جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
۱۹:۲۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۴۰۵۷۷۲
فیلم و سینمای جهان

ادل دوباره برای مامور مخفی می‏خواند پیش‏بینی‏ ها برای جیمزباند جدید!

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,فیلم نولان
 با توجه به اینکه شایعه شده قرار است دنیل کرگ دوباره برای ایفای نقش ۰۰۷ بازگردد، فیلمساز بریتانیایی گفته علاقه مند است روی صندلی کارگردانی فیلم بعدی جیمز باند بنشیند. آیا این می تواند برداشتی تعیین کننده باشد؟

به گزارش بانی فیلم به نقل از گاردین، کریستوفر نولان مجموعه فیلم های جیمز باند را هدف قرار داده است. یا حداقل، این چیزی است که تیترهای خبری آخر هفته می گفتند، آن هم بعد از اینکه کارگردان «ممنتو»، «سرآغاز» و سه گانه «شوالیه تیره» در حالیکه داشت برای فیلم حماسی جنگی جدیدش یعنی «دانکرک» تبلیغ می کرد، گفت علاقه مند است تا هدایت ماجراجویی پرده بزرگ بعدی این جاسوس بریتانیایی را در دست بگیرد.

 

نولان گفت: «یک فیلم باند، مسلما. من با باربارا بروکولی و مایکل جی ویلسون تهیه کننده طی سال ها صحبت هایی داشته ام. من عمیقا این شخصیت را دوست دارم و همیشه هیجان زده هستم که ببینم آن ها با آن چه کارهایی انجام می دهند. شاید یک روز این مسئله هم عملی بشود. البته باید به آدم نیاز داشته باشند، اگر می دانید منظورم چیست. مجموعه باید نیاز به ابتکاری نو داشته باشد، باید به شما نیاز داشته باشد. و در حال حاضر خیلی خوب دارند کارشان را انجام می دهند.»

 

آنطور که این فیلمساز بریتانیایی در نظرهایش می گوید، پیش از آن که سینماروها بتوانند روی صندلی بنشینند و یک فیلم ۰۰۷ نولانی را تماشا کنند، اما و اگرهای بسیاری سر راه وجود دارد. به نظر می رسد که زمان بندی یک عنصر اساسی باشد و اگر بخواهیم تصور کنیم که یک فیلم سینمایی جیمز باند ساخته کریستوفر نولان ممکن است چطور از آب در بیاید، باید در عین حال به ترکیب غیرمحتمل تمام شرایطی نگاه کنیم که برای رخ دادن چنین سناریویی مورد نیاز هستند.

 

بهترین جا برای شروع کردن این کار، نگاه کردن به برخورد قبلی این فیلمساز با فیلمسازی فرنچایزی است. سه گانه «شوالیه تیره» بهترین مجموعه کمیک بوکی تاریخ است، اما برای به وقوع پیوستن این سه گانه هم مجموعه ای از شرایط کنار هم آمدند که از جمله آن ها می توان به تفکر باز کمپانی برادران وارنر در ریسک پذیر بودن با کارگردان ها و شکست کامل فیلم قبلی این استودیو درباره شوالیه نقاب دار گاتهام یعنی فیلم سال ۱۹۹۷ «بتمن و رابین» اشاره کرد. نولان عملا کارش را با یک صفحه خالی شروع کرد و به این ترتیب این امکان را داشت که بتواند این ابرقهرمان دی سی را به عنوان مخلوقی از دنیای واقعی به تصویر بکشد، نه فقط چهره ای خفاش مانند که برای سرگرمی طراحی شده است. این کارگردان شخصیت های بروس وِین و بتمن را مثل روانشناسی که بیمارش را بررسی می کند مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و در نکته ای که بسیار حائز اهمیت بود، متوجه شد که برای اینکه حقیقتا بتوانیم به بتمن باور داشته باشیم، باید در ابتدا درک کنیم که او از کجا آمده است.

 

فیلم «بتمن آغاز می کند» سال ۲۰۰۵، مسلما شبیه مدلی قابل تصور برای یک فیلم باند به نظر می رسد، حداقل از نظر آن مجموعه شرایط خاصی که باعث به وجود آمدنش شدند. با این حال، ما نباید انتظار داشته باشیم که کارگردان جدید مجموعه بخواهد برخورد مارتین کمپبل نسبت به فیلم «کازینو رویال» که عصر دنیل کرگ در ۰۰۷ را آغاز کرد را برای خودش اتخاذ کند. نولان بیش از حد نسبت به عناصر سنتی افسانه های باند علاقه مند است که بخواهد به راحتی نسخه ای ابتدایی و آغازین از ۰۰۷ را به تصویر بکشد. با توجه به اینکه نولان تاکیدی خاص را دوباره روی تمام وسایل و ابزار مورد استفاده بتمن در فیلم های «شوالیه تیره» قرار داد و حتی روی بت موبیل و لباس خاص او تمرکز کرد، غیرممکن است که بتوانیم یک فیلم جیمز باند این کارگردان را بدون ابزارها و وسایل خاص و اسلحه ها و ماشین های عجیب و غریب تصور کنیم.

 

با توجه به اینکه نولان یک چشمش را هم به جایگاهش در تاریخ سینما دوخته، مسلما می خواهد برداشتی از ۰۰۷ را بسازد که نهایی است و نسبت به تمام فیلم هایی که قبل از آن ساخته شده، تفاوت دارد. روان باند جدید ساختاری بسیار پیچیده تر خواهد داشت و حس وظیفه ای که او نسبت به ملکه و کشورش دارد، به طور هوشمندانه تری تعریف خواهد شد. ممکن است بالاخره بتوانیم منبع غریزه کشنده سرد او را مشاهده کند، به جای تمام اشاره ها، چشمک ها و نکات ریزی که تا به حال در فیلم های قبلی در مورد دوران جوانی و بزرگ شدن او گفته شده اند. بازگشت این مامور مخفی به ریشه هایش در دهه ۱۹۶۰ هم ممکن است جذبه ای برای نولان داشته باشد و بتواند راهی برای درست کردن عصری جدید نسبت به فیلم های کرگ باشد. سخت می توان تصور کرد که نولان بخواهد کارگردان اقتباس هایی سخت و خشک از رمان های اصلی ایان فلمینگ باشد که بسیاری از آن ها هم به خوبی و وفادارانه روی پرده بزرگ نرفته اند.

 

این کارگردان بریتانیایی بسیار بیشتر از این حرف ها در سبک داستان سرایی اش خاص و منفرد است که بخواهد به خودش اجازه دهد با متون نمادین یکی شود. او و شریک فیلمنامه نویسی اش یعنی برادرش جاناتان نولان مسلما می خواهد محتوای اصلی را بگیرند و آن را از طریق یک منشور تازه تر اقتباس کنند، در حالیکه شیک بودن دهه شصت را حفظ می کنند و هیجان و رمز و راز خودشان را به آن اضافه می کنند.

 

حالا کرگ کجای این باند دوباره تصور شده جای می گیرد؟ صفحه سینمای روزنامه میرور، که البته باید بلافاصله به این نکته در مورد آن هم اشاره بشود که همیشه منبع موثق و قابل اطمینانی نبوده، گزارش داده که ۰۰۷ فعلی برای فیلم پنجم بازخواهد گشت و ادل هم بازمی گردد تا آهنگ آن را بخواند. حقیقت این است که اگر کرگ بازگردد، بسیار غیرمحتمل خواهد بود که تا مدت ها بتوانیم هدایت این مجموعه توسط نولان را ببینیم. او هرگز آن نوع کارگردانی نبوده که پروژه کس دیگری را تمام کند و این دقیقا چیزی است که مجموعه باند در حال حاضر به آن نیاز دارد.

برای اینکه عصر حضور دنیل کرگ در نقش جیمز باند بتواند به عنوان یک موفقیت کامل در نظر گرفته شود، بیست و پنجمین فیلم رسمی در مجموعه ۰۰۷ باید بتواند پاسخی حماسی به تمام سوال هایی باشد که فیلم سال ۲۰۱۵ «اسپکتر» آن ها را بدون جواب رها کرده بود و در فیلم جدید، باید استفاده بهتری از شخصیت دست کم گرفته شده ارنست استاورو بلوفلد با نقش آفرینی کریستوف والتز شود و شخصیت مدلین سوان با بازی لیا سدو هم بازگردد. نمی توانیم به سادگی آغازی کامل و دوباره از مجموعه باند را داشته باشیم که در آن ناگهان شخصیت سدو حذف می شود و تبدیل می شود به جدیدترین شخصیت قربانی شده، چون اگر این اتفاق بیفتد، با توجه به اینکه چقدر به رابطه آن ها توجه شده، این مجموعه تمام اعتبار خود را از دست خواهد داد. در عین حال، نولان هم مردی نیست که بخواهد یک ریبوت «نرم» بسازد و در آن کرگ نقش باند را حفظ کند، اما به همان خود سردترش در دوران «کازینو رویال» بازگردد.

 

تام هاردی که از همین حالا به یکی از بازیگران ثابت فیلم های نولان تبدیل شده، مسلما مرد جدید ملکه خواهد بود. هاردی تا به حال در مورد کیفیت های بالقوه کارگردان «سرآغاز» و پتانسیلش در به دست گرفتن رهبری مجموعه باند صحبت کرده و در سنی درست برای قبول کردن این نقش قرار دارد. این مرد انگلیسی فقط باید لهجه عجیبی که برای سریال «تابو» درست کرد را کنار بگذارد و این نقش از آن او خواهد شد. هاردی هم بی رحمی و هم خوش تیپی مورد نیاز برای تبدیل شدن به جاسوس فلمینگ را دارد و بعد از اینکه توانست در «مد مکس: جاده خشم» خوش بدرخشد، آماده است تا هدایتیک فرنچایز دیگر را به دست بگیرد.

 

آیا این اتفاق ممکن است بیفتد؟ با وجود گزارش میرور، باید این مسئله را در نظر داشته باشیم که جزییات دقیق فیلم بعدی باند هنوز مشخص نیستند و با توجه به اینکه قرارداد فعلی بین سونی، ام جی ام و ایان به پایان خواهد رسید، باید مشخص شود که کدام استودیو مسئولیت ساختن و توزیع آن را بر عهده خواهد گرفت. علاوه بر این، وقتی که بحث انتخاب کردن ۰۰۷ بعدی می شود، استودیوی ایان اعتباری مبنی بر بی رحم بودن برای خود دست و پا کرده است: در سال ۲۰۰۴، بعد از موفقیت باکس آفیسی فیلم سال ۲۰۰۲ «یک روز دیگر بمیر»، همه انتظار داشتند که پیرس برازنان برای بار پنجم در نقش باند بازگردد. اما پشت صحنه ها، باربارا بروکولی و مایکل جی ویلسون متوجه شده بودند که این مجموعه نیازمند آغازی جدید است و با توجه به اینکه بالاخره آن ها حقوق رسمی اقتباس دوباره نخستین رمان جیمز باند فلمینگ یعنی «کازینو رویال» را به دست آورده بودند، به جای او کرگ را برای ایفای این نقش استفاده کردند.

 

اگر تاریخ قرار است خودش را تکرار کند، نولان مسلما نخستین کارگردانی خواهد بود که برای قبول کردن مسئولیت کارگردانی این فیلم یک تماس دریافت می کند.

 

 

 

 

 

  • 18
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش