دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۱۲:۲۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ کد خبر: ۹۵۰۹۰۰۵۸۱
چهره ها در سینما و تلویزیون

ویدا جوان از ماه و پلنگ می‌گوید

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
بازیگر نقش کتایون در سریال "ماه و پلنگ" می‌گوید حذف تعدادی از سکانس‌ها باعث شد ریتم داستان از بین برود.

به گزارش هنرآنلاین، بازیگر نقش کتایون در سریال "ماه و پلنگ" می‌گوید حذف تعدادی از سکانس‌ها باعث شد ریتم داستان از بین برود.

 

 ویدا جوان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها سریال "ماه و پلنگ" با بازی او از شبکه سه پخش می‌شود، به ما گفت: فیلمبرداری سریال تازه چند روز است که به پایان رسیده است و با وجود پیشنهاد‌هایی که برای حضور در تلویزیون داشتم، فعلاً قصد ندارم کار خاصی شروع کنم و ترجیح می‌دهم مدتی به استراحت بپردازم.

  

وی ادامه داد: از خردادماه و بعد از آخرین اجرای تئاترم مشغول بازی در این سریال بودم و وقت خالی نداشتم که بخواهم به کار دیگری فکر کنم. اگر کار تلویزیونی خوبی پیشنهاد نشود، با همسرم به‌زودی نمایشی را به روی صحنه خواهیم برد.

 

بازیگر سریال "شمعدونی" در ادامه درباره بازخوردها و نوع ارتباط مخاطب با این سریال عنوان کرد: واکنش‌ها کاملاً متفاوت هستند. برخی بسیار موافق‌اند با این سریال و برخی مخالف. درواقع در سطح شهر بازخوردها خوب است، اما در فضای مجازی بیشتر مخالفان دیده می‌شوند که البته درصد حضورشان اندک است، چراکه این مخاطبان با کار ارتباط برقرار نکردند. فکر می‌کنم از آنجایی ‌که نقش کتایون نقش منفی جدیدی است و تاکنون به‌مانند آن در تلویزیون نشان داده نشده است، پذیرفتن اتفاقات جدید برای همه اقشار جامعه آسان نیست، به نظرم باید کار تمام شود و کلیت آن دیده شود بعد بازخوردها را سنجید و درباره آن نظر داد.

 

جوان همچنین با اشاره به این‌ که ایفای این نقش حرکت روی لبه تیغ بوده است، بیان کرد: نقش کتایون در طی داستان دائم به سمت منفی‌تر شدن پیش می‌رود. قبلاً دیده بودم مردم چطور با نقش منفی رفتار می‌کنند. عوام جامعه بازیگر را با نقش می‌شناسند، بنابراین می‌دانستم که ممکن است بازخوردها منفی باشد، اما من نقش کتایون را دوست داشتم، چرا که من را به چالش می‌کشید و برایم این مهم بود که نگاه حرفه‌ای به نوع بازی‌ام چگونه است. بازی در این نقش کار بسیار سختی بود و درواقع روی لبه تیغ قرار داشت و راه رفتن روی لبه تیغ هم همواره سخت است.

 

او درباره استفاده از مابه ازای بیرونی برای بهتر ایفا کردن نقش گفت: این‌طور کاراکترها خیلی یگانه‌اند و یکی از دلایل عدم پذیرفتن این کاراکتر از سوی مخاطب هم همین است، چراکه ما به ازای بیرونی ندارد. بنابراین خیلی نمی‌توانستم از ما به ازای بیرونی در نقش بهره بگیرم، اما چند فیلم مستند دراین‌باره دیده بودم و یکی از آن‌ها درباره عروسی بود که در روز عروسی همسرش را از دست می‌دهد و در مراسم خاکسپاری دائماً کل می‌کشد و دیگران را دعوت به شادی می‌کند، حرکات این کاراکتر و بکری آن به کاراکتر کتایون نزدیک بود و آن بی‌روحی را که در چهره آن دختر دیدم، برداشتم و در سکانس مراسم خاکسپاری اجرا کردم.

  

این بازیگر درباره ویژگی‌های نقشی که ایفا کرده است عنوان کرد: کتایون یک کاراکتر کاملاً چندبعدی و چندگانه است. دختر بسیار باهوش و بسیار احساساتی است و بیماری او از همین رو شدت پیداکرده است. درواقع این شخصیت درون‌گرای مطلق یا برونگرای صرف نیست. تمرینات تئاتر و اجرای تئاتر خیلی به بازی من در این نقش کمک کرد، چراکه باید می‌توانستم تحلیل شخصیت داشته باشم و احساس کردم حضورم در طی یک سال گذشته بر صحنه تئاتر در این زمینه بسیار به کمکم آمد و تسلط خاصی روی اجرا داشتم. از سوی دیگر به جهت اجرای پانتومیم همواره میمیک صورت داشتم و می‌توانستم بازی درون‌گرای شخصیت کتایون را با اجرای درست و فیگورهای مناسب و میمیک چهره‌ام نشان دهم، اما همواره این نگرانی را داشتم که خیلی بازی‌ام نمایشی نشود و خیلی هم درونی نباشد که چیزی از آن خوانده نشود در عین‌ حال سریال است و با بازی سینمایی و تئاتری کاملاً متفاوت است.

 

جوان در ادامه به سانسورهای بی‌رویه این سریال از سوی صداوسیما اشاره کرد و گفت: سکانس‌هایی داشتیم که بسیار روی آن‌ها کار شد، ولی به دلیل سانسورهای زیاد تلویزیون حذفش کردند و همین باعث شد ریتم داستان از بین برود در صورتی ‌که این ضوابط خیلی لازم نیست و همین ضوابط بی‌مورد بیننده را از تلویزیون دور می‌کند. زمانی که فیلمنامه یک اثر از سوی شبکه تائید می‌شود و دیالوگ‌ها عین به‌عین آنچه در فیلمنامه نوشته‌شده بیان می‌شود و بر اساس همان چارچوب کار پیش می‌رود، واقعاً دلیل این‌همه سانسور را نمی‌فهمم. اینکه بر چه اساسی سکانس‌ها را سانسور می‌کنند، نمی‌دانم. فکر می‌کنم قاعده کلی برای سانسور در تلویزیون وجود نداشته باشد و حتی مدیریتی هم به شکل مطلق وجود ندارد.

 

سکانسی داشتیم که خیلی برای آن تلاش کردیم و تنها سکانسی بود که غم کتایون به‌خوبی در آن نشان داده شد، اما این سکانس را به‌طور کامل سانسور کردند. قانونی هم در این زمینه وجود ندارد و علت حذف این سکانس بیشتر شخصی بوده است. آن‌طور که شنیدم سکانس‌درآورده را وقتی پیش آقای پورمحمدی بردند، او گفته بود این سکانس هیچ مشکلی نداشت و بدون دلیل حذف‌ شده است. فکر نمی‌کنم با توجه به این سانسورها و خط قرمزهای زیاد تلویزیون، درصد زیادی از مردم مخاطب آن باشند. مردم ترجیح می‌دهند همچنان سریال‌های بی‌کیفیت ترک را ببینند، چرا که احساس می‌کنند فضای این سریال‌ها به زندگی واقعی خودشان نزدیک‌تر است.

 

 

 

  • 17
  • 4
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۸
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش