یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳
۱۲:۳۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۰۸۱۵
رادیو و تلویزیون

رئیس صداوسیما: از۲۰:۳۰ کاملاً راضی‌ام/ مقامات گفتند کسی زیر آوار متروپل نیست، پوشش خبری را متوقف کنید

پیمان جبلی رئیس صداوسیما,اظهارات پیمان جبلی رئیس صداوسیما
رئیس صداوسیما گفت: باید نظارت بر پلت‌فرم‌ها و شبکه خانگی جدّی‌تر دنبال شود. ما موظفیم به حفظ حریم خانواده و در نظارت بر محتوای صوت و تصویر نمی‌توانیم سهل‌انگاری بکنیم.

به گزارش تسنیم، پیمان جبلی درباره بخش‌هایی از صحبت‌های خود در دانشگاه شریف توضیحاتی تکمیلی‌تر ارائه داد که در ادامه می خوانید:

*درباره ۲۰:۳۰ اظهاراتی داشتید؛ به‌نظر می‌رسد از روند این بخش ناراضی هستید، تغییرات دارای چه ابعادی است؟

ـمن از زحمات همکاران عزیزم در معاونت سیاسی به‌ویژه در بخش پربیننده و پرمخاطب ۲۰:۳۰ کاملاً راضی‌ام و از زحمات‌شان قدردانی می‌کنم. ۲۰:۳۰ پدیده‌ای جریان‌ساز و تأثیرگذار است.

بسیاری از تغییرات اساسی که به‌نفع حل مسائل مردم است توسط بخش خبری ۲۰:۳۰ ایجاد شده است و لذا کمال تشکر از همکاران‌مان دارم، منتها هر بخشی در رسانه ملی اعم از اخبار و برنامه‌ها، سریال‌ها و خیلی از بخش‌های دیگر صداوسیما نیاز به نوآوری، خلاقیت و تحول بیشتر دارد.

جبلی در جلسه دانشگاه شریف درباره ۲۰:۳۰ گفته بود: در ۲۰:۳۰ حتماً باید موضوعات جدیدتر باشد، قرار بود این بخش به مسائلی بپردازد که جایی دیگر مطرح نمی‌شود اما چون پربیننده شد، همه شهوتی نسبت به آن پیدا کردند و انتظار دارند، اما بخش‌های پربیننده را به آهنگ خود برمی‌گردانیم، فکر کنم باید بیست و چهل راه بیندازیم!

*نسبت به برخی از گزارشات ۲۰:۳۰ انتقاد می‌شود؛ همان گزارش‌هایی که درباره گرانی‌ها و مباحث اقتصادی تهیه شده است، به‌نظر می‌رسید نسبت به روزهای ابتدایی که نقادانه نسبت به برخی موضوعات ورود می‌کردند فاصله گرفتند؛ چرا این اتفاق رخ داده است؟

ـمن به نظر همه کسانی که به این موضوع اعتقاد دارند، احترام می‌گذارم، اما باورم، این نیست. بخش خبری ۲۰:۳۰ با رویکرد متفاوت به رویدادها نگاه می‌کند و با هدف دیدنی‌تر شدن رویدادها و روایت رویدادها فعالیت می‌کند.

در مورد گزارشاتی که شما به آن اشاره کردید هدف این گزارش‌ها، آن بود که نشان بدهد طرح اقتصادی دولت چه کمک شایانی توانسته است بر اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین جامعه، داشته باشد، قصد و غرض از این گزارش‌ها این بود و شاید می‌توانست بهتر از این تهیه شود، اما هدف همکاران ما ساده‌سازی تأثیرات طرح اقتصادی دولت بر قشر آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه بوده است.

*در جمع دانشجویان دانشگاه شریف اشاره کردید که برای پوشش اخبار متروپل همه سرویس‌ها را به‌خط کردید اما با فشارهایی همراه شده است؛ این فشارها از کدام نهادها و افراد بود و نسخه‌ای از خبررسانی که هم‌اکنون شاهدش هستیم؛ نسخه قبل از فشارهاست یا بعد از آن؟

ـاولاً عرض کردیم یک صداوسیمای بی‌فشاری را تحویل نگرفتیم. صداوسیما همیشه پرفشار است. اما نکته‌ای که عرض کردم تمام نهادها به‌دلیل نقش و تأثیر بی‌مثال رسانه ملی، انتظار دارند این رسانه در مأموریت‌های ذاتی که به‌عهده‌شان است، یاری‌شان کند، لذا از این جهت ما در تعامل و هم‌افزایی با همه نهادها درعین‌حال که صدای مردمیم حتماً خواهیم بود.

با توجه به اینکه گزارش‌هایی که از استان خوزستان به برخی از مقامات کشوری‌مان رسیده بود حاکی از آن بود که هیچ‌یک از مصدومین دیگر زیر‌ آوار نیستند؛ به همین دلیل از ما خواستند با توجه به اینکه مصدومان زیر آوار وجود ندارند ما پوشش خبری‌مان را با توجه به اینکه ماجرا تمام شده بود، متوقف کنیم.

اما بعد از این‌که مشخص شد همچنان برخی از هموطنان‌مان زیر آوارند همان نهادها و مسئولین همراهی کردند و در بخش‌های خبری ما حاضر شدند؛ در نهایت همچون گذشته که از لحظه اول رویداد پوشش‌مان را شروع کردیم به همان شکل به پوشش‌مان ادامه دادیم.

از اینجا لازم است از همکاران‌مان در صداوسیمای آبادان تشکر کنیم که به‌صورت شبانه‌روزی در حال پیگیری و اطلاع‌رسانی خبرند و همین الآن که با هم صحبت می‌کنیم در حال پوشش خبری این رویدادند.

*در صحبت‌هایی که مطرح کردید احساس می‌شد که بازگشت عادل فردوسی‌پور به تلویزیون به آن سادگی که تصور می‌شد نیست، چرا که صحبت‌هایتان دراین‌باره نسبت به روزهای ابتدایی ریاست شما بر صداوسیما فرق کرده بود، اتفاق جدیدی رخ داده است؟"

-با تمام جزئیات توضیح دادم، اما بارها گفته‌ام درب صداوسیما باز است شعار نیست، اعلام نیاز است؛ تعارف نیست.

رئیس صداوسیما در دیدار با دانشجویان به نام ایرج طهماسب و رضا عطاران هم که رسید این نکته را یادآور شد که "آقای طهماسب بزرگ‌شده صداوسیماست، سرمایه صداوسیماست. «کلاه‌قرمزی» ایشان برند ثبت‌شده صداوسیما است، مگر می‌شود ما از ایشان چشم‌ برداریم؟

مسئله چیز دیگری است، عید قرار بود در خدمتشان باشیم به شما اطمینان می‌دهیم آقایان ایرج طهماسب، رضا عطاران و محمدرضا حیاتی جزو خط‌خورده‌های سازمان صداوسیما نیستند."

جبلی در مورد نمایش خانگی هم گفت: همان‌طور که در آنجا اشاره کردم باید نظارت بر پلت‌فرم‌ها و شبکه خانگی جدّی‌تر دنبال شود. ما موظفیم به حفظ حریم خانواده و در نظارت بر محتوای صوت و تصویر نمی‌توانیم سهل‌انگاری بکنیم.

  • 17
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش