پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳
۱۷:۲۰ - ۲۱ دي ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۰۰۵۷۶۸
فستیوال ها و جشنواره های هنری

نگاهی به اجراهای روز نخست جشنواره موسیقی فجر

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
در روز اول جشنواره موسیقی فجر، ارکستر چکاوک، ارکستر نیلپر، کر فلوت تهران، مهیار طریحی و مهدی جهانی روی صحنه رفتند.

 هنرآنلاین،سی و سومین جشنواره موسیقی فجر چهارشنبه ۲۰‌ دی‌ماه با ۱۰ اجرا در شش سالن شهر تهران برگزار شد.

 

شب اول این جشنواره با اجراهای متفاوتی همراه بود و گروه‌های موسیقی ارکسترال، اصیل ایرانی، پاپ، نواحی، تلفیقی و بین‌المللی اجرای خود را به حاضرین در سالن‌های وحدت، رودکی، آزادی، رودکی، نیاوران، ایرانیان و برج میلاد تقدیم کردند. در ادامه شرح کامل از اجراهای این روز را خواهید خواند.

 

قطعات جدید چکاوک برای روشن کردن چراغ جشنواره

زنگ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت تهران با اجرای قطعات جدید ارکستر چکاوک و در حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی و علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی به صدا درآمد.

 

ارکستر چکاوک قطعات جدید خود را به‌عنوان حسن آغاز جشنواره به آهنگسازی مهرداد پازوکی خالق آلبوم‌های "جام عشق"، "ساقی رضوان"، "یاد استاد"، "پاییز"، "گل میخک"، "خوش آمدی" برای مخاطبان حاضر و مشتاق خود روی صحنه برد.

 

امیر رفعتی فرزند قاسم رفعتی خواننده موسیقی ایرانی، علیرضا عبدالکریمی و ایوب صادقی خواننده‌های نخستین اجرای جشنواره در تالار وحدت بودند.

 

سرپرست ارکستر چکاوک پیش از این گفته بود که ارکستر در کنسرت‌های قبلی تلاش کرده منتخبی از موسیقی‌های ماندگار ایران را برای مخاطبان اجرا کند اما در این کنسرت تمام قطعات جدید است و حتی از آن‌ها ضبط استودیویی نیز انجام نگرفته است.

 

کنسرت ارکستر چکاوک در سئانس اول قطعه‌های "سبز"، "استغنای عشق"، "زنده‌وار"، "تو فروردین"، "آرزوی محال"، "سایه سرگردان" و "دل شیدا" را اجرا کرد.

 

این ارکستر خصوصی، همچنین قطعه‌های "پیش‌درآمد اصفهان"، "چهارمضراب اصفهان"، "آه باران"، "درس محبت"، "کدام غبار"، "انتظار" و "پرواز با خورشید" را برای مخاطبان خود در سئانس دوم تدارک دیده بود.

 

رضا شایسته سرپرست ارکستر چکاوک است و مهرداد پازوکی نیز آهنگسازی و نوازنده پیانوی اجرای دیشب را بر عهده داشت.

 

دانیال جورابچی، علیرضا فواکهی، رائین نورایی، آرمین قضاتی، مهدی کاسی‌پور، روزبه بهاری، مجید خردجو و رضا فدوی‌نیا (ویولن یک) و امیر نظری سالاری، مرضیه مزینانی، امیرحسین طائی، کوشا صرافی، رمیصا نفیسی و امیرحسین شجاعی (ویولن دو) از جمله اعضای این ارکستر هستند.

 

داریوش حجازی، حمید یاسری، احمد مقدسی زاده، همایون هاشم زاده (ویولن آلتو)، سیامک صانعی (کنترباس)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، حسام صدفی نژاد (ایوآ)، علی‌اصغر شمس‌آبادی (کلارینت)، آزاده امیری (تار)، مریم ملأ (تنبک) دیگر اعضای این گروه بودند.

 

ارکستر چکاوک از جمله ارکسترهای فعال بخش خصوصی است که از سال ۷۷ به رهبری رضا شایسته از شاگردان زنده‌یاد اسدالله ملک و وارطان ساهاکیان با هدف زنده نگه‌داشتن آثار فاخر ملی و همچنین معرفی خواننده‌های توانمند و آتیه‌دار فعالیت می‌کند.

 

این ارکستر اجراهای متعددی در فرهنگسراها، حوزه هنری، تالار وحدت و همچنین شبکه‌های مختلف صداوسیما داشته است. ارکستر چکاوک، تاکنون چهار آلبوم تصویری به نام‌های چکاوک ۱، ۲، ۳، ۴ نیز منتشر کرده است.

 

در سئانس دوم، گروه موسیقی نوبانگ مهر با خوانندگی عبدالحسین مختاباد در تالار وحدت برنامه اجرا کرد.

 

اجرای آثار آهنگسازان ایرانی و بین‌المللی

ارکستر نیلپر (ارکستر فستیوال بین‌المللی معاصر تهران) به رهبری نوید گوهری در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر در سئانس اول در تالار رودکی برنامه اجرا کرد.

 

ارکستر تیلپر که به‌عنوان ارکستر ثابت فستیوال موسیقی معاصر تهران حضور فعالی داشته است، شب گذشته سه قطعه از قطعات آهنگسازان مینیمالیست غربی را به رهبری نوید گوهری برای مخاطبان خود اجرا کرد. نوید گوهری مدیر هنری فستیوال موسیقی معاصر تهران، مدیر کانون موسیقی معاصر و مدیر هنری و رهبر ثابت ارکستر نیلپر در تهران است. او با همکاری احسان تارخ (به‌عنوان مدیر اجرایی) در سال ۱۳۹۴ اقدام به پایه‌گذاری و تأسیس نخستین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران کرد. این ارکستر همواره تمرکز اجراهای صحنه‌ای خود را بر اجرای آثار موسیقی معاصر از آهنگسازان ایرانی و بین‌المللی گذاشته و از نوازندگان جوان به‌عنوان سولیست در برنامه‌های خود استفاده کرده است.

 

ارکستر نیلپر در اجرای خود سه قطعه از لوئیس اندریسن (سمفونی برای سیم آزاد)، ارنستو فرری (نیایش و کیهان)، و جان آدامز (حلقه‌های لرزان) اجرا کرد که مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت.

 

نوید گوهری پس از اجرای برنامه به مخاطبان گفت: این کنسرت برای ما یک ماراتن است، یک ماراتن ذهنی و بدنی. اجرای موسیقی معاصر جرئت می‌خواهد، شنیدنش هم همین‌طور. امیدوارم که این موسیقی تأثیر خودش را بگذارد و ذهن ما باز شود. این موسیقی نزدیک‌ترین موسیقی به زندگی ماست. تشکر ویژه می‌کنم از جناب آقای فرزاد طالبی که در این دو سه سال اخیر از این موسیقی حمایت کردند.

 

اعضای ارکستر در این اجرا عبارت بودند از نوید گوهری (رهبر ارکستر)، بابک کوهستانی (کنسرت مایستر)، پویا دهلاری، آناهیتا واحدی، فرمهر بیگلو، یاسمن کشاورزی، صبا علی محمدی (ویلن)، کاوه تسعیری، سهراب ملک‌زاده (آلتو)، ماکان خویی نژاد، سهراب ملک‌زاده (ویولنسل)، فرشید پاتی‌نیان (کنترباس)، امیرحسین حیدری (دستیار اجرایی) و احسان تارخ (مدیر ارکستر).

 

نوای کُر فلوت تهران در رودکی

کُر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری سعید تقدسی در سئانس دوم اولین روز جشنواره‌ موسیقی فجر قطعاتی از موسیقی کلاسیک را در تالار رودکی برای مخاطبان خود اجرا کرد.

 

گروه کُر فلوت ایران در دو بخش قطعاتی از موتسارت، ویوالدی، برامس، ادوارد گریگ، چایکوفسکی، بورن، دی‌وراک، و یک قطعه ایرانی از حشمت سنجری اجرا کرد. پس از پایان اجرا نیز به خاطر تشویق‌های مکرر مخاطبان در سالن، فیروزه نوایی گفت: سال گذشته در همین جشنواره قطعه‌ای از اشتراوس اجرا کردیم که با همکاری شما مخاطبان عزیز اجرا شد. اگر موافق باشید این قطعه را با همکاری شما اجرا می‌کنیم. مخاطبان هنگام اجرای ترجیع‌بند این قطعه با کف زدن گروه را همراهی کردند و با اجرای قطعه‌ی بیز این گروه نخستین شب اجراهای جشنواره موسیقی فجر به پایان رسید.

 

کُر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری سعید تقدسی در سال ۱۳۹۴ به‌صورت رسمی آغاز به فعالیت کرده است. بیشتر اعضای این گروه عضو انجمن فلوت ایران و همکار این مجموعه هستند. در این ارکستر سهیل کوشان‌پور به‌عنوان مدیر هنری و احسان تارخ مدیر اجرایی فعالیت می‌کنند. اغلب نوازندگان این گروه فارغ‌التحصیل رشته‌ی موسیقی از دانشگاه‌های کشور و از مربیان سرشناس این ساز هستند. از جمله اجراهای موفق کر فلوت تهران می‌توان به کنسرت‌های متوالی از سال تأسیس در مجموعه‌ی تالار وحدت (سالن رودکی)، شرکت در فستیوال موسیقی فجر، و فستیوال موسیقی معاصر اشاره کرد. این گروه در حال حاضر متشکل از ۵۳ نفر است.

 

طنین موسیقی مازندران و هنرنمایی کردها

فضل‌الله دهقان آهنگساز و نوازنده کمانچه مازندرانی در روز نخست جشنواره موسیقی فجر گروهش را در برج آزادی روی صحنه برد. گروه موسیقی نیما در سئانس نخست موسیقی مازندرانی خود را به اجرا درآورد.

 

در سئانس دوم نیز گروه موسیقی ژی به سرپرستی شاهین شهبازپور به اجرای موسیقی این ناحیه پرداخت. 

 

غوغای سازهای زهی روی صحنه

نخستین اجرای اولین روز جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران به کنسرت "جَز و شهر" از اتریش اختصاص داشت. این گروه با سرپرستی و آهنگسازی میشاییل کار به صحنه رفت تا شنوندگان ایرانی را میهمان موسیقی جَز کند.

 

در سئانس دوم گروه موسیقی تریوی وایلد استرینگز (Wild Strings) و مهیار طریحی آهنگساز و نوازنده ساز سنتور برنامه اجرا کردند. هنرمندان حاضر در اجرای کنسرت تریو وایلد استرینگز  و مهیار طریحی با چهار ساز زهی ایرانی و غیر ایرانی روی صحنه رفته و بااحساس‌ترین شکل ممکن قطعاتی را به بداهه اجرا کردند. نگاه‌ها و رفتار آن‌ها با سازهایشان و همچنین یکدیگر، به گونه‌ای بود که بر مخاطب هم تأثیرگذار بود و می‌توان تا حدودی اجرایشان را نمایشی دانست.

 

تریو وایلد استرینگز متشکل از سه نوازنده ویولن، گیتار و ویلنسل از کشور اسلوونی است که در سال ۲۰۰۴ تشکیل شده است.

 

طریحی در این اجرا با همراهی تریوی وایلد استرینگز سه قطعه از ساخته‌های خودش را اجرا کرد. این اجرا با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و با اجرای قطعه "گرگ و بیابان" از ساخته‌های طریحی به کار خود پایان داد. در این اجرا اردوان کامکار هنرمند برجسته موسیقی ایرانی و نوازنده سنتور نیز حضور داشت.

 

شروع بخش پاپ با اجرای مهدی جهانی

اجراهای بخش پاپ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با برگزاری کنسرت مهدی جهانی در سالن همایش‌های ایرانیان رسماً کار خود را آغاز کرد.

 

جهانی که در سال ۹۶ اولین کنسرت رسمی خود را برگزار کرد، چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه برای نخستین بار در قالب جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت.

 

این خواننده در کنسرت خود قطعاتی نظیر "مدیونم به تو"، "آروم آروم"، "عشقت که باشه" و "برف" را خواند.

 

اعضای ارکستر مهدی جهانی در این کنسرت عبارت بودند از: استیو آوانسیان، سروش عدل، امیر پرویزی، مجتبی تقی‌پور، امید فرهودنیا، عماد لاریجانی و مصطفی شعبانی.

 

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر امشب با ۹ اجرا در ۵ سالن شهر تهران ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

 

  • 16
  • 4
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش