سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳
۰۸:۲۷ - ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۶۰۲۱۴۳
فیلم و سینمای ایران

سریال های سیاسی تلویزیون ایران

به گزارش ماهنامه سروش، برای مرور مجموعه های سیاسی متر و معیار مشخصی وجود ندارد؛ اگر بخواهیم به صرف روایت یک دوره تاریخی، که مطمئنا با اتفاقات سیاسی هم همراه بوده، به این مجموعه ها بپردازیم، سریال های زیادی در دل داستان اصلی خود مضمونی سیاسی هم داشتند. با کنار گذاشتن سریال های فاخر و مجموعه هایی که به موضوعات سیاسی اشاراتی داشتند، از میان سایر آثار تجربه شده که موضوعی سیاسی پایه اصلی داستان بوده، ده سریال را انتخاب کردیم که میان آنها بیشترین سوژه از آن انتخابات است.

 

سریال هایی که سیاست را محور اصلی داستان قرار می دهند به خاطر پرداختن به موضوعات روز جامعه و نقد وضعیت موجود می توانند جذابیت بالایی در همراهی مخاطب داشته باشند. کم نبودند مواردی که در جریان داستان اشاره ای هم به موضوعات سیاسی روز داشتند، اما از آن دست مجموعه هایی که سیاست محور اصلی داستان قرار گرفته با عنوان سریال های سیاسی یاد می شود.

 

در میان مجموعه های تولید شده در سال های اخیر، بیشتر کارگردان ها موضوع انتخاب را سوژه قرار دادند و تعدادی دیگر جریانان سیاسی و اثرگذاری های اجتماعی را که به تبع آن شکل می گیرد، روایت کردند.

 

پرداخت سیاسی در داستان اگر به درستی اتفاق نیفتد دچار کلیشه و شعارزدگی می شود که ممکن است با حاشیه همراه شود و شاید به همین دلیل بعضی از  کارگردان ها با رگه هایی از طنز سراغ موضوعات سیاسی می روند تا از حاشیه های احتمالی دور باشند.

 

با وجود اینکه در دهه نود تولید مجموعه هایی با مضمون سیاسی افزایش پیدا کرده و این نوید خوبی است برای رفتن به سمت تولید سریال های این چنینی؛ هنوز در ساخت مجموعه های دارای محتوای سیاسی راه زیادی در پیش است تا شاهد تجربه های بیشتر و موفق تری باشیم. از آنجا که تولید سریال های سیاسی هنوز در قدم های اول است نمی شود قضاوت درستی داشت؛ اما همین تجربه های اندک اتفاق خوب و امیدبخشی است.

 

کاکتوس؛ بین سال های ۷۷ تا ۸۳

نویسنده و کارگردان: محمدرضا هنرمند

سوژه سیاسی: موضوعات سیاسی روز در قالب طنز

 

سریال های سیاسی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

«کاکتوس» نام سه مجموعه تلویزیونی بود که در سال های مختلف با نگاهی طنزآمیز و انتقادی به مسائل احتماعی و سیاسی روز می پرداخت. داستان درباره چند هم محله ای بود که به واسطه صحبت ها و ارتباط آنها، در قالب کمدی با موضوعات روز شوخی می شد. سریال محمدرضا هنرمند طنزی اجتماعی بود ه سعی داشت موضوعی جدی را در قالبی چندپهلو مطرح کند و خنداندن تماشاگر هم یکی از اهدافش بود. صحبت هایی از ادامه تولید این مجموعه بود؛ اما تا الان قطعی نشده است.

 

جریان سازی: مطرح شدن بحث های سیاسی در یک مجموعه تلویزیونی در سال های دهه هفتاد چندان معمول نبود؛ محمدرضا هنرمند با پرداختن به موضوعات روز جامعه و نقد آسیب ها در نحوه داستان نویسی و دیالوگ ها مسیر تازه ای در مجموعه سازی نشان داد.

 

جستجوگران؛ ۱۳۸۸

نویسنده و کارگردان: محمدعلی سجادی

سوژه سیاسی: مفاسد اقتصادی

 

سریال های سیاسی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

برای اولین بار در یک مجموعه تلویزیونی پرونده های مفاسد اقتصادی روایت شد. این مجموعه با مشارکت سازمان بازرسی کل کشور با موضوع مفاسد اقتصادی و رجوع به پرونده های قوه قضاییه تولید شد که از واقعیت های موجود الهام گرفته شده بود. دو بازرس و مامور مالیاتی مسئول پیگیری پرونده های قضایی درباره مفاسد اقتصادی بودند که در جریان این پیگیری با اتفاقات عجیبی مواجه می شوند.

 

جریان سازی: به دلیل مشارکت سازمان بازرسی، چند قسمت بعد از پخش مجموعه، رییس سازمان بازرسی، نسبت به برخی صحنه های آن انتقاد کرد و گفت سازندگان سریال وقتی می خواهند موضوعات، وظایف و نام سازمان بازرسی کل کشور را در چنین کارهایی عنوان کنند، حتما باید با سازمان مشورت و هماهنگی کنند تا موضوعات و سوژه های واقعی تر انتخاب شود.

 

چک برگشتی؛ ۱۳۹۱

نویسنده: سروش صحت، ایمان صفایی

کارگردان: سیروس مقدم

سوژه سیاسی: انتخابات مجلس و ستادهای انتخاباتی

 

سریال های سیاسی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

مجموعه «چک برگشتی» موضوع انتخابات را از نگاه شخصیت های سیاسی یا صاحبان قدرت و ثروت سوژه قرار نداد، بلکه بازیگران اصلی انتخاب است مردم عادی بودند و شرایطی که برایشان در جریان یک رویداد سیاسی مهم اتفاق می افتد را با زبانی ساده روایت می کرد.

 

تمرکز داستان بیشتر روی حال و هوای ستادهای انتخاباتی و داوطلبان نمایندگی مجلس بود. سریال با محور قرار دادن مسئله چک برگشتی که در دل داستانی کمدی اتفاق می افتاد، رفتارهای انتخاباتی یک نامزد انتخاباتی را از تخلفات، تبلیغات، آبروداری ها و فشارها گرفته تا در نظر گرفتن تمام تلاش هایی که گروه تبلیغاتی یک نامزد برای موجه جلوه دادن او انجام می دهند، مطرح می کرد...

 

جریان سازی: به گروه یا جناح خاصی اشاره نیم شد و بیشتر با رفتارهای انتخاباتی کاندیداها شوخی کرده بود. بی طرفی و اسم نبردن از شخص یا گروهی خاص که با پیش زمینه قبلی از طرف عوامل اتفاق افتاده بود باعث شد از لحاظ سیاسی، با واکنش منفی روبرو نشود.

 

راستش را بگو؛ ۱۳۹۱

نویسنده: مصطفی رستگاری

کارگردان: محمدرضا آهنچ

سوژه سیاسی: متاثر از فضای اجتماعی بعد از انتخابات ۸۸

 

سریال های سیاسی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

این مجموعه نگاهی آسیب شناسانه و سیاسی به معضلات روز جامعه داشت و بحران های سیاسی را با پیش زمینه اجتماعی نقد می کرد. تعدادی دانشجو با تشکیل یک گروه درصدد کمک به حل مشکلات مردم بودند. در کنار فعالیت این گروه پای گروه های مختلف سیاسی، دستگاه امنیتی کشور و... به میان می آید.

 

جریان سازی: در دوره پخش از پرواکنش ترین مجموعه های تلویزیونی بود. به گفته محمدرضا آهنچ، واکنش ها باعث شد ۱۶۰ دقیقه از آن را حذف کند و پایان داستان را تغییر دهد. نشان دادن چهره ای ناخوشایند از دستگاه های امنیتی از مهم ترین واکنش های منفی نسبت به این سریال بود. منتقدان معتقد بودند که سریال، دستگاه اطلاعاتی کشور را در حد یک گروه کوچک پایین آورده...

 

خواب بلند؛ ۱۳۹۲

نویسنده و کارگردان: احمد کاوری

سوژه سیاسی: انتخابات ریاست جمهوری و حواشی آن

 

سریال های سیاسی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

اصل قصه با انتخابات گره خورده است؛ داستان در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری می گذرد که اشاراتی به فضای جامعه بعد از التهابات انتخاب سال ۸۸ دارد. یک زوج روزنامه نگار با دو طرز فکر متفاوت شخصیت های اصلی داستان هستند. خانم روزنامه نگار قصد انتشار یک یادداشت سیاسی را دارد؛ اما همسرش که سردبیر هم هست، چاپ آن ها به صلاح نمی داند. این اختلاف نظر باعث ایجاد کدورت بین آنها می شود و زمینه ای برای انتقاد از نبود آزادی و...

 

جریان سازی: با وجود هم زمانی پخش با ایام انتخابات و موضوعی که با اتفاقات سیاسی روز جامعه همراه بود، به دلیل زمان پخش نامناسب خیلی دیده نشد؛ بنابراین از حواشی و جریان سازی های کارهای این چنین در امان بود.

 

نوشدارو؛ ۱۳۹۲

نویسنده: حمیدرضا سبحانی نژاد

کارگردان: جواد اردکانی

سوژه سیاسی: تحریم های اقتصادی

 

سریال های سیاسی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

شخصیت اصلی داستان که در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته، با گذر زمان با توجه به تغییر شرایط جامعه در عرصه جهاد و سازندگی هم حضور فعال دارد. این مجموعه با کنار هم قرار دادن شرایط بحرانی که حاصل تحریم های اقتصادی است و زمان جنگ، روی این نکته تاکید داشت که چگونه می شود در وضعیتی به مراتب سخت تر از وضعیت زمان جنگ تحمیلی با استراتژی های آن زمان در میدان پیروز شد. داستان متمرکز بر کارخانه های ایرانی است که به دلیل تحریم های اقتصادی، وضعیت نابسامانی دارند و در معرض خطر تعطیلی هستند...

 

جریان سازی: با توجه به این که در آن زمان کشور به شدت با موضوع تحریم های اقتصادی مواجه بود، انتخاب این سوژه از نکات مثبت بود که تحسین منتقدان را در پی داشت و کاری جسورانه محسوب می شد؛ اما در شیوه داستان گویی و پرداخت شخصیت ها چندان موفق نبود که منجر به بیان نقدهایی در مورد پرداخت نادرست سوژه شد.

 

معراجی ها؛ ۱۳۹۲

نویسنده و کارگردان: مسعود ده نمکی

سوژه سیاسی: اختلاف دو گروه دانشجو برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه

 

سریال های سیاسی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

«معراجی ها» حاصل شاخ و برگ دادن به نسخه سینمایی برای ساخت مجموعه ای تلویزیونی بود. قرار است تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاه ها دفن شوند؛ اما گروهی از دانشجویان با تحریک یکی از استادها اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می کنند. همین آغاز قصه ای می شود که گروهی از دانشجویان راهی سفری به اردوی راهیان نور و مناطق عملیاتی می شوند...

 

جریان سازی: مسعود ده نمکی فارغ از کیفیت کارهایش به خاطر نوع انتخاب سوژه و نگاه ژورنالیستی به موضوعات، معمولا زمان پخش سریال و فیلم هایش با حواشی همراه است. موضوعاتی مثل دانشجوی ستاره دار و دیالوگ هایی که با طعنه به موضوعات سیاسی مطرح می شد واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی را به همراه داشت.

 

ده نمکی با تمرکز بر ماجرای تدفین تعدادی از شهدای گمنام در یک دانشگاه که به نوعی سوژه ای به روز در فضای سیاسی جامعه محسوب می شد، توانست در کنار عرضه یک محصول نمایشی، در برابر این جریان موضع گیری کرده و همین موضوع هم طبیعتا مخالفان و موافقانی در فضای رسانه ای پیدا کرد.

 

تعبیر وارونه یک رویا؛ ۱۳۹۴

نویسنده و کارگردان: فریدون جیرانی

سوژه سیاسی: مسائل امنیتی درباره دانشمندان هسته ای

 

سریال های سیاسی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

یکی از ماموران امنیتی کشور از طرف منابع خود در خارج از کشور متوجه می شود قرار است یکی از دانشمندان مشهور هسته ای ایران را ترور کنند؛ ولی ماجرا آن قد پیچیده می شود که گره و تعلیق های زیادی ایجاد می کند. این اتفاقات باعث می شود تا زندگی آن مامور امنیتی نیز تحت الشعاع قرار بگیرد...

 

جریان سازی: برای اولین بار بحث های امنیتی تازه ای را مطرح کرد که به گفته فریدون جیرانی سعه صدر آقای صالحی (رییس سازمان انرژی اتمی) فرصت و بخت بزرگی برای مجموعه بوده. مجموع سریال کار موفقی بود؛ اما پایان بندی داستان حاشیه ساز شد. بلافاصله بعد از پایان آخرین قسمت سریال «تعبیر وارونه یک رویا» جو عجیبی در سایت های خبری و شبکه های مجازی علیه فریدون جیرانی شکل گرفت. بیشتر نقدها به این سمت متمایل بود که این سریال عملا وزارت اطلاعات و نیروهای آن را تحقیر کرده و پایان بندی خوبی نداشته است. واکنش ها حتی به مجلس هم رسید.

 

غیر علنی؛ ۱۳۹۴

نویسنده: مهدی حمزه و حسین تراب نژاد

کارگردان: مهرداد خوشبخت

سوژه سیاسی: انتخابات مجلس

 

سریال های سیاسی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

این مجموعه بیشتر فضایی اجتماعی داشت که موضوع انتخابات در آن، محملی برای موقعیت های کمیک بود.می توان «غیرعلنی» را از سریال های کمدی اجتماعی دانست که رگه هایی از سیاست دارد. قصه درباره جوانی در یک شهرستان است که عاشق دختر فرماندار آن منطقه می شود.

 

پدر دختر با این ازدواج مخالف است و شرط قبول کردن پیشنهاد جواد را، بر ارتقای موقعیت شغلی او می گذارد و جوان برای ثابت کردن شایستگی های خود به پدر دختر مورد علاقه اش، نامزد انتخابات می شود. در این سریال سه نامزد برای پیروزی در انتخابات تلاش می کنند که ماجراهای خانوادگی شان داستان را پیش می برد.

 

جریان سازی: «غیرعلنی» علاوه بر این که داستانی طنز داشت، ریتم آرام داستان و دور بودن از بحث های جدی انتخاباتی حاشیه خاصی برایش ایجاد نکرد. البته به نسبت تجربه های مشابه در بازنمایی آنچه به عنوان پشت پرده سیاست مطرح است، ناکام ماند و تنها به عنوان اثری کمدی با مخاطب ارتباط برقرار کرد.

 

علی البدل؛ ۱۳۹۶

نویسنده: محسن تنابنده، خشایار الوند

کارگردان: سیروس مقدم

سوژه سیاسی: تعاملات ارباب قدرت و مجادلات گروه های سیاسی

 

سریال های سیاسی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

با وجود طعنه های سیاسی در این مجموعه، طعنه های اجتماعی رنگ و لعاب بیشتری دارند که در داستان خانواده خان ها و مردم روستا بروز می کند. داستان «علی البدل» در روستایی در ناکجاآباد روایت می شود که متمرکز بر رفتارهای دو خان است.

 

جریان سازی: انتخاب روایت داستان در ناکجاآباد اطمینانی بود تا سیروس مقدم و عواملش از حواشی دور باشند. در نشست خبری «علی البدل» مهدی فخیم زاده گفته بود شورای شهر از این سریال شکایت کرده که از طرف شورای شهر تکذیب شد. مجموعه اگرچه در حال و هوای نوروز مخاطبانی را با خود همراه کرد، نمی توان آن را جزو آثار موفق سیروس مقدم قرار داد.

 

 

  • 10
  • 2
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش