پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳
۱۶:۰۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۹۰۴۹۰۲
موسیقی

هومن گامنو: تئاتر را هرگز رها نمی‌کنم / در زمینه موسیقی تقریبا کار مجاز انجام می‌دهم

سیدهومن شاهی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی
«من واقعا دوست ندارم تکراری کار کنم و هر آهنگی را که ساختم، سعی کردم متفاوت از قبلی بسازم. این جزو اخلاق من است.»

به گزارش صبا، فعالیت حرفه‌ای‌اش را با گروه «بروبکس» و با آهنگ متفاوت آن زمان یعنی «سوسن‌خانم» شروع کرد. سیدهومن شاهی یا بهتر است بگوییم هومن گامنو که از همان ابتدا با مدل خواندن و اکت‌‌هایش در آهنگ «سوسن‌خانم» غوغا به‌پا کرد، توانست سبک جدید و شادش را در دل مردم جای دهد. او با «بروبکس» چندین کار دیگر ازجمله «بدو دیره»، «قدرت دست خانوماس» و «عین مامان منه» را کار کرد. شاید بتوان گفت یکی از عمده دلایلی که مردم از آهنگ‌‌های او لذت می‌برند این است که خودش شبیه آهنگ‌‌هایش است یعنی شاد و بامزه و همین ویژگی در آهنگ‌‌های او باعث شد تا رامبد جوان پای او را به تلویزیون باز کند. ورود او به برنامه «خندوانه» باعث شد تا استعدادهای دیگر او ازجمله بازیگری کشف شود و در نمایش «شرقی غمگین» بدرخشد. او اما این روزها در تلویزیون هم به‌عنوان خواننده و هم به‌عنوان بازیگر روزهای شلوغی را سپری می‌کند. به این بهانه با او به گفت‌وگو نشستیم که می‌خوانید.

 

آقای شاهی باخبر شدیم که این روزها درحال بازی در یک سریال هستید. کمی درباره آن برایمان توضیح دهید.

بله، سریال «زیر همکف» با کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی رضا جودی.

 

ژانر آن کمدی است؟

بله، درواقع یک داستان دراماتیک و کمدی لحظه است؛ یعنی بازیگران سعی نمی‌کنند شما را بخندانند و اتفاقاتی که طی سریال برای بازیگران رخ می‌دهد خنده‌دار است.

 

کمی درباره نقش خودتان برایمان توضیح می‌دهید؟

اجازه دهید نقشم را لو ندهم اما این کمدی داستان یک نفر است که می‌خواهد زن بگیرد.

 

از چه زمانی قرار است پخش شود؟

فعلا درحال ضبط و فیلمبرداری آن هستیم و زمان دقیق آن مشخص نیست اما به احتمال زیاد برای سال آینده در فصل بهار به پخش می‌رسد.

 

شما از برنامه «خندوانه» وارد تلویزیون شدید، آیا تلویزیون باعث شد تا پایتان هم به عرصه بازیگری باز شود یا از قبل هم کار تئاتر و بازی انجام می‌دادید؟

بحث تلویزیون باعث شد تا جلوی کار تئاترم را نگیرند یعنی درگذشته چند رپر سعی کرده بودند که روی صحنه بیایند و تئاتر بازی کنند اما جلوی آن کارها گرفته شده بود. در هر صورت از آن جایی که من در تلویزیون فعالیت داشتم باعث شده بود که جلوی کار من را نگیرند و ببینند که من چه‌کاره‌ام، چند-چند هستم و می‌خواهم چه کار کنم.

 

باتوجه به این‌که شما سال‌ها کار خوانندگی آن هم سبک رپ انجام دادید؛ چقدر سبک و نحوه خواندنتان در حرفه بازیگری به‌ویژه فن بیان برایتان تاثیرگذار بود؟

تاثیری که داشت این بود که من تپق نمی‌زنم، یعنی جملات طولانی را پشت سر هم می‌توانم بیان کنم. من زمان زیادی است که می‌خوانم، از بالای گلو، دیافراگم خوانده‌ام و در کل بالا و پایین کردن صدا مثلا همان طور که خودتان در تئاتر «شرقی غمگین» دیدید مسلما آن‌ها را خوب می‌توانم بازی کنم.

 

قصد دارید بازیگری را ادامه دهید؟

بله، تئاتر را هرگز رها نمی‌کنم و ادامه می‌دهم البته می‌خواهم کار سینمایی هم انجام دهم.

 

آیا از سینما هم پیشنهاد بازی داشته‌اید؟

فیلم پیشنهاد شده اما فیلمنامه‌هایشان را دوست نداشتم. ان‌شاءاله بعد از این سریال فیلمنامه‌‌های بهتری پیشنهاد شود.

 

کمی هم از فعالیت‌هایتان در زمینه موسیقی برایمان می‌گویید؟

من الان تقریبا کار مجاز انجام می‌دهم البته تقریبا که نه بهتر است بگویم تماما کار مجاز انجام می‌دهم. کارهایی که در حال حاضر درگیر آن‌ها هستم «خندوانه»، سری جدید «کودک‌شو» و برنامه «فرمول یک» با علی ضیاء است. البته تیتراژ چند برنامه دیگر را هم در دست دارم. این طور بگویم که تمام فعالیتم در تلویزیون است و البته امیدوارم بتوانم بعد از این سریال آلبومم را هم روانه بازار کنم.

 

همکاریتان با علی ضیاء به چه صورت است؟

کار تیتراژشان را انجام دادم.

 

چند وقت پیش هم کلیپی که در مترو ساخته بودید از برنامه «فرمول یک» پخش شد که البته بازتاب‌‌های خوبی هم داشت.

درست است. البته آن‌ها همکاری‌‌های کوچک است یعنی هر موقع پیش بیاید انجام می‌دهیم وگرنه همکاری دائمی نداریم.

 

شما در اوایل کارتان(زمانی که با بروبکس همکاری می‌کردید) بیشتر رپ می‌خواندید، باتوجه به این موضوع آیا می‌توانیم بگوییم به دلیل خواندن در تلویزیون و یا مجوز گرفتن بود که به این سمت یعنی هیپ‌هاپ و پاپ رفتید؟

نه، من از ابتدا هم کار هیپ‌هاپ انجام می‌دادم یعنی همان قسمت‌‌هایی هم که شما می‌گویید ملودی‌دار و هیپ‌هاپ است. به چی می‌نازی بیا پیش ما/ به جان تو....و/ این همه و یکیش ما/ بیایم بشیم سیریش ما، (گامنو برایمان خواند)، این تیکه «سوسن‌خانم» است که همین طوری با ملودی می‌خواندم.

 

آیا می‌توانیم بگوییم سبک و نحوه خواندن شما در تلویزیون بیشتر هیپ‌هاپ است تا رپ؟

بله، هیپ‌هاپ است و رپ نیست و اغلب فکر می‌کنند که من رپ می‌خوانم اما هیپ‌هاپی که من می‌خوانم با سایر هیپ‌هاپ‌‌ها فرق می‌کند، یعنی تقریبا با استانداردهای تلویزیون هم یکی است. بهتر است بگویم یک جور هیپ‌هاپ ملودی‌دار است و یعنی تماما روی یک نت نیست و ملودی دارد مانند پاپ است و رپ خالی نیست.

 

باتوجه به این‌که تلویزیون برای مجوز دادن اِلِمان‌‌های سخت‌تری نسبت به وزارت ارشاد دارد، چقدر این سختگیری‌‌ها برای کارهای شما وجود داشت؟

قطعا این سختگیری‌‌ها شامل من هم شده؛ ابتدا در «خندوانه» اسم من در تیتراژ زده نمی‌شد اما فصل بعدش این اتفاق افتاد و الان هم در برنامه حضور دارم. در کنار آن در برنامه «کودک‌شو» اجرا می‌کنم و در مسابقه ادابازی «خندوانه» حضوری دارم که با ارشا اقدسی هم‌تیمی هستم. به هر حال آن سختگیری‌‌ها در ابتدا برای من وجود داشت اما رفته‌رفته با حضورم در برنامه‌‌ها متوجه شدند که چه‌کاره‌ام، یعنی نه می‌خواهم سیاسی کار کنم نه اجتماعی و هدفم صرفا خنداندن مردم و شاد بودن است.

 

به نظرتان چرا آن‌قدر موضع نسبت به کسانی که بیشتر کار رپ و هیپ‌هاپ می‌کنند و مجوز ندارند در صداوسیما یا وزارت ارشاد وجود دارد؟

درمورد خودم خوشبختانه خدا این موقعیت را سر راه من قرار داد و من توانستم خودم را نشان دهم اما برای همه این طور نیست. آن‌ها باید متوجه شوند که هیپ‌هاپ می‌تواند سیاسی و اجتماعی نباشد و مدلی باشد که من کار می‌کنم.

 

اکثر کارهایی که مردم از هومن گامنو شنیده‌اند کارهای شاد و مفرحی بوده و در کنار آن‌ها شما کارهای احساسی هم دارید اما کارهای شاد شما بیشتر از کارهای احساسی‌تان شنیده شده؛ به نظرتان علتش چه می‌تواند باشد و بهتر است این طور بپرسم که چرا وقتی یک هنرمندی که طی فعالیت حرفه‌ای خود یک روندی را داشته اما آن را تغییر می‌دهد و سبکش را عوض می‌کند، از طرف مردم با آن استقبال لازم مواجه نمی‌شود؟

دقیقا همین طور است و به همین دلیل است که یک خواننده وقتی یک آهنگش می‌گیرد، کار بعدی را هم عین قبلی می‌سازد. اما من واقعا دوست ندارم تکراری کار کنم و هر آهنگی را که ساختم، سعی کردم متفاوت از قبلی بسازم. این جزو اخلاق من است؛ شاید کار من درست نباشد و آن‌ها در این کار موفق‌ترند. اما کارهای احساسی که می‌خوانم علاقه شخصی من است. دوست دارم در آن زمینه هم وارد شوم و نمی‌توانم آن را زیر پا بگذارم و به راهم ادامه می‌دهم. چیزی که من می‌خواهم آن را جا بیندازم این است که گامنو شاد موهایش باز است و گامنو احساسی موهایش بسته.

 

شما ازجمله خواننده‌‌هایی بودید که از ماجرای کنسرت خیابانی استقبال کردید و گفتید حاضرید این کار را انجام دهید.

بله، من مشکلی ندارم اگر شما ارتباطش را داشتید معرفی کنید ما مجانی برگزار می‌کنیم.

 

گفته بودید می‌خواهید برای کنسرتتان مجوز بگیرید. آیا اقدامی در این باره کرده‌اید؟

بله، اقدامات اصلی را شروع کرده‌‌ایم و در تلاش هستیم که کارهایش را انجام دهیم تا در سال آینده بتوانیم کنسرت هم برگزار کنیم.

 

گفت‌وگو را با یک گریز به موسیقی خیابانی به پایان برسانیم. نظرتان درباره اتفاقی که چند وقت پیش برای نوازنده‌‌های خیابان رشت افتاد چیست؟

من فکر می‌کنم که در حال حاضر مردم اجازه موسیقی خیابانی را دارند اما یک مقدار که شلوغ می‌شود مشکل ایجاد می‌کند و یک فرد یا ماموری هم از این حرکت خوشش نمی‌آید می‌رود و با مسئولیت خودش آن رفتار ناپسند را انجام می‌دهد. موسیقی خیابانی چیزی نیست که غیرقانونی باشد.

 

و در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

نه صحبت خاصی نیست. ممنون از شما.

  • 14
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش