یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳
۱۲:۱۰ - ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ کد خبر: ۱۴۰۳۰۶۱۱۰۷
فیلم و سینمای جهان

اورلاندو بلوم در رینگ بوکس/ کاهش وزن ۲۳ کیلویی برای بازی در فیلم

اورلاندو بلوم,فیلم جدید اورلاندو بلوم
اورلاندو بلوم برای درام مشت‌زنی «کات» در مدت سه ماه ۵۲ پوند وزن کم کرد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در فیلم «کات» به کارگردانی شان الیس، اورلاندو بلوم نقش بوکسوری را بازی می‌کند که در آستانه شکست کامل قرار دارد و با ساعت مسابقه می‌دهد تا قبل از مبارزه وزن کم کند. بلوم تحت هدایت یک مربی با بازی جان تورتورو، هر کاری برای کاهش وزن انجام می‌دهد، حتی اگر زندگی اش به خطر بیفتد.

بلوم برای آماده شدن در این فیلم که در آن با کاتریونا بالف نقش‌آفرینی کرده، طی ۳ ماه ۵۲ پوند (۲۳.۵ کیلو) وزن کم کرده است.

وی که برای نمایش این فیلم در جشنواره فیلم تورنتو حاضر شد، درباره تحول فیزیکی چشمگیر خود صحبت کرد و گفت: در کل خوردن غذا را در یک دوره سه ماهه تا قبل از فیلمبرداری - آن هم در حالی که در کم‌ترین وزنم بودم - کاهش دادم. بلوم گفت: ۵۲ پوند وزن کم کردم، در حالی که ۱۸۵ پوند وزنم بود.

از آنجا که این فیلم بوکسوری را در یک تلاش آزاردهنده برای رسیدن به یک رده وزنی پایین‌تر دنبال می‌کند، فیلم به ترتیب زمانی معکوس فیلم‌برداری شده، به این معنی که بلوم در حین تولید در واقع در حال وزن گرفتن دوباره بود.

الیس گفت: ما باید ساخت فیلم را از پایان فیلم شروع می‌کردیم. در طول ۲۵ روزی که ما در حال فیلمبرداری بودیم، او کالری مصرف کرد تا به وزن اول فیلم برسد و سپس به صورت معکوس فیلم تدوین شد.

از نظر بلوم این تحول فیزیکی برایش بیشتر هیجان‌انگیز بود تا هولناک. وی گفت: بیشتر از جنبه ذهنی آن، مانند کمبود خواب و نه کالری‌های کاهش یافته، شگفت زده شدم. اتفاقات زیادی در مغز شما می گذرد ... زندگی در آن فضا برای مدتی بسیار چالش برانگیز بود.

با این حال، تماشاگرانی که به دنبال یک فیلم بوکس مستقیم هستند ممکن است غافلگیر شوند، زیرا «کات» بیشتر شبیه یک فیلم ترسناک درباره بدن است. ماجراها بیشتر در اتاق هتل می‌گذرد، زیرا بوکسور تلاش دارد تا خونش را پاک ‌کند، دیورتیک‌ مصرف می‌کند و با بدنش قبل از وزن کشی مهم، درگیر است. برخی از صحنه‌های جدی‌تر حتی موجب شد تا تماشاگران در اولین نمایش جهانی فیلم در تورنتو شوکه شوند.

بالف، که نقش همسر بلوم را بازی می‌کند، درباره دیدن «کات» برای اولین بار با تماشاگران گفت: فکر می‌کنم نحوه فیلمبرداری و نحوه بازی در آن سخت، اما خوب بود.

در این درام ورزشی اورلاندو بلوم یک بازی عالی از تمام دوران حرفه‌ای اش را ارایه می‌کند.

در حالی که فیلم‌های بوکس ژانر مورد علاقه فیلم سازان است و بیش از حد به آن پرداخته شده و برای هر فیلم‌سازی سخت است که بتواند در این باره نوآوری کند، شان اِلیس با تمرکز بر مبارزات فیزیکی و روانی خارج از رینگ، به ویژه نبرد طاقت فرسا برای کاهش وزن، راهی برای حل این مشکل پیدا کرده و چندین تکنیک را همزمان امتحان می‌کند که فلاش بکی که به طور کامل به هم وصل نمی‌شود، اما تاثیر آن در نهایت به عملکرد درونی و دگرگون‌کننده اورلاندو بلوم در نقش یک جنگجوی ایرلندی ناشناس برمی‌گردد، از جمله آنهاست.

در طول مقدمه کوتاه فیلم، به نظر می‌رسد که این بوکسور ماهر در راه رسیدن به یک پیروزی دیگر است، اما چیزی مرموز و نادیده او را از صحنه خارج می‌کند. یک دهه بعد، بوکس‌باز همراه همسرش کیتلین (کاتریونا بالف) با پشتکار یک باشگاه بدنسازی مخروبه را در ایرلند اداره می‌کند، اما به نظر می‌رسد گذشته‌اش با او زندگی می‌کند و زمانی که فرصتی برای بازگشت به رینگ برای یک مسابقه بزرگ وگاس پیدا می‌کند، باید با خودش مبارزه و در یک هفته ۳۰ پوند وزن کم کند تا بتواند به رده وزنی رقابت برسد.

از طریق صحنه‌های تمرینی عذاب‌آور و نماهایی از تکه‌های کم‌رنگ و بی‌طعم (فقط برای زنده ماندن)، «کات» که ترکیبی از مونتاژهای تمرینی معمولی است به یک فیلم کابوس‌آمیز بدل شده است.

تغییرات بدنی یکی از آن دگرگونی‌های سینمایی است که اغلب به عنوان «شایسته اسکار» تبلیغ می‌شوند.

شان اِلیس بازیگر، عکاس، کارگردان و تهیه‌کننده بریتانیایی است و «شبه انسان» با بازی کیلین مورفی در سال ۲۰۱۶، «مترو مانیل» ۲۰۱۳، فیلم ترسناک «شکسته شده» ۲۰۰۸ از جمله فیلم های وی هستند.

  • 11
  • 2
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش