دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۱۰:۰۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ کد خبر: ۹۵۱۱۰۱۲۵۸
فستیوال ها و جشنواره های هنری

اشک‌های کارگردان انزوا در نشست خبری

باندهای سینما جلوی کسی که سالم کار کند را می‌گیرند

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره,مرتضی علی عباس میرزایی
نشست خبری فیلم انزوا به نویسندگی و کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی در حالی برگزار شد که اشک‌های کارگردان جوان آن را در پی سوال خبرنگار به همراه داشت.

به گزارش  ایلنا، نشست خبری فیلم "انزوا" با حضور  نویسنده و کارگردان (مرتضی علی عباس میرزایی)، پیمان جعفری (تهیه کننده)، لیندا کیانی، بهنوش بختیاری، امیرعلی دانایی (بازیگران) و جمعی دیگر از عوامل این فیلم در کاخ جشنواره برگزار شد.

 

مرتضی علی عباس میرزایی (نویسنده و کارگردان) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه این فیلم چقدر برگرفته از زندگی خود او بوده است، دچار احساسات شده و با گریه گفت: می خواستم فیلمی بسازم که همه آن آدم‌هایی که در این سال‌ها به رفقای من که امروز زیر یک متر و نیم خاک رفته‌اند، نه گفتند و نگذاشتند فیلم بسازند. رفقایی که آدم‌هایی با استعداد و بی‌نظیر بودند و مایوس و ناامید شدند.

 

عباس میرزایی ادامه داد: می‌خواستم نشان دهم که می‌توانیم مقاومت کنیم و فیلم بسازیم و قهرمان را به سینمای ایران برگردانیم چراکه تک تک ما قهرمانیم. ادامه دادم تا این فیلم را بسازم که رفقایم با افتخار سرشان را بالا بگیرند و بدانند این سد می‌شکند و می‌توانند فیلم بسازند.

 

این کارگردان یادآور شد: می‌خواستم ثابت کنم ما منزوی نیستیم و می‌توانیم فیلمی بسازیم که چنین ساختار و فرم بیانی داشته باشد؛ یاد تشییع جنازه نیما طباطبایی افتادم که امسال باید اولین فیلمش را می‌ساخت نه اینکه زیر خاک برود. خواهش می‌کنم بزرگترها کمی به ما توجه کنند.

 

عباس میرزایی "انزوا" را اولین فیلم بلند سینمایی خود خواند و گفت: هرچند اعتقاد ندارم که این فیلم اولم است، چون قبلا فیلم کوتاه و مستند ساخته بودم و فکر می کنم فیلم اول برای کسی است که تا به حال دکوپاژ نکرده است.

 

کارگردان‌های جوان برای ساخت یک فیلم از هفت‌خوان می‌گذرند

بهنوش بختیاری (بازیگر) نیز در این نشست با بیان اینکه اولین بار بود نسخه کامل فیلم را می‌دید، گفت: هنوز در شوک هستم، چون «انزوا» خیلی فیلم خوب و استخوان‌داری شده است. من از اول می‌دانستم نقشم در این فیلم کوتاه است، اما به استعداد و ذات سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی شک نداشتم.

 

بختیاری خاطرنشان کرد: از مسئولان خواهش می‌کنم که بچه‌های جوان سینمای ما را که استعداد ناب دارند حمایت کنند. فیلمسازان از هفت خوان می گذرند تا فیلمی بسازند، دیگر نباید درگیر مادیات شوند و فیلمسازی شان برای نبود سرمایه‌گذار به تعویق بیفتد.

 

این بازیگر ادامه داد: مشکل سانسور که بماند، پروسه سخت فیلمسازی هم که یک طرف، این بی‌پولی هم کار را برای فیلمسازان جوان خیلی سخت کرده است؛ هرسال هم همین‌ها را می‌گوییم و اتفاقی نمی‌افتد.

 

بختیاری با بیان اینکه من مسیرم را مدتی است در بازیگری تغییر داده‌ام، گفت: هرچند معتقدم در سینما پارتی سالاری است، اما بعد از بیست سال با بازی در دو، سه سکانس، می‌خواهم خودم را ثابت کنم و این کار سختی است. امیدوارم بازیگران را بر اساس شخصیت بازیگری‌شان انتخاب کنند.

 

لعیا میرزایی تدوینگر و بازیگر فیلم "انزوا" نیز گفت: قرار نبود نقش زهره را بازی کنم اما این نقش را به خیلی‌ها پیشنهاد دادیم و قبول نکردند. فکر نمی‌کردیم بعضی از بازیگران برایشان اندازه و زمان فیلم مطرح باشد. در دقایق آخر من به کار پیوستم حتی تا لحظه تست گریم امیدوار بودیم بازیگر دیگری این نقش را قبول کند.

 

این بازیگر همچنین نقش زهره را شبیه مادرانی مانند مادر خود خواند و گفت: مادرانی که بی‌سرپرست یا بدسرپرست هستند و فرزندان‌شان را با آبرو بزرگ می‌کنند و صورت‌شان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند.

 

میرزایی ادامه داد: امیدوارم به گوش مسئولان برسد که زنان و مادران ایرانی را قضاوت ناعادلانه نکنند. خیلی از آنها قهرمان‌های زندگی ما هستند و باید فکری اساسی برایشان شود. باید قدر این زن‌ها و مادران دانسته شود.

 

نمی‌دانم چطور گدار و قادری را بهم رساندم!/ از حاتمی و کیمیایی تاثیر گرفته‌ام

عباس میرزایی در پاسخ به سوالی که گفته بود چطور توانسته ترکیبی از سینمای گدار و ایرج قادری را در فیلمش بهم برساند گفت: نمی‌دانم چطور این کار را کرده‌ام! من هم ایرج قادری و هم ژان لوک گدار را دوست دارم اما اگر می‌گویید این دو را در فیلم‌ام بهم رسانده‌ام نمی‌دانم چطور این کار را کرده‌ام.

 

این نویسنده و کارگردان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که ردپای سینمای مسعود کیمیایی را به لحاظ محتوا و شخصیت‌ها در انزوا پررنگ دیده بود، گفت: من عاشق آقای کیمیایی و همینطور عاشق علی حاتمی هستم و معتقدم سینما بدون بزرگانش معنا و مفهوم ندارد. طبیعی است آدم‌ها از کسانی که دوست دارند تاثیر می‌پذیرند و من از حاتمی و کیمیایی تاثیر گرفته‌ام.

 

عباس میرزایی همچنین در پاسخ به سوالی که آیا قصد ندارد اسمش را کوتاه کند تا در سینما راحت‌تر مورد خطاب قرار بگیرد گفت: در خانواده ما کسی نام علی را تنهایی ندارد. از آنجایی که قسمِ راستِ پدرم «مرتضی علی» بود نام من را هم اینطور گذاشتند. خیلی جاها به خطا این اسم گیر کردم اما سعی کردم از آن مراقبت کنم و حتی سینما هم نمی‌تواند نام‌ام را از من بگیرد.

 

باندهای سینما جلوی کسی که دنبال سالم کار کردن باشد را می‌گیرند

امیرعلی دانایی (بازیگر) نیز در این نشست خبری گفت: ما در فضای ناسالمی در سینما کار می‌کنیم که هر آدم بااستعدادی که می‌خواهد بیاید کار کند به او انگ می‌زنند و آزارش می‌دهند.

 

دانایی ادامه داد: اگر کسی دنبال سالم کار کردن باشد باندهای سینما جلوی کارش را می‌گیرند. زمانی که مرتضی علی داستان این فیلم را برای من تعریف کرد فکر نمی‌کردم روزی ساخته شود. یک سال و نیم برای دریافت پروانه ساخت آن پشت در منتظر ماند و سرانجام این فیلم ساخته شد و خوشحالم که ماحصل آن مورد توجه قرار گرفته است.

 

او با بیان اینکه خیلی بد است که مرتضی علی در ۳۵ سالگی چنین فیلمی می‌سازد، گفت: من با کارگردان‌های زیادی کار کرده‌ام. به من انگ زدند که به کارگردان‌ها پول داده‌ای تا در فیلم‌شان بازی کنی. مگر می‌شود به کسانی مثل مهرجویی، افخمی، الوند پول داد؟ می‌گویند بازیگری بلد نیستی. چطور می‌شود کسی هشت سال در یک سریال بازی کند و بازیگر نباشد؟

 

دانایی فیلم "انزوا" را بهترین فیلم سینمایی خود خواند و گفت: مرتضی علی عباس میرزایی پدیده است و مطمئنم فیلم های بهتری می‌سازد. امیدوارم بزرگترها به کارگردان‌های جوان توجه کنند و حسادت‌ها کنار برود تا کسانی که استعداد دارند بتوانند خودشان را نشان دهند.

 

 

 

 

  • 16
  • 2
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش