جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
۱۳:۲۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۹۰۳۶۵۳
رادیو و تلویزیون

عزت‌الله مهرآوران مطرح کرد؛

«فوق لیسانسه‌ها» به دکتری می‌رسند؟/ سریالی که برای خنده باج نداد

سریال فوق لیسانسه‌ها,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
عزت‌الله مهرآوران بازیگر سریال تلویزیونی «فوق لیسانسه‌ها» همزمان با پخش آخرین قسمت از فصل سوم سریال، دو شرط اصلی ادامه این مجموعه برای فصل‌های بعد را کشش داستان و خواست مخاطبان عنوان کرد.

عزت‌الله مهراوران در گفتگو با مهر درباره بازخوردهای سریال «فوق لیسانسه‌ها» که شب گذشته قسمت آخر آن از شبکه سه سیما پخش شد، بیان کرد: بازخوردها در مجموع خوب بود. در عین حال هم ما انتظار نداشتیم همه کامنت‌ها خوب باشد. به هرحال برخی یک سریال را دوست دارند و برخی هم بدشان می‌آید.

وی اضافه کرد: بودند کسانی که از سریال خوب می‌گفتند حتی اگر هم بابت رودربایستی بوده، اما برخی هم بیان می‌کردند که دوست داشتند سریال قصه منسجم‌تری داشته باشد.

بازیگر سریال «فوق لیسانسه‌ها» با اشاره به ماهیت طنز این سریال اظهار کرد: سروش صحت کارگردان سریال، طنز آن را برمبنای اتفاق قرار داده بود که فضایی جدید داشت. مردم اگر عادت کنند به این نوع سریال‌ها و انتظار نداشته باشند که همیشه قصه و ساختار اثر، آنطور که به طور معمول فکر می‌کنند باشد، بیشتر با این نمونه آثار ارتباط می‌گیرند. در این سریال هم اندیشه و فکر نویی وجود داشت.

سروش صحت برای خنداندن مخاطب باج نداد

وی اضافه کرد: سروش صحت هم بیشتر دوست داشت این سریال در مقایسه با دیگر طنزها کار جدیدی باشد و برای خنداندن مخاطب باج نداد. به نظرم برای جاافتادن فضاهای جدید در طنز باید نوعی فرهنگسازی در مجموعه‌های طنز تلویزیونی انجام شود تا مردم باور کنند که به نوعی دیگر هم می‌توان فکر کرد و خندید و سرگرمی داشت.

برای جاافتادن فضاهای جدید در طنز باید نوعی فرهنگسازی در مجموعه‌های طنز تلویزیونی انجام شود تا مردم باور کنند که به نوعی دیگر هم می‌توان فکر کرد و خندید و سرگرمی داشتبازیگر سریال خروس با اشاره به فضای تکراری سریال‌های طنز گفت: من سال‌هاست این فضای تکراری را می‌بینم، ما به دلیل اینکه تنوعی در زندگی نداریم و مثل یکدیگر هستیم، همه شکل هم فکر می‌کنیم و همه هم دوست داریم مثل هم بخندیم.

مهرآوران تلویزیون را هم در نبود طنزهای نو مقصر دانست و عنوان کرد: سیاستگذاران باید کاری کنند که مردم به سوی چیزی بیایند که در آن ابتکار و بداعتی به خرج رفته است و این اتفاق فقط از طریق هنرمندان رخ می‌دهد. من فکر می‌کنم سروش صحت این توانایی را دارد که طنزی صیقل داده ارایه کند تا بیننده را اول به فکر وادارد و بعد سرگرمش کند. یک نکته هم هست که مردم به تدریج به ذائقه‌های جدید و فضاهای تازه عادت می‌کنند.

«فوق لیسانسه‌ها» و یک ریسک فانتزی!

وی درباره ریسک برخی از فضاهای فانتزی در سریال نیز عنوان کرد: وقتی نویسنده‌ای مثل ایمان صفایی و کارگردانی مانند سروش صحت امضایشان پای کار است، به هنرپیشه اطمینان می‌دهد. از طرفی کارگردان اجازه می‌داد ما راحت بازی کنیم و ترس و نگرانی کمتری داشتیم.

اگر قصه تنوع و کشش داشته باشد تا دکترا هم می‌توان پیش رفت اما همانطور که گفته شد باید مردم بخواهند و نه اینکه صرفا سریال را ادامه دهیممهراوران درباره ادامه سریال یادآور شد: ما باید مقبول و محبوب مردم قرار بگیریم تا بتوانیم سریال را ادامه بدهیم. اگر قصه تنوع و کشش داشته باشد تا دکترا هم می‌توان پیش رفت اما همانطور که گفته شد باید مردم بخواهند و نه اینکه صرفا سریال را ادامه دهیم.

بازیگر سریال هیولا در ادامه درباره سختی‌های کار در سریال «فوق لیسانسه‌ها» نیز بیان کرد: سختی این سریال این بود که نمی‌خواستیم تکرار شویم و باید دقت می‌کردیم که آنچه بازی می‌کنیم، از گفتار و لباس پوشیدن و اکت و... تکراری نباشد.

واقعیت‌هایی که با تلخی زیاد تبدیل به طنز می‌شود!

وی درباره شوخی‌های سریال نسبت به معضلات اجتماعی نیز گفت: باید باور کنیم کسانی که کار طنز می‌کنند نگاه تیزبین نسبت به وقایع دارند و این نگاه به دور از مسخره کردن است. مثلا ما نخواستیم معتادان را به سخره بگیریم و اتفاقا گاهی تکرار برخی از واقعیت‌هاست که به دلیل تلخی زیاد به طنز تبدیل می‌شود.

مهراوران در پایان درباره نقش خودش در این سریال و ازدواج در میانسالی نیز گفت: خیلی‌ها دوست دارند در این سن و سال ازدواج کنند اما رسم و رسوم این اجازه را نمی‌دهد و نگاه طنز، بحران‌های سخت این ماجرا را اندکی کم می‌کند.

  • 13
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش