یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
۱۰:۳۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۳۰۷۱۱۱
فیلم و سینمای جهان

بیست سال خاطره؛

نگاهی به تمامی انیمیشن های تولید شده توسط استودیو پیکسار

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

شاید بتوان گفت که کمپانی والت دیزنی تنها زمانی توانست خود را در عرصه ی انیمیشن سازی بی رقیب ببیند که جان لسِتر و استودیو پیکسار را به خدمت گرفت. بله درست است و جفری کتزنبرگ و کمپانی دریم وورکس زمانی یکه تاز این عرصه بودند اما به مدت دو دهه است که استودیو پیکسار به رهبری لستر توانسته تقریباً هر ساله یک انیمیشن فوق العاده و پرفروش را به علاقمندان این ژانر تقدیم کند که روی هم رفته توانسته اند ۱۱ میلیارد دلار در سطح جهانی فروش داشته باشند. لستر و تیم انیماتورهایش داستان هایی را تولید کرده اند که احساسات ما را نشانه گرفته و طوری ما را تحت تاثیر قرار داده اند که به طرفدار بی چون و چرای این ژانر تبدیل شده ایم.

 

تولیدات این استودیو از قبیل «داستان اسباب بازی ها» (Toy Story) تا «وال ای» (WALL-E) و «در جستجوی نمو» (Finding Nemo) همه ثابت کردند که والت دیزنی بزرگ راست می گفت و افراد بزرگسال نیز می توانند از دیدن انیمیشن لذت ببرند.

 

در حالی که آخرین انیمیشن استودیو پیکسار با عنوان «ماشین ها ۳» (Cars 3) به روی پرده رفته است قصد داریم نگاهی بیاندازیم به تمامی ۱۸ انیمیشنی که در طول دو دهه ی گذشته توسط این استودیو انیمیشن سازی خوشنام و مشهور تولید شده اند. لازم به ذکر است که این انیمیشن ها به ترتیب محبوبیت و استقبال منتقدان رده بندی شده اند. با ما همراه باشید.

 

۱۸- ماشین ها ۲ (۲۰۱۱)

در این انیمیشن که در سال ۲۰۰۶ ساخته شد ماشین مسابقه ی لایتنینگ مک کویین با صداپیشگی اوون ویلسون همراه با دوستش جان مَتر که یکی کامیون است برای مسابقات گرند پریکس به ژاپن می روند اما مَتر درگیر مسائل جاسوسی بین المللی می شود. قسمت دوم انیمیشن «ماشین ها» با استقبال ضعیف منتقدان مواجه شد و باید عادلانه آن را بدترین انیمیشن ساخت استودیو پیکسار نامید.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۱۷- زندگی یک حشره (۱۹۹۸)

انیمیشن «زندگی یک حشره» (A Bug’s Life) داستان مورچه های زحمت کشی را روایت می کند که مجبورند برای گروهی از ملخ های حریص آذوقه جمع کنند و در این میان یکی از این مورچه ها به نام فلیک سعی می کند با استخدام جنگجویانی قدرتمند اعضای گروهش را از دست ملخ های نابکار نجات دهد. این انیمیشن دومین انیمشنی بود که توسط استودیو پیکسار تولید می شد. اگر چه این فیلم در گیشه بسیار خوب عمل کرد اما در مقایسه با انیمیشن «مورچه ها» (Antz) از کمپانی دریم وورکس با استقبال کمتری از طرف منتقدان مواجه شد.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۱۶- ماشین ها ۳ (۲۰۱۷)

اگر چه مجموعه انیمیشن های «ماشین ها» از انیمیشن های کم طرفدار این استودیو به شمار می آیند اما استودیو پیکسار همچنان به تولید آن ها ادامه می دهد. انیمیشن «ماشین ها ۳» (Cars 3) داستان ماشین های مسابقه ی قدیمی و به خصوص لایتنینگ مک کویین را روایت می کند که با ورود نسل جدیدتر و سریع تر ماشین ها باید به فکر بازنشستگی باشند اما مک کویین به همین راحتی میدان را رها نخواهد کرد. اگر چه قسمت سوم این مجموعه مفاهیمی مانند فناپذیری و اعتماد به نفس را به خط داستانی خود اضافه کرده است اما تفاوت زیادی با قسمت قبلی خود ندارد.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۱۵- دایناسور خوب (۲۰۱۵)

داستان انیمیشن «دایناسور خوب» (The Good Dinosaur) در دنیایی خیالی اتفاق می افتد که دایناسورهای منقرض نشده اند. در این انیمیشن یک دایناسور ضعیف النفس و البته خوش قلب به نام آرلو در طول سفر خود با یک پسربچه ی غارنشین آشنا و دوست می شود. در ادامه این دو با حوادثی روبرو می شوند که برای نجات جانشان باید با هم همکاری کنند. داستان این انیمیشن را می توان یکی از جدی ترین داستان های انیمیشن های ساخت استودیو پیکسار دانست اما در مقایسه با انیمیشن «وارونه» (Inside Out) که در همین سال ساخته شد موفقیت چندانی به دست نیاورد. داستان این انیمیشن نسبت به دیگر انیمیشن های استودیو پیکسار داستان تاریک تری داشت و همین موضوع باعث شد که طرفداران انیمیشن های پیکسار آن را متفاوت از دیگر انیمیشن های پیکسار دانسته و استقبال قابل انتظار را از آن نداشته باشند.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۱۴- شجاع (۲۰۱۲)

انیمیشن «شجاع» (Brave) داستان شاهزاده ای جوان را روایت می کند که از زندگی مجلل و در قید و بند خسته شده و دوست دارد زندگی طبیعی و آزادی داشته باشد اما خانواده اش او را به ازدواج با کسی که دوست ندارد مجبور می کنند. در ادامه وی مراسم عروسی را به هم زده و از قصر می رود تا این که با جادوگری آشنا می شود و زندگی او به طور کلی دچار تغییر می گردد. این انیمیشن شخصیت قوی تری نسبت به دیگر انیمیشن های استودیو پیکسار را به تصویر می کشد اما نتوانست موفقیت دیگر انیمیشن های قبل و بعد از خود را تکرار کند.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۱۳- ماشین ها (۲۰۰۶)

انیمیشن «ماشین ها» (Cars) آخرین انیمیشنی بود که به طور مستقل توسط استودیو پیکسار و قبل از خریده شدن توسط کمپانی دیزنی تولید شد داستان یک ماشین مسابقه ی خودسر و بی احتیاط به نام لایتنینگ مک کویین را روایت می کند که تنها به برنده شدن در مسابقه می اندیشد اما در نهایت شکست را تجربه کرده و در می یابد که دوست بودن و عشق مهم تر از برنده شدن است. این انیمیشن در زمره ی انیمیشن های با داستان کلیشه ای و خانوادگی رده بندی می شود.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۱۲- دانشگاه هیولاها (۲۰۱۳)

انیمیشن «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) در واقع دوران قبل از داستان های انیمیشن محبوب و پرفروش استودیو پیکسار با نام «شرکت هیولاها» (Monsters, Inc.) را روایت می کند که در آن مایک و سالی برای تبدیل شدن به هیولاهایی ترساننده برای وارد شدن به دنیای انسان ها و کسب انرژی از راه ترساندن آن ها تلاش می کنند. اگر چه این انیمیشن به موفقیت انیمیشن قبلی دست نیافت اما داستان روشن و قابل درک و پایان مناسب از نقاط قوت آن به شمار می آید.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۱۱- شرکت هیولاها (۲۰۰۱)

اولن تجربه ی کارگردانی پیت داکتر داستان هیولاهایی را روایت می کرد که از ترساندن کودکان و جیغ زدن های آنان برای انرژی بخشیدن به دنیای هیولاها استفاده می کردند. این ایده ی خلاقانه با هنرمندی فوق العاده ی صداپیشگانی مانند جان گودمن و بیلی کریستال باعث تولید انیمیشنی فوق العاده شد و نشان داد که استودیو پیکسار ایده های جالب زیادی در آستین دارد.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۱۰- در جستجوی دوری (۲۰۱۶)

این انیمیشن که پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۱۶ لقب گرفت در واقع ادامه ی داستان انیمیشن «در جستجوی نمو» (Finding Nemo) بود و مخاطبان را ناامید نکرد. در این انیمیشن دوری فراموشکار به یاد خانواده اش می افتد و سعی می کند خانواده اش را در دوردست پیدا کند. انیمیشن «در جستجوی دوری» علاوه بر حفظ بسیاری از شخصیت های قسمت قبلی تعداد زیادی شخصیت جدید نیز دارد و با ساخت این انیمیشن استودیو پیکسار نشان داد که فاصله ی ۱۳ ساله هیچ تاثیری بر سیر روایت داستانی آن ها و علاقه ی ما به دنیای زیر دریا نگذاشته است.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۹- داستان اسباب بازی ها ۲ (۱۹۹۹)

قسمت دوم انیمیشن «داستان اسباب بازی ها» داستان وودی با صداپیشگی تام هنکس را روایت می کند که توسط یک اسباب بازی فروش دزدیده شده و دوستانش برای نجات او دست به کار می شوند. آن ها باید قبل از بازگشتن اندی که صاحب اسباب بازی هاست وودی را نجات دهند اما دزد نیز قصد دارد وودی را به موزه ای در ژاپن بفروشد. قسمت دوم انیمیشن «داستان اسباب بازی ها» نیز مانند قسمت اول از داستان پردازی فوق العاده ای برخوردار بوده و تماشاگران را به شدت سرگرم می کند.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۸- بالا (۲۰۰۹)

انیمیشن «بالا» (Up) یکی از انیمیشن هایی است که دنیایی بزرگسالانه دارد و داستان یک پیرمرد بادکنک فروش را روایت می کند که آرزو دارد به یک سرزمین زیبا در آمریکای جنوبی برود و در این راه داستان های جالبی برای وی و همراهانش اتفاق می افتد. داستان انیمیشن بر عشق و همراهی با دوستان تا آخرین لحظه اصرار دارد. اکران انیمیشن «بالا» با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و نامزدی اسکار بهترین فیلم را برای آن به همراه داشت.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۷- داستان اسباب بازی ها ۳ (۲۰۱۰)

قسمت سوم انیمیشن «داستان اسباب بازی ها» محصول مشترک استودیو پیکسار و کمپانی دریم وورکس و موفق ترین قسمت از این انیمیشن شناخته می شود. در این قسمت اندی قصد ورود به دانشگاه را دارد و اسباب بازی های او نگران آینده ی نامعلوم خود هستند. در ادامه با ورودشان به یک مهد کودک با عروسک های جدیدی آشنا شده و داستان های جالبی برای آن ها اتفاق می افتد. این انیمیشن نیز نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد و با استقبال گسترده ی منتقدان مواجه گردید.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۶- شگفت انگیزان (۲۰۰۴)

انیمیشن ابرقهرمانانه ی «شگفت انگیزان» (The Incredibles) در دورانی توسط استودیو پیکسار ساخته شد که کمپانی های هالیوودی از ساخت انیمیشن با محتواهای ابرقهرمانانه ناراضی بودند. این انیمیشن داستان تعدادی ابرقهرمان را روایت می کند که برای نجات انسان ها باید با قدرت های شرور مبارزه کنند و در این بین اتفاقات ناگواری برای برخی از آنان رخ می دهد.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۵- وارونه (Inside Out)

انیمیشن «وارونه» یا «درون بیرون» (Inside Out) که تاکنون آخرین جایزه ی اسکار را برای استودیو پیکسار به ارمغان آورده است داستان یک دختر شخصیت گم کرده به نام رایلی را روایت می کند که احساساتش اعم از غم، شادی، عصبانیت، تفرت و ترس او را به شکل شخصیت های انسانی همراهی می کنند و نقش راهنمای او را بر عهده دارند. هر کدام از این شخصیت ها قصد دارد خود را به رایلی غالب کند و رایلی باید به ثبات شخصیتی رسیده و با محیط زندگی جدیدش کنار بیاید. داستان این انیمیشن بسیار بی نقص و دیدنی است و بدون شک یکی از بهترین انیمیشن های ساخت استودیو پیکسار به شمار می آید.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۴- راتاتوئی (۲۰۰۷)

انیمیشن «راتاتوئی» (Ratatouille) داستان موشی به نام رمی را روایت می کند که استعداد فوق العاده ای در مزه کردن و بو کردن دارد. وی به سرآشپز شدن علاقه ی فراوانی دارد اما در این راه انسان ها و خانواده اش مشکلاتی را برای وی بوجود می آورند. بعد از این که صاحب خانه قصد کشتن او و خانواده اش را می کند رمی از خانواده اش جدا می شود و ناگهان خود را در آشپزخانه ی یک رستوران می بیند. این انیمیشن را می توان یکی از بهترین فیلم های اقناع کننده ی عاطفی در طول تاریخ سینما دانست.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۳- در جستجوی نمو (۲۰۰۳)

انیمیشن «در جستجوی نمو» (Finding Nemo) داستان یک دلقک ماهی را روایت می کند که فرزندش به نام نمو را گم می کند و در راه پیدا کردن او اتفاقاتی برای او و فرزندش رخ می دهد اما در نهایت با تحمل مشکلات فراوان و نجات از خطرهای متوالی این دو به هم می رسند. پردازش به جزییات دنیای زیر آب از شاهکارهای این اثر بوده و فروش فوق العاده و استقبال منتقدان دلیلی بر این مدعا است.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۲- داستان اسباب بازی ها (۱۹۹۵)

انیمیشن «داستان اسباب بازی ها» اولین انیمیشن ساخته شده در استودیو پیکسار به کارگردانی جان لستر بود که تعریفی جدید از داستان پردازی در دنیای انیمیشن را ارائه داد و با افکت های کامپیوتری خود به عصر آثار سنتی و ساخته شده با طراحی های دستی کمپانی دیزنی پایان داد. انیمیشن «داستان اسباب بازی ها» داستان یک پسربچه به نام اندی و اسباب بازی هایش را روایت می کند که حسادت بین اسباب بازی های او که دنیای زنده و شگفت انگیز خود را دارند باعث وقوع اتفاقات جالب و البته خطرناکی برای آن ها می شود.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

۱- وال ای (۲۰۰۸)

انیمیشن «وال ای» (WALL-E) داستان یک ربات زباله جمع کن به نام وال ای را روایت می کند که هفتصد سال بعد از خارج شدن آخرین انسان ها از کره ی زمین به جمع آوری و فشرده کردن آهن آلات و زباله های صنعتی مشغول است و یک روز در حین کار با موجودی فضایی مواجه می شود که از طرف انسان های ساکن فضا برای پیدا کردن نشانه ای از حیات روی زمین فرستاده شده است. این دو در ادامه حیات را بر روی کره ی زمین ممکن می سازند. کارگردان این انیمیشن اندرو استانتون داستانی جذاب را با پیام هایی در مورد ضرورت حفظ و مراقبت از کره ی زمین و سلامت انسان و خطر تکنولوژی برای حیات به تصویر کشیده است. استودیو پیکسار همواره ما را به مراقبت از شخصیت ها و اشیاء داستانی و غیرواقعی دعوت می کند اما انیمیشن «وال ای» پیامی کاملاً متفاوت دارد که با زندگی روزمره و آینده ی انسان در ارتباط است.

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,انیمیشن های استودیو پیکسار

 

 

rooziato.com
  • 15
  • 8
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
جدیدترین
قدیمی ترین
عالیه
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

چکیده بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید

نام کامل: هیثم بن طارق آل سعید

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش