دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۱۴:۲۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۳۰۶۲۴۳
فیلم و سینمای جهان

بهترین فیلم‏های قرن بیست و یکم به انتخاب شش کارگردان

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم
شش کارگردان بهترین فیلم های قرن بیست و یکم را انتخاب کردند. روزنامه نیویورک تایمز، از شش فیلمساز نامی پرسیده است که فیلم های محبوب شان از سال ۲۰۰۰ به بعد کدام ها فیلم ها هستند.

به گزارش بانی فیلم، شش کارگردان بهترین فیلم های قرن بیست و یکم را انتخاب کردند. روزنامه نیویورک تایمز، از شش فیلمساز نامی پرسیده است که فیلم های محبوب شان از سال ۲۰۰۰ به بعد کدام ها فیلم ها هستند.

 

این شش سینماگردر مصاحبه های تلفنی و ایمیلی، در مورد فیلم های مورد علاقه شان صحبت کردند و این که این فیلم ها چه تاثیری به عنوان هوادار روی شان گذاشته و به عنوان کارگردان چه چیزهایی را یادشان داده اند.

 

این شش فیلمساز و دیدگاه های شان به این شرح است:

 

 آنتوان فوکوآ

کارگردان «روز تمرین» و «هفت دلاور»

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

من عاشق همه جور فیلم هایی هستم: آثار شخصیتی بزرگ مثل «خون به پا خواهد شد» و سرگرمی مثل «جاذبه» و «آواتار» که من را به جاهای دیگر منتقل و پر از حیرت می کردند و یک یادآوری برای تمام ما کسانی هستند که هنوز می خواهیم بینش مان را جلو ببریم. اما برای لیست فیلم های محبوبش، او در رتبه اول از «حصارها» محصول سال ۲۰۱۶ نام برد و آن را ترکیبی از بازیگری استادانه خواند. «دنزل واشنگتن کاری فوق العاده نه تنها در بازیگری، بلکه در کارگردانی انجام داد و در عین حال توانست اثر یکی از با استعدادترین و تحسین شده ترین نمایشنامه نویس‌های ما را روی پرده بزرگ ببرد. بر این باورم که آگوست ویلسون به این کار افتخار می‌کند.»

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

فیلم بعدی او «میلیونر زاغه نشین» بود که به گفته او، این فیلم «ما را به دنیایی برد که هرگز پیش از آن ندیده بودم و این کار را به شیوه ای دردناک و شجاعانه انجام داد. نه تنها تکان دهنده بود، بلکه بسیار پراحساس، خطرناک و سرگرم کننده هم بود.»

 

«جانوران جنوب وحشی» سال ۲۰۱۲، «سی دقیقه بعد از نیمه شب» ۲۰۱۲، که «نمایشی مهم از رخدادهایی که منجر به کشته شدن بن لادن» بود، «آواتار» سال ۲۰۰۹، «مونیخ» سال ۲۰۰۵، «خون به پا خواهد شد» سال ۲۰۰۷، «پیانیست» سال ۲۰۰۲، «عهدهای شرقی» سال ۲۰۰۷ و «گلادیاتور» سال ۲۰۰۰ دیگر فیلم های محبوب این کارگردان بودند.

 

سوفیا کاپولا

کارگردان «گمشده در ترجمه» و فیلم جدید «اغواشدگان»

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

من معمولا از فیلم های ظریف‌تر خوشم می آید اما می توانم از انواع فیلم ها لذت ببرم. برای این لیست، فقط به فیلم هایی که در ۱۵ تا ۲۰ سال اخیر خوشم آمده فکر کردم. از نظرم این فیلم ها الهام بخش بودند، مخصوصا وقتی که چیزی است که قبلا ندیده ام و نزدیک چیزی هم نبودند که خودم انجام می دهم.

 

در مورد «فورس ماژور» سال ۲۰۱۴، او می گوید بازیگری عالی داشت، «عاشق لحظات کوچکش بودم و جزییاتش حرف های زیادی می زدند»، در مورد «روبان سفید» سال ۲۰۰۹ می گوید به خاطر فیلمبرداری سیاه و سفیدش عاشقش است و از «وحشی ها» سال ۲۰۰۷ می گوید به خاطر نقش آفرینی لارا لینی و فیلیپ سیمور هافمن فقید و ترکیب طنز و افسوسش آن را دوست دارد.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

فیلم «Head-on» سال ۲۰۰۵، «بابا خانه است» سال ۲۰۱۵، «زیر پوست» سال ۲۰۱۴، «فوق العاده ها» سال ۲۰۰۴، «با هم» سال ۲۰۰۱، «مرد گریزلی» سال ۲۰۰۵، «آیدا» سال ۲۰۱۴، «تنگ ماهی» سال ۲۰۱۰ و «اکس ماکینا» سال ۲۰۱۵ دیگر فیلم های محبوب کاپولا بودند.

 

 پل فیگ

کارگردان «ساقدوش ها» و «شکارچیان روح»

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

من یک فیلمساز بسیار غیربدبین هستم. پایان‌های خوشحال کننده را دوست دارم، رومنس را دوست دارم و فیلم‌هایی که حس خوبی به آدم می دهند. بهترین تجربه ای که دارم وقتی است که فراموش می کنم دارم فیلم تماشا می کنم. یا وقتی که به عنوان یک فیلمساز، با خودم می گویم چطور چنین کاری انجام دادند؟

 

او می گوید فیلم های محبوبش در این قرن بدون ترتیب خاصی، «مولن روژ» سال ۲۰۰۱، «سینگ استریت» سال ۲۰۱۶، «ددپول» سال ۲۰۱۶ و «این پایان است» سال ۲۰۱۳ هستند که درباره اش می‌گوید: «هر ۱۰ یا ۱۵ سال، کمدی یک قدم بزرگ به سمت جلو برمی دارد، چون کسی کاری ریسکی انجام می دهد، و به نظرم این فیلم همین بود. آن ها تمام آن عناصری را اجرایی کردند که به نظر می رسید عملی نخواهند شد. احساساتی بود و بامزه، و در عین حال آن کار را کردند که دارند نقش خودشان را هم بازی می کنند.»

 

«دینامیت ناپلئون» سال ۲۰۰۴، «آملی» سال ۲۰۰۱، «عشق در واقع» سال ۲۰۰۳، «یک مرد منفرد» سال ۲۰۰۹، «ماه» سال ۲۰۰۹، «کازینو رویال» سال ۲۰۰۶ و «موستانگ» سال ۲۰۱۵ دیگر فیلم های محبوب او هستند. این کارگردان در مورد «کازینو رویال» می گوید: «یک فیلم دیگر که هر روز می توانم تماشا کنم. دنیل کرگ جیمز باند محبوب من است. آن صحنه اول پارکور فیلم هنوز یکی از بهترین صحنه های اکشن تمام فیلم هاست. صحنه کامیون فرودگاه هم فقط آشوب نیست، درام در آن هست و در مورد شخصیت ها چیزهایی یاد می گیرید.»

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

در مورد «آملی» او می گوید آدری تتو به طور غیرقابل باوری جذاب و بامزه بود، اما سبک فیلم هم بسیار زیبا بود و باعث می شود آدم به سرعت عاشقش شود. از «عشق در واقع» هم او اضافه می کند: «غیرممکن ترین کار دنیا این است که به طوری کاربردی داستان های زیادی را کنار هم قرار دهید. من هنوز این فیلم را مطالعه می کنم و از آن حیرت زده می شوم، هنوز نمی فهمم که چطور کارگردان (ریچارد کرتیس) این کار را کرد.»

 

 دنیس ویلنو

کارگردان «ورود» و فیلم جدید «بلید رانر ۲۰۴۹»

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

کدام فیلم بهترین است… «خون به پا خواهد شد» یا «سرزمینی برای پیرمردها نیست»؟ سوال عجیبی است. من از تاثیری که این فیلم ها آن موقع رویم گذاشتند الهام می گیریم و امروز هم همینطور است. شات‌های خاصی از فیلم هستند که مستقیم وارد جمجمه‌ام شدند، مثل گلوله ای که ترکش هایش را روی دیواره های ذهنم پخش می کند.

 

مثل شاتی که دنیل دی-لوییس یک نوزاد را غسل تعمید می دهد که همان لحظه «خون به پا می شود» را به یک کلاسیک تبدیل کرد. وقتی «سرزمینی برای پیرمردها نیست» برادران کوئن را تماشا می کردم هم همین حس بهم دست داد. تصویر چکمه های افسر پلیس که در حالی که دارد توسط شخصیت قاتل حاویر باردم به قتل می رسد روی زمین خطی به جا می گذارد هنوز هم در ذهنم تداعی می شود.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

صحنه کشته شدن گوزن در اسلوموشن در فیلم «یک پیغمبر» سال ۲۰۱۰ هنوز هم یکی از قدرتمندترین شات های سینمایی دهه گذشته است. اما آیا از دنبال کردن اسکارلت جوهانسون در تاریکی در «زیر پوست» سال ۲۰۱۴ بهتر است؟

 

دیوانگی موجود در «Dogtooth» سال ۲۰۱۲ یکی از تازه ترین چیزهایی است که در مدت ها دیده ام. یورگوس لانتیموس ممکن است یکی از هیجان انگیزترین کارگردان هایی باشد که الان کار می کند. به وضوح فیلم «داگ ویل» سال ۲۰۰۴ لارس فون تریه را به یاد دارم. ایده ساختن صحنه ای بدون دیوار برای نشان دادن بزدلی یک جامعه نبوغ بسیاری داشت.

 

خدایا عاشق سینما هستم. ای کاش می توانستم فیلم های بیشتری که دوست دارم اضافه کنم… مثل «فرزندان بشر» سال ۲۰۰۶، «سرآغاز» سال ۲۰۱۰ یا «آمورس پروس» سال ۲۰۰۱٫ وقتی در پایان قرن بیستم شروع به فیلمسازی کردم، نسل قبلی فیلمسازان گفتند سینما مرده است. خب… زنده باد سینما!

 

 برت رتنر

کارگردان «ساعت شلوغی» و «هرکول»

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

این فیلم ها پروژه های محبوب من به دلایل مختلفی هستند. فیلم های بسیار دیگری هم ارزشمند هستند، اما گفتم از ۱۰ تا بالاتر نروم. می خواستم فیلم های مستند را هم مشمول کنم که یکی از ژانرهای محبوبم است.

 

رتنر از فیلم های محبوبش از «کودک در تصویر باقی می ماند» سال ۲۰۰۲ که آن را به عنوان «یکی از بهترین مستندهای تاریخ» توصیف می کند، «پیانیست» سال ۲۰۰۲ که «به عنوان یکی از بهترین فیلم های هولوکاست تاریخ به ثبت خواهد رسید»، «خماری» سال ۲۰۰۹ که «نه تنها یک کمدی عالی است، بلکه درکی کامل از مخاطب دارد» و «بورات» سال ۲۰۰۶ نام می برد که «یکی از بهترین کمدی های تاریخ است و از وقتی که بچه بودم و می دیدم ادی مورفی شخصیت های خاص خلق می کند، چیزی مثل این شکل نگرفته است.»

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

«شبکه اجتماعی» سال ۲۰۱۰، «Y Tu Mama Tambien» سال ۲۰۰۲، «Sexy Beast» سال ۲۰۰۱، «تولد» سال ۲۰۰۴، «رومن پولانسکی: تحت تعقیب و خواستنی» سال ۲۰۰۸ و «بیل را بکش: قسمت اول» سال ۲۰۰۳ دیگر فیلم های محبوب او هستند.

 

 الکس گیبنی

کارگردان «تاکسی به سمت تیره» و «واضح شدن: ساینتولوژی و زندان باور»

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

من از لیست های ۱۰ فیلم برتر خوشم نمی آید. آدم چطور می تواند «Spirited Away» را بالاتر یا پایین تر از «عهدهای شرقی» قرار بدهد؟

 

و اصلا از نام بردن «فیلم های عالی» خوشم نمی آید. یادم می آید که پدرم بیشتر زندگی اش را صرف «مردی عالی» بودن کرد، اما وقتی که «مردی خوب» شد بسیار از نظر من جالب تر و مهم تر بود، هوشیارتر شده بوده، کنجکاوتر شده بود و بیشتر از اینکه دوستدار سخنرانی کردن باشد، می خواست گوش کند.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین فیلم های قرن بیست و یکم

 

لیست من شامل «فیلم های خوب» می شود که قلبم را به طرقی غیرمنتظره تحت تاثیر قرار دادند. بسیاری از آن ها مستند هستند. تا اینجا، در قرن بیست و یکم، مستندها اغلب عمیق تر و تغییردهنده تر از فیلم های داستانی بوده اند. یک روز، در فستیوال فیلم تورنتو، وقتی که هر دو فیلم «محافظان دروازه» سال ۲۰۱۲ و «داستان هایی که تعریف می کنیم» سال ۲۰۱۳ را تماشا می کردم، فکر کردم به بهشت سینمایی منتقل شده ام.

 

این لیستی از دیگر فیلم های مثال زدنی است که تقریبا به صورت تصادفی از لیستی بالغ بر ۳۰ فیلم انتخاب شده اند: «شهر خدا» سال ۲۰۰۳، «مایکل کلیتون» سال ۲۰۰۷، «هزارتوی پن» سال ۲۰۰۶، «سرزمینی برای پیرمردها نیست» سال ۲۰۰۷، «هتل بزرگ بوداپست» سال ۲۰۱۴، «من کاکاسیاه تو نیستم» سال ۲۰۱۷، سه گانه ای از مستندهای نوآورانه، «نوستالژی برای نور» سال ۲۰۱۱، «مرد گریزلی» سال ۲۰۰۵، «قلب یک سگ» سال ۲۰۱۵ و در نهایت «کسری بزرگ» سال ۲۰۱۵٫

 

 

  • 14
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش