دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۱۱:۵۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ کد خبر: ۹۵۰۸۰۰۷۴۰
چهره ها در سینما و تلویزیون

روایت نگار عابدی از مریمِ «آبنبات چوبی»

نگار عابدی بازیگر با سابقه و موفق در سینما و تلویزیون، دوران پر کاری را تجربه می کند و نزدیک به یک دهه است در سطح اول تئاتر و سینما و تلویزیون به نقش آفرینی در قالب های مختلف رئالیستی، فانتزی و فرمیک می پردازد و با اغلب کارگردان های مهم سینمایی، تلویزیونی و تئاتری سابقه همکاری دارد.

هفته نامه جهان سینما - نگار عابدی بازیگر با سابقه و موفق در سینما و تلویزیون، دوران پر کاری را تجربه می کند و نزدیک به یک دهه است در سطح اول تئاتر و سینما و تلویزیون به نقش آفرینی در قالب های مختلف رئالیستی، فانتزی و فرمیک می پردازد و با اغلب کارگردان های مهم سینمایی، تلویزیونی و تئاتری سابقه همکاری دارد.

 

با محمد رحمانیان در نمایش مجلس نامه، با اصغر دشتی در دن کیشوت و ملانصرالدین، با محمد عاقبتی در آسمان روزهای برفی، با نادر برهانی مرند در تیغ کهنه و غیره با فریدون جیرانی در مرگ تدریجی یک رویا، با بهروز شعیبی در دهلیز و با محمد حسین لطیفی در دودکش و پادری.

 

عابدی در بازی صحنه جوایزی زیادی مثل: دریافت جایزه دوم بازیگری چراغ ها را خاموش نکنید، از جشنواره یازدهم تئاتر دفاع مقدس،برگزیده بازیگری سال از جشن بازیگر تئاتر به خاطر دن کیشوت به دست آورده است. عابدی این روزها نمایش تریو بدون هارمونی و نمایش یرما را در تالار حافظ را در حال اجرا دارد و فیلم آبنبات چوبی هم با بازیش روانه اکران شده است. با نگار عابدی درباره حضورش در فیلم سینمایی آبنبات چوبی، نقشش و همکاری با محمد حسین فرحبخش گفت و گویی انجام داده ایم.

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,نگار عابدی

بر اساس چه ویژگی نقش مریم را در فیلم سینمایی آبنبات چوبی بازی کردید؟ 

- دوست داشتم در سینما هم حضور موفقی را تجربه کنم. در فیلم آبنبات چوبی پارتنرهای خوبی با من همبازی بودند و این مسئله عامل انگیزشی بسیار خوبی برای قبول پیشنهاد بازی در فیلم بود. از دوستانی که قبلا با محمد حسین فرحبخش همکاری کرده بودن این مسئله را شنیده بودم که ایشان انسان حرفه ای، درستکار، شریف و کار بلدی هستند و در طول کار با تیم سازنده فیلم برخورد درستی دارند.

 

از نظر تکنیکی محمد حسین فرح بخش چقدر در کارش تبحر دارد؟ 

- در ژانر و گونه ای که در سینما به آن علاقه دارد، موفق هستند.

 

فیلم آبنبات چوبی فیلم دستان گو و متعلق به سینمایی بدنه است. این ژانر چقدر برایتان جذابیت دارد؟ 

- به عنوان بازیگر دوست دارم در هر ژانر سینمایی تجربه بازی کردن داشته باشم. بنابراین از بازی در انواع و اقسام ژانرها استقبال می کنم. به هر حال ممکن است من به ژانری علاقه بیشتری داشته باشم. اما این باعث نمی شود از تجربه کردن ابایی داشته باشم.

 

مریم فیلم آبنبات چوبی به نظر می رسد در جامعه ما به ازای زیادی داشته باشد. زنانی که سرشان به خانه داری گرم است و از فاجعه هایی که در بیخ گوششان رخ می دهد بی اطلاع هستند؟ 

- بله، متاسفانه این جنس زنان در جامعه زیاد وجود دارند. مریم زن مرفهی است که از نظر پوشش و روابط با دیگران با اعتماد به نفس عمل می کند. اما در روابط عاطفی اش دچار کمبود و مشکل است.

 

آیا متوجه سردی و بی اعتنایی همسرش می شود؟ 

- شاید خودش هم چنین ویژگی داشته باشد و چند جایی در فیلم می بینیم که قرص آرام بخش مصرف می کند و گیج و منگ است و به نظر می رسد تحت تاثیر القائات کاذب شوهرش قرار گرفته که تلاش می کند به او بقبولاند که بیمار است.

 

به نوعی تحت تاثیر کاریزمای شوهرش قرار دارد؟ 

- بله، اینگونه است.

 

همبازی شدن با رضا عطاران چگونه بود؟ 

- رضا عطاران پارتنر درجه یکی است و در ضمن انسان باهوشی است و به بازیگر مقابلش کمک می کند و انرژی منتقل می کند. 

 

آیا در دهه سوم بازیگریتان بیشتر علاقه دارید در سینما بازی کنید یا در تئاتر؟ 

- اولویت اصلی ام تئاتر است و تئاتر محلی است برای اندیشه ورزی و کسب تجربیات جدید و می توانم به صورت پیوسته ای از میزان توانایی هایم اطلاع پیدا کنم. اما در این مقطع سینما برایم به عنوان یک رسانه جذاب مطرح است و امیدوارم فقط نقش های خوب در سینما منحصر تجربه کردن چنین نقش هایی را به دست بیاورم.

 

نسلی که این روزها در تلویزیون حضور تعیین کننده و موفقی دارد پیشینه تئاتری دارند. این تجربیات حضور در صحنه چقدر به شما کمک کرد تا بهتر بتوانید بازی ارائه کنید؟ 

- بازیگران تئاتر با توجه به تجاربی که در صحنه به دست آورده اند و سال ها برای حضور موفق زحمت کشیده اند و چون با سختی به این جایگاه رسیده اند در حضور جلوی دوربین همواره موفق بوده اند. البته سایر بازیگران هم شایستگی های خاص خودشان را دارند.

 

الان دوست دارید بیشتر چه نقش های را بازی کنید؟ 

- من بازیگرم و باید بتوانم هر نوع نقشی با هر ویژگی اجتماعی و شخصیتی را بازی کنم و تصور می کنم ایفای این نوع نقش ها که اوج و فرود چندانی ندارند به مراتب دشوارتر از ایفای نقش های خاکستری است. در فیلم خانه ای کنار ابرها نقش زن ساده و خانه داری را بازی کردم که در موقعیت خاصی قرار می گیرد و برایم بازی در این نقش خیلی پر چالش بود. در هر حال میزان موفقیتم در این نوع نقش ها بسته به قضاوت مخاطب دارد.

 

معمولا برای مخاطبان ایرانی نقش های برون گرایانه جذابیت بیشتری دارد؟ 

- طبیعی است چون بازیگر در نوع بازیش جلب توجه بیشتری می کند مخاطب هم جذب نقش می شود. نقشی که بازیگر مجبور است کم حرف و کم اکت باشد جلوه و رنگ و لعاب زیادی برای مخاطب ندارد.

  

نکته حائز اهمیت در کارنامه کاری شما تنوع نقشی است. بر خلاف اغلب بازیگران که بیشتر تمایل دارند در یک قالب به خصوص بازی کنند؟ 

- همیشه دعا می کنم در کار بازیگریم به یکنواختی نیفتم. البته ظاهر شدن در یک قالب نام آشنا و تکراری به خودی خود چیز بدی نیست. شکر خدا دوستان کارگردان چون بک گراند من را می دانند لطف دارند و پیشنهادات متنوعی به من ارائه می کنند که قدرت انتخاب داشته باشم. برای من خیلی خوب بود که در سریال شمعدونی آن نقش معرکه زنی را بازی کردم که مدام به رفتارهای شوهرش نظارت و رصد دارد.

 

 

 اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,نگار عابدی<

نقش مادران با خاستگاه مختلف را هم خوب بازی می کنید؟ 

- بله، اینطور است. شاید در سریال شمعدونی مادر بودن مهم بوده است. اما در سایر کارهایم تاکید بر زنیت شخصیت مورد توجه بوده است. در سریال گاهی به پشت سرت نگاه کن وجوه مادر بودن شخصیتی که بازی کردم تاثیر گذار بود. برای اینکه کینه انتقام جویی را در پسرش روشن کرده بود.

 

مادری که خاکستری به نظر می رسید؟ 

- بله، خاکستری بود و ویژگی های توأمان و خوب و بد را داشت. اما کینه ای که به پسرش انتقال داد باعث شد پسرش تبدیل به شخصیت منفی بشود.

 

در تلویزیون چه کارگردان هایی معمولا در مورد زنان در کارهایشان شخصیت پردازی درستی انجام می دهند؟ 

- به نظرم سروش صحت نمونه خوبی برای این نوع کارگردان ها است. فریدون جیرانی هم نگاهش به شخصیت زنان درست و منطقی است.

 

در نمایش تریو بدون هارمونی که این روزها در تماشاخانه باران روی صحنه است. در کنار حمید رضا نعیمی و ایوب آقا خانی یک مثلث جذاب عاشقانه بازی می کنید؟ 

- بله، نمایش تریو بدون هارمونی به کنکاش بین روابط یک گروه تئاتری سه نفره می پردازد و نقش تنها زن گروه ویژگی هایی خاصی دارد و او به واسطه اتفاقاتی که بین دو شخصیت مرد رخ می دهد باید انتخاب کند. نمایش، فضای نمایش در نمایش دارد و در بخشی از نمایش نامه هملت در قالب افلیا نیز بازی می کنم و این نمایش و شخصیت زن فوق العاده جذاب و چند لایه است و روابط انسانی به خوبی در آن روایت می شود.

 

در نمایش یرما هم حضور تاثیری دارید؟ 

- بله، در نقش محوری این نمایش زنانه بازی می کنم و درام کار بسیار جذاب و تاثیر گذار است. 

 

 

  • 14
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش