یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳
۱۹:۱۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۵۱۹۸
چهره ها در سینما و تلویزیون

شهرزاد عبدالمجید:

پروژه‌ها کم شده‌اند و بازیگرها زیاد

شهرزاد عبدالمجید,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در گذشته پروژه زیاد بود و بازیگر کم؛ اکنون برعکس شده یعنی پروژه‌ها کم شده‌اند و به نسبت آن بازیگران زیاد.

به گزارش  تسنیم، شهرزاد عبدالمجید بیشتر با سریال خاطره انگیز «در پناه تو» شناخته می‌شود. بازیگری که حضور در بیش از بیست مجموعه تلویزیونی، فیلم سینمایی و تله فیلم را در کارنامه خود دارد و این روزها نیز با برنامه «یادگاری‌های مادربزرگ» که در گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما تولید شده، روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۵:۴۰ و پنجشنبه‌ها ساعت ۱۵ روانه آنتن می‌شود.

 

او سابقه همکاری در چند پروژه کودک را دارد که به یاد ماندنی ترین آنها «خاله رویا و تقی» است، عروسکی که هنگامه مفید و مرضیه محبوب در خلق آن نقش پررنگی داشته‌اند. او در کنار عروسک‌های مختلفی با کودکان هم زبان شده است. در ادامه مطلب گفت‌وگوی ما با این بازیگر را می خوانید.

 

**خانم عبدالمجید چرا پس از مدت‌ها حضور در سریال‌های ویژه بزرگسالان اخیرا به کار برای کودکان روی آورده‌اید؟

-چون احساس می‌کنم ارتباط خوبی که با کودکان برقرار می‌کنم به این دلیل است که کودک درونم فعال است. بازی کردن با عروسک را خیلی دوست دارم چون احساسی که از یک عروسک متکلم و جان دار به شما دست می دهد قابل توصیف نیست. ضمن اینکه دنیای بچه ها برای من دنیای قشنگیست و همیشه هم گفته ام در کنار کارهایی که در تلویزیون، سینما و تئاتر انجام می‌دهم در هر سن و شرایطی که باشم از کار در حوزه کودک غافل نمی‌شوم.

 

**پس چرا به نسبت علاقه ای که دارید، فعالیت تان در حوزه کودک در مقایسه با حضور در کارهای بزرگسال محدود است؟

-تله فیلم «ویلای پرماجرا»، «خاله رویا و تقی جان» و ... را برای کودک کار کرده‌ام اما به طور جدی دوست داشتم که با عروسک‌هایی خاص کار کنم که تداوم داشته و بتوانند ارتباطی خوب با بچه ها برقرار کنند. در پروژه «یادگاری‌های مادربزرگ» هم عروسک ها را در بدو امر که دیدم برایم بسیار جذاب بودند. شخصیت های این عروسک ها برای من تفکیک شده است، شاید از نظر یک فرد عادی این تفاوت ها قابل مشاهده نباشد اما برای من متفاوت هستند.

**شرایط یک برنامه برای خاص شدن یک برنامه چیست؟

از نظر من یک کار عروسکی کودک زمانی خاص می شود که شخصیت عروسک هایش تکراری نباشند و پیشنیه داشته باشند. عروسک ها؛ عروسک های نویی باشند. پردازش داستان و قصه قابل تامل باشد و البته تداوم داشته باشد. از نظر من «یادگاری‌های مادربزرگ» به دلیل ویژگی هایی که بر شمردم کار خاصی است.

 

**فکر می‌کنید این برنامه‌ها می‌توانند مخاطب بزرگسال را هم جذب کنند؟

-شخصیت پردازی برای عروسک ها عامل مهمی است. عروسک هایی که ویژگی های شخصیتی مشخصی ندارند مخاطب را جذب نمی کنند. اما عروسک هایی که شناسنامه و هویت مشخصی دارند، برای شان داستان خاصی نوشته شده و در کنار بازیگران مختلف بزرگسال ایفای نقش می کنند گستره مخاطب پذیری را افزایش می دهند.

 

**چرا برنامه‌های کودک با وجود اهمیت و تاثیرگذاری که دارند به اندازه یک کار بزرگسال جدی گرفته نمی شوند؟

-بازیگر وقتی رو در رو با عروسکی بازی می کند یک مقوله است و بازی گردان و صداپیشه یک بخش دیگر ماجراست. زمانی بود که برنامه های عروسکی از وجود بازیگران شاخصی بهره می برد اما از یک زمانی به بعد این اتفاق بسیار کم شد. شاید زیاد شدن عروسک ها و اینکه در هر برنامه ای حضور داشته باشند یا کوچک پنداشتن حضور عروسک ها و شخصیت شان منجر به این اتفاق شده. الان می بینیم که در یک برنامه، عروسکی وجود دارد و برای مخاطب هم جذاب می‌شود اما این جذابیت فقط تا زمانی است که برنامه پخش می شود و نمی توان از عروسک خارج از چارچوب آن برنامه توقع داشت. بر خلاف این دسته هستند عروسک هایی که بعد از تمام شدن یک برنامه هم ظرفیت شان آن قدری هست که در پروژه های سینمایی و ... هم ادامه دهند و مورد استقبال هم قرار بگیرند.

 

نمی دانم چرا به کار کودک خیلی اهمیت داده نمی شود حتی در جشنواره کودک هم تعداد کارهای قابل تامل محدود است. ممکن است به دلیل این باشد که هزینه ساخت این گونه برنامه ها زیاد است.

 

**شاید اگر برنامه ای مخاطب داشته باشد هزینه آن هم تامین شود.

-خب تا برنامه ای ساخته نشود که ما متوجه نمی شویم مخاطب داریم یا خیر. باید شروع کنیم به برنامه سازی آن هم به تعداد زیاد و البته با کیفیت تا به تبع آن مخاطب ها هم افزایش یابند.

 

**شما بیش از بیست سال یعنی از حدود سال ۷۱ در حوزه تلویزیون و سینما سابقه فعالیت دارید. اولین کارهای شما هم مجموعه هتل و سریال خاطره انگیز در پناه تو بوده است. اما در میان کارهای شما فاصله زیاد می افتد؛ چرا؟

به هر حال شرایط متفاوت شده. در گذشته پروژه زیاد بود و بازیگر کم؛ اکنون برعکس شده یعنی پروژه‌ها کم شده‌اند و به نسبت آن بازیگران زیاد. یکی دیگر از دلایل آن هم این است که ترجیحا سعی می کنم کارهایی انتخاب کنم که به نوعی دلی باشند و دوست شان داشته باشم. در گذشته هر کاری را قبول می کردم برای اینکه شناخته شوم. زمانی هم به دلیل دوری جغرافیایی نمی توانستم پروژه ای را قبول کنم.

 

**خودتان نقطه عطف کارهای تان را چه مجموعه ای می‌دانید؟

من همه کارهایی که انجام داده ام را دوست دارم حتی زمانی که پر کار بودم هم نقش هایم را دوست داشته ام و هر چه در توان داشته ام برای رسیدن به آن شخصیت گذاشته‌ام.

 

 

 

 

 

  • 18
  • 4
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

چکیده بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید

نام کامل: هیثم بن طارق آل سعید

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش