پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
۰۸:۴۰ - ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۱۰۲۰۴۷
رادیو و تلویزیون

شوخی عادل فردوسی‌پور و مهران مدیری با ماجرای موزه لوور

برنامه دورهمی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
شب گذشته آخرین برنامه دورهمی، با میزبانی از عادل فردوسی پور روی آنتن رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته آخرین برنامه تلویزیونی دورهمی، با حضور عادل فردوسی‌پور روی آنتن رفت.

 

مدیری در ابتدا با اشاره به اینکه آخرین برنامه دورهمی است، گفت: یکسری از تمام شدن دورهمی خوشحال و بعضی ها ناراحت هستند. البته در این مدت در فضای مجازی مورد عنایت خیلی از دوستان قرار گرفتیم و برای ما خیلی جوک ساختند که ۹۹درصد آنها در اینجا قابل پخش نیست!

 

مجری و کارگردان دورهمی در ادامه از برندگان قرعه کشی این برنامه به روی صحنه دعوت کرد و پس از آن به گفتگو با عادل فردوسی مجری و کارگردان برنامه ورزشی نود پرداخت.

 

مدیری در همان ابتدای گفتگو گفت: از سری سوم دورهمی عادل را بارها دعوت کردم تا بالاخره به دام افتاد و امشب آمد. سپس خطاب به فردوسی پور گفت: چرا از مصاحبه فراری می کنی؟

 

فردوسی پور در پاسخ گفت: من کلاً کم حرف هستم و درواقع فقط در برنامه نود و گزارش‌های ورزشی خیلی حرف می زنم. پرچانه نیستم و حتی کمی خجالتی ام. فقط جلوی دوربین فرق می کنم‌.

 

مدیری در ادامه به نحوه اجرای فردوسی پور و راحت بودن او در نوع اجراهای تلویزیونی پرداخت و فردوسی پور در این باره بیان کرد: راحت هستم؛ اما خیلی هم خوب نیست. یک بار وقتی کارشناس برنامه داشت صحبت می کرد، از صدابردار خواستم صدایم را قطع کند و من با آقای پورمحمدی تماس بگیرم و کلاً از فضای استودیو خارج شدم. (با خنده) یک بار هم وقتی کارشناس فوتبال داشت حرف می زد، بازی لیورپول پخش می شد و من مشغول دیدن آن بودم. دقیقه ۹۴ لیورپول گل زد و من بلند گفتم yes (خنده) و کارشناس برنامه تعجب کرد که چه شد.

 

سپس، مدیری از فردوسی پور درباره جذابیت های فوتبال پرسید.فردوسی پور اظهار کرد: فوتبال همه چیز از جمله هیجان، تنش و ... دارد و کاملا غیر قابل پیش بینی است. مجری دورهمی گفت: من از فوتبال فقط شوچنکو را می شناسم و فردوسی پور گفت: چرا؟ نکند چون خوش قیافه است؟! (خنده جمعیت)

 

مدیری در ادامه گفت: راستش من از فوتبال فقط فینال جام جهانی را می بینم. البته بازی های ایران را هم در جام جهانی دنبال می کنم.

 

فردوسی پور در ادامه برنامه، با بیان اینکه از سال ۱۳۷۵ وارد عرصه گزارشگری فوتبال شده است؛ گفت: از سال ۷۵ تا امروز ۲۰ سال گذشته است و من قبل از گزارشگری مترجم بودم.

 

وی درخصوص چگونگی ساخت و طراحی ایده برنامه تلویزیونی نود گفت: زمانی احساس کردم جای خالی پوشش اتفاقات هفته ای فوتبال در تلویزیون خالی است. طرح را زمانی که ۲۵ سالم بود به شبکه دادم و از سال ۷۸ تا الان روی آنتن هستیم‌.

 

او درباره دلایل ماندگاری و پرمخاطب بودن برنامه نود اظهار کرد: همیشه سعی کردم با مردم صادق باشم و در برنامه هایم خلاقیت به خرج دهم. البته فشار کار خیلی بود. خیلی اذیت شدیم. ولی کم پیش آمده که این فشارها بخواهد، مانع کار ما شود.

 

مدیری در ادامه برای اینکه نشان دهد اهل تماشای برنامه نود است، گفت: عاشق این هستی که دو نفر را در استودیو به جان هم بیندازی و دعوا کنند، نه؟! ( با خنده) به نظرم رکورد دعوای همزمان چند نفر روی خط را داری!

 

فردوسی پور گفت: دیگه اغراق شد؛ ولی ما سعی داریم هر برنامه را فوق العاده روی آنتن ببریم. متاسفانه این ذهنیت مردم ماست که به دنبال حواشی به خصوص حواشی فوتبال هستند. البته من اصلا از جدل های طرفین در برنامه خوشم نمی‌آید و ذوق هم نمی کنم؛ ولی به هر حال برنامه ما چالشی و پرتنش است و این امر اجتناب‌ناپذیر است.

 

وی در پاسخ به اینکه تا امروز سوتی در گزارش ها داشته یا خیر، گفت: خیلی. ولی یک چیزی خیلی اذیتم می کند، آن هم اینکه در بین تماشاگران آدم معروف باشد و من نشناسم. مدیری هم به شوخی گفت: ما هم دیگر را خیلی دیدیم اما الان پشت صحنه من را اصلا ندیدی و نشناختی! (خنده)

 

مدیری در ادامه تاکید کرد: من نود را دیدم، به این نشان که در برنامه ات اشتباه تصویری داری و در یک برنامه زنده یهو از روی صندلی می‌افتی و این قبیل کارها. فردوسی پور هم با خنده گفت: افتخار ماست که شما نود می بینید.

 

مدیری در ادامه از مافیا در فوتبال پرسید و گفت: فوتبال با همه جذابیت هایش، مثل خیلی حرفه های دیگر مافیا دارد، تا حالا پیشنهاد پول و رشوه داشتی؟

 

فردوسی پور پاسخ داد: اوایل خیلی، چون من را نمی شناختند و پیشنهادهای خیلی خوبی هم می‌دادند. اما من قبول نکردم و بعد از آن هم دیگر به سراغم نیامدند. به هر حال هرجا پول باشد، فساد هم است.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوال معروف مدیری درباره عشق و عاشقی اظهار کرد: بله عاشق شدم و هستم. عشق همیشگی است و به زندگی جهت می‌دهد.

 

فردوسی پور در ادامه از علاقه اش به طنز و استفاده از آن در برنامه هایش گفت و اشاره کرد: طنز را خیلی دوست دارم و خود شما بانی آن بودید. من از همان اول برنامه های شما را می‌دیدم. من آدم خوش خنده ای هستم و همین طوری زیاد می خندم، ولی فیلم کمدی و جوک برایم خنده آور نیست.

 

وی درباره روند تداوم برنامه نود بیان کرد: فکر کنم تا زمانی که مردم با این برنامه همراه باشند، ادامه دارد. تا جایی هستیم که حس کنم برنامه خوب است و مردم دوستش دارند.

 

فردوسی پور همچنین درباره علاقه مندی های غیر فوتبالی خود گفت: من عاشق بازی و مسابقه هستم و اصلاً ورودم را به این حرفه با مسابقه هفته شروع کردم. سر برنامه ها و مسابقه های مختلف به عنوان تماشاگر یا شرکت کننده رفته ام.

 

این مجری، در پایان با اشاره به احساس خوشبختی خود، یک فرش دستباف با طراحی لوگوی برنامه نود را به موزه دورهمی داد. البته گریزی هم به ماجرای موزه لوور در مجلس زد و بارها کلمه « موزه دورهمی » را به اشتباه تلفظ کرد و باعث خنده مدیری و همگان شد. تا جایی که خود مهران مدیری هم با او در این جریان طنز همراهی کرد.

 

 

  • 18
  • 4
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش