دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۱۰:۲۹ - ۱۶ دي ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۰۰۴۰۳۷
فستیوال ها و جشنواره های هنری

شانس‌های اصلی سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر

سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
درباره پنج بازیگر شاخص سینمای کشورمان که با نقش‌های متفاوت پا به جشنواره امسال می‌گذارند و بختشان برای کسب جایزه بلند است. اطلاعاتی دست اول از کاراکتر نوید محمدزاده، بهرام رادان، لیلا حاتمی، شبنم مقدمی و بهنوش طباطبایی را به همراه فیلمهایشان بخوانید.

یکی از جذاب‌ترین جایزه‌های جشنواره فجر سیمرغ بازیگری است و تا لحظه اعلام جوایز کنجکاوی درباره نام برنده ادامه دارد. پیش از برگزاری جشنواره هم بازی‌ها از داغ‌ترین نقل‌های محافل خصوصی و خبری است. در جشنواره امسال بازهم شاهد بازی‌های غافلگیر کننده خواهیم بود که درباره پنج مورد آن در ادامه نوشته ایم.

 

لیلا حاتمی

 

سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

 

چند وقت پیش درباره کارنامه لیلا حاتمی پرونده‌ای منتشر کردیم که خلاصه اش این است: «طی ۲۲ سال بازیگری فقط ۲۹ فیلم بازی کرده و به هر قیمتی نمی‌خواهد روی پرده باشد. این عهدی است که لیلا حاتمی همچنان به آن پایبند مانده. گزیده کاری تنها مزیت کارنامه او محسوب نمی‌شود؛ تداوم موفقیت او ریشه در توان ذاتی دارد. چند بازیگر سراغ داریم که توانسته اند پرسوناژ‌های مشابه را متفاوت بازی کنند. چرا صفاتی مثل سکون، استیصال، بریده بریده حرف زدن، آرامش و ... پشت بند غالب نقش‌های حاتمی است، اما متهم به تکرار نمی‌شود؟»

 

در همان پرونده علیرضا رئیسیان کد‌هایی درباره بازی حاتمی در «مرد بدون سایه» داد که به استناد آن‌ها می‌توان گفت: او باز هم شانس قرار گرفتن میان نامزد‌های دریافت سیمرغ را دارد: «لیلا حاتمی موقعی که بازی می‌کند، به تمام جزئیات و پرسش‌هایی که نقش دارد فکر می‌کند و برای همه اش دلیل دارد.

 

از پیشنهاد‌هایی که میدهد، متوجه می‌شوید اگر شما یک سال به کار فکر کردید، او هر روز به اندازه آن یک سال فکر می‌کند. در فیلم «مردبدون سایه» که شروع آن در اسپانیا بود، یک پیشنهاد داشتم؛ میدانستم برعکس انگلیسی، فرانسوی و آلمانی، زبان اسپانیایی بلد نیست. گفتم سراغ بازیگران خارجی برویم که فرانسه با انگلیسی حرف بزنند؛ گفت: نه، برای چی؟ من بازیگرم و باید یاد بگیرم؛ و واقعا ظرف چند روز اسپانیایی یاد گرفت؛ در فیلم خواهید دید وحیرت می‌کنید.

 

بازیگر‌های اسپانیایی تعجب کرده بودند که خانم حاتمی چقدر وقت گذاشته که می‌تواند لغات و انسان‌های زبان اسپانیایی را درست ادا کند؛ برای همین بار‌ها برایش کف زدند.» همین تلاش کافی است که داوران جشنواره برای قرار دادن نام حاتمی میان گزینه‌های سیمرغ متقاعد شوند. در کارنامه حاتمی سیمرغ «بی پولی» و «رگ خواب» دیده می‌شود. او می‌تواند هت تریک کند؟ امسال رقبای قدرتمندی دارد و همین کار را برای حاتمی سخت کرده است.

 

بهرام رادان

 

سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

 

بهرام رادان سه فیلم در جشنواره امسال دارد که دوتای آن یعنی «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی و «آشفتگی» به کارگردانی فریدون جیرانی، به بخش سودای سیمرغ راه یافته اند. دیگر فیلم او «سونامی» ساخته میلاد صدرعاملی در بخش نگاه نو حضور دارد. درباره «سونامی» در ادامه نوشته ایم که گفته می‌شود رادان در آن نقشی سخت و پرچالش دارد.

 

همین زمزمه درباره «آشفتگی» هم به گوش می‌رسد و طبق خبر‌هایی که از آن بیرون آمده است، یکی از نقش‌های متفاوت کارنامه اش را پشت سر گذاشته. براساس تصاویری که از فیلم جیرانی می‌بینیم، رادان دو گریم متفاوت دارد و همین نشان می‌دهد، احتمالا در دو نقش بازی کرده است.

 

بر اساس جست وجو‌ها پی بردیم رادان در یکی از نقش‌ها شخصیت نویسنده‌ای را بازی می‌کند که در زندگی خود گرفتار چالش‌های اساسی شده است. دلیل این اتفاق هم رفتار عجیبی است که از او سر می‌زند و باعث میشود کل زندگی اش کابوس وار پیش برود!

 

کارنامه رادان نشان می‌دهد هرگاه ش. خصیت‌های پر تلاطم به او سپرده شده توانسته است وجهی دیگر از توانمندی خود را مقابل دوربین به نمایش بگذارد. گفته می‌شود فضای «آشفتگی» و شخصیت چندوجهی آن باعث شده است با یک بهرام رادان متفاوت روبه رو شویم. وانگهی، فریدون جیرانی متخصص استفاده متفاوت از توان بازیگران است و نشانه‌ها می‌گوید همکاری این کارگردان و بازیگر منتج به نتیجه‌ای تحسین برانگیز شده است.

 

خود رادان چندوقت پیش که فیلم را دیده بود، تبحر جیرانی را این گونه تمجید کرد: «در کنار فضای عجیب و بدیع فیلم، شجاعت آقای جیرانی در به تصویر کشیدن لحظات و شخصیت‌های کاملا متفاوت با جریان روزمره سینما، در روزگاری که بیشتر فیلمسازان به خصوص همنسلان ایشان علاقه به تکرار مکررات دارند، ستودنی است.»

 

رادان جزو بازیگران دوسیمرغی است و حالا با «آشفتگی» شانس هت تریک دارد. او برای «شمعی در باد» از جشنواره بیست و دوم و «سنتوری» از جشنواره بیست و پنجم سیمرغ گرفته است.

 

نوید محمدزاده

 

سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

 

پی گیران سینما فیلمی را که نوید محمدزاده در آن بازی کند، می‌بینند. او در غالب موارد مخاطبان را نومید نکرده و حتی در مواردی بازی اش توام با غافلگیری بوده. این اتفاق سال پیش با «مغز‌های کوچک زنگ زده» هومن سیدی رخ داد و امسال با «متری شش ونیم» سعید روستایی.

 

گفته می‌شود با یک نوید کاملا متفاوت مواجه خواهیم بود؛ او برخلاف شایعه مطرح شده، نقش معتاد را بازی نمی‌کند. نوید محمدزاده در قامت یک قاچاقچی ظاهر شده که روزگاری فقیر بوده و حالا برای خودش صاحب قدرت است.

 

آن چه این شخصیت را متفاوت از نمونه‌های مشابه می‌کند، مواجهه‌ای است که کارگردان با خصوصیات او داشته: مردی که در عین اشتغال به قاچاق هوای دیگران را دارد و اصلا به خاطر نجات خانواده از فقر، پا در مسیر قاچاقچیان گذاشته است.

 

نوید محمدزاده یک ضدقهرمان جذاب را بازی کرده است که سرنوشتی تلخ برایش رقم می‌خورد! پیمان معادی نقش مقابل او که یک پلیس است را بازی کرده. ابتدا قرار بود این نقش را شهاب حسینی بازی کند و پیمان در نقش قاچاقچی باشد. به دلیل طولانی شدن پیش تولید شهاب انصراف داد و نوید به گروه اضافه شد.

 

چندی پیش جمال ساداتیان، «متری شش و نیم» را فیلمی متفاوت برای سعید روستایی دانست و از بازی بازیگران به ویژه نوید محمدزاده تمجید کرد. مسیر سینمایی نوید رو به رشد است و به اتکای همین پیشرفت می‌توان امید داشت شاهد یک بازی جذاب دیگر از او باشیم.

 

ضمن آنکه «متری شش و نیم» موقعیت خوبی در اختیارش گذاشته تا بتواند احساس مخاطب را قلقلک دهد و در عین منفی بودن نقش، رنگی از همراهی و ترحم به آن ببخشد.

 

چیزی که محمدزاده در آن تبحر دارد و بار‌ها این توانایی را به اثبات رسانده است. این بازیگر تا کنون برای «ابد و یک روز» و «بدون تاریخ؛ بدون امضا» از جشنواره فجر سیمرغ مکمل دریافت کرده است. شرح سیمرغ داده نشده «عصبانی نیستم!» را هم که می‌دانید.

 

شبنم مقدمی

 

سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

 

بازیگر بی حاشیه سینمای ما نقش‌های چالش برانگیز کم نداشته، اما «شبی که ماه کامل شد» را باید متفاوت‌ترین نقش او دانست. شبنم مقدمی در این فیلم نقش مادر همسر عبدالحمید ریگی را بازی می‌کند.

 

خود نقش به اندازه کافی جای پرداخت دارد چه برسد به اینکه دو ویژگی خاص دیگر درباره نقش بدانیم. او بار دیگر زیر گریم سنگینی رفته تا شخصیت مادر را بازی کند. علاوه بر فاصله سنی نقش با سن واقعی بازیگر، لهجه را هم باید به ویژگی بازی مقدمی افزود. او در این زمینه صاحب تجربه است و این بار لهجه قمی دارد.

 

جمع این‌ها باعث شده است کسانی که فیلم را دیده اند متفق القول بگویند یکی از کاراکتر‌های متفاوت جشنواره امسال به اسم خانم مقدمی پیوند خورده است. نه فقط از او که از دیگر بازیگران «شبی که ماه کامل شد» هم تعریف می‌شود.

 

الناز شاکردوست نقش دختر شبنم مقدمی را بازی کرده که دلبسته عبدالحمید ریگی میشود. نقش ریگی هم به هوتن شکیبا رسیده؛ نقشی که هومن سیدی قرار بود بازی اش کند.

 

شنیده می‌شود شکیبا با این نقش و فیلم از شانس‌های دریافت سیمرغ است. او قدر فرصت را دانسته و شمایل متفاوتی از خود ارائه کرده و چه بسا سرنوشت او در سینما با این فیلم تغییر کند.

 

شبنم مقدمی تاکنون دو سیمرغ مکمل از جشنواره فجر به دست آورده که اولی برای بازی در «امروز» سید رضا میرکریمی است و دومی را به طور مشترک برای «نفس» نرگس آبیار و «زاپاس» برزو نیک نژاد از آن خود کرد.

 

او از معدود بازیگرانی است که به واسط نقش کمدی به سیمرغ رسیده. مقدمی یک کمدی به نام «زهر مار» ساخته سید جواد رضویان هم در بخش نگاه نو دارد که نشان دهنده «تنوع» الگوی انتخاب هایش است.

 

این بازیگر اصلی‌ترین شانس گرفتن سیمرغ نقش اصلی در جشنواره امسال است. این پیش بینی به خاطر خاص بودن کاراکترش در «شبی که ماه کامل شد» و نیز نداشتن رقیب جدی است.

 

بهنوش طباطبایی

 

سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

 

از معدود بازیگرانی است که در سال‌های اخیر با وسواس فراوان به پیشنهاد‌ها پاسخ مثبت می‌دهد، به طوری که بعد از فیلم «لابی» در سال ۹۵ فیلمی بازی نکرده است.

 

بهنوش طباطبایی امسال در دو فیلم بازی کرده که هردو از تولیدات مهم سینمای ما هستند. او در فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی نقشی مکمل دارد. از شما چه پنهان درباره نقش او چیزی نمی‌دانیم! دیگر فیلم مهم او «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» است که بهنوش طباطبایی نقش اصلی زن را بازی کرده.

 

نه تنها فیلم که این نقش هم از جمله موارد پربحث جشنواره امسال خواهد بود. طباطبایی نقش یکی از اعضای گروهک منافقین را بازی کرده و حضورش در کلیت داستان به عنوان یکی از عوامل پیش برنده است.

 

از آن سو، بازی در نقش شخصیت‌هایی که مخاطبان نسبت به آن‌ها پیشینه ذهنی دارند س. هل و ممتنع به حساب می‌آید. یعنی بازیگر یک سری الگو دارد، اما باید حواسش جمع باشد که به کلیشه پهلو نزند.

 

به شهادت کسانی که بازی خانم طباطبایی را دیده اند، او کاراکتری کاملا متفاوت ارائه کرده و از شانس‌های دریافت سیمرغ است. نه تنها او که دیگر بازیگران هم حضوری جذاب مقابل دوربین محمدحسین مهدویان داشته اند.

 

گفته می‌شود «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» بهترین فیلم مهدویان هم هست که همین شانس دیده شدن بازیگران را بالا می‌برد. بهنوش طباطبایی با «س یانور» بازی در فیلمی با محوریت تاریخ معاصر را تجربه کرده است.

 

منتها نقش او در فیلم بهروز شعیبی مثبت است و در فیلم محمدحسین مهدویان منفی. «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» می‌تواند سرآغاز مسیر حرفه‌ای بازیگری باشد که در سال‌های اخیر شمایلی دیگر از خود نشان داده و نخواسته است فیلم‌های بد یا خنثی بازی کند.

 

بهنوش طباطبایی درحال پوست اندازی است و این را می‌توان از روی انتخاب هایش به وضوح دید.

 

۷sobh.com
  • 19
  • 2
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش