جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
۱۹:۲۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۲۰۳۷۱۸
رادیو و تلویزیون

نامزدهای چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم معرفی شدند/ تقدیر از میرباقری و شنگله در اختتامیه

جشنواره تلویزیونی جام جم,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
در مراسم اختتامیه جشنواره جام جم از داوود میرباقری و اسماعیل شنگله تقدیر می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد احسانی دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جام با حضور در برنامه «فرمول یک» به تشریح برنامه های اختتامیه این جشنواره پرداخت.

 

به گزارش ستاد خبری جشنواره تلویزیونی جام جم، مدیر شبکه نسیم در برنامه «فرمول یک» تجلیل از پیشکسوتان عرصه برنامه‌سازی و اجرا خبر داد و گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره که همزمان با میلاد مسعود حضرت زهرا(س) برگزار می شود از اسماعیل شنگله و داوود میرباقری تجلیل می شود.

 

وی در ادامه اسامی نامزدهای این دوره از جشنواره را در چهار بخش سریال، مسابقه، مستند و پویا نمایی معرفی کرد.

 

اسامی این نامزدها عبارت است از:

نامزدهای بخش پویانمایی چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم:

 

بهترین فیلمنامه:

افسانه بخشی، سرپرست نویسندگان «تاریخ از این ور»

سیاوش زرین آبادی، مهدی حیدریان برای «پهلوانان»

هدی اسماعیلی، مسعود اصلانی برای «پدر و پسر»

احسان طاهری، بابک و بهنود نکویی برای «روبی و جوجه ها»

راضیه کاظم زاده ایرانشهر برای «سارا و سامان»

 

بهترین طراحی شخصیت:

احسان انصاری برای «روبی و جوجه ها»

محمد میروهابی برای «سارا و سامان»

امیر غبار آستانه برای «بی خوابی»

نعیم تدیّن برای «هالاباما»

سعید غنی زاده و حسن تبریزی برای «بازمانده»

 

بهترین طراحی فضا:

جعفر سلیم زاده برای «بازمانده»

سلمان طاهری برای «هالاباما»

بهروز یغمائیان، نگار یغماییان، رامک امین کاظمی و احسان طاهری برای «موزه»

مهناز سلیمان نژاد برای «روبی و جوجه ها»

امیر معین و افسانه صانعی برای «تاریخ از این ور»

 

بهترین انیمیت:

احسان انصاری، سرپرست انیمیت «روبی و جوجه ها»

محمد رضا عابدی برای «نظر شما چیه؟»

سعید خوشخو، محمد یعقوبی و محمد میروهابی برای «سارا و سامان»

محمد مهدی احمدی، سرپرست انیمیت «تاریخ از این ور»

احسان سپهر، سرپرست انیمیت «خال خالی»

 

بهترین موسیقی:

فرهاد صفار برای «تاریخ از این ور»

سعید انصاری برای «پهلوانان»

آرمین بهاری برای  «روبی و جوجه ها»

عمران طاهری برای «بازمانده»

شاندیز مهرآبادی برای «پدر و پسر»

 

بهترین کارگردانی:

سعید ضامنی برای «پدر و پسر»

ناهید صمدی امین برای «سارا و سامان»

اصغر صفار برای «تاریخ از این ور»

بابک و بهنود نکویی برای «روبی و جوجه ها»

احسان طاهری برای «بازمانده»

 

بهترین تهیه کنندگی:

مسعود صفوی برای «تاریخ از این ور»

رضا تقدسی برای «مهارت های زندگی»

بابک نظری برای «هالاباما»

الهام ابراهیمی برای «بازمانده»

نادر یغمائیان برای «موزه»

 

بهترین میان برنامه:

علی درخشی برای «گزارش های اوتی»

بابک و بهنود نکویی برای «شوت»

علی درخشی، رضا علی اکبریان کاهانی برای «فوتبال مدرن»

 

بهترین کلیپ موزیکال:

مهناز یزدانی و حسین نظرپور برای «شادمانه»

بابک و بهنود نکویی برای «پُر از آسمان»

مهناز یزدانی برای «وقت خوابه»

 

نامزدهای بخش مسابقات تلویزیونی چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم:

 

بهترین مسابقه میدانی:

خانه مستند انقلاب اسلامی برای «ضد گلوله» (شبکه مستند)

بلال الفت برای «ناهار فامیلی» (شبکه افق)

مهدی مطهر برای «فرمانده۳» (شبکه افق)

مجید بهرامی مقدم برای «تیپ مخصوص» (شبکه یک)

 

بهترین کارگردانی مسابقه میدانی:

حسام اسلامی، مجید عزیزی و مهدی جبین شناس برای «فرمانده ۳» (شبکه افق)

مجید بهرامی مقدم برای «تیپ مخصوص» (شبکه یک)

مهدی ماهان و مجید عزیزی برای «ضد گلوله» (شبکه مستند)

افشین لیاقت و مصطفی امامی برای «آقای آتش نشان» (شبکه پنج)

 

بهترین مسابقه استودیویی:

حسین حسین خانی برای «جادوی صدا» (شبکه سه)

ابوذر پورمحمدی و رضا نصیری شهرضایی برای «کودک شو» : (شبکه نسیم)

پیمان پورمقیمی برای «هوش برتر» (شبکه نسیم)

 

بهترین کارگردانی مسابقه استودیویی:

فربد فردرو برای «مسابقه فامیلی» (شبکه پنج)

رضا مهرانفر برای «کودک شو» (شبکه نسیم)

سید وحید حسینی برای«دستپخت» (شبکه یک)

 

برترین اجرا:

حسین رفیعی برای «دستپخت های خودمانی» و «این خانواده» (شبکه دو)

جواد مولا نیا برای«مسابقه فامیلی»  و «چهار، سه، دو، یک» (شبکه پنج/شبکه چهار)

افشین زی نوری برای «جادوی صدا» و «هوش برتر» (شبکه سه/شبکه نسیم)

سید وحید مرتضوی برای «اسرا» و «بشارت» (شبکه قرآن)

 

بهترین طراحی صحنه و دکور:

پیمان قانع برای «کودک شو» (شبکه نسیم)

مجید بیات و مرتضی شجاعی برای «مسابقه فامیلی» (شبکه پنج)

مهدی هاشمی برای «هوش برتر» (شبکه نسیم)

 

نامزدهای بخش مستند چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم:

 

بهترین پژوهش:

محمد مقدم برای «ایران در سپیده دم»(شبکه یک)

مریم السادات مومن زاده برای «فصلی دیگر» (شبکه مستند)

ایرج عرب زاده یکتا برای «کوی دانشگاه» (شبکه چهار)

 

بهترین کارگردانی:

آرش لاهوتی برای «آبی کمرنگ» (شبکه مستند)

فتح الله امیری و نیما عسگری برای «محیط بان و پلنگ» (شبکه جام جم)

محمد کارت برای «آوانتاژ» (شبکه مستند)

سید مازیار هاشمی برای «دکوپاژ» (شبکه افق)

 

بهترین فیلم:

آرش لاهوتی برای «آبی کمرنگ» (شبکه مستند)

مریم السادات مومن زاده برای «فصلی دیگر» (شبکه مستند)

فتح الله امیری برای «محیط بان و پلنگ» (شبکه جام جم)

محمد کارت و آبان عسکری برای «آوانتاژ» (شبکه مستند)

 

بهترین مجموعه مستند تلویزیونی:

سید مازیار هاشمی برای «دکوپاژ» (شبکه افق)

جواد قارایی برای «ایرانگرد» (شبکه یک)

مهدی مطهر برای «هویدا» (شبکه مستند)

موسی جابری برای «اقلیم» (شبکه سه)

 

نامزدهای بخش سریال های تلویزیونی چهارمین جشنواره جام جم:

 

بهترین تهیه کنندگی:

مجید مولایی  برای «چرخ فلک» (شبکه یک)

محمدرضا شفیعی برای «کیمیا» (شبکه دو)

سید محمود رضوی مجد برای «پرده نشین» (شبکه یک)

علی حجازی مهر برای «گمشدگان» (شبکه دو)

علی آشتیانی پور برای «در جستجوی آرامش» (شبکه پنج)

 

بهترین کارگردانی:

عزیز الله حمید نژاد برای «چرخ فلک» (شبکه یک)

رضا کریمی برای «گمشدگان» (شبکه دو)

سعید سلطانی برای «در جستجوی آرامش» (شبکه پنج)

جلیل سامان برای «نفس» (شبکه سه)

شهرام شاه حسینی برای «هشت و نیم دقیقه» (شبکه دو)

مازیار میری برای «گاهی به پشت سر نگاه کن» (شبکه دو)

 

بهترین نویسندگی:

علیرضا طالب زاده(طراح و سرپرست نویسندگان) برای «چرخ فلک» (شبکه یک)

علی دادرس/ بابک کایدان/آزیتا ایرایی برای «هشت و نیم دقیقه» (شبکه دو)

مسعود بهبهانی نیا/ زهرا پارسافر برای «کیمیا» (شبکه دو)

سروش صحت/ ایمان صفایی برای «لیسانسه ها» (شبکه سه)

سعید نعمت الله برای «زیر پای مادر» (شبکه یک)

 

بهترین بازیگر مرد:

ضمن تقدیر از بازیگران مجموعه های «چرخ فلک» و «دیوار به دیوار»

حسن پور شیرازی برای «کیمیا» (شبکه دو)

فرهاد آئیش برای «پرده نشین»(شبکه یک) و «دیوار به دیوار» (شبکه سه)

هوتن شکیبا برای «لیسانسه ها» (شبکه سه)

محسن تنابنده برای «پایتخت ۴» (شبکه یک)

مهدی سلطانی سروستانی برای «زیرپای مادر» (شبکه یک ) و «کیمیا» (شبکه دو)

 

بهترین بازیگر زن:

شبنم قلی خانی برای «هشت و نیم دقیقه» (شبکه دو)

اندیشه فولادوند برای «چرخ فلک» (شبکه یک)

بهناز جعفری برای «زیر پای مادر» و «چرخ فلک» (شبکه یک)

پریوش نظریه برای «زیر پای مادر» (شبکه یک)

آزیتا حاجیان برای «کیمیا» (شبکه دو)

 

 

  • 10
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش