پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳
۱۱:۰۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ کد خبر: ۹۵۱۱۰۱۵۶۲
فیلم و سینمای ایران

لیلا حاتمی: برای بازی درون نقش می‌روم

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران,لیلا حاتمی
لیلا حاتمی گفت: من متخصص نیستم، اما وقتی نقشی را اجرا می‌کنم درون نقش می‌روم و به آن فکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، بازیگر فیلم رگ خواب شامگاه ۱۷ بهمن ماه در نشست پرسش و پاسخ این فیلم که پس از نمایش برای اهالی رسانه، در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شد، پیش از هر صحبتی به حادثه پلاسکو و قربانیان آن  و نیز درگذشت حسن جوهرچی اشاره کرد و گفت: جشنواره امسال را در حالی برگزار می‌کنیم که بابت این اتفاقات متاثر هستیم و یاد آن‌ها را گرامی میداریم.

 

او سپس درباره سوالی مبنی بر مصنوعی بودن نقش‌اش در رگ خواب بیان کرد: خیلی وقت‌ها بسیاری از حرکات آدم حتی در زندگی شخصی نیز تصنعی است و من آن را دوست دارم و می‌پسندم. زمان‌هایی آدم آنقدر بدبخت می‌شود که خودش زمینه را برای خودش حادتر می‌کند که این اتفاق در فیلم لیلا هم بود.

 

او با اشاره به اینکه از پیش از این گفته بود که از بازی در فیلم‌های حمید نعمت الله استقبال می‌کند اما دلیل بر این نیست که در تمام آثار این فیلمساز  بازی کند، درباره ضد مرد بودن رگ خواب گفت: فکر می‌کنم مجال ساختن فیلم‌های برعکس چنین موضوعی را نداریم و این دلیل نداشتن اتفاقی برعکس از موضوعی که در فیلم رخ داده نیست. شاید دلیل انتخاب مردها و نشان دادن خیانت آنها نیز همین باشد.

 

در ادامه این نشست خبرنگاری به حاشیه پیش آمده میان این بازیگر و چند نماینده رسانه دیگر هنگام تولید این فیلم سینمایی اشاره کرد که حاتمی دراین باره توضیح داد: من مسئول رفتار دیگران نیستم. البته با این که تعصب صنفی دارم اما اصلاً به موضوع به شکل‌های مختلف گروهی نگاه نمی‌کنم.

 

او با بیان اینکه " همیشه برایم جای تعجب است که پرستاران به نقش یک پرستار در فیلم اعتراض می‌کنند مثل آنچه در فیلم شوکران برای خانم تهرانی اتفاق افتاد" خاطرنشان کرد: به عقیده من این موضوع از خود کم‌بینی است و خودم نگاه متعصب این‌چنینی ندارم و از هم‌صنفی‌هایم این‌طور دفاع نمی‌کنم.

 

من با خبرنگارانی که در پشت صحنه فیلم حاضر شدند مواجه بودم و روی سخنم با آن‌ها بوده نه همه چون آدمی هستم که به طرف مقابلم اهمیت می‌دهم حتی دعوا هم که می‌کنم در حالت خودم هستم و در آن لحظه شرکت می‌کنم. زمانی که عصبانی هستم نیز همین طور.

 

او ادامه داد: عده‌ای بدون آنکه آماده باشند عملاً مزاحم می‌شوند و خودشان می‌دانند جایشان آنجا نیست و من نیز به دلیل ارزشی که آدم‌ها برایم دارند آن افراد را ادب می‌کنم و این کار را تا همیشه و ابد خواهم کرد.

 

معصومه بیات (فیلمنامه‌نویس) نیز با بیان اینکه من نیز روزنامه‌نگار و از جنس خودتان هستم در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: سعی کردم آنچه برایم درونی بوده را بنویسم و به همان شکل ساخته شود. نزدیک بودن بازی حاتمی به آنچه نوشته بودم نیز برایم مهم بود.

 

او همچنین درباره ضدمرد بودن فیلم و اینکه در بیشتر فیلم‌های امسال جشنواره به این موضوع پرداخته شده است، اظهار کرد: خدا نکند که این فیلم ضدمرد باشد. دلیل نمی‌شود یک مردی کاری را انجام می‌دهد، همه مردها نیز همین طور باشند. فکر می‌کنید موضوع چیست که فیلمهایی با این تم ساخته می‌شود. شاید خود ما زن‌ها این کار را انجام می‌دهیم. به قول فیلم «فروشنده» که امیدوارم جایزه اسکار را ببرد زن‌ها هستند که جامعه سنتی را  حفظ  می‌کنند. استفاده از کلمات فمنیست اشکال ایجاد می‌کند و دوست ندارم کلمه‌ای برای اتفاق داستان پیدا کنم. آیا برای بیان درونیات یک زن باید اصطلاح فمنیست را انتخاب ‌کنید؟

 

حمید نعمت الله کارگردان فیلم نیز به دلیل حضور در صحنه فیلمبرداری در زابل در نشست رسانه‌ای حاضر نبود و در ابتدای نشست از طریق تماس تلفنی چند کلمه‌ای برای خبرنگاران صحبت کرد و از اینکه نتوانسته در نشست حاضر شود اظهار تاسف کرد.

 

به گزارش ایسنا، کوروش تهامی، اصغر پیران، لیلا موسوی (بازیگران)، محمدرضا میرزامحمد (طراح صحنه)، سهند ترابی (چهره‌پرداز)، فرشاد محمدی (مدیر فیلمبرداری)سهراب پورناظری(موسیقی متن) نیز از دیگر حاضران نشست رسانه‌ای این فیلم بودند.

 

فیلم «رگ خواب» به درونیات یک زن می‌پردازد که با خیانت یک مرد مواجه می‌شود.

 

 

  • 15
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش