سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۰۹:۱۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۴۰۴۸۴۲
رادیو و تلویزیون

زندگانی: «خانواده دکتر ماهان» محدودیت های محیط‌بان‌ها را تصویر کرد/ نمی خواهم به خاطر رنگ چشم هایم بازی کنم

امین زندگانی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
بازیگر سریال «خانواده دکتر ماهان» درباره محدودیت حضور محیط‌بان‌ها در ایران صحبت کرد.

ایفای نقش یک دامپزشک آنهم در سریالی تلویزیونی بازیگر را دچار محدودیت‌ها و شرایط خاصی می‌کند که تا امروز کمتر در تلویزیون ما دیده شده است. یکی از معدود سریال‌هایی که به موضوع حمایت از حیوان‌ها و محیط زیست پرداخته است، «خانواده دکتر ماهان» به کارگردانی علی محمد قاسمی و راما قویدل است که زندگی دامپزشکی که حامی محیط زیست هست را نشان می‌دهد و مشکلات شخصی و کاری او را در قالب قصه‌هایی متفاوت به تصویر می‌کشد. با امین زندگانی که ایفاگر نقش دکتر امیر ماهان در این سریال بود، درباره موضوع‌هایی مثل حمایت از محیط زیست، حضور دامپزشک‌های ایرانی، مافیای سینما و تلویزیون و ... گفت‌وگو کردیم. 

** بعد از بازی در سریال «خانواده دکتر ماهان» در کار  دیگری مشغول نشدید؟

- بعد از بازی در این سریال، به عنوان بازیگر در فیلم سینمایی «بی‌عنوان» سریالی برای شبکه آی‌فیلم بازی کردم و تهیه کنندگی یک تئاتر را نیز عهده‌دار شدم و این احتمال وجود دارد که نمایش «مده‌ای سن مدار» را خارج از کشور اجرا کنیم.

امین زندگانی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

** چرا نقش یک دکتر دامپزشک را قبول کردید؟

- از کودکی به حیوان‌ها علاقه داشتم و یکی از انگیزه‌هایی که باعث شد به سمت بازیگری بیایم این بود که در فیلمی دیدم مردی با سگ‌ها ارتباط خوبی دارد و در همان عالم کودکی فکر کردم که چه شغل خوبی است که می‌توانند به واسطه آن با حیوان‌ها در ارتباط باشند. البته آن زمان هنوز نگهداری حیوان‌ها در خانه‌ها و اماکن دیگر زیاد نشده بود.

** ایفای نقشی که نیم بیشتری از آن خارج از تهران تصویربرداری می‌شد، سخت نبود؟

-در ابتدا که سریال را پیشنهاد دادند، به دلیل اینکه به خاطر فعالیت‌های جانبی و تدریس در آموزشگاه باید در تهران باشم، نپذیرفتم چون قرار بود ابتدا کل سریال در شمال تصویربرداری شود. بعد از دو ماه که تولید پروژه به تعویق افتاد خانم اسکندری با من تماس گرفت که فیلم‌نامه سریال تغییر کرده است و دوستان تولید نمی‌توانند تو را پیدا کنند. راما قویدل کارگردان بخش تهران شده بود و از طرفی هم قرار بود نیمی از کار در تهران و نیمی از آن در شمال کشور تصویربرداری شود تا غیبت طولانی در تهران نداشته باشم و به کارهای شخصی‌ام برسم. اما وقتی در جریان تولید قرار گرفتیم با برنامه‌ریزی‌هایی که گروه تولید داشتند من هفته‌ای دو روز به تهران می‌آمدم و دوباره برمی‌گشتم شمال.

** از ابتدا قرار بود که سریال با دو کارگردان ساخته شود؟

- نه، در میانه راه برای آقای قویدل کارهایی پیش آمد که فصل دوم را به آقای قاسمی که از فیلمبردارها و کارگردان‌های خوب کشور هستند، سپردند.

امین زندگانی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

** نقشی که شما در سریال «خانواده دکتر ماهان» بازی کردید نقش خاصی است و کمتر بازیگری در این قالب قرار گرفته است. در ابتدا که نقش دکتر ماهان را قبول کردید چه نگرانی‌هایی داشتید؟

- از نظر بار عاطفی و ویژگی‌های روحی و روانی نقش خیلی عجیب و غریبی نیست، اما از بُعد ارتباط با حیوان‌ها نقش خاصی بود که دوستش داشتم.

** به هر ترتیب حضور و استفاده از حیوان‌ها در سریالی که برای حمایت از آنها ساخته شده است، ضروری است. اما قطعا در این بخش محدودیت داشتید؟

- متاسفانه به دلیل یکسری محدودیت‌ها نمی‌توانستیم از حضور حیوان‌ها استفاده کنیم و با اینکه در فیلم‌نامه آمده بود اما از آنها استفاده نکردیم. ازطرفی هنوز امکانات موجود برای استفاده از حیوان‌ها در فیلم و سریال‌هایمان را نداریم و ویژوآل کار کردن کار بسیار گران و هزینه‌بری خواهد شد. به همین خاطر شروع کردیم به صحبت کردن درباره اتفاق‌هایی که مربوط به حیوان‌ها است. شکارها، قطع درختان و ساخت و ساز غیر مُجاز این نکته را برایمان شفاف‌تر کرد که در این سال‌ها چه سرمایه‌ای را بی توجهی مدیریتی از دست دادیم و درک نکردیم که ارزش محیط زیست ما از نفت که کالای استراتژیک است خیلی بالاتر است.

بی سوادی، عدم امکانات و عدم اتحاد ارگان‌های مربوطه و اینکه هیچ وقت هیچ فردی سر جای خودش در کارهای مربوط به محیط زیست قرار ندارد. درباره ماجرایی که برای خرسی در تله اتفاق افتاد هم باید بگویم بعد از پایان بازی من در سریال این اتفاق رقم خورد و دیگر بازیگری نبود که سر صحنه این اتفاق برود و به همین خاطر تصویربردار به همراه دستیار کارگردان رفتند که این صحنه‌ها را ضبط کنند و حین این کار تله پاره شده بود و خرس وحشی به سمت آنها حمله کرده که اتفاقی چوبی زیر پای خرس گیر می‌کند و او به زمین می‌افتد. از طرفی ما خرس دست آموزهم داریم اما برای فیلم و سریال از آنها استفاده نمی‌کنند. این را نمی‌دانم که محیط زیست سفارش دهنده سریال ما بوده یا نه اما عمده‌ای از این حیوان‌ها مربوط به بخش خصوصی است و بخش خصوصی نیز به ماجرا ورود نکرد که ما بتوانیم حیوان واقعی داشته باشیم. کما اینکه این اولین سریالی است که درباره حمایت از محیط زیست ساخته می‌شود و امیدواریم زمینه ساز ساخت و اهمیت به سریال‌هایی از این دست باشد.

** اما محیط‌بان‌های ما دچار محدودیت‌های فراوانی هستند که در اصل دست و پایشان را می‌بندد.

- اینکه محیط‌بان‌های ما نمی‌توانند از اسلحه‌شان در جهت دفاع از خود استفاده کنند این خیلی بد است. محیط‌بان‌های ما به سختی از طبیعت و حیوانات حمایت می‌کنند و با حقوق کم در سخت‌ترین شرایط مشغول به کار هستند. البته باعث خوشحالی ما است که همزمان با پخش سریال «خانواده دکتر ماهان» مجلس این را تصویب کرد که محیط‌بان‌ها می‌توانند از اسلحه‌اش در مواقع خاص استفاده ‌کند. محیط زیست برای ما و نسل آینده است اما متاسفانه اتفاق‌هایی که می‌افتد خوشایند نیست.

** دکتر ماهان در این سریال می‌خواهد کرسی دامپزشکی حیات وحش را راه‌اندازی کند. در صورتیکه این رشته در کشور ما هنوز نوپا است. تحقیق‌های شما از چه منابعی بود؟

- ما از جایی که نمی‌خواستیم وزارت خانه‌ها از ما شکایت کنند، از یک زمانی به بعد دیگر ورودی به این ماجرا نداشتیم و واقعا نمی‌دانم در حال حاضر این رشته در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شوند یا خیر. اما با توجه به تعداد محدود پزشک متخصصی که در این زمینه وجود دارد و همه آنها خارج از کشور تحصیل کرده‌اند فکر نمی‌کنم فعلا به این مرحله رسیده باشیم که این رشته را به طور تخصصی در دانشگاه‌های کشور داشته باشیم.

** برای ایفای نقش دامپزشک با دامپزشک‌هایی ارتباط داشتید؟

- یک مشاوره دامپزشکی در تهران و دانشگاه داشتیم که برخی دیالوگ‌هایمان را تصحیح می‌کردند اما وقتی به شمال رفتیم همراه ما نبودند.

** این سریال شاید برای گروه سنی نوجوان ساخته می‌شد بهتر بود. نظر شما چیست؟

- ما دو بازیگر خوب نوجوان به نام‌های کیمیا حسینی و عرفان برزین را داریم که واقعا از سوپراستارهای کار ما هستند. اما یادم نیست نسخه اصلی چقدر روی این دو نوجوان مانور می‌داد تا جایی که به داستان شمال رسیدیم تقریبا نعل به نعل جلو رفته است. شاید نویسنده درصدی از سهم بیننده را لحاظ کرده است و به هر حال ریسک هم هست که ساعت پخش و شبکه را در این مورد لحاظ کنید و شاید اگر فقط نوجوان‌ها به عنوان تنها مخاطبان این سریال در نظر گرفته می‌شدند ما باقی گروه‌های سنی را از دست می‌دادیم. با توجه به اینکه ساعتی که «خانواده دکتر ماهان» پخش می‌شود زمانی است که خانواده‌ها دور هم نشسته‌اند و نوجوان هم در آن ساعت در کنار خانواده است قاعدتا او هم در کنار خانواده با شغل محیط‌بانی آشنا می‌شود.

** به نظر شما این نوع سریال‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست در مردم داشته باشد؟

- چند بار در خیابان مردمی را دیدم که از ساخت این سریال با چنین موضوعی تشکر کردند. علاوه بر این فکر نمی‌کردم این سریال تا به این اندازه مورد استقبال مردم قرار بگیرد و از طرفی نیز زمان پخش آن به گونه‌ای است که بین دو سریال شبکه‌های دیگر قرار گرفته و متاسفانه ما عادت داریم تا سریال‌هایمان را طوری پخش کنیم که مخاطب فقط یکی از آنها را ببیند! در صورتیکه تجربه نشان داده که اگر سریال‌ها در زمان خوبی چیده و پخش شوند، مردم همه آنها را تماشا می‌کنند.

امین زندگانی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

** کار کردن با دو کارگردان برایتان سخت نبود؟

- وقتی شما نقشه راه داشته باشید دیگر فرقی ندارد که همراهان شما در این راه چقدر سبک‌های مختلف داشته باشند. سبک آقای قاسمی با سبک آقای قویدل فرق بسیاری داشت اما یکی از سختی‌های کار بازیگر این است که با همه شرایط خود را هماهنگ می‌کند و انعطاف یکی از تخصص‌های ما است و توانمندی یک بازیگر در انعطافش می‌تواند به رشد کاراکترش کمک کند. ممکن است در یک کار به هر دلیلی کارگردان تغییر کند و نوع نگاه جدیدی به بازیگر و نقشش شود و این بازیگر است که باید پاساژی در این بین پیدا کند و از بازی قبلی با کارگردان قبلی به بازی جدیدش با کارگردان جدید پرشی داشته باشد که مخاطب متوجه نشود. خیلی از بازیگران هستند که ۵۰ برداشت بازی می‌کنند و شمای مخاطب برداشت خوب و نهایی‌اش را می‌بینید و از توانمندی او تعریف می‌کنید، اما اینها موقت هستند. اگر شما توانایی تغییر نداشته باشید. حتی چندی پیش خبری خواندم که یونسکو میزان سواد را دانستن یک زبان دیگر یا کار با کامپیوتر نمی‌داند و سواد یک انسان را به قدرت تغییر آن انسان در شرایط خاص می‌داند و این خیلی خوب است.

** ظاهر شما در این سریال جلب توجه می‌کند. تغییر رنگ مو پیشنهاد خودتان بود؟

- در یکی از جالسه‌های قبل از شروع سریال به همراه آقای قویدل و خانم اسکندری حضور داشتم و یاد خاطره‌ای از سریال «معصومیت از دست رفته» افتادیم و دوستان گفتند اگر بتونیم ظاهر امین را تغییر اساسی بدیم خیلی خوب می‌شود و آقای قویدل هم رنگ موی خودش را پیشنهاد داد. از طرفی حفظ کردن راکورد موهای رنگی در طولانی مدت سخت است و آقای اسکندری که طراح گریم مشترک این سریال و سریال معصومیت از دست رفته بودند و در آنجا تصمیم گرفتند که مو و ریش من را رنگ کنند، گفتند که موی رنگی به امین می‌آید و در آخر موهایم این رنگی شد.

** خودتان این تغییر را دوست داشتید؟

- بله اصولا از آن دسته بازیگرانی هستم که تغییر را دوست دارم. اوایل که وارد سینما شده بودم زیاد می‌شنیدم که سینما به دست چشم سبزها است اما ما چنین چیزی ندیدیم و بیشتر قد کوتاه‌ها، صدا کلفت‌ها و ... سینما را دست گرفتند و الان هم بیلبوردها نشان می‌دهد که ما در چه شرایطی قرار داریم، اما یک حُسنی ایجاد کرد که توانمندی بازیگری هم می‌توانست در مسیر ستاره شدن قرار بگیرد. چون از همان ابتدای فعالیتم در سینما و تلویزیون نمی‌خواستم متهم به این باشم که به خاطر چشم سبزم مرا برای نقشی انتخاب کردند، برای قرار گرفتن جلوی دوربین آدم تنوع طلبی هستم و هیچ نگرانی از این بابت ندارم. هیچوقت به این اعتقاد نداشتم که قرار است چهره‌ام برایم کاری بکند.

امین زندگانی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

** در آموزشگاه بازیگری‌تان تدریس هم می‌کنید؟

- حدود پنج سالی است که این آموزشگاه را راه‌اندازی کردیم و خودم هم تدریس می‌کنم.

** به تازگی قرار است تا سریال «مُلک سلیمان» ساخته شود. با شما در این باره صحبتی شده است؟

- نه هنوز هیچ کسی با من تماسی نگرفته و از خبرها متوجه شدم که می‌خواهند چنین سریالی را تولید کنند. من جزو لیستی هستم که نباید در سینما و تلویزیون فعال باشم! هر زمان نقش خاصی مثل مسلم در مختارنامه و حضرت سلیمان به من پیشنهاد شد یکی دو بار تا مرز فسخ شدن پیش رفت و دوباره به سمت من برگشتند و این اتفاق برای خیلی از بازیگران در سینما افتاده است. یادم هست در آن زمان آقای میرباقری و بحرانی اصرار داشتند که من این نقش‌ها را بازی کنم. من آموزشگاهم را دارم و کار خودم را انجام می‌دهم و دغدغه‌ای برای این موارد ندارم.

امین زندگانی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

به گزارش فارس، سریال «خانواده دکتر ماهان» به کارگردانی مشترک راما قویدل و علی محمد قاسمی و بازی امین زندگانی، لاله اسکندری، ارسطو خوش‌رزم و ... هر شب از شبکه دو سیما پخش شد.

  • 18
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش