سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳
۰۸:۵۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۷۰۵۷۸۷
فیلم و سینمای ایران

سعيد سهيلى كارگردان «گشت ارشاد»: به جشنواره فجر فيلم نمى دهم!

سعید سهیلی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
سعید سهیلی گفت: بعد از اتفاقاتی که برای «گشت ارشاد» افتاد به گونه ای که راهی بیمارستان شدم، ترجیح می‌دهم فیلم به جشنواره ندهم. اکنون در حال نوشتن فیلمنامه هستیم.

به گزارش سینما سینما، «گشت ۲» در جریان اکران توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و به فروش بالایی دست بیابد. اما در عین حال که فیلم با استقبال مخاطبان مواجه می‌شد، حواشی زیادی نیز بر سر راه آن وجود داشت و در پی انتشار نسخه غیرقانونی این فیلم، سعید سهیلی، این انتشار را یک تسویه حساب شخصی و سیاسی دانست.

 

وی همچنین شدیداً از خانه سینما، صدا و سیما و کانون کارگردانان انتقاد کرد. همچنین سعید سهیلی در اعتراض به رفتار منفعل خانه سینما در برابر قاچاق «گشت۲»، کارت عضویت خانه سینما و کانون کارگردانان را جلوی دوربین آتش زد.

 

کارگردان فیلم «گشت۲» درباره فعالیت‌های این روزهایش گفت: «فیلم «گشت۲» هم مانند بسیاری از فیلم‌هایی که در طول سال ساخته می‌شود. حاوی مسائل مختلفی بود. البته این فیلم تکلیفش با مخاطب و نوع محتوایی که قصد داشت ارائه دهد مشخص بود. بسیاری از فیلم‌هایی ما ساخته می شوند و اصلا معلوم نیست که برای چه ساخته شده اند و مخاطب آنها هم معلوم نیست که چه کسانی هستند.

 

معمولا فیلم هایی که دچار چالش می شوند و فروش خوبی هم ندارند از این بابت است که هدفشان برای اکران و ارائه موضوع به مخاطبان مشخص نیست. اگر مشخص شود که کارگردانان چه اهدافی دارند فیلم های آنها کمتر دچار آسیب می شود. «گشت ارشاد۲» می‌دانست که چه می خواهد و قصد دارد که به مخاطب چه مسائلی را نشان دهد.»

 

او ادامه داد: «معمولا فیلم‌ها در ایران دو دسته‌اند، دسته‌ای که در کنار مردم قرار می‌گیرند و دسته دیگر نیز در مقابل مردم! فیلم هایی که عموماً از شادی، غم و مسائل جاری مردم صحبت می کنند. قطعا می خواهند که در کنار مردم باشند. اما فیلم هایی هم هستند که به لحاظ محتوا و ساختار خوب هستند، اما نسبت به مسائلی که برای مردم مهم است بی تفاوت هستند. بسیاری از فیلم ها تصاویری از جامعه نشان می دهند که انگار هیچ مشکلی وجود ندارد؛ و آخرین الویت آنها مردم است.

 

گاهی دوستان مشکلات مردم را تمسخر می کنند. اما «گشت۲» سعی کرد که در کنار مردم باشد. فیلم ما سعی کرد که به مردم نزدیک شود. وقتی مردم بدون هماهنگی با هم در یک سکانس عکس العمل مثبت به فیلم نشان می‌دهند این معنی را می دهد که آن فیلم حرفی زده است که به مردم نزدیک بوده است.»

 

سهیلی درباره ساخت فیلم جدید و دوران پس از «گشت ۲» گفت: «به ساخت فیلم های جدی نیز علاقه زیادی دارم. البته در کارنامه من نیز این گونه فیلم‌ها به خوبی به چشم می خورد می توان به «سنگ، کاغذ، قیچی» و بسیاری از فیلم های دیگر اشاره کرد. بستگی دارد که حال من در آن سالی که قصد دارم فیلم بسازم چگونه باشد. وقتی حالم خوب باشد در فیلمی که می سازم این احوالات به خوبی به چشم می خورد. اما وقتی فیلمی در آن پرخاش وجود دارد عصبانیت در آن موج می زند. نشان دهنده حال و وضعیت سازنده آن است.»

 

سهیلی درباره ارتباط خودش با ساعد سهیلی گفت: «شاید باورتان نشود اما نگاه من به ساعد مانند تمام بازیگران دیگر است. اگر فیلمنامه به ساعد نزدیک باشد ترجیح می‌دهم که با او کار کنم. زیرا بدون در نظر گرفتن رابطه پدر و پسری به بازی ساعد ایمان دارم. اما اگر فیلمنامه ای باشد که به ساعد نزدیک نباشد قطعاً نه او را خراب می کنم و نه فیلمی را که می خواهم بسازم. ساعد اگر پیشنهادی بهتر از من داشته باشد قطعا ترجیح می دهد که با من کار نکند. رابطه من و ساعد در چند سال اخیر کاملاً حرفه‌ای شده است.»

 

سهیلی درباره حضور در جشنواره سی و ششم گفت: «قطعاً در جشنواره سی و ششم حضور ندارم شاید هم فیلم من تا آن زمان آماده شود، اما به هیچ وجه دیگر فیلم به جشنواره فجر نخواهم داد. بعد از اتفاقاتی که برای «گشت ارشاد» افتاد به گونه ای که راهی بیمارستان شدم، ترجیح می‌دهم فیلم به جشنواره ندهم. اکنون در حال نوشتن فیلمنامه هستیم. اما باید ببینیم چه اتفاقاتی رخ می دهد. اگر سوژه به اندازه ای خوب باشد که یقه من را بگیرد قطعاً آن را می سازم و در اکران عمومی به نمایش خواهم گذاشت.»

 

  • 13
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش