سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۰۹:۰۸ - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۲۰۶۳۵۳
موسیقی

درباره تاثیر تیتراژهای تلویزیونی بر جذب مخاطب؛

ترانه مکرم: کارشناس منچ و مارپله دعوت کنید/ تلویزیون دغدغه معرفی هنر را ندارد

ترانه مکرم,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی
ترانه مکرم، شاعر و ترانه سرای جوان، این روزها از جایگاه موسیقی و ترانه سرایی در تلویزون گله‌مند است و می‌گوید: مادامی که تهیه‌کنندگان، کارشناس منچ و مارپله در برنامه‌های پر مخاطب دعوت می‌کنند انگار هیچ دغدغه‌ای برای معرفی هنرمندان ندارند.

با ترانه مکرم از معبر تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی و تاثیر آنها برجذب مخاطبان خود و جایگاه ترانه سرایی در تلویزیون گفت‌وگوی مفصلی انجام دادیم که می‌خوانید؛

 

ترانه مکرم با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان گفت: تاثیر تیتراژ مجموعه های تلویزیونی به‌قدری بوده است که حتی خوانندگانی که در عرصه موسیقی نام آشنا نبودند توانستند به واسطه رسانه تلویزیون در میان مردم شناخته شده و به بازار کار وارد شوند و مخاطبان زیادی را جذب خود کنند.

 

وی گفت: مشخصا تیتراژ سریال‌های عید نوروز و ماه مبارک رمضان به واسطه اینکه مخاطبان بیشتری دارند بهتر نمود پیدا کرده و خوانندگان و عوامل موسیقی آنها هم مستثنی از این شناخت نیستند.

 

مکرم در پاسخ به این سوال که آیا تمامی سریال‌ها تیتراژهای مناسب خود را دارند و تاثیر یکسان بر مخاطب می گذارند گفت: قاعدتا گروهی که با هم کار می‌کنند، احساسی که درون کار وجود دارد و نزدیک شدن به زندگی واقعی و حقیقی  مردم تاثیر به سزایی در انتقال  پیام داستان فیلم از طریق تیتراژ پایانی  به مخاطب دارد. 

 

وی افزود: اگر که این مختصات وجود نداشته باشد این تاثیرات به مراتب کمتر و کمتر خواهد شد و این بستگی به دیدگاه و توانایی‌های کارگردان، تهیه کننده و آهنگساز تیتراژ و همچنین ترانه منتخب یک مجموعه تلویزیونی دارد. 

 

ترانه مکرم در اهمیت کارگردانان و تهیه کنندگان به تیتراژ یک سریال و صرف وقت و انرژی مناسب برای تولد آن گفت: من باید به جرات عرض کنم این بهانه کارگردان‌هاست که به علت گرفتاری‌های ساخت و تولید یک مجموعه تلویزیونی فرصت این را ندارند که به معقوله تیتراژ و انتخاب خواننده و ترانه مناسب بپردازند، امروز بحث اصلی مربوط به مسائل اقتصادی است و  متاسفانه فروش تیتراژها به خواننده‌های آماتور و نابلد راهی شده برای کسب درآمد و بازگشت سرمایه تهیه کننده و دیگر مسائل آن.

 

مکرم از تاثیر موسیقی ضعیف و غیر حرفه‌ای بر سلیقه شنیداری مردم گفت و افزود: ببینید کسی که می‌خواهد یک شبه ره صد ساله برود مانند بسیاری از جوانانی که امروزه به دنبال شهرت و چهره شدن از طریق خوانندگی هستند راحت‌ترین راه را برای رسیدن به این مقصد انتخاب می‌کند. که یکی از این راه‌ها ورود به تلویزیون با صرف هزینه‌های بالا برای خواندن در تیتراژ یک مجموعه تلویزیونی برای دیده شدن و به اوج رسیدن  است که این روش موجب مضرات مالی و احساسی در وی شده و او را به خانه باز می‌گرداند. 

 

وی افزود: از طرفی مردم آن چیزی که می‌خواهند را دریافت نمی‌کنند، پس در واقع این یک کار بیهوده هزینه بر و وقت‌گیر است که جزو صرف هزینه‌های بی‌برگشت نه تاثیری بر ماندگاری مجموعه تلویزیونی دارد و نه راهی برای رشد و ترقی گروه سازنده. 

 

مکرم گفت: متاسفانه مدیران تلویزیون در این سال‌هایی که من کار کردم اعتقاد دارند ما به دلیل حضورمان در آلبوم های موسیقی پاپ  نباید حول صدا و سیما دیده شویم چراکه ما درآمد در آمد و مارکت خودمان را داریم و تلویزیون برای ما جای کار باز نمی‌گذارد.

 

گوینده ترانه تکرار به خوانندگی سیروان خسروی در ادامه گفت: وقتی که بستر برای ترانه سرا و اهنگساز و عوامل ساخت موسیقی کاربلد باز نیست، ما شاهد چنین افتضاحی در موسیقی پاپ هستیم. که شما پائین‌ترین کیفیت و تنزل کلام را به شدت حتی در آهنگ‌های مورد قبول مثلا با کیفیت می‌توانید بشنوید و این افت کیفیتی که امروز داریم به نظر من چیزی از کیفیت شعر و ترانه و موسیقی باقی نخواهد گذاشت.

 

ترانه مکرم از نقش رسانه ملی در بهبود کیفیت موسیقی تیتراژها گفت: اگر رسانه ملی بهایی برای هنرمندانی که معتقد به یک‌سری تفکرات اصولی پایبند هستند  قائل می‌شد قطعا تولیدات یک سری آثار بی‌کیفیت کنترل و از میان می‌رفت. ولی همین‌طور که این روند ادامه داده و محدود به چند تن از افراد یا ناکاربلد آماتور و یا افرادی که سال‌ها و سال‌ها از طریق تلویزیون ارتزاق کردند و آنجا را ارثیه خود می‌دانند به همین صورت تلویزیون مخاطبان خود را از دست خواهد داد. و مردم به دنبال هنر  موسیقی در فضای مجازی و شبکه‌های برون مرزی خواهند بود.

 

مکرم در پایان با تاکید بر اینکه تلویزیون باید از افراد جوان و مستعد و معتقد به اصول انسانی استفاده کرده و بتواند مردم را به سوی خود بازگرداند گفت: مادامی‌که در برنامه‌های پرمخاطب کارشناس منچ و مارپله به عنوان مهمان ویژه دعوت می‌شود برای ما ترانه‌سرایان و کارشناسان موسیقی جایی وجود ندارد. نمی‌خواهند که بمانیم و کار کنیم.

 

borna.news
  • 15
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش