سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۵:۵۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۴۰۲۶۴۶
رادیو و تلویزیون

مدیر شبکه چهار: با بحران مخاطب مواجه نیستیم/ بیش از این مخاطب نمی‌خواهیم

نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه چهار,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
مدیر شبکه چهار سیما به تشریح برنامه‌های این شبکه در طرح جامع تابستانی پرداخت و گفت: ما با بحران مخاطب مواجه نیستیم چون اصلا بیشتر از این مخاطب نمی‌خواهیم.

به گزارش ایلنا، نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه چهار سیما با حضور مسعود معینی‌پور (مدیر شبکه چهار) در سالن جلسات این شبکه برگزار شد.

مسعود معینی‌‌پور (مدیر شبکه چهار) در ابتدای این نشست گفت: کاری که برای شبکه چهار در تابستان در نظر گرفته شده، یک جشنواره فیلم سینمایی بود که در آن ۱۰۰ فیلم منتخب منتقدان و مردم در این فصل پخش شود. همچنین مجموعه چرخ را داریم که سه شب در هفته در ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

وی ادامه داد: پرداختن به مسائلی همچون علوم انسانی نیز یکی دیگر از فعالیت‌های مهم ما در شبکه بوده که در تابستان نیز به آن می‌پردازیم و قرار است تحت این عنوان هر روز ساعت ۱۶ به جریان‌های مختلف فکری بپردازیم. در کنار این موارد برنامه قصه شب را خواهیم داشت که در آن هر چهارشب یک بار یک رمان تمام می‌شود. این برنامه با همکاری بازیگرانی همچون فرهاد آییش انجام خواهد شد. همچنین در تابستان ۶ شب در هفته شب‌های هنر را خواهیم داشت که به تئاتر، موسیقی و سینما و... می‌پردازد.

معینی‌پور در ادامه بیان کرد: برنامه خیلی دور، خیلی نزدیک نیز از جمله برنامه‌های دیگر ما بوده که در آن ۱۳ گفتگو با موضوعات اندیشه بوده که شنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن می‌رود که مهم‌ترین کار ما در حوزه اندیشه در فصل تابستان است. مسابقه «چهار سه دو یک» برنامه دیگری بوده که دو شب در هفته پخش می‌شود و چندمین سری خود را تجربه می‌کند.

او خاطرنشان کرد: برنامه انگاره دیگر برنامه ما است که به مسائل و زیست زنان در جامعه می‌پردازد. از جمعه این هفته نیز برنامه‌ای در حوزه نجوم با نام مسافران کهکشان روی آنتن می‌رود که تا به حال جای آن در شبکه چهار خالی بود.

وی افزود: باکس سریال در ساعات ۱۸ و ۲۴ نیز همراه با مستندهای مختلف سرجای خود بوده و همچنان به پخش خود ادامه می‌دهند. پندار۲، شوکران۲، این جمهوری اسلامی۲، کتاب با سس تند از جمله برنامه‌های در حال تولید در فصل پاییز شبکه ۴ به شمار می‌آید.

مدیر ستاد ادبیات و زبان فارسی و کتاب‌خوانی شبکه‌های سیما در ادامه اظهار داشت: در این حوزه با خانه کتاب، کتابخانه ملی و چندین سازمان و ارگان دیگر نیز همراه شدیم تا برنامه‌های جذابی را در حوزه کتاب و کتابخوانی تولید کنیم. در حوزه زبان و ادبیات فارسی نیز این ارتباط‌ها گرفته شده و تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های خوبی را در این حوزه آماده کنیم.

وی افزود: متاسفانه فضای مجازی اثر بدی روی زبان ما گذاشته و ما هم کم کاری کردیم که باید در ادامه اتفاق‌های بهتری را رقم بزنیم. از خبرگزاری‌ها خواهش می‌کنم که در تیترهای خود از فارسی مصطلح استفاده کنند چراکه رسانه‌ها به شدت در حفظ زبان فارسی تاثیرگذار هستند. ما هم این کار را آغاز کردیم و امیدواریم که در ادامه اتفاق‌های خوبی را شاهد باشیم.

مدیر شبکه چهار در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اتفاقاتی که بعضا در کنداکتور شبکه به وجود می‌آید، توضیح داد: گاهی اوقات اتفاقاتی در کنداکتور می‌افتد که من هم از این موضوع ناراحتم. این اتفاقات گاهی به دلیل کم‌کاری گروه و گاهی به دلیل کم‌کاری روابط‌عمومی ایجاد می‌شود و بسته به ناهماهنگی‌هایی است که اتفاق می‌افتد.

وی افزود: به عنوان مثال اکنون شب‌های هنر ۴۰ میلیون تومان پول برای دکور می‌خواهد که داده نشده و البته تقصیر سازمان هم نیست. به همین دلیل پخش این برنامه عقب افتاده است. لازم است بگویم که بحران مالی بحران کشور است و تقصیر سازمان هم نیست. به همین دلیل گاهی اوقات جدول پخش با مشکل مواجه می‌شود. بحث جدول ‌پخش در ادامه باید بیشتر جدی گرفته شود، که این موضوع به مرور و براساس سلیقه مخاطب تنظیم شود. البته اکنون به نوعی می‌توان گفت که در شش ماه، یک سال گذشته جدول پخش‌ها حرفه‌ای تر شده است.

وی همچنین درباره مخاطبان شبکه چهار بیان کرد: ما با بحران مخاطب مواجه نیستیم اصلا بیشتر از این مخاطب نمی‌خواهیم چون در این‌صورت خیلی از برنامه‌ها را نمی‌توانیم داشته باشیم. اینکه برنامه‌های تخصصی مخاطب کمی داشته باشد، انتخاب خود ما هم بوده و انتظار مخاطب بالا ازین برنامه‌ها را نداریم. ما باید میزان مخاطبان برنامه را براساس محتوای برنامه‌ها بسنجیم چراکه در اکثر مواقع درصد مخاطبان بر اساس برنامه‌ریزی خودمان بوده است.

وی در پایان گفت: به شخصه به ایجاد یک شبکه تخصصی اصرار دارم که الزاما مخاطب آن را نخبگانی نمی‌گذارم، بلکه مخاطب آن را عمومی به بالا می‌گذارم تا اگر کسی خواست یک شبکه تخصصی ببیند شبکه چهار را انتخاب کند.

  • 14
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش