سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۲:۲۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۳۰۱۸۱۹
رادیو و تلویزیون

مارال فرجاد: نمی‌توانم قصه را لو بدهم اما پایان سریال «برادرجان» همه را غافلگیر می‌کند

مارال فرجاد,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
بازیگر سریال برادرجان گفت: ادامه و پایان سریال برادرجان به هیچ وجه مانند سریال‌هایی که تاکنون دیده ایم نیست زیرا نعمت الله به نحوی سریال می‌نویسد که حتی ما به عنوان بازیگر هم همواره شگفت زده و غافلگیر می‌شویم.

مارال فرجاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو میزان، درخصوص نحوه حضورش در سریال رمضانی "برادر جان" گفت: این سریال دومین همکاری من با "سعید نعمت الله" است، پیش از این من در سریال "خواب‌زده" افتخار همکاری با وی را داشتم و به همین واسطه با نظر "محمدرضا آهنج" به این سریال نیز اضافه شدم.

 

وی درباره روند صعودی خود در عرصه بازیگری طی دو سال گذشته افزود: من طی سالهای اخیر تمام تمرکزم روی تئاتر بوده است، در این بین سریال هم پیشنهاد می‌شد اما به واسطه مشغولیتم با تئاتر سعی می‌کردم در هر اثری حضور پیدا نکنم، به عنوان مثال یکی از همان آثاری که به دلیل کیفیت بالا قبول کردم سریال "رهایم کن" بود که در آن با امین تارخ همبازی بودم.

 

بازیگر سریال "برادر جان" درباره اهمیت فیلمنامه برای پذیرش نقش تاکید کرد: درجه اول اهمیت برای انتخاب یک نقش از نظر من فیلمنامه است، سعید نعمت الله در سریال برادرجان خیال هر بازیگری را از لحاظ متن راحت کرده و در بخش دوم دلیل من برای حضور در سریال برادرجان بازیگرانی بودند که به درستی و بنا به نقش در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

 

وی در همین راستا ادامه داد: طی سالهای گذشته فضای تئاتر همواره برای من محیطی آرام، امن و سرشار از زندگی بوده و در این میان تنها وقتی تئاتر را رها کردم که نقش درستی به من پیشنهاد شود، با این وجود اگر باز هم بخواهم سر کار سینمایی و یا تلویزیونی بروم زمان‌بندی آن را با تئاتری که در حال تمرین یا اجرا هستم هماهنگ می‌کنم.

 

بازیگر سریال "رهایم کن" درباره استقبال دو سریال رمضانی خود طی دو سال گذشته افزود: خوشحالم که طی دو سال گذشته این اتفاق برای من افتاده است، به هر ترتیب مردم همواره از آثار رمضانی استقبال می‌کنند اما خوشبختانه دو سریالی که طی دو سال گذشته به قول معروف گل کرده‌اند آنهایی بوده که من در آنها به ایفای نقش پرداختم.

 

مارال فرجاد,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

فرجاد یکی از دلایل اصلی موفقیت برادرجان را محیط آرام تیم تولید دانست و اضافه کرد: برای من بازیگر حضور در محیطی آرام و بدون تنش بسیار با اهمیت است. محمدرضا آهنج پشت صحنه به شدت امن و آرامی را برای بازیگران به وجود آورده بود و از طرفی تمامی تعهدات مالی پروژه هم به موقع پرداخت می‌شد و همین عاملی بود تا تمامی تمرکز گروه روی کیفیت هر چه بهتر اثر باشد.

 

وی درباره انتخاب بازیگران سریال "برادر جان" اذعان کرد: پیش از این در تمرینات یک اثر نمایشی با حسام منظور همکاری داشتم که متاسفانه روی صحنه نرفت، حسام منظور از تئاتر آمده و بازیگر توانمندی است، در کل از نظر من یکی از نقاط قوت برادرجان چیدمان درست بازیگران است، بازیگرانی که اکثریت از تئاتر آمده اند و همین باعث شده نقش‌ها بهتر درک و بازی شوند.

 

بازیگر فیلم "جاودانگی" در همین رابطه تصریح کرد: خوشبختانه انتخاب بازیگران سریال برادرجان تنها به دلیل معروفیت و یا داشتن فالوور زیاد انتخاب نشدند و تنها به بازیگر بودن آنها توجه شد.

 

مارال فرجاد,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

وی در خصوص استقبال مردمی از سریال "برادر جان" ادامه داد: استقبال مردم از برادرجان برای من شگفت آور و تعجب برانگیز است، مردم به شدت این سریال را دوست دارند و من هر جا می‌روم صحبت از برادرجان است و همه با آن ارتباط برقرار کرده‌اند.

 

بازیگر سریال "کت جادویی" درباره تاثیر جلیل فرجاد در موفقیت وی در بازیگری اضافه کرد: اینکه بگویم پدرم در بازیگر شدن من و یا مونا خواهرم بی تاثیر بوده درست نیست زیرا ما وقتی چشممان را باز کردیم با دنیای سینما و بازیگری آشنا شدیم، پدر از همان نوجوانی مرا به کلاس بازیگری فرستاد و حتی یکسال مدام نقشی را در کنار من بازی کرد تا بتوانم بازیگری را به صورت درست یاد بگیرم. در گذشته بازی روی صحنه تئاتر اینقدر ساده و سریع اتفاق نمی‌افتاد، برای یک اثر یکسال کار می‌شد، در همان سالهای نوجوانی من یکسال تمام تنها یک صفحه دیالوگ را بازی می‌کردم.

 

وی در همین راستا ادامه داد: من پیش از اینکه شناخته شوم به نام دختر جلیل فرجاد نامیده می‌شدم اما از یک جایی به بعد دیگر نام پدر نه برای من بلکه بر هر فردی تضمین کننده ادامه راه نیست بلکه مابقی به تلاش خودمان برای بازی بستگی دارد. بازیگری تماماً تلاش بازیگر است، زیبایی، نسبت خانوادگی و یا پول تا یک جایی جوابگو هستند و بعد از آن توانمند نباشی خود بازیگری شما را حذف می‌کند.

 

مارال فرجاد,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

بازیگر نمایش "محبوبه ها" درباره تجربه بازی کنار پدرش در سریال "برادر جان" افزود: بازی کنار پدر همیشه برای من شگفت انگیز، زیبا و پر از احساس خوب است، حتی سعید نعمت الله در این سریال لطف کرد و سکانسی را برای من و پدر نوشت تا به یادگار برایمان بماند، بازی کنار پدر همیشه برای من جذاب است.

 

وی درباره فضای نقد بین خانواده فرجاد تاکید کرد: همیشه این اتفاق می‌افتد، البته همیشه نظر اصلی نظر کارگردان است اما ما همواره در خانواده برای بهتر شدن نقش، یکدیگر را نقد و تحلیل می کنیم و همیشه کنار یکدیگریم، حتی گاهاً پدر پیش از یک تئاتر به من زنگ زده و مرا به آرامش پیش از اجرا دعوت می‌کند.

 

فرجاد درباره ادامه داستان سریال "برادر جان" خاطرنشان کرد: ادامه و پایان سریال برادرجان به هیچ وجه مانند سریال‌هایی که تاکنون دیده‌ایم نیست زیرا نعمت الله به نحوی سریال می‌نویسد که حتی ما به عنوان بازیگر هم همواره شگفت زده و غافلگیر می‌شویم، به عنوان مثال در صحنه بازی من با حنیف این اتفاق برای خودم افتاد، من نمی‌توانم داستان را لو بدهم اما مطمئن باشید پایان برادرجان مثل هیچ سریالی نیست.

 

 

  • 13
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش