سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۰۰:۲۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۱۰۲۶۵۵
فستیوال ها و جشنواره های هنری

نشست خبری فیلم‌های «معکوس» «سال دوم دانشکده من» و«غلامرضا تختی» در اولین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

روز اول سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
نشست خبری سه فیلم معکوس، سال دوم دانشکده من و غلامرضا تختی در دومین روز جشنواره فیلم فجر سال ۹۷ برگزار شد.

نشست خبری «معکوس»| کیمیایی: معکوس با پول تمیز ساخته شد

پولاد کیمیایی چهارشنبه شب در نشست خبری این فیلم ،اظهار داشت: پدر من جزو فیلمسازان معروف است اما از اعتماد عوامل فیلم به کارگردانی جوانی مثل خودم ممنون هستم. 

 

وی با اشاره به اینکه یکبار ساخت این فیلم متوقف شد، اما گروه پای کار من ایستادند، افزود: خوشحالم که امروز فیلم ساخته و نمایش داده شد.

 

کیمیایی درباره علت بازی نکردن خودش در فیلم نیز توضیح داد: جهان کارگردانی بسیار متفاوت از بازیگری است وقتی از کل به جز نگاه می کنی، خودت نمی توانی بازیگر باشی و تمام کارگردان هایی که این موقعیت را تجربه می کنند، زیاد موفق نبوده اند. 

 

این بازیگر و کارگردان سینما افزود: اصلا در این فیلم جای بازی من نبود آنقدر سرم شلوغ شد که وقت نداشتم، به لحظه ای به بازی فکر کنم از طرف دیگر، دوست داشتم کارگردانی کنم. 

 

کیمیایی درباره محمد خوشنام سرمایه گذار فیلم نیز ، اظهار داشت: خوشنام، مرد قوی است او این حوزه را نمی شناخت اما واقعا از ابتدا بسیار مردانه و پاک پای من ایستاد. 

 

وی افزود: سینما حوزه ای است که هر فردی برای سرمایه گذاری با ترس و لرز واردش می‌شود. 

 

او ادامه داد :آنقدر همه برای سرمایه گذاری ترسیدند که او با ترس وارد این میدان شد اما وی تاجری در چین است که شجاعانه پای فیلم ایستاد.

 

پولاد کیمیایی در پاسخ به سوالی درباره شخصیت پدر سالار و تلخی شخصیت او در این فیلم، گفت: شخصیت پدر مرموز و گم شده‌ای است که نمی‌خواستم چندان به آن بپردازم و می خواستم در ابهام بماند. 

 

وی ادامه داد: یک موضوعی آرمانی مثل انقلاب شکل گرفته و یک فردی تلاش کرده که خود را برای یک آرمان بزرگتری فدا کند و همین باعث شده که زندگی شخصی اش فرو بپاشد. این خشم فرو خورده که این روزها هم در نسل جوان دیده می شود، در این شخصیت وجود دارد. 

 

بازیگر فیلم سینمایی «جرم» گفت: وقتی او می آید و اتفاقاتی که برای شخصیت اول فیلم افتاده را به وسیله یک پرسش و پاسخ نقد می کند، نکاتی را مطرح می کند که باعث می شود او در نهایت به نتیجه برسد. این قهرمان پروری و این شکل روایت از قهرمان سازی که از سینمای غرب می آید و در سینمای مسعود کیمیایی هم بومی سازی شده را می خواستم بشکنم.

 

کیمیایی در مورد دغدغه اش برای فیلم سازی و انگیزه اش برای ساخت این فیلم گفت: احساس می کردم هیجان از سینمای ما رفته و سینمای ایران نصیحت گرا شده و سعی کردم این فیلم را تغییر دهد. 

 

او افزود: من خواستم یک چالش تکنیکی در کار داشته باشم و روایت گر چند قهرمان باشم که در یک راستا قرار می گیرند.

 

وی گفت: دوست داشتم سینما را تجربه کنم و فیلمی بسازم که در مدیوم تلویزیون نباشد و با ضربان قلب تندی ساخته شود. می خواستم فیلم در لایه اول نماند و فقط فیلمی نباشد که ژانرش اکشن است. می خواستم فیلمم ژانر اجتماعی هم داشته باشد.

 

در ادامه این نشست محمد خوشنام نیز درباره انگیزه ورودش به سینما گفت: بسیار خوشحال هستم، فرصتی شده و خداوند به من فرصتی داده که در جمع دوستان سینمایی و هنرمند باشم. 

 

وی افزود: من دفتری در گوانجو چین دارم، ۱۵ سال است که مقیم چین هستم. یک چینی با من تماس گرفت که دوست دارید در فیلم سرمایه گذاری کنید. من گفتم نه، او گفت یک ایرانی به دنبال سرمایه گذار چینی است من شما را می شناختم، گفتم شاید دلتان بخواهد در فیلم این شخص سرمایه گذاری کنید. من خیلی جدی نگرفتم. اما او جدی گرفت.

 

خوشنام ادامه داد: در نهایت به قرار ملاقاتی با کیمیایی منجر شد من او را نمی شناختم، اما همان یک جلسه باعث شد که بخواهم این کار را انجام دهم. روحیه او نشان می‌داد که می‌تواند این کار را انجام دهد.

 

وی گفت: من در جوانی ۱۰ سال در شهر خودم، کازرون تئاتر بازی می‌کردم. از سال ۶۵، از همان تئاترهای شهرستانی. البته به پای شما که نمی‌رسید. ما در سال ۶۶ و ۶۷ در جبهه‌ها و ارگان‌ها تئاتر بازی می‌کردم. این عرق در وجود من بود. این فیلم و این شرایط به وجود آمد، خودم هم دوست داشتم، شاید بازهم منجر شود که این کار را ادامه دادم.

 

در ادامه این نشست شهرام حقیقت بازیگر فیلم سینمایی معکوس نیز گفت: من هنوز نتوانسته‌ام فیلم را بخاطر این برنامه‌ریزی اشتباهی که پیش آمد ببینم. پولاد کیمیایی در اولین تجربه کارگردانی‌اش فیلم سختی را انتخاب کرد و به او تبریک می گویم. آنقدری که پولاد با انگیزه کار می کرد که باعث می شد ما همه جان مان را هم برای فیلم بدهیم.

 

لیلا زارع دیگر بازیگر فیلم نیز، گفت: من تجربه زیست با نقشم را داشتم خیلی از دختران این سرزمین هم چنین تجربه ای داشته اند.

 

او گفت: خوشحالم که این نقش را بازی کردم کار سختی بود اما تجربه خوبی بود.

 

تورج منصوری مدیر فیلمبرداری فیلم معکوس هم در مورد این فیلم، گفت: برای همه این سوال پیش می آید که آیا فیلم پولاد کیمیایی نمونه کوچک شده کارهای پدرش است یا نه؟ مگر می شود مسعود کیمیایی پسری تربیت بکند که با سینما بیگانه باشد؟ خوشحالم که پولاد راه خودش را رفته است.من فکر می کنم که این دو نفر کاملا با هم متفاوت هستند و فقط فامیلی شان مشترک است.

 

معکوس و جشنواره سی و هفتم در یک نگاه

در خلاصه داستان معکوس آمده است :دو دوست قدیمی قبل از انقلاب،‌ یکی فعال سیاسی و یکی مکانیک، فرزند آنها وارد مسابقات زیرزمینی اتومبیل رانی می‌شوند.

 

سایر بازیگران: بابک حمیدیان، شهرام حقیقت دوست، لیلا زارع، اکبر زنجانپور، پروانه معصومی، علیرضا کمالی نژاد، اکبر معززی و سیاوش طهمورث تهیه‌کننده: مسعود کیمیایی فیلمنامه‌نویس: پولاد کیمیایی مدیرفیلمبرداری: تورج منصوری چهره‌پرداز: محمدرضا قومی طراح صحنه و لباس: بابک کریمی طاری تدوین: مصطفی خرقه پوش و امیر ادیب پرور صدابردار: پرویز آبنار صداگذار: پرویز آبنار موسیقی: بهزاد عبدی جلوه‌های ویژه میدانی: ارشا اقدسی جلوه‌های ویژه بصری: بهنام خاکسار عکاس: علی نیکرفتار.

 

نشست خبری «سال دوم دانشکده من»| صدر عاملی: فیلم من بیانگر سینمای انسانی است

روز اول سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

رسول صدر عاملی چهارشنبه شب در نشست خبری فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» که با حضور برخی عوامل و بازیگران فیلم از جمله علی مصفا و نیلوفر خوش خلق برگزار شد ،گفت: بعد از ۹ سال هیجان در مقام کارگردان و درجایگاه پاسخگویی قرار گرفته ام از این بابت بسیار هیجان زده هستم.

 

وی اظهارداشت: فیلم تاثیر گذار و بیانگر شخصیت های پرداخته شده برای من دارای اهمیت بود که مخاطبان همه از همین جنس هستند و این دنیا را می شناسند ارتباط برقرار کند.

 

به گفته وی ، پرداختن به این نسل وقتی می توانست برای من امیدوار کننده باشد که تاثیر بگذارد.

 

کارگردان فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» ادامه داد: بطور یقین فیلم دارای ضعف هایی هست زیرا فضایی را تجربه می کردم که هیچ الگوی نداشت و من با کمک بازیگران باید به آن می رسیدم. 

 

صدر عاملی با بیان اینکه تصمیم داشتم از دغدغه های ملتهب اجتماعی فاصله بگیرم و به سینمای انسانی برسم ،اظهار داشت: به روح و روان شخصیت ها پرداخته ام و مجموعه بازیگران شما را درگیر دنیای ذهنی خودشان کنند. 

 

وی تاکید کرد: هر روز با وجود رسانه های اجتماعی در فضای ملتهب قرار می گیریم در میان این میزان شنیدن از جهان خیانت ها این فیلم از رفاقت و دوست داشتن سخن به میان می آورد که بعد گذر از شرایط سخت به مقطعی می رسند که یا سالم از حادثه عبور می کنند و یا به خیانت می رسند.

وی درباره بازیگران تازه کار نیز گفت: نمی توانستم همه انرژی خود و گروه را بر گروه بازیگران بگذارم به همین دلیل تنها دو بازیگر جدید انتخاب کردم و باقی هنرمندان از افراد با سابقه انتخاب شدند تا در این راه به من نیز کمک کنند.

 

به گفته وی، با کمک پانته ‌آ پناهی ها از ۹۰۰ نفر به ۳۰ بازیگر و در نهایت به این دو چهره جدید رسیدم و بیشتر از هر چیزی قوه درک برای انتخاب بازیگر برای من اهمیت داشت.

 

صدر عاملی ادامه داد: برای معرفی بازیگران جدید این رنج را به همه گروه دادم تا بازیگران ناشناخته بر پرده برای مخاطبان قرار بگیرد و از سوی دیگر به گنجینه بازیگران خوب و با اخلاق افزوده شود. 

 

او با بیان اینکه پرویز شهبازی فیلمنامه نویس سال دوم دانشکده من تاکید بسیاری برای بازگشتن من به سینما داشتند و بعد از معرفی چهار فیلمنامه با سه بازنویسی این فیلمنامه را انتخاب کردیم. 

 

وی با بیان اینکه سال دوم دانشکده من درگیری های ذهن متناقض همه ما را در احوالات مختلف بیان می کند که به دهه تولد مربوط نمی شود ،تاکید کرد: جذاب بودن، طراوت و تازگی دلیل انتخاب این فیلمنامه بود زیرا در این فضا در جهان هیچ فیلمی ساخته نشده است. 

 

بازیگر فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من نیز گفت: این فیلم برای من تمام جذابیت های لازم را داشت و با افراد صاحب نام تجربه کردم. 

 

علی مصفا افزود: فیلمنامه متفاوت و نو بود و به شکلی با روابط انسانی برخورد کرده بود که در سینما دیده نمی شود. 

 

«سال دوم دانشکده من» به نویسندگی پرویز شهبازی مضمونی اجتماعی دارد.

 

دیگر عوامل اصلی این پروژه شامل مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری، موسیقی کریستف رضاعی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: میلاد صدرعاملی، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی، مدیر صدابرداری: منصور شهبازی، تدوین: مصطفی خرقه پوش، مدیر تولید: مجید گودرزی، منشی صحنه: غزل رشیدی، عکاس: مریم تخت کشیان، فیلمبردار پشت صحنه: مهیار بهمنش، مدیر تدارکات: حسن صفری هستند.

 

خلاصه داستان

مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر ازهمکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند... 

 

نشست خبری «غلامرضا تختی»|توکلی: تمام جزئیات فیلم تختی بر اساس مستندات و واقعی است

روز اول سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

 نشست خبری فیلم سینمایی "غلامرضا تختی" به کارگردانی "بهرام توکلی" در نیمه شب روز نخست سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه‌ها برگزار شد.

 

در این نشست که اجرای آن را فرزاد حسنی بر عهده داشت، بهرام توکلی نویسنده و کارگردان اثر، سعید ملکان تهیه کننده، ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، بهنوش طباطبایی، ستاره پسیانی و دیگر عوامل این فیلم حضور داشتند. از نکات جالب این نشست آن بود که زمان آن تا نزدیک ساعت دو بامداد ادامه داشت.

 

بهرام توکلی و سعید ملکان در ابتدای این نشست از اهالی رسانه بابت تاخیر در رسیدن نسخه نهایی فیلم تختی به کاخ جشنواره و تغییر در زمانبندی اکران آثار عذرخواهی کردند.

 

بهرام توکلی درباره وجود یک راوی در فیلم گفت: وجود یک گزارشگر که در بخش‌های مختلف تختی وجود داشته یکی از وجوه اصلی زندگی تختی بود و ما قصد داشتیم از لحاظ فرمی و مضمونی زندگی تختی را به طور کامل شرح دهیم و به همین دلیل از راوی استفاده کردیم.

 

وی در خصوص پرداخت کوتاه به دوران کودکی تختی در این فیلم افزود: در مورد بحث کودکی تختی ما می‌خواستیم از هر بخش اتفاق مهمی را استخراج کنیم. بخش‌هایی از کودکی بیشتر به آن‌ها پرداخته شد که در خاطرات خود تختی آمده است.

 

ملکان درباره حذف شخصیت امیر جدیدی از فیلم تختی اضافه کرد: نبود امیر جدیدی در این فیلم صرفاً به دلیل مسائل مربوط به گریم بود. اتفاقاً رفتار امیر جدیدی کاملاً الگو بود، زیرا هر چند در فیلم بازی نکرد امروز در کنار ما فیلم را نگاه کرد.

 

حمیدرضا آذرنگ درباره بازیگران نقش کودکی تا بزرگسالی تختی گفت: من از این چهار بازیگر به شدت آموختم. من اعتقاد دارم که هیچ بازیگری نمی‌توانست به صداقت این چهار بازیگر نقش تختی را ایفا کند. من بخش کوچکی از این پروژه بودم و از این اتفاق به خود افتخار می‌کنم.

 

توکلی درباره چگونگی رسیدن به فیلمنامه و محوریت آن افزود: نکته مهم درباره زندگی تختی شیوه زندگی اوست. اما آنچه که همه صرفاً به آن استناد می‌کنند دلیل و چگونگی مرگ وی است. ما در همان سکانس اول به تماشاگر دلیل مرگ تختی را گفتیم تا بعد از آن به بزرگی زندگی وی بپردازیم.

 

سعید ملکان در ادامه اضافه کرد: تمام وقایع این فیلم بر اساس تحقیقات گسترده بوده است. اتفاقات این فیلم تماماً واقعی است و ما به شدت در مستند بودن آن‌ها دقت داشتیم.

 

توکلی درباره دلیل استفاده از موسیقی در سراسر اثر ادامه داد: فرم این می‌باید یادآور فیلم‌هایی می‌بود که پیشتر ساخته میشد و دلیل استفاده از این نوع از موسیقی مضمون و محتوای اثر و در راستای آن بود. دلیل اصلی اینکه گروه تولید به کلیت ۳۷ سال زندگی تختی پرداخت استراتژی گروه بود. امیدوارم که کارگردانان دیگر به صورت مختص به برهه خاصی از زندگی تختی بپردازند.

 

طناز طبابایی درباره دلیل پذیرش نقشی کوتاه در تختی گفت: وقتی سعید ملکان برای کار با من تماس گرفت در ابتدا به دلیل رابطه خوبی که از قبل با وی داشتم و همچنین تجربه همکاری با بهرام توکلی اثر را پذیرفتم. از طرفی در راس آن نام بزرگمردی همچون جهان پهلوان تختی در میان بود و من بدون خواندن فیلمنامه بازی در این فیلم را قبول کردم. در زمانه‌ای که گاهاً برخی از اصول خانوادگی و اخلاقی کمرنگ شده بازی در فیلمی با موضوع زندگی مردی که الگوی تمام این خوبی‌ها بود افتخار بزرگی برای من بود.

 

ستاره پسیانی درباره حضورش در این فیلم گفت: من هنوز به شدت از دیدن فیلم سنگینم و از بهرام توکلی و سعید ملکان تشکر می‌کنم. برای خودم بازی در نقش فردی که آخرین بار تختی را ملاقات کرده بسیار جذاب بود.

 

حمیدرضا آذرنگ در ادامه اضافه کرد: من حتی اگر قرار بود در فیلم تختی قدم بزنم هم آن را قبول می‌کردم. من نمی‌دانم چرا این همه برخورد شخصی با افراد می‌کنیم. از نظر من سعید ملکان و بهرام توکلی ذائفه مخاطب را ارتقا داده اند.

 

 

irna.ir
tasnimnews.com
  • 15
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش