جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
۲۳:۰۰ - ۲۰ دي ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۰۰۵۶۰۴
فستیوال ها و جشنواره های هنری

صالحی:در برگزاری جشنواره فیلم فجر شفاف باشیم / نباید فضا را برای گمانه‌زنی‌ها فراهم کرد

سیدعباس صالحی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
وزیر ارشاد با تاکید بر ضرورت داشتن شفافیت در انجام همه امور برگزاری جشنواره فیلم فجر، تاکید کرد: شفافیت منجر به کاهش فاصله ها و برگزاری جشنواره ای سالم تر و کم حاشیه تر می شود.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی عصر امروز در نشستی با رئیس سازمان سینمایی و مدیران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با بیان این مطلب افزود: جشنواره فیلم فجر به دلیل جایگاهی که دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل مورد توجه و قضاوت بسیاری از افراد قرار می گیرد.

 

وی گفت: با توجه به گزارشات روند فعالیت های این جشنواره امیدوارم امسال کم حاشیه تر و با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود. در برگزاری جشنواره فیلم فجر توجه به برخی نکات ضروری است که شفافیت یکی از این نکات است.

 

صالحی تصریح کرد: با شفافیت در امور به اتاق های شیشه ای نزدیک می شویم و این امر به برگزاری جشنواره ای سالم تر و کم حاشیه تر کمک می کند. از این رو شفافیت در دستورالعمل ها، مقررات، قرعه کشی ها و ... ضروری است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شفافیت همچنین به جلب اعتماد رسانه ها و مردم کمک می کند. اعتماد یکی از سرمایه های اجتماعی است که باید به آن توجه داشت.

 

وی افزود: حرفه ای برگزار شدن جشنواره فیلم نیز یکی دیگر از نکاتی است که توجه به آن ضروری است. جشنواره نباید صرفا محلی برای نمایش فیلم باشد. باید به این فکر کرد که چگونه می شود جشنواره ای در جایگاه منطقه ای و جهانی برگزار کرد. صرفا نباید با نگاه شورآفرینی، هیجان سازی و عمومی سازی به برگزاری جشنواره فکر کرد.

 

صالحی تصریح کرد: برای برگزاری جشنواره منطقه‌ای و جهانی باید با برنامه پیش رفت و با داشتن نقشه راه و ترسیم چشم انداز قدم برداشت.

 

وی ادامه داد: بخشی از دیپلماسی فرهنگی و هنری می تواند از طریق سینما اتفاق بیفتد. برگزاری جشنواره خوب و حرفه ای به نزدیک شدن به اهداف این دیپلماسی کمک می کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تعامل مناسب و خوب با رسانه را یکی دیگر از نکات مورد توجه در برگزاری جشنواره فیلم برشمرد و گفت: هنر ارتباط مناسب با رسانه ها یکی از بخش های مهم و مورد توجه باشد.رسانه ها در تکمیل کردن برگزاری یک جشنواره خوب و حرفه ای نقش به سزایی دارند.

 

وی تصریح کرد: تعامل حداکثری با رسانه ها این حس را در آن‌ها ایجاد می‌کند که  ضلع مهم جشنواره هستند. رسانه‌ها باید در متن باشند نه در حاشیه جشنواره. آن‌ها باید احساس همراهی و همذات‌پنداری با ما داشته باشند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم ادامه داد: ایجاد تعامل مناسب با رسانه‌ها به احساس صداقت و امنیت در اطلاع رسانی اخبار منجر می شود.

 

وی با اشاره به برخی اقدامات ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها افزود: دراین حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است. امسال این جشنواره در استان‌ها می‌‌تواند با شرایط بهتری برگزار شود.

 

صالحی در ادامه به حفظ حرمت مردم و اهالی سینما و رسانه در برگزاری جشنواره تاکید کرد و گفت: مردم باید حس کنند که مسئولین حرمت و شأن آن‌ها را در ارائه خدمات حفظ می‌کنند.

 

وی همچنین بر اطلاع‌رسانی دقیق و پیوسته در اخبار و اطلاعات جشنواره تاکید کرد و افزود: انتشار اخبار باید به صورت پی در پی و مستمر باشد زیرا در غیر این صورت زمین خبر خالی می‌ماند و دیگران آن را با سوءتفاهم و شبهه پر می‌کنند. نباید فضا را برای گمانه‌زنی‌ها فراهم کرد.

 

صالحی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مورد توجه تعامل با صنوف مختلف سینمایی است. اهالی سینما دارای قشر‌ها، تنوع وسلیقه‌های مختلف هستند و باید در برگزاری جشنواره طوری رفتار شود که همه آن‌ها احساس همدلانه و همگرایانه داشته باشند.

 

وی بر مدیریت بدون فاصله تاکید کرد و گفت: دوره مدیریت با فاصله تمام شده است. در گذشته ممکن بود که با این نوع مدیریت اعتدال ایجاد کرد ولی در حال حاضر فضای اجتماعی و ارتباطی ما نوع دیگری از مدیریت را ایجاد کرده است. هر چقدر نزدیک‌تر باشیم سوءتفاهم‌ها کمتر می‌شود. اصحاب رسانه و منتقدان باید این حس را داشته باشند که می‌توانند به راحتی انتقاد کنند.

 

صالحی در پایان افزود: نسبت جشنواره فیلم فجر با انقلاب اسلامی که در آستانه چهلمین سالروز پیروزی آن هستیم باید روشن و بروز و ظهور داشته باشد نه اینکه جنبه تبلیغاتی داشته باشد. باید به جنبه‌‌‌‌‌های انسانی بودن و دینی بودن آن توجه شود. جوهره انقلاب انسانیت، اخلاق‌مداری و فضائل اخلاقی  است و توجه به این وجوه انقلاب در برگزاری جشنواره فیلم فجر اهمیت دارد.

 

 

 

  • 15
  • 3
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش