال میل، همین دشواری‌هاست که بازیگری را لذت‌بخش می‌کند، این سختی‌ها شیرین است. "گیله‌وا" در تابستان و گرمای طاقت‌فرسا تصویربرداری شد، ماه‌ها درگیر این پروژه بودیم. امیدوارم بینندگان وقتی این سریال را می‌بینند همان احساس ما را داشته باشند، با اثری سرگرم‌کننده و با کیفیت روبرو شوند و از تماشای "گیله‌وا" لذت ببرند.

tasnimnews.com
  • 16
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش