شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
۱۵:۱۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۳۰۴۸۳۴
رادیو و تلویزیون

ساناز سعیدی: بازی در «بچه‌ مهندس» سفر به دنیای ناشناخته بچه‌ها بود

سریال بچه‌ مهندس,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
بازیگر سریال «بچه مهندس» گفت: دنیای فراموش شده کودکان پرورشگاه موضوع بدیع و خاصی بود و فضای پرورشگاه و این نقش برایم سفر به دنیای ناشناخته‌ای بود که به من فرصت کشف می‌داد. فیلم‌نامه بچه مهندس را به جهت اینکه موضوع بکری دارد دوست دارم.

به گزارش فارس، تجربه مادری آنهم در سریال‌های تلویزیونی که منتسب به ماه رمضان هم هست، تجربه شیرینی است. در بین سریال‌های رمضانی امسال بچه مهندس، فضایی متفاوت را به تصویر می‌کشد و در آن پرورشگاه نقش اساسی و اصلی را بازی می‌کند و هر کدام از بچه‌هایی که در این مکان حضور دارند قصه زندگی خود را دارند.

 

ساناز سعیدی که سال گذشته در سریال «نفس» جلیل سامان نقش یکی از اعضای گروهک‌های منافقین را بازی می‌کرد امسال با حضور متفاوتی در سریال «بچه مهندس» نقشی دیگر را تجربه کرده است. او علاوه بر مادر شخصیت جواد، یکی از مربی‌های پرورشگاه است که طی فراز و فرودهایی که جواد در زندگی‌اش دارد او هم درگیر این اتفاق‌ها می‌شود. با سعیدی درباره حضورش در این سریال صحبت کردیم. 

 

** بعد از تجربه همکاری با جلیل سامان در سریال «نفس» که گروهک‌های منافقین را به تصویر می‌کشید، ‌در ۲ سریال «سارق روح» و «بچه مهندس» حاضر شدید. این دو سریال و بالاخص «بچه مهندس» چه ویژگی‌هایی داشت؟

- دنیای فراموش شده کودکان پرورشگاه موضوع بدیع و خاصی بود و فضای پرورشگاه و این نقش برایم سفر به دنیای ناشناخته‌ای بود که به من فرصت کشف می‌داد. فیلم‌نامه بچه مهندس را به جهت اینکه موضوع بکری دارد دوست دارم. از طرفی موضوع بسیار مهمی در این سریال پرداخته شده است. درباره سریال دیگری که قبل از ماه رمضان از من پخش می‌شد هم باید بگویم، «سارق روح» فیلم نامه‌ای داشت که مرا وادار به تحقیق و کسب اطلاعات می‌کرد تا موقعیت‌های داستان و لایه‌های درونی شخصیت رویا را کشف کنم و از این جهت برایم جذاب بود.

 

کاراکتر رویا موقعیت خاص و ویژه‌ای داشت و من احساس می‌کردم شناخت روان این شخصیت روانشناسی  من را هم تقویت می‌کند. رویا کاراکتری خاکستری است که بنا به اتفاق و شرایط سر از جایی در می‌آورد که شاید با سرشت او در تضاد باشد و همه اینها برایم جذابیت داشت‌.

 

سریال بچه‌ مهندس,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

** شما کاراکتر مربی یک پرورشگاه را ایفا کردید که اتفاقا ارتباط مادر و فرزندی هم با یکی از بچه‌های آنجا دارد؟

- صدیقه مربی پرورشگاه است و بیشتر وقتش را با بچه‌ها می‌گذراند، اما خودش بچه‌دار نمی‌شود. در این بین شوهرش هم به جبهه می‌رود و شهید می‌شود. استنباطی که من از موقعیت او داشتم این بود که خداوند نعمتی را از او می‌گیرد و نعمتی دیگر را جایگزین عشق از دست رفته این زن می‌کند. همزمان شدن آمدن بچه و رفتن شوهرش باعث می‌شود که قلب این زن با بچه و یادگار شوهرش پیوند خورده و او با بچه انس بگیرد. رفته رفته ارتباط مادر و فرزندی بین زن و بچه شکل می‌گیرد و کم کم این دو روی سرنوشت یکدیگر اثر می‌گذارند.

 

درست است که صدیقه مادرانه به این بچه خدمت می‌کند، اما جواد هم باعث رشد شخصیت صدیقه می‌شود. قبل از شروع تصویربرداری سریال به بهزیستی رفته بودم و با یکی از مربی‌های آنجا صحبت می‌کردم و ایشان حرف خیلی قشنگی به من زدند،گفتند وقتی که به خلق خدا خدمت می‌کنیم بیشتر از اینکه ما به آنها کمک کنیم، آنها به ما کمک می‌کنند و باعث رشدمان می‌شوند. دقیقا مصداق گفته ایشان را در روند رشد شخصیت صدیقه در موقعیت‌های مختلف آن دیدم و مهم اینکه طی مسیر بازی در چنین نقش‌هایی خود بازیگر هم از لحاظ روانی رشد می‌کند و من هم قطعا از این قاعده مستثنی نبودم. 

 

** اولین حضورتان در سریال تلویزیونی برای مخاطب خیلی ویژه بود و به دنبال آن دومین تجربه که بسیار دیده شده «بچه مهندس» است. این سریال هم در فضای بعد از سال ۶۰ روایت می‌شود. برای شما که فکر می‌کنم متولد دهه ۶۰ هستید حضور در چنین فضاهایی که خودتان در آن سالها نبودید، چطور تعریف می‌شود؟

- اتفاقا چون در آن دوره نبودم بیشتر کنجکاوم که بدانم در آن دوره به هموطنانم چه گذشته است. بنا به ضرورت نقش برخورد عملی و تحقیقات میدانی داشتم. دیدن عکس‌ها و مرور اطلاعات مربوط به آن زمان و از همه مهمتر اطلاعاتی که خود فیلم‌نامه می‌دهد مرا در این راه کمک کرد، همچنین هم صحبتی با افرادی که در آن دوره تاریخی زندگی کردند بخصوص اینکه جنگ عوارضی داشته و این عوارض دامن خیلی از خانواده‌ها و بستگان ما را هم گرفته است، ‌عوارضی که شاید تا به امروز هم  ادامه داشته است. حالا اینکه از لحاظ روحی و روانی چه بر سر این خانواده‌ها می‌آید وآشنایی با احساسات و عواطف این عزیزان هم به من خیلی کمک کردتا بتوانم این نقش را ایفاکنم.

 

** اصولا بازی در این ژانر از سریال‌سازی را دوست دارید؟

- در درجه اول فیلمنامه و داستان باید جذاب و پرکشش باشد و خب معمولا نقش هایی را دوست دارم که من را به چالش بکشد و باعث شود بیش‌تر تجربه کنم و بیش‌تر یاد بگیرم. ژانر مربوطه برایم اهمیت زیادی ندارد.  

 

سریال بچه‌ مهندس,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

** در «بچه مهندس» به عبارتی راوی داستان هستید و دانای کل. اما در کنارش اتفاق‌های زیادی می‌افتد که صدیقه در آنها راوی نیست! به نظرتان می‌توان گفت صدیقه راوی کل سریال است؟ یا نه فقط درباره بخش مربوط به زندگی خودش راوی است؟

- باتوجه به نوع طراحی میزانسن‌ها، کارگردانی و شیوه اجرایی کار صلاحدید کارگردان اینطوربوده که صدیقه دانای کل باشد امابه نظرمن صدیقه تا حدودی دانای کل است. 

 

** قصه این سریال شبیه به رمان‌های معروفی مثل بابا لنگ دراز و کوزت است.  به نظر شما در قصه «بچه مهندس» پرداخت خوبی از این رمان‌ها صورت گرفته است؟

- راستش را بخواهید با حرف شما موافق نیستم و به نظرم این نتیجه‌گیری با توجه به اینکه هنوز این کار تمام نشده زود است و باید تا پایان کار را تماشا کنیم و بعد جمع بندی  درستی داشته باشیم .فاز دو و سه این سریال هنوز پخش نشده و هنوز سرنوشت این بچه‌ها را ندیدیم. به نظرم الان برای هر تحلیل و قضاوتی زود است و اصلا به نظرم اقتباس معنی دیگری می‌دهد. 

 

** یکی از جذابیت‌ها و البته سختی‌های بازی در این سریال، هم بازی شدن با کودکان خردسال است. رابطه‌تان با یونا تدین بازیگر نقش جواد جوادی و دیگر بچه‌ها چطور بود؟

- من عاشق بچه‌ها هستم چون صداقتشان مختص به خودشان و ستودنی است. به اعتقاد من بچه ها سرمایه های ما هستند و واقعا آینده ساز هستند.شخصا در این سریال فقط و فقط در کنار بچه‌ها لذت بردم و از آنها آرامش گرفتم. رابطه بسیار خوبی با هم داشتیم و برایم تجربه بسیار جذابی بود. برای یونای عزیز و همه بچه‌های دوست داشتنی هنرمند این سریال آرزوهای بهترین‌ها را دارم. 

 

** از پیشرفتی که تا به حال در بازیگری داشتید راضی هستید؟

- تازه اول راه و در حال رشد هستم و در حال تجربه و یادگیری ام .آنقدر باید آزمون و خطا کنم تا بیش‌تر یاد بگیرم و تلاش می‌کنم که درست در مسیرم قرار بگیرم و این برایم خیلی اهمیت دارد. 

 

** در این سریال نقش مادری را بازی می‌کنید که تا به حال و با توجه به سن و سالتان تجربه حضور در چنین نقشی نداشتید. چطور تجربه‌ای بود؟

- مادر بودن اتفاق بسیار بزرگی است. قطعا کسی که مادر هست تجربه عظیمی را پشت سر گذاشته و به خودشناسی عمیقی از خودش می‌رسد. من و صدیقه پا به پای هم احساسات مادرانه را کشف کردیم. صدیقه بچه‌دار نمی‌شود و بنا به شرایطی که برایش ایجاد می‌شود می‌خواهد به طور اختصاصی برای بچه‌ای مادری کند و اینکه اصلا چه اتفاقی می‌افتد که این بچه نسبت به بقیه بچه‌ها برایش خاص می‌شود؟

 

صدیقه احساساتش نسبت به بچه مهمان که یادگاری و امانت از شوهرش میداند را رفته رفته کشف می‌کند و من هم پا به پای او احساسات مادرانه را کشف کردم و  باید بگویم همراه هم از لحاظ روانی رشد کردیم.ما به عنوان بازیگر تحقیق کرده و نشانه‌هایی را پیدا کرده و سعی می‌کنیم شبیه به مادرها رفتار کنیم. من هم تلاش کردم تا نشانه‌های مادر را در نقش صدیقه پیاده کنم. 

 

سریال بچه‌ مهندس,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

** شما دو ماه رمضان پیاپی سریال‌هایی را روی آنتن داشتید و آن هم جزو نقش‌های اصلی بودید. فکر می‌کنید این از خوش شانسی شما است یا نه؟

- اینکه تلویزیون در ماه رمضان بیشترین تعدادبازدیدکنندگان را دارد خوشحال کننده است و ما هم بیشترین بازخوردها را می گیریم از مردم عزیزی که به ما و کار ما معنا می‌دهند چون ما کار را برای مردممون میسازیم و دوست داریم همه این عزیزان از کار ما لذت ببرند.

 

از همه بازیگرانی که در سریال «بچه مهندس» افتخار همکاری با آنها را داشتم واقعا ممنونم و از تک تک شان تشکر می‌کنم. تشکر از آقای علی غفاری کارگردان عزیز  و انسان شریف و مهربان و صبور. یک تشکر ویژه دارم از آقای سعید سعدی تهیه کننده محترم این سریال که به معنای واقعی نگذاشتند ما تحت فشار سختی‌های کار قرار بگیریم. صمیمانه از آقای سعدی بزرگوار تشکر می‌کنم. تشکر از همه عوامل آقای شیخی و گروه زحمت کش فیلمبرداری، آقای شهیری نازنین و گروه خستگی ناپذیر صحنه، آقای بابایی وگروه مهربان گریم، آقای تهرانی و گروه صبور صدابرداری، خانم عیوضی دوست داشتنی وگروه عزیز لباس، ناصرفخری که برای تدوین کار خیلی زحمت کشید،

 

نویسنده محترم آقای سجاد ابوالحسنی ،آقای سعید نقدزاده برنامه ریز محترم و آقای جواد کاسه ساز و گروه خستگی ناپذیر کارگردانی که خیلی همراه بودند ، آیلار تقوی منشی صحنه نازنین ، عکاس امین مرادی، تشکر از صداگذار آقای مهرشاد ملکوتی ، آقای بحری پر تلاش و گروه زحمت کش  تدارکات ، آقای سلیمانی همراه و گروه کوشای تولید و همه کسانی که در ساخت این سریال تلویزیونی همراهی کردند. 

 

همچنین لازم می‌دانم از آقای احمد معظمی کارگردان سریال «سارق روح» تشکر کنم و تشکر از همه عوامل، بازیگران همراه، آقای سیامک راشدی نازنین که صادقانه زحمت کشیدند، آقای سیامک مهماندوست ، آقایان محترم ابوالفضل صفری و مرتضی متولی ، آقای دکترمرتضی اصفهانی عزیز که خیلی در تحقیقات تئوری به من کمک کردند، فهیمه کمالی عزیزم، گروه محترم کارگردانی ، آقای رضا تقوی مهربان وگروه زحمت کش فیلمبرداری، آقای آهنگرانی صبور وگروه خستگی ناپذیر صحنه،خانم مهدیه اعرابی نازنین و گروه عزیز گریم، آقای یارند پور عزیز و گروه صبور صدابرداری، خانم آناهیتا اقبال نژاد مهربان وگروه عزیز لباس، نویسنده محترم آقای هومان فاضل، سحر ضیایی عزیز منشی صحنه، عکاسان عزیز پردیس و یوسف عبدالرضایی، تشکر از صداگذار ، گروه زحمت کش  تدارکات گروه محترم تولید و همه کسانی که در ساخت این سریال تلویزیونی همراهی کردند.

 

  • 18
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش