یکشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۳
۱۰:۴۵ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ کد خبر: ۱۴۰۲۱۱۰۵۷۳
رادیو و تلویزیون

مهدی پازوکی اقتصاددان: افزایش سه برابری بودجه صداوسیما ظلم بزرگی است

کارشناسان: بودجه صداوسیما به جای افزایش باید قطع می‌شد

صداوسیما,واکنش ه ابه افزایش بودجه صداوسیما
مصطفی فقیهی، سردبیر و صاحب‌امتیاز پایگاه خبری انتخاب می‌گوید: «طبعاً نمی‌توانم موافق این افزایش بودجه باشم. آن هم برای مجموعه‌ای کاملاً غیرملی و بل ضدملی که خود به عاملی برای چنددستگی و تولید ناامیدی و نزاع تبدیل شده.»

روزنامه توسعه ایرانی نوشت: افزایش هنگفت بودجه صداوسیما، یکی از واکنش‌برانگیزترین خبرهای دو روز گذشته بود. این روزها روزهای تصویب بودجه سال بعد است و بار مالی اضافه‌ای که مجلسی‌ها برای دولت ایجاد کرده‌اند، اعتراض داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه را هم برانگیخته است. در موضوع مورد بحث ما، دولت پیشنهاد داده بود که بودجه صداوسیما ۱۸ هزار میلیارد تومان باشد، ولی کمیسیون تلفیق مجلس، آن را به ۲۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده. نمایندگان مجلس تصویب کردند که: «دولت اعتبارات سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را معادل ۲۴۰ هزار میلیارد (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول بخش دوم بودجه ارائه کند.»

مالیات ما؛ رضایت آن‌ها

اما مشکل کجاست و منتقدان و مردم، به چه بخشی ایراد می‌گیرند؟ مشکل این‌جاست که دولت، سال بعد قصد دارد به بخش خصوصی و مردم و ... فشار زیادی وارد کند تا مالیات بیشتری بستاند. در واقع می‌خواهد کمبود نقدینگی و درآمد نفتی که ناشی از تحریم‌هاست را، با مالیات‌ها جبران کند. حالا مردم می‌پرسند اگر قرار است مالیات‌های ما صرف هزینه‌های صداوسیما شود، چرا این سازمان عریض و طویل رسانه‌ای، تنها چیزی که نمی‌بیند، مردم و جذب آن‌هاست؟ باری صداوسیما عریض و طویل‌ترین سازمان رسانه‌ای ایران است؛ با ده‌ها هزار نیرو و ده‌ها شبکه تلویزیونی و رادیویی و کلی رسانه دیگر و ... .

بودجه‌ای که باید کاهش می‌یافت نه افزایش!

همان‌طوری که پیش‌بینی می‌شد، واکنش‌های مختلفی به این افزایش بودجه صورت گرفت. آذری جهرمی در این‌باره نوشت که درآمد فیلیمو با آن همه محدودیت، از صداوسیمای عریض و طویل بیشتر است. او همچنین کنایه زد که مالیات‌ستانی را رشد داده و بدهید به صداوسیما. عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب نیز نوشت:«نه تنها بودجه صداوسیما نباید افزایش پیدا کند بلکه باید قطع شود. نکته حائز اهمیت این است که افزایش بودجه صداوسیما آن هم با ۵۸ درصد، یعنی سه‌برابر افزایش حقوق کارمندان، دقیقاً به‌منزله این است که دوز مواد مصرفی را زیاد کردیم که در نهایت منجر به اُوِر دوز و مرگ می‌شود». برخی کارشناسان نیز صداوسیما را با بنگاه‌هایی رسانه‌ای چون بی‌بی‌سی مقایسه کرده بودند؛ که ۲۰ هزار نیرو دارد و به ده‌ها زبان برنامه پخش می‌کند. و این‌که تلویزیون دولتی چین با یک میلیارد مخاطب فقط ۱۰ هزار نیرو دارد؛ اما پرسنل صداوسیمای ما ۵۰ هزار نیرو؛ یعنی بیشتر از مخاطبان بخشی از برنامه‌های این سازمان. عبدالناصر همتی هم کنایه زده که این همه بودجه برای چیست وقتی برای دیده شدن فیلم‌های سینمایی ناچار به آگهی دادن در شبکه‌های فارسی‌زبان خارج کشوریم؟ پازوکی، اقتصاددان هم نوشته که نمایندگان برای این افزایش سه برابری بودجه این سازمان،‌ باید محاکمه شوند. او همچنین گفته :«همین بودجه ۸ هزار میلیاردی صداوسیما اضافه است.  ده‌ها هزار نفر پشت درهای کمیته امداد و بهزیستی برای گرفتن نیازهای اساسی‌ ایستاده‌اند». 

بودجه یا جایزه؟

مصطفی قاسمیان، منتقد سینما و تلویزیون، که با وسواس خاصی اخبار مرتبط با تلویزیون را هم دنبال می‌کند، در این‌باره می‌گوید: «با این شیوه افزایش بودجه صداوسیما مشخص است که مخالفم. اما چرا؟ علت را بارها در محافل مختلف ذکر کرده‌ام. آیا صداوسیما نسبت به بودجه‌های قبلی که به آن داده‌ایم، موفق بوده؟ یا دست‌کم در مسیر موفقیت قرار گرفته یا نه؟ یا اساسا این سئوال مطرح می‌شود که مشکل بودجه است یا یک چیز دیگر؟ در نهایت نباید جوری باشد که این بودجه، به عنوان جایزه بیشتر تلقی شود». 

به طور کلی موفق نبوده‌اند

این فعال رسانه در عرصه فیلم و تصویر، توضیحات خود را چنین دنبال می‌کند: «سئوال اصلی این‌جاست آیا در این سازمان، بودجه به اندازه متعادل در جاهایی که باید، مصرف می‌شود یا این‌که حیف و میل می‌شود؟ این سئوال، البته سئوالی پیچیده است. شاید در پاسخ‌گویی به این سئوال، از مصادیق مختلف بشود به نتایج مختلف هم رسید. ولی به طور کلی عرض می‌کنم که صداوسیما موفق نبوده. اگر چنین نبود، که باید نتیجه تأثیرگذاری صداوسیما در امروز، بهتر از این می‌بود.»

برخلاف همه‌جای دنیا عمل می‌کنیم

قاسمیان توضیحات خود را چنین پایان‌بندی می‌کند:«نکته دیگر این است که داریم برخلاف همه جای دنیا عمل می‌کنیم. در حالی در کشورهای توسعه یافته، در صنعت تصویر و در همه صنایع دیگر، بخش خصوصی را تقویت می‌کنند، ما برعکس عمل کرده و بخش دولتی را تقویت می‌کنیم. نکته این‌جاست که این تقویت کردن متناسب با تورم هم نیست؛ بلکه یک دفعه سه برابر بودجه صداوسیما را تقویت می‌کنیم. آیا این در راستای تقویت‌ بخش خصوصی است؟ یا فربه کردن بخش عمومی و دولتی؟ اگر پاسخ دومی است، که امری نکوهیده محسوب می‌شود».

نقش کم‌رنگ صداوسیما در مدیریت افکار عمومی

علی شاکر، کارشناس ارتباطات و مترجم کتاب «خبرسازان، هوش مصنوعی و آینده روزنامه‌نگاری» نیز در این باره، می‌گوید: «به نظرم مهمترین اعتراض در افزایش بودجه صداوسیما به این است که دست‌کم بررسی مصرف رسانه‌ای افراد نشان می‌دهد که صداوسیما در مدیریت افکار عمومی نقش پررنگی ندارد. از طرف دیگر، معلوم نیست چرا چنین سازمان ناکارآمدی باید این تعداد کارمند داشته باشد؟ این همه کارمند چرا نمی‌توانند از آن همه بودجه برنامه‌ای باکیفیت و جذاب بسازند که در نهایت افزایش بودجه‌شان، چنین مورد اعتراض مردم و کارشناسان قرار بگیرد؟ مشکل اصلی این‌جاست».

بودجه‌شان باید کمتر هم بشود

در این‌باره، همچنین نظرات رضا غبیشاوی، فعال رسانه و سردبیر مجله تخصصی «روزنامه‌نگاری جدید» را هم جویا می‌شویم. او در این‌باره می‌گوید: «من نه تنها مخالف افزایش بودجه صداوسیما هستم بلکه به نظرم نسبت بودجه این سازمان باید سال به سال کم و کمتر شود. چون به دلایل مختلف ما روز به روز کمتر و کمتر نیاز به صداوسیما داریم و صداوسیما هم بیشتر و بیشتر خود را از دایره کارآمدی و کارکردی خارج می‌کند. یعنی از یک سو،‌ مدیران صداوسیما با برنامه‌ریزی اشتباه و عملکردی نادرست،‌ در مسیر نابودی و شکست این مجموعه فعالیت می‌کنند و این سازمان در حال تبدیل به مجموعه بی‌فایده و  حتی ضدفایده است».

تهدیدی علیه امنیت ملی و آرامش روانی جامعه

غبیشاوی توضیحاتش رو چنین ادامه می‌دهد: «صداوسیما در بخش‌هایی چون اطلاع‌رسانی، به دلیل عملکرد ضد درست (و نه نادرست)، به تهدیدی علیه امنیت ملی و آرامش روانی عمومی جامعه تبدیل شده. در نتیجه حتما باید تحت اصلاحات جدی قرار بگیرد. یکی از راه‌های اصلاح نیز کاهش بودجه آن است. از سوی دیگر،‌ فناوری‌های روز جهان، امکانات جدیدی را برای جایگزینی فعالیت‌های رادیو تلویزیونی در اختیار مردم و فعالان رسانه‌ای قرار داده است تا جایی که ما  (به عنوان مخاطب و به عنوان تولیدکننده محتوا) روز به روز به صداوسیمای فعلی بی‌نیازتر می‌شویم. حالا با نادیده گرفتن صداوسیمای فعلی می‌توان خبرها را دنبال کرد (حتی در بخش ویدئو) و فوتبال و فیلم و سریال داخلی و خارجی تماشا کرد و سرگرم شد». 

وقتی بدون صداوسیما می‌توان بهتر زیست

سردبیر ژورنال تخصصی «روزنامه‌نگاری جدید» همچنین اضافه می‌کند: «روزی روزگاری در این کشور،‌ تلفن عمومی در خیابان‌ها بود و مردم ابتدا با انداختن سکه و سال‌ها بعد با وارد کردن کارت، تلفنی صحبت می‌کردند اما با رشد فناوری‌های ارتباطی و فراگیر شدن موبایل، تلفن‌های عمومی هم جمع شد؛ چرا که ادامه وجود آنها نه منطقی و عقلانی بود و نه اقتصادی. حالا در برابر صداوسیما نیز در همین مسیر در حال حرکت هستیم.  نه تنها به صداوسیمای فعلی با عملکرد و  روش کنونی آن نباید بودجه بیشتری تزریق کرد بلکه بودجه آن را باید قطع کرد.  ایران و ایرانیان بدون صداوسیمای فعلی، زندگی بهتری خواهند شد و روند اطلاع‌رسانی با کیفیت‌تر و سالم‌تری خواهیم داشت. یکی از آسیب‌های فضای اطلاع‌رسانی ایران، صداوسیماست و بدون آن، وضعیت به مراتب بهتر خواهد بود. یکی از تبعات مثبت توقف فعالیت صداوسیما،‌ بهبود روند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کلان کشور خواهد بود».

با یسته‌های فعالیت یک سازمان عریض و طویل

این فعال رسانه و مدرس و پژوهشگر روزنامه‌نگاری، صحبت‌های خود را چنین جمع‌بندی و پایان‌بندی می‌کند:«با حذف صداوسیما، امکان راه‌اندازی شبکه‌های رادیوتلویزیونی خصوصی فراهم می‌شود تا بخش خصوصی بتواند در این زمینه بدون صرف بودجه عمومی،‌ نقش‌آفرینی داشته باشد. اما اگر اصرار داشته باشیم صداوسیمایی هم داشته باشیم می‌تواند در قالب یک سازمان رادیوتلویزیونی بخش عمومی و نه دولتی یا وابسته به دولت و حداکثر با دریافت بودجه از دولت بدون تعهد به وابستگی به دولت وجود داشته باشد. به شرط اینکه تحت نظارت عمومی، متعهد به فعالیت در چارچوب‌های حرفه‌ای، ‌اخلاقی و قانونی باشد. این صداوسیما به صورت حداقلی با چند شبکه محدود، در راستای اطلاع‌رسانی بی‌طرفانه و در مسیر منافع عمومی فعالیت خواهد داشت».

تلویزیون ملی یا سیمای یک اقلیت محض؟

یکی از رسانه‌های به شدت مخالف این اتفاق، سایت خبری‌تحلیلی انتخاب است. از مصطفی فقیهی، سردبیر و صاحب‌امتیاز پایگاه خبری انتخاب، می‌خواهیم که نظرش را با ما به اشتراک بگذارد. او نیز می‌گوید: «طبعاً نمی‌توانم موافق این افزایش بودجه باشم. آن هم برای مجموعه‌ای کاملاً غیرملی و بل ضدملی که خود به عاملی برای چنددستگی و تولید ناامیدی و نزاع تبدیل شده. نه حالا، که از دیرباز اوضاع صداوسیما همین بود، اما در دوره‌ فعلی به شکل بی‌نظیری، به تصرف منتهی‌الیه یک جریان خطرناک درآمده و آرام آرام، در حال سیطره بر باقی نهادهای حاکمیتی هستند. حتی در وادی هنر و فرهنگ نیز، به دنبال حذف غیر هم‌فکر و یک خالص‌سازی عمومی و تولید سلبریتی از هیات‌های مذهبی در صفحه‌ تلویزیون هستند. رفتارهایی حاوی این پیغام که تلویزیون، متعلق به یک اقلیت محض است و هر امکانات ملی -که امکانات نظام خوانده می‌شود- متعلق به همان اقلیت است که «همه‌ مردم» خوانده می‌شود.

عیسی محمدی

***

مهدی پازوکی اقتصاددان: افزایش سه برابری بودجه صداوسیما ظلم بزرگی است

سایت خبرفوری با مهدی پازوکی،  اقتصاددان گفت‌وگو کرده است.

صداوسیما,واکنش ه ابه افزایش بودجه صداوسیما

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

نمایندگان برای افزایش سه برابری بودجه صداوسیما در دادگاه محاکمه شوند.

آقایان یادرآمد نجومی دارند یا ازرانت برخوردارندکه نمی‌فهمند نرخ تورم ۴۰درصدی یعنی چه؟

صداوسیما اگر درآمد ندارد غلط می‌کند روزنامه چاپ می‌کند.

من با اینکه دولت جلوی فرارهای مالیاتی رابگیرد کاملا موافقم،اماباافزایش نرخ مالیات مخالفم.

همین بودجه۸هزار میلیاردی صداوسیما اضافه است.  ده‌ها هزارنفر پشت درهای کمیته امداد وبهزیستی برای گرفتن نیازهای اساسی‌ ایستادند. 

کدام کشوردردنیا تلویزیونش روزنامه چاپ می‌کند؟ روزنامه جام‌جم که برای صداوسیماست چقدر مخارج دارد. اگر صداوسیما پول ندارد دارایی‌هایش را مولدسازی کند. 

عامل اصلی وضعیت اقتصادی امروز، همان‌هایی هستند که دردولت احمدی‌نژاد میلیاردها دلاردرآمد این مملکت را ازبین بردند.

کسی که دانشگاه امام صادق درس خوانده ویک روز هم سابقه اجرایی نداردنمی‌تواندمدیر موفقی شود.

  • 19
  • 2
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۱۰
جدیدترین
قدیمی ترین
دزدان مملکت لعنت به همه شما بااین قانون وصل کردن
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش