شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳
۱۴:۵۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۱۱۰۲۶۳۸
رادیو و تلویزیون

نازنین فراهانی: ریسک بازی در ژانر وحشت در «ملکاوان»/ «کلیشه» عصبی‌ام می‌کند

نازنین فراهانی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
نازنین فراهانی درباره حضور در سریال «ملکاوان» و ویژگی‌های نقش خود و همچنین فضای وحشت در این سریال توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مهر، نازنین فراهانی بیشتر بازیگر سینماست و در تلویزیون در سریال‌هایی چون «بشارت منجی»، «معمای شاه» و «ترور خاموش» به ایفای نقش پرداخته است. فراهانی این شب‌ها در نقش اصلی سریال «ملکاوان» به کارگردانی احمد معظمی دیده می‌شود.

مهسا با بازی فراهانی در این سریال نقش زنی را دارد که به دنبال از دست دادن همسرش، باید با خانواده شوهر و اجتماع اطرافش بر سر حق حضانت فرزندان و سهم الارثش بجنگند.

نازنین فراهانی در ابتدا درباره حضور پررنگ‌تر در سینما نسبت به تلویزیون و بازی در این سریال به خبرنگار مهر بیان کرد: من بازیگر سینما هستم و بیشترین فعالیت من در سینما بوده است البته چند فیلم توقیف شده یا به دلایلی اکران نشده دارم به هر حال در تلویزیون فعالیت زیادی نداشته‌ام و تا سال‌های سال این انتخاب من بوده است که در سینما باشم. یکی از نقاط قوت سریال ملکاوان فیلمنامه اش است. وقتی بازی در این سریال پیشنهاد شد مشغول بازی در سریال «محکومین» بودم و از آنجایی که در تمام اپیزودهای «محکومین» بازی داشتم حجم کارم خیلی زیاد بود. فیلمنامه «ملکاوان» و نقش مهسا آنقدر خوب بود که خودم را به سریال رساندم. فیلمنامه ساختار درستی داشت، ضمن این که شخصیت‌ها به خوبی پردازش شده بودند. روابط آدم‌ها خیلی درست، منطقی و معقول بود و مهم تر از همه، شخصیت پردازی درست بود.

شخصیتی پیچیده و چندلایه

وی با اشاره به نقشی که ایفا می‌کند، گفت: مهسا شخصیت پیچیده و چند لایه‌ای داشت که کشف این لایه‌ها و زندگی بخشیدن به او برای من خیلی جذاب بود. یکی از نقاط قوت دیگر سریال، ژانر متفاوت آن بود که برای اولین بار در تلویزیون اتفاق می‌افتاد. این عوامل مرا با کاری مواجه کرد که جذابیت زیادی داشت و وسوسه کننده بود. طبیعتاً هر بازیگر دیگری غیر از من هم در پذیرش این نقش تردید نمی‌کرد.

فراهانی با اشاره به ارتباطی که میان او و مادرشوهرش در سریال به تصویر کشیده می‌شود، اظهار کرد: معمولاً شخصیت‌ها در سریال‌ها کلیشه‌ای هستند؛ یک عروس مظلوم و مادرشوهر بدجنس، در حالی که همه ما آدمیم. همه شخصیت‌ها در فیلمنامه «ملکاوان»، کنش‌های واقعی و غیرکلیشه‌ای دارند. مگر می‌شود بچه زنی را از او بگیرند و واکنش تندی نشان ندهد؟! در سکانسی از سریال که البته از آن حذف شده است، مهسا به پریدخت مادرشوهرش حمله می‌کند و حتی او را می‌زند. البته او سال‌هاست که داروی اعصاب مصرف می‌کند. خیلی جنگیده و در مقطعی از زندگی اش متوجه شده که یک بچه سر راهی بوده است. همه این‌ها کاراکتر او را ساخته است و فکر می‌کند نباید مظلوم باشد و باید حق خود را بگیرد.

خوب نیست تلویزیون به دنبال کلیشه برود

وی درباره حضور بیشتر در سریال‌های تلویزیونی در آینده توضیح داد:  در یک دوره طولانی حدود ۱۰ ساله قبول نمی‌کردم که در هر سریالی بازی کنم و نگاهم بیشتر به سمت سینما بود، به این دلیل که سطح فیلمنامه ‌ها و کارها همیشه در سینما بالاتر بوده است. اما حالا که «ملکاوان» را می‌بینم مطمئن هستم که در تلویزیون هم می‌شود سریال خوب ساخت. به نظرم معاونت برون مرزی صداوسیما و شبکه آی فیلم آن برای سرمایه گذاری در این ژانر ریسک کرد و موفق شد. به هر حال اگر قرار باشد تلویزیون به دنبال کلیشه ‌ها برود چندان جالب نیست اما اگر کارهای خوبی در آن ساخته شود می‌تواند پرمخاطب تر هم باشد.

بازیگر «ترور خاموش» با اشاره به بازخوردها بیان کرد: واکنش‌ها خیلی خوب بوده است شاید به این دلیل که ما ژانر معمایی-  وحشت در تلویزیون نداشته ایم و بیشتر سریال‌ها در فضای معمایی- جنایی- پلیسی بوده است. کارکردن در اثری که رگه‌هایی از ژانر وحشت داشته باشد، برای همه ما یک ریسک بود، اما ظاهراً این ریسک خیلی خوب جواب داده، چرا که من بازخوردهای خیلی خوبی از مردم می‌گیرم؛ هم درباره کلیت سریال و هم بازی خودم.

بازی در نقش یک قاتل غیرکلیشه‌ای

وی در پایان درباره نقش‌های مورد نظرش در تلویزیون تصریح کرد: دوست دارم نقش‌هایی را بازی کنم که هم خودم و هم بیننده باور می‌کنیم. کلیشه عصبانی ام می‌کند. نمی‌خواهم بگویم دوست دارم نقش یک قاتل یا دزد را بازی کنم اما می‌توانم بگویم دوست دارم نقش قاتلی را بازی کنم که آن قدر درست تعریف شده باشد که مخاطب باورش کند؛ قاتلی که متفاوت از همه کلیشه‌هایی است که تا به حال دیده ایم، کپی نشده، پردازش شده و خلق شده است.

  • 19
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش