دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۱۱:۳۴ - ۱۷ دي ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۰۰۴۳۴۳
رادیو و تلویزیون

مشکل انصاریان نبود، بزرگ شدن رقیب برای تلویزیون بود

علی انصاریان,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
در حالی‌که برنامه زنده اینترنتی «زابی‌واکا» با اجرای علی انصاریان توقیف شد و خود او ممنوع‌التصویر، چطور این‌بار آنتن زنده شبکه ۵ شاهد حضور این مجری شده است؟

علی انصاریان به آنتن برگشت. او شد مجری برنامه «ورزشگاه» و قرار است هر شب در کنار مهدی واعظی و این بار روی آنتن زنده شبکه تهران تحلیل فوتبالی کند و این یعنی که این ستاره فوتبالی ممنوع‌التصویر نیست!‌

 

رسانه ملی حکایت عجیبی دارد؛ علی انصاریان را که یادتان هست چرا ممنوع التصویر شد؟ برنامه «زابی‌واکا» در روزهای جام‌جهانی از  تلویزیون اینترنتی آیو روی آنتن می‌رفت. داشت دیده می‌شد که یک‌باره گفتند پس از ۱۴۰ بار تذکر، این برنامه توقیف شده است.

 

مشکل اما چه بود؟ مشکل دقیقا علی انصاریان بود؛ ملی‌پوش سابق و بازیکن استقلال و پرسپولیس که چند سالی است وارد سینما شده و هنرپیشگی می‌کند، فیلم می‌سازد و گاهی هم دوست دارد اجرای تلویزیونی داشته باشد.

 

علی که ابتدا خیلی از پیشکسوتان سینما مثل جهانگیر الماسی و بهزاد فراهانی انتقادهای تندی به حضورش در سینما داشتند، حالا دیگر آن طرف هم جا افتاده اما با «زابی‌واکا» و همین بریده‌هایی که از برنامه‌اش در تلویزیون پخش شد، تبدیل شد به یک ستاره روی آنتن. 

 

او که ملی‌پوش فوتبال بوده اما نه برای تحلیل‌های فوتبالی‌اش، که با آیتم سخن بزرگانش که هر بار سعی می‌کرد تیکه‌ای از آهنگ‌های یکی از خوانندگان لس‌آنجلسی را در پخش زنده بگوید و تحلیلش کند، شد یک سوپراستار روی آنتن. توانست لبخند بر لب مخاطبان بنشاند و کاری کرد مردم در اینترنت نام «زابی‌واکا» را سرچ کنند و آن برنامه را ببینند و هر کدام برای هر برنامه‌اش چند ده گیگی اینترنت هزینه کنند.

 

این دیده شدن اما خیلی زود برای انصاریان و برای سازندگان برنامه گران تمام شد. آن‌ها برنامه را توقیف کردند چون از نظرشان علی انصاریان از مرزهای اخلاق و خط قرمزها گذشته که مثلا با عمو حسن یا سندی و داود بهبودی شوخی کرده است!

 

این شوخی‌ها و این ممنوع‌التصویری اما چه زود فراموش شده است، حالا علی برای اولین تورنمنت بعد از جام جهانی، یعنی برای جام ملت‌های آسیا با اجرای یک برنامه ورزشی برگشته است و این بار قرار است روی آنتن زنده تلویزیون برود؛ جایی که قطعا باز از آن شوخی‌های همیشگی که بخشی از شخصیت طبیعی‌اش است، خواهد داشت. 

 

علی از یک خانواده کاملا مذهبی تهرانی پیش آمده و رشد کرده است. خانواده‌ای که بزرگانش می‌شوند شیخ حسین و حاج ابراهیم؛ آنها ورود علی به فوتبال و رسیدنش به تیم ملی را حتی دور شدن از ارزش‌های یک خانواده مذهبی می‌دانستند، اما او از بچگی همین شکلی بوده است، شوخ‌طبع و بذله‌گو. حالا هم روی آنتن شبکه ۵ بعید است بتواند زمان تحلیل فوتبال، گری لینه‌کر باشد. او عادت دارد که در کنار حرف‌های تخصصی، شوخی‌هایش را هم داشته باشد پس اصلا عجیب نیست که باز از خط قرمزهای سیما فاصله بگیرد.

 

ولی آنچه با مروری گذرا به همه آنچه درباره علی انصاریان و برنامه «زابی‌واکا» اتفاق افتاده، به سادگی می‌تواند به یک جمع‌بندی قابل استناد بدل شود: اینکه مشکل رسانه ملی برای توقیف «زابی‌واکا» یا هر برنامه‌ای مثل آن که توقیف شده‌اند، حرف‌هایی که روی آنتن زده می‌شود، نیست. مهم این است که برنامه‌ای دیده نشود! اینکه دکانی، کنار دکان آنتن زنده خودشان باز نشود.

 

رسانه ملی که این روزها دارد با فشاری مضاعف برای ایجاد انحصار بیشتر، قانونی را در مجلس به تصویب می‌رساند که هر گونه فعالیت ویدئویی در بستر اینترنت زیر نظرش باشد، حتی برای این آی‌پی‌تی‌وی‌هایی که مالکیت ۵۰درصدی‌شان را در اختیار دارد هم حاضر نیست که چیزی غیر از آنتن خودش دیده شود. 

 

امثال علی انصاریان و آیو ، آنتن و حمیدرضا صدر و  باقی نمونه‌های این دستی فقط بهانه‌هایی هستند تا شاید رسانه ملی بتواند مرهمی بسازد بر زخم ریزش مخاطبش که این شکل شوخی‌های کلامی را در برنامه‌هایی مثل «خنداننده‌شو» یا «دورهمی» یا حتی طنزهایی چون «پایتخت» به انتهایش رسانده و نشان داده برایش خط قرمزی وجود ندارد!

 

khabaronline.ir
  • 9
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش