چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
۲۲:۱۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۲۸۳۶
چهره ها در سینما و تلویزیون

دیبا زاهدی:

عطش شهرت ندارم / دوست ندارم برای خودم حاشیه‌ درست کنم

دیبا زاهدی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
دیبا زاهدی بازیگر فیلم سینمایی «آزاد به قید شرط» معتقد است این فیلم می توانست بهتر دیده شود و فروش خوبی داشته باشد ولی این اتفاق نیفتاد. زاهدی این روزها برای اولین بار در حال بازی در یک سریال تلویزیونی به نام «۸۷ متر» به کارگردانی "کیانوش عیاری" است.

به گزارش  برنا؛ دیبازاهدی بازیگر اصلی فیلم  «آزاد به قید شرط» این فیلم  را با فیلم های در حال اکران مقایسه کرد و گفت: آمار فروش یک فیلم نشان می دهد که آن فیلم چقدر دیده شده، به نظرم فیلم «آزاد به قید شرط» می توانست بهتر دیده شود و فروش بیشتری داشته باشد

 

با توجه به اینکه رشته تحصیلی "دیبازاهدی" معماری است وی درباره اینکه چطور معماری را به بازیگری پیوند زده است و این رشته چقدر به پیشرفت او در حرفه بازیگری کمک کرده و تأثیر گذار بوده است گفت: معماری و بازیگری رابطه مستقیمی با هم ندارند اما به نظرم به صورت غیر مستقیم از طریق سینما به هم وصل می شوند و با هم پیوند پیدا می کنند. به نظرم معماری در سینما بی تأثیر نیست و بر خلاف عقیده عده ای جایگاه معماری در سینما فقط طراحی صحنه نیست در واقع در درک فضایی و دکوپاژ و فضاسازی تأثیرگذار است. جالب است بدانید که حتی رشته تحصیلی تعداد زیادی از کارگردان های شناخته شده جهان نیز معماری‌ست.

 

زاهدی در طول این چندسالی که به سینما راه پیدا کرده در هیچ پروژه تلویزیونی حاضر نشده و درباره عدم حضورش در این مدیوم به خبرنگار برنا این طور گفت: طی چند سال اخیر پیشنهادات زیادی برای بازی در سریال‌های تلویزیونی داشتم اما نپذیرفتم این بدان معنی نیست که علاقه ای به تلویزیون ندارم ، من برای خودم نقشه راهی دارم که در آن مسیر فعلا تلویزیون جایگاه ویژه ای ندارد.

 

دیبا زاهدی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

دیبا زاهدی در بخشی از گفتگو عنوان کرد که «شهرت» برایش در اولویت نیست و درباره این موضوع توضیح داد: شهرت از ملزومات کار ماست و حتی اگر به آن علاقه هم نداشته باشیم موردی است که نمیشود انکار کرد. اما در رابطه با خودم میتوانم بگویم که برای من رسیدن به شهرت در اولویت نیست وچون بازیگری را دوست دارم خود به خود شهرت را هم پذیرفتم و میپذیرم ، درعین اینکه به دنبالش نمی دوم.

 

 

عطش دیده شدن یا مشهور شدن را ندارم

بازیگر فیلم «پنج ستاره» از سال ۹۲ تا به حال فقط در ۴ فیلم سینمایی بازی کرده و کارنامه خیلی پری برای خود جمع نکرده و درباره این شکل کار کردن به برنا گفت: واقعا عطش دیده شدن یا مشهور شدن را ندارم دوست دارم مسیر را درست بروم چون برایم خیلی مهم است. در واقع وقتی یک بازیگر، کم کار می کند شاید برای مردم، و سینما تصورات ذهنی پیش بیاید اظهار نظر شخصی داشته باشند و بگویند پیشنهادی ندارد، کمرنگ شده یا این بازیگر هم  به جایی نرسید و... چون کارهایی که ما بازی می کنیم دیده می شود و کارهایی را که رد می کنیم دیده نمی شود. به همین دلیل چنین تصورات ذهنی پیش می آید اما درکل ترجیح می دهم چگالی کارنامه ام بالا باشد و در کاری که چیزی به من اضافه نکند حضور نداشته باشم و آهسته و پیوسته پیش بروم.

 

دیبا زاهدی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

بازیگر جوان فیلم «بادیگارد» درباره اینکه طول و اندازه نقش در یک فیلم چقدر برای او اهمیت دارد گفت: طول و عرض نقش مهم نیست بلکه مهم تاثیر نقش در درام فیلمنامه است که بیشترین تأثیرگذاری را در موفقیت نقش دارد. بعضی نقش ها حجم و طول زیادی دارند ولی اگر حذف شوند هیچ اتفاقی در فیلم نمی افتد ولی بعضی نقش ها با اینکه چند سکانس است نمیشود این نقش ها را از دل فیلم در آورد، حتی گاهی ممکن است بیشترین تاثیر را درمقایسه با نقش های اصلی همان فیلم داشته باشد.

 

دیبا زاهدی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

زاهدی دلیل اصلی پذیرفتن پیشنهاد بازی در فیلم «آزاد به قید شرط » را این دانست که  در این باره اظهار داشت: «آزاد به قید شرط» یک فیلم سینمایی است، . کارگردانی و قصه خوبی دارد، به هرحال دوست داشتن یک فیلم برای مخاطب امری سلیقه ای است و خداراشکر تجربیات من طوری نبوده که کسی خرده بگیرد که چرا در این فیلم بازی کرده ای و به نظرم از بین پیشنهادهایی که داشته ام انتخابم برای بازی در این فیلم درست بوده است

 

بازیگر «آزاد به قید شرط» در پاسخ به این که بعد از کلاس های مرحوم سمندریان دوباره در کارگاه یا کلاس های آموزش بازیگری شرکت داشته است عنوان کرد: هرازگاهی ورکشاپ ها را ادامه می دهم.

 

وی از  آخرین فعالیت بازیگری خود خبر داد و گفت:بدون خواندن فیلمنامه پیشنهاد بازی در   در سریال «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری را پذیرفته ام چون اقای  عیاری کارگردانی است که همه بازیگرها دوست دارند در کار های او بازی کنند این سریال موضوعی اجتماعی و خانوادگی دارد و در مرحله فیلمبرداری است.

 

 

 

 

  • 14
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش