دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۱۶:۱۱ - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ کد خبر: ۱۴۰۲۰۲۱۹۰۰
رادیو و تلویزیون

مریم سعادت: علی انصاریان از «مادربزرگه» می‌ترسید

مریم سعادت, صداپیشه عروسک نوک طلا
صداپیشه عروسک «نوک طلا» گفت: خدابیامرز علی انصاریان در یک برنامه گفته بود که از عروسک مادربزرگه می ترسید؛ موضوعی که برخی دیگر هم به من گفته‌اند اما زمانی که این اثر را تولید می‌کردیم کسی ترس از این کاراکتر را مطرح نکرد.

مریم سعادت در گفت وگو با ایرنا  درتوضیح این که چرا عروسک زی‌زی‌گولو و مجموعه تابه‌تا در زمان خود با اقبال کودکان و حتی بزرگسالان مواجه شد، بیان کرد: چون اولین عروسکی بود که به غلط حرف نمی زد و درست صحبت می کرد و حتی ایرادات بقیه را هم می گرفت؛ اخلاق و ادب داشت و با یک فانتزی در کار آمده بود که می شد با او هرکاری کرد و با او قصه های متفاوت تر و بهتر داشت.

بازیگر سریال آرایشگاه زیبا (۱۳۶۹) ادامه داد: وقتی یک کاراکتر انقدر جا برای کار داشته باشد قطعا اتفاق خوبی برایش خواهد افتاد. مخصوصا که تا آن زمان این شکل از عروسک که با ادبیات خاصی صحبت می کرد اتفاقی نو بود؛ فانتزی زی‌زی‌گولو دوست داشتنی بود و با کسی هم بد نبود. ترسناک هم نبود و طناز بود.

وی در توضیح این موضوع که کار عروسکی نه یک اتفاق یا جبر در زندگی که انتخابش بوده است، اظهار داشت: کار عروسکی همواره انتخاب من بوده است و هنوز هم این کار را به همه کارهای دیگر ترجیح می دهم. در حقیقت کار با عروسک عشق و علاقه و انتخاب و رشته تحصیلی من در دانشگاه بوده است و امروز هم با وجود این که هنرپیشه ای معروف و اسم و رسم دار هستم همچنان اولویتم کار عروسکی است.

مریم سعادت, صداپیشه عروسک نوک طلا

بازیگر فیلم سینمایی زن‌ها فرشته‌اند۲ (آرش معیریان ۱۳۹۸) تصریح کرد: فانتزی کار عروسکی را و این ذهن سیالی که جست وجو می کند و چیزهایی به دست می آورد که در روی صحنه واقعی و جلوی دوربین با بازیگر حقیقی صرفا امکان پذیر نیست را بسیار دوست می دارم.

سعادت در پاسخ به این پرسش که در بین آثار عروسکی کدام اثر را بیش از سایر کارها دوست دارد، بیان کرد: خونه مادربزرگه را از بین کارنامه کارهای عروسکی ام بسیار دوست دارم.

صداپیشه نوک طلا در خونه مادربزرگه (مرضیه برومند ۱۳۶۶) در توضیح این مطلب که عروسک مادربزرگه را ترسناک ندیده است، خاطرنشان کرد: به نظرم یک پیرزن فابریک شمالی بود و ترسناک هم نبود و بسیار هم مهربان بود ولی اگر می ترسانده است من به عنوان یکی از سازندگان این مجموعه این موضوع را نشنیدم البته این روزها با چنین اظهاراتی برخورد کرده ام اما در گذشته نه.

وی افزود: خدابیامرز علی انصاریان در یک برنامه گفت از مادربزرگه می ترسیده است اما در آن زمان که این اثر را تولید می کردیم کسی ترس از این کاراکتر را مطرح نکرد.

مریم سعادت, صداپیشه عروسک نوک طلا

مریم سعادت در مجموعه قصه‌های تابه‌تا (مرضیه برومند ۱۳۷۴–۱۳۷۳)

بازیگر سریال تولدی دیگر (داریوش فرهنگ ۱۳۷۷) در پاسخ به این سوال که خواستگاه شکل گیری یک بازیگر کجاست، تصریح کرد: همه این موارد هست و این نیست که بگویم صرفا کسانی که به دانشگاه می روند بازیگران خوبی می شوند؛ مطالعه، جستجوگری جوانان، روبروشدن با واقعیت و همه اینها هست.

وی ادامه داد: من سالیان طولانی در دانشگاه درس داده ام و از اول بسم الله همه می خواهند مانند فلان بازیگر معروف شوند اما مهم این است که چقدر در این مسیر اشتیاق دارند؛ اگر مثلا یک کارگردان به شما گفت که در یک سکانس بازی کنید و یا حتی در یک صحنه از جلوی دوربینش رد شوید این نباید به شما بربخورد آن هم به خاطر این که علاقمندی یا خودت فکر می کنی که بسیار بااستعداد هستی؛ اصلا شاید بسیار با استعداد باشی اما هنوز که کسی تو را نمی شناسد و باید به هرحال از جایی شروع کنی.

بازیگر فیلم سینمایی شب طلایی (یوسف حاتمی کیا ۱۴۰۰) بیان کرد: بازیگری باید در وجود افراد باشد و اگر نباشد حتی اگر بهترین بستر هم برای فرد فراهم شود (آشنا و پارتی داشته باشد) و آدم باهوشی باشد و بتواند خوب حفظ کند نمی شود؛ وقتی فرد دیوانگی و جنون بازیگری را در وجودش نداشته باشد اتفاقی نمی افتد؛ ممکن است این آدم در یک نقش خوب ظاهر شود اما در نهایت و در کلیت مسیر نمی تواند موفق باشد و رنگ ها و حالت های بازیگری را به خوبی اجرا کند.

سعادت در پاسخ به این پرسش که چرا همانند دهه ۶۰ و ۷۰ تولیدات عروسکی رونق ندارد، گفت: باید از مسئولان تلویزیون سوال شود چون ما همان کسانی هستیم که آن زمان کار می کردیم و امروز هم همچنان داریم کار می کنیم و اگر بسترش باشد باز هم کار می کنیم اما این که چرا بسترش نیست سوالی است که مسئولان باید به آن پاسخ دهند.

بازیگر مجموعه قصه‌های تابه‌تا (مرضیه برومند ۱۳۷۴–۱۳۷۳) در انتها بیان کرد: این روزها درگیر پروژه ای هستم که در تمام سال گذشته درگیر بازی آن بودم اما اجازه ندارم درباره آن صحبت کنم.

مریم سعادت, صداپیشه عروسک نوک طلا

مریم سعادت در فیلم کوتاه شپش (پریسا شمس ۱۴۰۱)

به گزارش ایرنا، مریم سعادت (۱۳۳۷) به بازیگری، عروسک گردانی، گویندگی عروسک و مجری گری تسلط دارد و شاید دهه شصتی ها او را به دلیل بازی در مجموعه کودکی تا به تا به در کنار زی ی گولو به خاطر داشته باشند.

سعادت در سال ۶۴ در فیلم تلویزیونی تک خوان به کارگردانی حمید جبلی بایگری را شروع کرد و سپس در سریال آرایشگاه زیبا به کارگردانی مرضیه برومند ایفای نقش کرد و این نخستین سریالی بود که بازی کرد. وی تا به حال در سریال های معروفی مانند تا به تا، خوش رکاب، دردسرهای عظیم و بدون شرح بازی کرده است.

  • 13
  • 1
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش