چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳
۲۰:۳۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۴۸۶۹
موسیقی

فرمان فتحعلیان در برنامه ساعت ۲۵

موسیقی کشوربه فضای مارکتینگ بدل شده است

فرمان فتحعلیان,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی
برنامه ساعت ۲۵ این هفته با حضور فرمان فتحعلیان که در آستانه برگزاری کنسرت خود پس از سه سال جدایی از صحنه اجرا، قرار دارد، به روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، در ابتدای این برنامه طبق روال همیشگی اخبار موسیقی به سمع و نظر بینندگان رسید و در ادامه در طی ارتباط زنده تلفنی با کیوان فرزین، مدیر هنری نهمین جشنواره موسیقی فارس، گزارشی از این جشنواره و اتفاقات آن از سوی کیوان فرزین بیان شد. این جشنواره به دبیری استاد احمد پژمان موسیقی دان بزرگ کشور در شهر شیراز برگزار شد.

 

بعد از تماشای موسیقی تصویر "برف آمد" با صدای حجت اشرف زاده، گزارشی از کنسرت گروه «بمرانی» پخش شد که در این گزارش «بهزاد عمرانی» خواننده گروه به معرفی این گروه پرداخت.

 

گفتگو با «راخا رحمان»، آهنگساز فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی بخش دیگری از این برنامه بود که به مناسبت ولادت رسول اکرم پخش شد و بعد از آن گزارشی از یادبود استاد نادر گلچین به مناسبت هَشتاد و یکمین سالگرد تولد این استاد نامی که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد به سمع و نظر بینندگان رسید.

 

بعد از این آیتم با ورود مهمان برنامه بخش زنده گفتگوی ساعت ۲۵ آغاز شد. فرمان فتحعلیان از نامداران عرصه موسیقی مهمان این بخش از برنامه بود . امیرحسین مدرس، در آغاز از فرمان فتحعلیان در خصوص فعالیت‌های اخیر او در عرصه موسیقی سوال کرد. این هنرمند در پاسخ گفت: این روزها مشغول تمرین کنسرت جدید خود هستم، بعد از سه سال تصمیم به برگزاری اجرای زنده در تاریخ ۲۰ آذر در برج میلاد گرفتیم که یک اجرا بیشتر نیست و برای یک شب بی نظیر خودمان را آماده می‌کنیم. دلیل عدم برگزاری کنسرت در این سه سال درگذشت دوست عزیزمان استاد شاهرخ پورمیامین، نوازنده بزرگ کشورمان بود که به دلیل سرطان از میان ما رفت.

 

اخذ مجوز کنسرت پروسه ای طولانی و خسته کننده

وی در ادامه درخصوص گلایه مندی‌ها دراخذ مجوز برای اجرای کنسرت‌ها اظهار داشت: حقیقت این است در این مسیر تغییراتی رخ نداده است و مراحل رسیدن به اخذ مجوزها طولانی و سخت است. شاید دلیل این رسیدگی منطقی باشد اما این منطق برای گروه موسیقی که قصد دارد کار خود را قانونی پیش ببرد بسیار خسته کننده است ولی ما با تمام خستگی‌ها توانستیم مجوز را بگیریم هرچند خیلی طولانی شد.

امیرحسین مدرس بعد از پخش آیتم گزیده‌ای از آثار فرمان فتحعلیان از او پرسید تا چه میزان در ارائه کارها به تغییر ذائقه مخاطبان توجه می‌کند و دلیل این تغییر ذائقه را در چه موضوعی می‌داند؟ وی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: تغییر ذائقه مخاطب ازدو بخش منفی و مثبت تشکیل شده است و بخش مثبت آن بسیار کمرنگ تر از بخش منفی است. اتفاق مثبت این تغییر ذائقه این است که شاهد گروه‌های کمی هستیم که منحصر به فرد هستند و بافت خود را حفظ کرده و شبیه کسی نیستند. اما اتفاق منفی این است که فضای موسیقی کشور تبدیل به فضای مارکتینگ شد و مبحث پول جلوتر از دغدغه‌های فرهنگی و آرزوهای فرهنگی قرار گرفت. در اصل بخشی از اتفاقات برندسازی است و هنرمند خود واقعی اش را نشان نمی‌دهد و افرادی را وارد کردند که موقتا برند کرده و یکی دو سال سود مالی بیافرینند که در واقع هنرمند نیستند و نوآوری ندارند هرچند کنسرت‌های این افراد همچنان فروش دارد ولی  کمپانی های حمایت کننده خبر ندارند این افراد هم طول موج بلندی دارند و اگر در درون، ذات هنری داشتند نیاز به تیم برندسازی نداشتند .  از طرفی هنرمند کسی است که با هنرش خود را مطرح کند چرا که ذات هنر این است که از درون خود را مطرح کند در نتیجه  خروجی این کار رضایت مندی مردم را در بر ندارد و آنها  راضی نمی‌شوند.

 

بازار موسیقی بر مبنای برندینگ استوار است

فرمان فتحعلیان افزود: وقتی گروه‌ها و هنرمندانی که کارهایشان از مبنا ارزشمند بوده دیگر فعالیت ندارند بازار دست افرادی می‌افتد که تنها به دنبال پولسازی هستند و این پولسازی با مهندسی دقیقی اتفاق می‌افتد زیرا مبحث مالی بسیار قابل توجهی دارد. همانطور که با خواننده‌ای یکسال قراداد کنسرت بین یک میلیارد و پانصد تا دو میلیارد می‌بندند و مبنای قرارداد این خواننده یک سینگل ترک است مشخص است که قدرت پشت این کار نیست و به مردم اجازه نقد کارهای این خواننده را نداده‌اند .این خواننده ها هم می‌دانند که بازارشان موقت است اما تنها به فکر پولسازی موقت هستند متأسفانه مشخص است که این تفکر برای مردم ما چه کارکردی دارد یکی از کارکردهای آن پایین آمدن سطح هوش و آگاهی مردم نسبت به موسیقی است و در حال حاضر این افت وحشتناک است و نشان می‌دهد که بازار امروز ما بر مبنای برندیگ کشور است.

 

در ادامه برنامه گزارشی از پشت صحنه تمرینات کنسرت پیش روی فرمان فتحعلیان پخش شد و پس از آن این هنرمند به معرفی سازبندی کنسرت و اعضای گروه خود پرداخته و گفت: در کنسرت بیست آذر شهرام پورمیامین، نوازنده ساز درامز هستند و میرمهدی قاسمی، ساز گیتار بیس، میلاد عباسی نوازنده دف، حسین حاجیلوی نوازنده فلوت، ژوبین کلهر، نوازنده کمان و فرزاد رضا نوازنده گیتار الکتریک هستند. 

 

اغلب شاعران عارف کشور اشعاری گفتند که شنیده نشده است

امیرحسین مدرس با اشاره به این موضوع که وجه کلام در کارهای فرمان فتحعلیان مورد توجه است و عمده ترانه‌ها از اشعار مولانا و عطار و شعرای عهد کهن است از او پرسید به نظر می‌رسد کمتر از کلام حاضر استفاده می‌کنید آیا این برداشت صحیح است؟ فتحعلیان در این باره گفت: فرمایش شما درست است من معتقد هستم اغلب شاعران عارف کشور اشعاری گفتند که شنیده نشده است و من احساس دین به این شعرا می‌کنم و این بر این مبنا نیست که شعرای حاضر را نادیده گرفته ام بیشتر قصدم این است که این اشعار را در قالب موسیقی ارائه بدهم تا بیشتر شنیده شود وگرنه شعرای حاضری هستند که  غزل های بسیارعالی داشته اند که در کارهای آینده من این اشعار به سمع مردم می‌رسد.

 

 وی در ادامه در خصوص آخرین آلبوم خود عنوان کرد: برای اولین بار تنها خواننده ای بودم که بر روی کارش ریسک کرد ارائه آلبوم در فضای مجازی در ایران باب نیست کماینکه در سایر کشورها این کار باب است. این فرهنگ در ایران جا نیفتاده و دوستانی که قرار بود این کار را در فضای مجازی برای من انجام دهند توانایی لازم را نداشتند و خلف وعده کردند هرچند مردم ما آمادگی این کار را نداشتند. این کار خیلی موفق نبود ولی خوشبختانه کار زمین نخورد و به موقع آن را جمع کردیم و قرار شد در کنسرت جاری این کار به شکل فیزیکی به فروش برسد.

 

موسیقی حلال بشنوید

امیرحسین مدرس راجع به قانون کپی رایت و مشکلات پیشرو از فرمان فتحعلیان پرسید به چه علت این قانون در کشور ما رعایت نمی‌شود؟ فتحعلیان گفت: سینما و تئاتر مشکل خود را در کشور حل کردند اما در مورد موسیقی نماینده‌ای در مجلس نداریم و قانون کپی رایت بسته است درحالیکه این یک صنعت است وقتی قانون کپی رایت باشد هنرمند نگران مشکلات نیست و امنیت ذهنی می‌گیرد. درحال حاضر که سطح فرهنگی مردم بالاتر می‌رود چرا برای موسیقی که سریع الانتقال ترین هنر است قانون حمایتی گذاشته نمی‌شود درحالیکه باید راهکاری برای این موضوع بیندیشند. مبحث حلال بشنوید و حلال ببینید همین اهمیت به قانون کپی رایت است و شنوندگان باید خود رعایت این  موضوع را بکنند وبه نظر می‌رسد این موضوع باید به حقوق قلبی آدم ها سپرده شود.

 

 بعد از پخش موسیقی تصویر «مست و خراب» فرمان فتحعلیان در خصوص برنامه‌های آتی گروه ایلیا گفت: از تک تک اعضای این گروه تشکر دارم و بعد از این کنسرت در شهرهای دیگری به فکر برگزاری کنسرت هستیم تا از خجالت طرفداران برآئیم.

 

موسیقی شرق گرمای خاصی دارد

 وی در ادامه گفت: سبک موسیقی من تلفیقی است. بخشی از این موسیقی از گوشه ها و دستگاه های هندی است و بخشی از گوشه ها و دستگاه های ایرانی است و در اصل سعی کردم بافت شرقی در گوش مردم تداعی شود و حس و حالی که در ملودی شرقی است کمتر در موسیقی غربی به چشم می‌خورد. موسیقی شرق گرم است و سریع ارتباط برقرار می‌کند زیرا  پتانسیل شرق گرمای خاصی دارد و تمام سعی من این است که این تأثیرگذاری را حفظ کنم  اما قضاوت با مردم است که تا چه حد در این مسیر موفق بوده‌ام.

 

اصطلاح فیش تو گلدون  در اجراهای زنده

فتحعلیان درخصوص گفتگو با ماهنامه تجربه و استفاده از اصطلاح موسیقی "فیش تو گلدون "گفت: متأسفانه منظور فیشی است که وصل به ساز است و سر فیش داخل گلدان است درواقع صدا پخش می‌شود و نوازنده تنها ادای نواختن درمی‌آورد. در پلی بک موزیک پخش می‌شود و نوازندگان تنها ادا درمی‌آورند  و این وجدان هنری را زیر سوال می برد مردم پول اجرای زنده می‌دهند و اگر صدای پلی بیک پخش می‌شود مردم باید بدانند ولی اینکه تمام نوازنده ها در استودیو زده‌اند و به اسم اجرای زنده پخش می‌شود مسلم است که کار غلطی است.

 

بعد از سی سال برروی صحنه تئاتر می‌روم

در ادامه گزیده‌ای از آلبوم دیده بیدار از فرمان فتحعلیان پخش شد و پس از آن این هنرمند درخصوص فعالیت‌های اخیر خود در عرصه تئاتر اظهار داشت: در سن ۱۵ سالگی تجربه محدودی در تئاتر داشتم تا چند وقت پیش پیشنهادی از دوستان در تئاتر داشتم. نویسنده  و کارگردان این تئاتر مسعود شاه محمدی و همکار نقش مقابل سرکار خانم نیکی مظفری است و این نمایشنامه در سالن نمایش شهرزاد از اول دی ماه تا اول بهمن بر روی صحنه خواهد رفت و امیدوارم طرفداران من کارکتر من را بر روی صحنه بپسندند . نام نمایشنامه قدم زدن با اسب است که متنی ایرانی است و پایان این نمایشنامه با اجرای زنده من ختم می‌شود.

 

تهیه کننده موسیقی باید دغدغه فرهنگی داشته باشد

 وی در ادامه در خصوص کمکی که تهیه کنندگان موسیقی به هنرمندان می‌کنند عنوان کرد: بر شانه تهیه کنندگان موسیقی مسئولیتی است زیرا تهیه کننده بسترساز اتفاق هنری است درواقع این افراد واسطه انجام این اتفاق بین مردم وهنرمند هستند. این امر برمی‌گردد به اینکه تهیه کننده تا چه میزان دغدغه موسیقی داشته باشد و نگران آینده موسیقی کشور باشد و یا به چه میزان تنها به فکر دعدغه ریالی و مالی خود است. اگر موسیقی تأثیرگذار نباشد سرمایه فرهنگی از بین می‌رود اما در عوض موسیقی ماندگار تداوم ایجاد می‌کند و این افتخار برای تهیه کنندگان است. از طرفی تهیه کنندگان باید متوجه باشند به همان نسبت که خواننده مهم است نوازنده هم باید ارزش گذاری شود و تهیه کنندگان به هر دو گروه توجه کنند.

 

فرمان فتحعلیان در پایان خاطر نشان کرد: به کار بردن اصطلاح خواننده سالاری و زمزمه‌های توجه به خواننده بیش از نوازنده رابطه خواننده و نوازنده را از بین برد و درحالیکه ما می‌دانیم همه از یک خانواده ایم واگر هریک نباشد کار خوبی خلق نمی‌شود من متعجب هستم که  اصطلاح خواننده سالاری از کجا آمد و چرا شکاف درست می‌کنند و من خود  را ابتدا نوازنده می‌دانم زیرا  در ابتدا نوازنده بودم و معتقدم نباید بین این دو فاصله انداخت وبه شخصه به این زمزمه‌ها اعتقادی ندارم.

 

 

 

 

  • 15
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش