سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۰۹:۰۰ - ۰۱ فروردین ۱۴۰۰ کد خبر: ۱۴۰۰۰۱۰۱۰
رادیو و تلویزیون

دعوت احسان علیخانی از مهران مدیری برای داوری فصل جدید عصر جدید

برنامه دورهمی,احسان علیخانی در برنامه دورهمی
احسان علیخانی در برنامه "دورهمی"، علاوه بر پیشنهاد داور شدن به خود مهران مدیری اعلام کرد در فصل سوم "عصرجدید" داوران جدیدی انتخاب خواهند شد.

به گزارش تسنیم، برنامه "دورهمی" به قسمت پایانی فصل چهارم رسید. به تعبیر خودِ مهران مدیری این آخرین "دورهمی" با این شکل و شمایل است؛ چون قرار است در فصل پنجم مسابقه عجیب و غریبی داشته باشیم. البته پیش از این حمید شاه‌آبادی معاون سیما در نشست خبری اعلام کرد که فصل جدید "دورهمی" از عید سعید فطر روی آنتن خواهد رفت. 

پاسخ مهران مدیری به تهمت‌ها/ می‌گویند ما پول می‌گیریم میهمان می‌آوریم!

برنامه قبل از پخش تیتراژ با مراسم تحویل چکِ فروش موزه دورهمی به هلال احمر آغاز شد. مهران مدیری صحبت‌هایش را با تمام شدن "دورهمی" به این شکل و شمایل آغاز کرد و به سبکِ استندآپ‌هایش واکنشی هم به برخی از نقدها داشت. وقتی که گفت به ما خیلی تهمت‌ها زده شد از آدم‌ها پول می‌گیریم تا به برنامه دعوت کنیم؛ واقعا این مطالب، شوخی‌اند. اما در عینِ آزردگی بابتِ این حرف‌های غیرمنصفانه، بسیار خوشحالم برنامه‌ای بودیم که درباره‌اش حرف می‌زدند. 

هیچ منتی بر سر مردم نداریم

مهران مدیری تأکید کرد که ما این برنامه را راه ‌انداختیم تا حال شما را بهتر کنیم تا به واسطه خوب شدن حالِ شما، حال خودمان هم بهتر شود. ما وظیفه‌مان را انجام دادیم و منتی هم بر سر مردم نداریم. حضور مردم بوده که همیشه ما را زنده نگه داشته است. کسانی که برنامه و یا سریال می‌سازند واقعاً منتی بر سر مردم ندارند. رنجش را می‌بریم لذت‌هایش را هم می‌بریم. سعی‌مان این بوده دنیا برای زندگی شما قابل تحمل‌تر کنیم. 

جزئیاتی از فصل پنجم "دورهمی"

او در بخش دیگری از صحبت‌های ابتدایی خود به جزئیاتی از فصل پنجم برنامه "دورهمی" پرداخت و گفت: همیشه گفته‌ایم این قسمت آخر است و رفتیم و چند ماه بعد برگشتیم اما این بار قسمت آخر "دورهمی" است با این شکل و شمایل؛ چرا که می‌خواهیم با فصل پنجم "دورهمی" برگردیم اما در قالب مسابقه‌ای مهیج، جذاب و عجیب راجع به ادبیات، موسیقی، تئاتر، سینما، نقاشی، هنرهای تجسمی و تاریخ. فکر کردیم این مسابقه به شدت می‌تواند به ارتقاء سطح معلومات کلی در کشور کمک کند. 

ماجرای مجری شدن احسان علیخانی

نوبت به میهمان آخرین قسمت رسید و مهران مدیری از احسان علیخانی دعوت کرد و او روی صندلی میهمان نشست. او ابتدا از دعوت‌های مکرری گفت که یکی پس از دیگری اتفاق نمی‌افتاد و علیخانی هم از دوران دانشگاه و کوتاه از سبک زندگی‌اش گفت. صحبت به سؤالی درباره علاقه به بازیگری یا اجرا رسید و تهیه‌کننده و مجری برنامه "عصر جدید" چنین پاسخ داد: همه‌چیز اتفاقی بوجود آمد و من سینما را دوست داشتم و با دستیاری در سینما هم شروع کردم. نمی‌دانم چرا مسیرم این شکلی شد؟ البته این اتفاق در دانشگاه هم افتاد و روزی خیلی ساده، سریال "خانه سبز" را می‌دیدم و عاشقِ کاراکتر وکیل داستان یعنی خسرو شکیبایی شدم و با خودم گفتم وکیل می‌شوم. اتفاقاً حقوق هم در دانشگاه قبول شدم. اما یک روز که به راهروی دادگاه رفتم و آن آسیب‌ها را به چشمم دیدم از ورود به این راه، منصرف شدم.

وی افزود: در سینما دستیاری می‌کردم تا در سریالی با مهران برومند آشنا شدم و او مرا به گروهی آیتم‌ساز در تلویزیون معرفی کرد. هیچ‌وقت باورم نمی‌شد روزی جلوی دوربین، اجرا کننم. تا اینکه در سال‌هایی که آیتم می‌ساختم و مشغولِ تولید مستندهای کوچک بودم تهیه‌کننده روزی از من خواست به جای گزارشگر برنامه، اجرا کنم . شاید می‌خواستم این مسیر را هم تجربه کنم و اجرا کردم. او از این اجرا خوشش آمد و وارد عرصه گزارشگری شدم. به شدت این تجربه برای من مفید بود که با آن پاترول زردِ معروف صداوسیما به میان مردم می‌رفتم و گزارش می‌گرفتم. 

ماه عسل چطور اتفاق افتاد؟

علیخانی در پاسخ به سؤال مهران مدیری که اولین اجرای جدّی شما در برنامه "ماه عسل" بود، گفت: یک کاری در شبکه یک شروع شد شاید برخی ندانند دو برنامه همزمان به نام دخترانه برای دختران و یکی هم برای پسران به نام "پسر ایرونی"؛ آن موقع ۱۹ سالم بود و گزارشگر آن برنامه بودم. آنقدر این برنامه خوب پیش می‌رفت که مردم نامه می‌فرستند که این پسر را داخل استودیو بیاورید. اولین تجربه شهرتم با این پاترول زرد صداوسیما بود که وقتی برنامه پخش می‌شد و به میان مردم می‌رفتیم، از این همه استقبال و توجه شگفت‌زده می‌شدم. تا اینکه در برنامه "صبح آمد" شبکه با نادر کاشانی کار کردم و بیشتر مرا شناختند و بعد از آن پیشنهاد برنامه افطار را دادند. 

وی افزود: اولین بار سال ۱۳۸۴ بود که وارد این فضا شدم و از سال ۱۳۸۶ تهیه‌کننده و مجری برنامه "ماه عسل" شدم و هرچه جلوتر رفت به یک تاکشوی جدّی و قابل اعتنا در تلویزیون تبدیل شد. اما خودم فکر می‌کنم "ماه عسل" از سال ۱۳۹۰ به بعد قابل اعتناتر است. دانشگاهی‌ها و اساتید کنار ما بودند و ۹ ماه تلاش می‌کردیم و بهترین سوژه‌ها را پیدا می‌کردیم. آن زمان اندکی از مردم موضوع "ماه عسل" بودند و وقتی دیدم همه مردم سوژه "ماه عسل" می‌شوند به سمت "عصر جدید" و برنامه‌ای استعدادیابی رفتم. 

تلویزیون ما نیاز به استعدادیابی داشت

مجری و تهیه‌کننده تلویزیون درباره برنامه "عصر جدید" تأکید کرد: می‌دانید که ۱۰۰ کشور برنامه استعدادیابی داشتند و حتی کشورهای همسایه هم مشغول تولید این برنامه‌ها بودند و ایده ساخت برنامه استعدادیابی زاییده برنامه‌سازان تلویزیون‌های دنیا بوده و هست. بحثی که راجع به کپی شدن این برنامه و امثال این برنامه‌ها مطرح می‌شد و می‌شود، نادرست است. چون بسیاری از چیزها ایده‌پردازی شده و بعداً باید آن‌ها را متناسب با جغرافیای آن کشور پیش برد. همان‌طور که ما تلاش کردیم برنامه "عصر جدید" را ایرانیزه کنیم. به نظرمن یکی از بزرگترین معضل کشور ما این است که استعدادهای خودشان را پیدا نکردند یا کارشان را دوست ندارند و یا سرجای خودشان نیستند. ای کاش وزارت آموزش و پرورش ما نامش را تغییر دهد و نامش را پرورش و آموزش بگذارد. باید بیشتر به سراغ کشف استعدادهای بچه‌های ما بروند تا روزی به خودشان نگویند این راهی که آمدم اشتباه بود. 

پیشنهاد به مهران مدیری و تغییر داوران "عصر جدید" در فصل سوم

در این جای برنامه "دورهمی"، احسان علیخانی بحث تغییر داوران "عصر جدید" را مطرح کرد و گفت: به نظرتان آقای مدیری داور برنامه بشود خوب نیست. این فصل مجبوریم با داوران "عصر جدید" خداحافظی کنیم و به اعتقاد من بزرگترهای تلویزیون باید روی آن صندلی‌ها بنشینند. مثل شما و خانم مرضیه برومند که استعدادهای زیادی را کشف کردید و امروز آن‌ها در عرصه هنرمندی می‌درخشند. آقای مدیری احساس می‌کنم جای شما آنجاست حتی اگر من نباشم و محکومید استعدادیابی کنید.

مهران مدیری در پاسخ به این صحبت‌ها گفت: با کمال افتخار.

مهران مدیری روی صندلی میهمان نشست

در ادامه برنامه جای مهران مدیری و احسان علیخانی عوض شد و این بار مجری و کارگردان "دورهمی" روی صندلی میهمان نشست. علیخانی از فرصت استفاده کرد و درباره کارهای جدید مهران مدیری و علایق و سلایق او در حرفه بازیگری و کارگردانی و اجرا پرسید. مهران مدیری پاسخ داد: در طول این سال‌ها سریال و فیلم‌های زیادی ساختم اما "دورهمی" این فرصت را به من داد تا به مردم بیشتر نزدیک شوم. این نزدیکی با مردم زیاد شد و این خیلی برای من ارزشمند است. قبل از آن به عنوان کسی که بازیگری می‌کند یا کارگردانی، مرا می‌شناختند و این برنامه بار عاطفی میان من و مردم را زیادتر کرد. چون می‌توانستم اینجا از مشکلات، دردها و مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی‌شان بگویم و بعد از مدتی دیدم که چقدر این همذات‌پنداری اتفاق افتاده است.

تکرار پیشنهاد علیخانی به مهران مدیری/ داور "عصر جدید" می‌شوید؟

علیخانی در پایان پیشنهاد خودش را یک بار دیگر تکرار کرد آیا داور "عصر جدید" می‌شوید؛ مهران مدیری گفت "خیلی دلم می‌خواهد حتماً. اما باید راجع به آن فکر کنم؛ واقعاً خیلی زود پاسخ می‌دهم.  و همچنین در پاسخ به سؤال همیشگی خودش از میهمانان برنامه که می‌پرسید احساس خوشبختی دارید؟، گفت: احساس خوشبختی عمومی است و هر موقع مشکلات مردم برطرف شود احساس آرامش کنند حتماً این اتفاق برای من هم خواهد افتاد. فایده‌های "دورهمی" واقعاً از ضررهایش بیشتر بوده و اگر منصف باشیم به لحاظ روحی هم تأثیرگذاری خوبی داشته است. 

  • 14
  • 3
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۱۱
جدیدترین
قدیمی ترین
مگر‌شما‌چندتا‌علم‌واستعداد‌داوری‌دارید‌چرا‌از‌جوانان‌با‌استعداد‌بیکار استفاد‌نمیکنید‌مگر‌ارث‌پدرتان‌صدا‌وسیما‌
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش