سه شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۳
۱۴:۲۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵ کد خبر: ۹۵۰۹۰۱۰۹۳
رادیو و تلویزیون

دورهمی های مدیری تفرقه برانگیز است

اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون,مهران مدیری
وقت آن فرارسيده كه سردمداران سازمان صداوسیما در قبال افكار عمومي هوشمندانه‌تر عمل كنند و به اين موضوع واقف باشند كه امروزه با گسترش فضاي مجازي، دوران تك‌صدايي بودن به سر رسيده

قانون، وقت آن فرارسيده كه سردمداران سازمان صداوسیما در قبال افكار عمومي هوشمندانه‌تر عمل كنند و به اين موضوع واقف باشند كه امروزه با گسترش فضاي مجازي، دوران تك‌صدايي بودن به سر رسيده

 

صداوسيما روزهاي آرامي را نمي‌گذراند و به نظر مي‌رسد اين روزها تقابل اين سازمان با دولت مردان به حداكثر ميزان ممكن رسيده است. اختلاف نظري كه در مواردي مصداق عيني و بارز آن دامنه‌ وسيعي پيداكرده و واكنش‌هاي زيادي را در برداشته است-مانند نامه‌ دو وزير دولت تدبير و اميد به رييس سازمان صداوسيما و شكايت از جهت‌گيري اين سازمان در قبال اخبار وزارت‌خانه‌هايشان- و در مواردي هم برنامه‌سازان صداوسيما در جهتي حركت كرده‌اند كه شائبه‌ سفارشي بودن برنامه‌هاي اين سازمان براي تخريب يا تضعيف دولت در ميان افكار عمومي شكل گرفته است.

 

بعد از پخش شدن فيلم، عصبانيت وزير بهداشت از عملكرد سازمان صداوسيما كه بازتاب گسترده‌اي در فضاي مجازي داشت،عباس آخوندي وزير مسكن و شهرسازي دولت روحاني، نامه‌اي سرگشاده به علي عسگري نوشت و سياست‌هاي صداوسيما را به باد انتقاد گرفت.انتقاد وزير شهرسازي دولت اميد به پوشش خبري صداو سيما از حادثه‌ تاسف‌بار برخورد دوقطار در سمنان مربوط مي‌شد.در بخشي از نامه‌ آخوندي آمده بود« چهارشنبه ۲۴/۹/۱۳۹۵ شهروندان به وضوح دیدند و شنیدند که به مدت ۱۰ ساعت در تمام بسته‌های خبری صداوسیما و در زیرنویس‌های خبری و مشخصا شبکه خبر اخبار دروغ، تحریف شده و جریان‌سازی علیه وزارت راه و شهرسازی جریان داشت. صداوسیما با تکرار سخنان برخی نمایندگان محترم و رییس جلسه، گزارش کمیسیون را وارونه جلوه داد و حقیقت را قلب کرد. در همان جلسه، نمایندگان دیگری بودند که از وزارت‌خانه و عملکرد سیستم دفاع کردند، لیکن دریغ از حتی یک اشاره کوچک. »

 

وزير شهرسازي در نامه خود با عنوان كردن اين موضوع كه:«آیا آنان که صدا و سیما را ابزار کرده‌اند و خون جان‌باختگان را دستاویز تصفیه حساب سیاسی خود قرار داده‌اند نمی‌دانند که گزارش‌گری گزینش‌گرانه و برجسته‌سازی امور حاشیه‌ای و یا دروغین و بازی با افکار عمومی برای مطامع گروهی تا چه حد خطرناک است؟ در این میانه یکی به فکر فروش کالای روسی است و دومی به فکر فروش ریل است و در این آشفته‌بازار، سیاست‌بازان مقصر تعیین می‌کنند.» به صراحت صداوسيما را نه تنها به جهت‌گيري در راستاي منافع گروهي خاص، بلكه به وارونه نشان دادن حقيقت در جهت تضعيف دولت متهم مي‌سازد. نكته قابل توجه اين نامه در اين است كه وزير راه عنوان مي‌كند كه در جهت تصحيح خبر به منظورِ آشكار ساختن حقيقت سه بار شخصا با رييس سازمان صداوسيما تماس گرفته اما تا ساعت ۹ شب هیچ‌گونه تصحیحی در اخبار صورت نگرفته است.

 

دورهمي هاي شائبه‌ساز! 

بعد از جنجال‌هاي مرتبط با نامه‌‌ آخوندي و نقدهاي فراوان نسبت به عملكرد سازمان صداوسيما،موضوعي كه بار ديگر اين سازمان را خبرساز و سيل هجمه و انتقادات را روانه آن كرد،موضوع برنامه‌ دورهمي و اظهارنظر مجري آن در مورد حق طلاق بود. برنامه‌اي كه واكنش شديد افكار عمومي را نسبت به طرح چنين موضوعي در قالب هجو در سازمان صداوسيما در پي داشت. فعالان حقوق زنان و حتي افراد عادي جامعه شروع به انتقاد از اين سازمان كردند كه چه‌طور است امروز سازماني كه بنا بر فرمايش حضرت امام (ره) قرار بوده دانشگاه ملي باشد اينچنين با آموزه‌هاي غلط و نابه‌جا، اهداي حق طلاق به زنان از سوی شوهرشان را ناديده گرفته و آن را مايه‌ خفت مرد خانواده عنوان مي‌كند.

 

اگرچه مسئولان اين سازمان و برنامه‌سازانش در قبال اين انتقادات موضع‌گيري و اعلام نظر نكردند، اما هنوز يك هفته از پخش قسمت جنجالي برنامه‌ دورهمي در خصوص حق طلاق زنان نگذشته بود كه باز هم اين برنامه خبرساز شد،اين بار هم با اظهارنظرات مجري در قالب پلاتويي كه گفته مي‌شود شخص وزير امورخارجه را به انتقاد گرفته است.

 

بعد از پخش اين قسمت دورهمي هم باز فضاي مجازي پر شد از انتقاداتي كه صحبت‌هاي مهران مديري را جنجالي تازه عليه دولت مي‌پندارند و مي‌گويند كه منبع اشارات مجري برنامه شخص دكتر ظريف بوده كه البته گروهي هم مخالف اين نوع نگاه هستند و معتقدند كه مديري نه تنها شخص ظريف، بلكه كل دولتمردان بعد از انقلاب اسلامي را مورد هدف قرار داده. عده‌اي هم مخالف اين نگاه سياسي به برنامه‌ مديري هستند و مي‌گويند كه تا اين حد سياسي نگاه كردن به يك برنامه تفريحي درست نيست.

 

كمي هوشمندانه‌تر لطفا! 

درست يا غلط وموافق يا مخالف، بايد توجه داشت كه عملكرد صداوسيما در اين سال‌ها همواره به گونه‌اي بوده كه چنين شائباتي را در خصوص جناحي عمل كردن اين سازمان به‌وجود آورده است.موضوعي كه همواره مورد انتقاد دولتمردان يازدهم بوده و حتي اعتراض رييس جمهور را هم در پي داشته است.

 

اعتراضي كه مصداق‌هاي آن بسيار است؛ از سانسور سخنراني‌هاي رييس‌جمهور تا گزارش‌هاي جانبدارانه جناحي و حتي دعوت از حدادعادل در برنامه‌ خندوانه. سفارشي بودن صداوسيما شايد بزرگ‌‌ترين آسيبي كه در پي داشته باشد محدودكردن دامنه‌‌ مخاطبان رسانه‌ ملي و از دست رفتن اعتماد عمومي به اين سازمان باشد .

 

مساله‌اي كه يقينا براي وحدت ملي و انسجام سياسي كشور هزينه‌تراش است. اگرچه به طور قطع نمي‌توان گفت كه برنامه‌هاي اين سازمان به عمد در اين مسير تعريف و برنامه‌ريزي شده اما وقت آن فرارسيده كه سردمداران اين سازمان در قبال افكار عمومي هوشمندانه‌تر عمل كنند و به اين موضوع واقف باشند كه امروزه با گسترش فضاي مجازي، دوران تك‌صدايي بودن به سر رسيده و صدا و سيما ديگر تنها كانال و مرجع انتقال اخبار به مخاطبان نيست.

 

 

 

 

  • 19
  • 4
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش